Ünnepeink, mindennapjaink
ŐSZ – szüretelések, szüreti játékok, séták, termésgyűjtés
Mihály napi vásár vásári forgataggal
Állatok világnapja – ismerkedés állatokkal –állatkert, medvefarm, háziállatok
Okt.4. Csoport, vagy óvodai ünnep
Márton napi vigadalom – libás játékok, libasütés

TÉL – időjárási megfigyelések, hangulatteremtés, kézműves tevékenységek, anyaggyűjtés
András nap – adventi készülődés kezdete: koszorú készítése, csoport, öltözők díszítése, mézes sütés és egyéb tevékenységek
Borbála nap – cseresznyeág vízbetétele. Karácsonyra, ha kivirít, a lányok férjhez mennek
Mikulás – ajándékokat hoz a Mikulás
Luca nap - a fiúk körbejárják az óvodát, „kotyolnak”, a gyermekek búzát ültetnek, Luca széket készítenek
Karácsony - karácsonyi hangulat megteremtése, adventi 4 gyertya meggyújtása, ajándékozás, betlehemezés, csoport ünnep szülőkkel

Vízkereszt, jan. 6.- karácsonyfa lebontása
Medvenap, február 2.- beszélgetés, medvefarmi kirándulás
Farsang - farsangi felnőtt ének, néptánc, mese, kiszebaba égetése, farsangi mulatozás délután a szülőkkel


Márc. 15. - nemzeti ünnep, huszár játék

TAVASZ- tavaszi éledés a természetben, anyaggyűjtés, ünnepekre készülődés
Víz világnapja, március 22. - kirándulás Rákos patakhoz
Húsvét - nyuszizás. Elrejtett apróságok megkeresése, húsvét után komatálat visznek a csoportok egymásnak barátságuk jeléül
Április 1. - egymás megtréfálása
Föld világnapja, április 22. – külföldi diákok meghívása, ismerkedés szokásaikkal
Majális - májusfa állítása fiúkkal, apukákkal
Anyák, apák napja - közös, játékos köszöntés
Madarak és fák napja, május 10. - kirándulás
Pünkösd - pünkösdi játékok
Gyermeknap - egésznapos, játékos programok

NYÁR – az éves tapasztalatok összegzése, elemzése, készülődés a nyári életre
Évvégi játékfűzér - egész éves anyag alapján, játékos évvégi műsor Iskolába menők búcsúztatása-búcsú az óvodától, közösségtől, óvodai környezettől.

Mindennapjaink
A gyermeket óvodánkban elfogadó, szeretetteljes megerősítő légkör veszi körül. A programban az optimális környezet egy gyermekközpontú életrendet jelent. Az életrend elemei: - a rugalmas, folyamatos, integrált napirend, - a családias, vegyes életkorú gyerekcsoport, - a differenciált bánásmód, - az érző, alkotó nevelőtestület, - a nevelésben együttműködő családi-óvodai közösség. Óvodánkban a nevelés, a gyermekek egyéni fejlődési üteméhez igazodik. Az óvodáskorú gyermek alaptevékenysége a játék. A nap folyamán minden gyermeki tevékenység a játékba ágyazottan történik. A csoportszobákat az egyes gyermeki tevékenységformáknak megfelelően rendeztük be.

Napirend

6.30.

J

Á

T

É

K

Szabadon választott tevékenységek

Egyéni fejlesztés, kezdeményezés

8.30.-9.30. folyamatos tízórai

Mindennapos testnevelés

Levegőzés, séta, túra

12.00.

 

Ebéd

13.00.

 

PIHENŐ

Mosdóhasználat

Pihenő előtti mese

Pihenés

14.30.

 

Folyamatos ébresztés

14.45.-15.30. folyamatos uzsonna

 

 

 

 

17.30.

J

Á

T

É

K

 

 

Szabadon választott tevékenységek


 A gondozási teendők időtartama (a mosdóban, az öltözőben, az udvaron, a déli étkezések és a pihenés idején) a gyermekek tempójához, igényéhez igazodik. A többi tevékenységforma megválasztásának időpontját a gyermekek életkora, a csoport összetétele, és az ”Évkör” tevékenységrendszere határozzák meg.

Hetirendünk állandó napjai: - a testnevelési foglalkozások, - a környezetmegismerő túrák, - nyers zöldfélék, gyümölcsök feldolgozása. A hetirend összeállítását előzetes egyeztetés után pontosítjuk.