A
mozgáshoz tarozó jelenlegi kód osztott kis szubrutinok tömkelege, és ez
megjelenik a z elérhető parancsokban.
Különböző
koncepciók alapján léteznek mozgás parancsok.
·
Mozgás világkoordináák szerint
·
Relatív mozgás a kamera nézőpontja szerint.
·
Mozgás relatívan a kamera iányultsága szerint, vagyis
bármilyn forgás aszerint, éppen merre nézel.
·
Gyorsítás és lassítás.
Ezek két módon
vnnak implementálva (- ' move_3d on' és 'move_3d off' .
Ez hat a 'strafe' (oldalazás), 'step' (lépés), ' rotate' (forgás) és és a
'look' (ránéz) parancsokra, amiket az imm_ előtaggal
kell meghívni, a 'move_3d' be van kapcsova.
A 'move-3d'
olyasmi, mint a leszállás, ahogy egy légi járműnél, tudod allítani a yaw, a
pitch és a roll értéket.
A 'move_3d' nélkül
a mozgás olyan mint a Quake-ben, és nem tudod mozgatni a fejed balra-jobbra,
csak fel és le.
A gyorsaság és a
maximális sebesség a konfigurációs fáljban szerepelnek, de csak a lépésekre (a
nézőpont irányával megegyező mozgsá) és az oldalazásra
(mozgás merőlegesen a nézőpont irányával) érvnyesülnek, a forgatás parancsokban
nem. Lásd Configuration Files.
facenorth
facesouth
faceeast
facewest
facedown
faceup
Point in the specified absolute
direction. Useful if you get lost or if you are not pointing quite
level, since Walktest has a movement bug which means if you are not facing
horizontally, you tend to drift forwards or backwards.
turn [b]
180 fokot fordulsz a nézpontodhoz
képest.
A parancsok
következő része különbözően működik, ha be van kapcsolva a 'move_3d'. A
'move_3d' elveti a gravitációt, és teljes 3d lehetőséget kínál, mint a Descent(?)- A gravitáció kikapcoslható, ha a 'move-3d'
kikpcsolt állapotban van. A felhaszámnlásái lehetőségek
kkolrátoltak, ezek a parancsok nincsenek normál esetbe billenytűkhöz rendelve,
és valójában nem fogod állandóan a konzolba gépelni őket.
3d módban egy
egyszerú lépést tesznek meg. Emlékezz rá,hogy a status azt jelenti, hogy a parancsok addig
változtatájk a helyedet, amíg a gombot lenyomva tartod.
·
step_forward n [status-up] lépés előre
·
step_backward n [status-down] lépés hátra
·
strafe_left n [status-alt-left]
oldalazás balra
·
strafe_right n [status-alt-right]
oldalazás jobbra
·
look_up n [status-pgup] nézz fel
·
look_down n [status-pgdn] nézz le
·
rotate_left n [status-left] forgatás balra
·
rotate_right n [status-right] forgatás jobbra
·
jump [0]
Ha a “do_gravity'
be van kapcsolva (alapértelmezett) és az 'on-ground'
be van állítva, add a 'cfg_jumpspeed' -et az y kopmonens megnövelésére. Röviden, ugrasz. Én nem tudsz ugrani a
levegőben folyamatosan fölfelé.
move3d [3]
Vált a tiszta 3d és a 'kényelmesebb'
(Quake-szerű) mozgások között. Az utóbbi az alapértelmezett.. Ez alapjában véve a bal és jobb
nyílakra hat, amik forgatják a kamerát és tartalmazza a gravitációs rendszert.
Ha elérhetővé teszed a 3D mozgást, a garvitációó kikapcsol, és a bal/jobb
gombok a síkot balra és jobbra viszik (?)
do_gravity boolean [8]
Engedéylezi/letiltja a gravitációt. Ha kikpcsolod a
gravitációt, nem tudsz ugrani. Haszánlhatod az 'i_up'
(fel) és az 'i_down' (le) parancsokat, de alapértelmezés szerint nem lesznek
billentyűkhöz rendelve.
Enable/disable gravity (enabled by default). If you
disable gravity, you can't jump. You can use the `i_up' or `i_down' commands, but
they are not bound to keys by default.
Mozgás
Ez
egy párt vár. Ha az első =1, A Lassú módot
hasznáold. Ha a második = 1, a
gyors módot használod. Mindkettő értéke igaz lehet, ebben az
esetben a Lassú mód lesz használva. A Control gomb állítja be a Gyors jelzőt,
és a Control -Shift a gyors jelzőt. Vannak
billenytűhozzárendelések a gyors és a lassú mozgáshoz, de nincsenek a
normálhoz.
·
i_forward s f [Control-UP]
·
i_backward s f [Control-DOWN]
·
i_left s f [Control-Alt-LEFT]
·
i_right s f [Control-Alt-RIGHT]
·
i_up s f [Control-Alt-UP]
·
i_down s f [Control-Alt-DOWN]
These four perform
left or right rotation using either camera or world coordinates.
·
i_rotleftc [Control-LEFT]
·
i_rotleftw [Control-Shift-Alt-LEFT]
·
i_rotrightc [Control-RIGHT]
·
i_rotrightw [Control-Shift-Alt-Right]
These four perform
rotation, left or right, around the X (horizontal) or Z (direction of view)
axes.
·
i_rotleftx [Control-PGDN]
·
i_rotleftz [Control-Alt-PGUP]
·
i_rotrightx [Control-PGUP]
·
i_rotrightz [Control-Alt-PGDN]
colldet boolean [Shift-8]
Engedélyezi/letiltja az
ütközésvizsgálatot. Ez elérhető a '-colldet' és a 'nocolldet' parancssori
opciókkal is.
freelook [\]
Ha a freelook engedélyezett, az
egérmozgás mozgatja a kamerát, mint a Quake-ben. Alapesetben a freelook ki van
kapcsolva, lehetővé téve, hogy az egéret dolgokra való
rámutatásra használd.
inverse_mouse Boolean [`]
Ez megváltozttatja az egér fel/le
műveleteit, szóval az egér úgy működik, mint egy joystick freelook nézetben.
Húzd le az egeret ahhoz, hogy felnézz, told előre,
hogy lenézz.
This document was generated using texi2html 1.76.