Amit a  mozdonyokrol...

Főoldal

Dieselmozdonyok
Villanymozdonyok

Linkek
            
M62 adatok
 

        A fővonali tehervonatok továbbítására a MÁV 1965-tól megkezdte a szovjet gyártmányú M62 sorozatú villamos hajtásrendszerű dízelmozdonyok beszerzését. A mozdonyba beépített kétütemű dízelmotor egyenáramú főgenerátort hajt. A főgenerátorral fejlesztett villamos áram működteti a két forgóvázban elhelyezett hat egyenáramú vontatómotort. A vontatómotorok fogaskerék- áttétellel hajtják a kerékpárokat. A mozdonyokba vonatfűtési berendezést nem építettek be, ezért személyszállító vonatok továbbítása esetén kazánkocsi, vagy villamos fűtőkocsi látja el a vonatot a fűtéshez szükséges gőzzel, vagy villamos energiával. Az M62 sorozatú mozdonyok - a kezdeti nehézségek kiküszöbölése után - lényegesen hozzájárultak a MÁV-nál a vontatás korszerűsítéséhez, amitől szemléltet az, hogy 1975-ben a tehervonati szállítási teljesítmények 40%-át ezek a mozdonyok teljesítették. A mozdonyokból 1965-1974 között a MÁV 288 db-ot (ebből 270 db normál- és 18 db széles nyomtávolságú) szerzett be.


Általános adatok: 
Tengelyek száma 6
Tengelyelrendezés Co'Co'
Nyomtáv 1435 mm
Ütközők közti hossz 17550 mm
Forgócsap távolság 8600 mm
Forgóváz szélső tengelytávolsága 4200 mm
Szélső tengelytávolság 12800 mm
Legnagyobb magasság 4493 mm
Legnagyobb szélesség  2950 mm 
Kerékátmérő 1050 mm
Legkiseb bejárható pályaívsugár 75 m
Szolgálati tömeg  116,5 tonna
Legnagyobb tengelyterhelés 194 kN
Maximális sebesség 100 km/h 
Dízelmotor: 
Típusa: 14 D 40
Névleges teljesítménye 1472 kW 
Névleges fordulatszáma 750 fordulat/perc
Hengerek száma 12
Elhelyezkedésük V
Hengerátmérő / lökethossz 230 / 300 mm
Üzemanyagkészletek: 
Tüzelőanyag 3500 kg
Kenőolaj 800 kg
Hűtővíz 950 kg
Homok 600 kg
vissza