viss
Amit a  mozdonyokrol...

Főoldal

Dieselmozdonyok
Villanymozdonyok

Linkek
            
       
V63 adatok
 

               A MÁV 1971-ben megbízta a Ganz Villamossági Műveket egy olyan nagyteljesítményű villamosmozdony-típus kifejlesztésével, amely hosszabb távlatban is alkalmas a nagytömegű személy- és tehervonatok továbbítására. 1974-ben elkészült a V63 sorozatú tirisztoros szabályozású villamosmozdony, amelynél a felsővezeték feszültsége rögzített áttételű transzformátoron, tirisztoros hídkapcsolású egyenirányítón keresztül jut a vontatómotorokhoz. A tirisztorok felhasználásával lehetségessé vált a mozdony folyamatos vonóerő és sebességszabályozása. A mozdony fenntartási igénye csökkent, mivel elmaradt a bonyolult szerkezetű feszültségszabályozó A vontatómotorok tirisztoros gyújtásszabályozású gerjesztésével a mezőgyengítés fokozatos. A mozdonyok járműszerkezeti részét a Ganz-MÁVAG gyártotta. A sorozatgyártás 1981-ben kezdődött. A V63,008 pályaszámtól a mozdonyok forgóváza Krupp licencia alapján készült A V63 sorozatú mozdonyból 1974-1988 között 56 darabot állítottak forgalomba.

 
Tengelyelrendezés Co'Co' 
Nyomtáv 1435 mm 
Ütközők közti hossz 19 540 mm 
Forgócsap távolság 10 444 mm
Forgóváz tengelytávolsága 2 * 2100 mm 
Kerékátmérő új / teljesen kopott 1250 / 1170 mm 
Maximális sebesség 130/160 km/h 
Tömeg 116 tonna 
Legnagyobb tengelynyomás 200 kN
Szerkesztési szelvény TV 5 
Sínfejtől mért legnagyobb távolság mozdonytetőn 4650 mm 
Legnagyobb szélesség 3040 mm
Legnagyobb felsővezeték feszültség 28 kV 
Legkisebb felsővezeték feszültség tartósan 19 kV 
Legkisebb felsővezeték feszültség átmenetileg 17,5 kV 
Állandó teljesítmény (UIC) 3600 kW 
Indító vonóerő 450 kN
Villamos fék teljesítménye kerékkarimán 1500 kW
Legkisebb bejárható ívsugár (5km/h sebességgel)  100 m 
Névleges felsővezeték feszültség  25 kV, 50 Hz
vissza