Amit a mozdonyokrol... | |
Főoldal Dieselmozdonyok Villanymozdonyok Linkek |
![]()
A MÁV 1931-ben,
a Budapest-Hegyeshalom közötti fővonalán
közlekedő gyors- és személyvonatok
továbbítására rendelte meg
a Ganz- gyárnál a V40 sorozatú
Kandó-féle
fázisváltós mozdonyokat. A
Kandó-rendszer a világon először tette
lehetővé a vontatás országos villamos
energia hálózatból való
táplálását. A mozdony
járműszerkezeti részét a
MÁVAG gyártotta. A felsővezeték
áramát a
fázisváltó 1000 V
feszültségű,
háromfázisú
váltakozó árammá
alakította. A mozdonyba szerelt egyetlen
csúszógyűrűs vontatómotor
pólusszámának
átkapcsolásával a mozdony
szinkronsebessége: 25,50, 75 és 100 km/h volt. A
vontatómotor a négy kapcsolt
kerékpárt a Kandó-féle
rudazattal hajtja.
Áramnem 16 kV, 50 Hz Állandó teljesítmény 1620 kW Tengelyelrendezés 1'D1' Kerékátmérő: hajtó / futó 1660 / 1040 mm Szélső tengelytávolság 10260 mm Ütközők közti hossz 13830 mm Legnagyobb magasság 3900 mm Legnagyobb szélesség 3150 mm Szolgálati tömeg 94 tonna Legnagyobb sebesség 100 km/h |