Amit a  mozdonyokrol...

Főoldal

Dieselmozdonyok
Villanymozdonyok

Linkek
            


          A MÁV 1931-ben, a Budapest-Hegyeshalom közötti fővonalán közlekedő gyors- és személyvonatok továbbítására rendelte meg a Ganz- gyárnál a V40 sorozatú Kandó-féle fázisváltós mozdonyokat. A Kandó-rendszer a világon először tette lehetővé a vontatás országos villamos energia hálózatból való táplálását. A mozdony járműszerkezeti részét a MÁVAG gyártotta. A felsővezeték áramát a fázisváltó 1000 V feszültségű, háromfázisú váltakozó árammá alakította. A mozdonyba szerelt egyetlen csúszógyűrűs vontatómotor pólusszámának átkapcsolásával a mozdony szinkronsebessége: 25,50, 75 és 100 km/h volt. A vontatómotor a négy kapcsolt kerékpárt a Kandó-féle rudazattal hajtja.


Áramnem  16 kV, 50 Hz 
Állandó teljesítmény 1620 kW
Tengelyelrendezés 1'D1' 
Kerékátmérő: hajtó / futó 1660 / 1040 mm
Szélső tengelytávolság 10260 mm
Ütközők közti hossz 13830 mm
Legnagyobb magasság 3900 mm
Legnagyobb szélesség 3150 mm
Szolgálati tömeg 94 tonna
Legnagyobb sebesség 100 km/h
vissza