Amit a mozdonyokrol... | |
Főoldal Dieselmozdonyok Villanymozdonyok Linkek |
![]()
A
fővonali tehervonatok
továbbítására a
MÁV 1965-tól megkezdte a szovjet
gyártmányú M62 sorozatú
villamos
hajtásrendszerű dízelmozdonyok
beszerzését.
A mozdonyba beépített
kétütemű
dízelmotor egyenáramú
főgenerátort hajt. A
főgenerátorral fejlesztett villamos áram
működteti a
két forgóvázban elhelyezett hat
egyenáramú vontatómotort. A
vontatómotorok
fogaskerék- áttétellel
hajtják a
kerékpárokat. A mozdonyokba
vonatfűtési
berendezést nem építettek be,
ezért
személyszállító vonatok
továbbítása esetén
kazánkocsi, vagy
villamos fűtőkocsi látja el a vonatot a fűtéshez
szükséges gőzzel, vagy villamos
energiával. Az M62
sorozatú mozdonyok - a kezdeti
nehézségek
kiküszöbölése után -
lényegesen
hozzájárultak a MÁV-nál a
vontatás
korszerűsítéséhez, amitől
szemléltet az,
hogy 1975-ben a tehervonati szállítási
teljesítmények 40%-át ezek a mozdonyok
teljesítették. A mozdonyokból
1965-1974
között a MÁV 288 db-ot (ebből 270 db
normál-
és 18 db széles
nyomtávolságú)
szerzett be.
Általános adatok: Tengelyek száma 6 Tengelyelrendezés Co'Co' Nyomtáv 1435 mm Ütközők közti hossz 17550 mm Forgócsap távolság 8600 mm Forgóváz szélső tengelytávolsága 4200 mm Szélső tengelytávolság 12800 mm Legnagyobb magasság 4493 mm Legnagyobb szélesség 2950 mm Kerékátmérő 1050 mm Legkiseb bejárható pályaívsugár 75 m Szolgálati tömeg 116,5 tonna Legnagyobb tengelyterhelés 194 kN Maximális sebesség 100 km/h Dízelmotor: Típusa: 14 D 40 Névleges teljesítménye 1472 kW Névleges fordulatszáma 750 fordulat/perc Hengerek száma 12 Elhelyezkedésük V Hengerátmérő / lökethossz 230 / 300 mm Üzemanyagkészletek: Tüzelőanyag 3500 kg Kenőolaj 800 kg Hűtővíz 950 kg Homok 600 kg |