Amit a mozdonyokrol... | |
Főoldal Dieselmozdonyok Villanymozdonyok Linkek |
![]()
A MÁV 1971-ben megbízta a Ganz
Villamossági Műveket egy olyan
nagyteljesítményű
villamosmozdony-típus
kifejlesztésével, amely hosszabb
távlatban is alkalmas a nagytömegű
személy- és tehervonatok
továbbítására. 1974-ben
elkészült a V63 sorozatú tirisztoros
szabályozású villamosmozdony,
amelynél a felsővezeték
feszültsége rögzített
áttételű transzformátoron, tirisztoros
hídkapcsolású
egyenirányítón keresztül jut
a vontatómotorokhoz. A tirisztorok
felhasználásával
lehetségessé vált a mozdony folyamatos
vonóerő és
sebességszabályozása. A mozdony
fenntartási igénye csökkent, mivel
elmaradt a bonyolult szerkezetű
feszültségszabályozó A
vontatómotorok tirisztoros
gyújtásszabályozású
gerjesztésével a
mezőgyengítés fokozatos. A mozdonyok
járműszerkezeti részét a
Ganz-MÁVAG gyártotta. A
sorozatgyártás 1981-ben kezdődött. A
V63,008 pályaszámtól a mozdonyok
forgóváza Krupp licencia alapján
készült A V63 sorozatú
mozdonyból 1974-1988 között 56 darabot
állítottak forgalomba.
Tengelyelrendezés Co'Co' Nyomtáv 1435 mm Ütközők közti hossz 19 540 mm Forgócsap távolság 10 444 mm Forgóváz tengelytávolsága 2 * 2100 mm Kerékátmérő új / teljesen kopott 1250 / 1170 mm Maximális sebesség 130/160 km/h Tömeg 116 tonna Legnagyobb tengelynyomás 200 kN Szerkesztési szelvény TV 5 Sínfejtől mért legnagyobb távolság mozdonytetőn 4650 mm Legnagyobb szélesség 3040 mm Legnagyobb felsővezeték feszültség 28 kV Legkisebb felsővezeték feszültség tartósan 19 kV Legkisebb felsővezeték feszültség átmenetileg 17,5 kV Állandó teljesítmény (UIC) 3600 kW Indító vonóerő 450 kN Villamos fék teljesítménye kerékkarimán 1500 kW Legkisebb bejárható ívsugár (5km/h sebességgel) 100 m Névleges felsővezeték feszültség 25 kV, 50 Hz |