fontosabb publikációinak jegyzéke
1. Tanulmányok, cikkek, tudományos előadások kivonatai, oktatási szakanyagok
Az iszkaszentgyörgyi bauxittelepek alsó eocén szenes fedőrétegeit képező vegetációtípusok bitumen és huminsav tartalmának vizsgálata – A Szegedi Tanárképző Főiskola Tudományos Közleményei, p. 229–234. (Siposné Kedves Évával és Kedves Miklóssal közösen) (1963)
Palynologic investigations on Lower Eocene layers in the sorrounding country of Iszkaszentgyörgy IV. – Acta Biologica, Szeged, XI. 3–4., p. 229–231. (Kedves Miklóssal közösen) (1965)
Problemes palynologiques concernant le remaniement des sédiments Paléo- et Mésozoiques dans des bassins du Pannonien supérieur de Hongrie – Pollen et Spores, Paris, VIII. 2., p. 315-336. (Kedves Miklóssal és Szeley Zsuzsannával közösen) (1966)
Palynologic investigations in the strata of „Buda marl” with plant remains - – Acta Biologica, Szeged, XIV., p. 11–18. (Kedves Miklóssal közösen) (1968)
Kísérlet a zárvatermők rendszerzésének programozott oktatására – A Bio-lógia Tanítása, 2., p. 44–54. (1970)
A programozott biológiaoktatás hatékonysága egy kísérlet eredményeinek tükrében – A Biológia Tanítása, 2., p. 41–52. (Merész Konráddal közösen) (1971a)
A gimnáziumi biológia programozott oktatásának néhány lehetősége, eredménye és tapasztalata – A Felsőoktatási Pedagógiai Kutatóközpont "A középiskolai biológia és a felsőoktatás" c. kiadványában, p. 237–269. (1971b)
Egy egyszerű oktatógép és alkalmazásának néhány lehetősége – Audio-vizuális Közlemények, 5., p. 661–679. (1971c)
Néhány programozási eljárás a a biológia tanításában – Audio-vizuális Közlemények, 2., p. 227–241. (1972)
Biológiai gyakorlatok (szakköri foglalkozások) elágazásos stratégiájú programozása – A Biológia Tanítása, 3., p. 78–97. (1973)
Fényszekrény (fotostat) növényökológiai és növényélettani vizsgálatokhoz – Botanikai Közlemények, 4., p. 299–303. (Horváth Imrével közösen) (1975a)
Audio-vizuális oktatóberendezés – Szabadalmi Közlöny és Védjegyértesítő, 8., p. 664–665. (Minárovits Jánossal közösen) (1975b)
Egyénileg differenciált osztálytanítás a DIDAKTOR–C tanítógéppel – Audio-vizuális Közlemények, 21., p. 43–50. (1975c)
Organic matter production and photosynthetic energy utilization of a plant association in loess grassland – Acta Botanica Academiae Scientiarum Hungaricae, 1–2., p. 39–49. (Horváth Imrével közösen) (1976a)
Az egyetemi felvételi vizsgák szelektáló szerepe egy növényszervezettani felmérés alapján – Felsőoktatási Szemle, 11., p. 662–668. (Horváth Imrével közösen) (1976b)
A DIDAKTOR-C audio-vizuális oktatóberendezés – Audio-vizuális Közlemények, 21., p. 151–157. (Minárovits Jánossal közösen) (1976c)
Correlation between above-ground phytomass production and the chlorophyll content in the vegetation of a „löszpusztarét”, in field experimentation and in conditioned situations – Acta Botanica Academiae Scientarum Hungaricae, 1–2., p. 63–75. (Horváth Imrével közösen) (1977a)
Az 1975. januári dunaföldvári földcsuszamlás – Földrajzi Közlemények, 1–3., p. 72–74. + 5 fénykép (Szalai Károllyal közösen) (1977b)
Tudásszintmérés növényszervezettani ismeretekből, gimnáziumokban – A Biológia Tanítása, 4., p. 100–108. (Horváth Imrével közösen) (1977c)
Oktatástechnikai eszközök biológiakabinetben – Audio-vizuális Közlemények, 2., p. 121–123. (1978a)
Audiovizuális tanulószoba egy növénytani tanszéken – Felsőoktatási Szemle, 4., p. 241–244. (Horváth Imrével közösen) (1978b)
A fény színképi összetételének hatása a löszpusztaréti növényzet talajszint feletti produkciójára – A XIII. Biológiai Vándorgyűlés Előadásainak Ismertetése. A Magyar Biológiai Társasság kiadványa, p. 90. (Horváth Imrével közösen) (1978c)
Löszpusztaréti növényfajok virágzása, összefüggésben az időjárással – Botanikai Közlemények, 3., p. 223–231. (Horváth Imrével közösen) (1979a)
A biológia szakos tanárok képzésének főbb problémái a József Attila Tudományegyetemen – A Biológia Tanítása, 2., p. 34–39. (Horváth Imrével közösen) (1979b)
Oktatástechnikai eszközrendszer audiovizuális szemléltetéshez – Felsőoktatási Szemle, 12., p. 751–754. (Kappelmayer Mátyással közösen) (1979c)
Mezőföldi löszpusztaréti növényállományok produktivitása – A XIV. Biológiai Vándorgyűlés Előadásainak Ismertetése. A Magyar Biológiai Társaság kiadványa, p. 8. (1980a)
Differenciált biológiatanítás: „Mastery Learning” és programozás egy oktatástechnikai eszközrendszer alkalmazásával, I. rész – A Biológiai Tanítása, 6., p. 168–173. (1980b)
Audiovizuális előadóterem és eszközrendszer főiskolán – Audio-vizuális Közlemények, 3–4., p. 179–181. (Kappelmayer Mátyással közösen) (1980c)
Az egyéni tanulás segítése oktatástechnikai eszközrendszerrel – Felsőoktatási Szemle, 11., p. 676–682. (Kappelmayer Mátyással közösen) (1980d)
Összefüggés löszpusztaréti növényzet fitobiomassza-produkciója és a klorofilltartalom között a fény eltérő színképi összetételének hatására – Botanikai Közlemények, 3–4., p. 298–299. (1981a)
Differenciált biológiatanítás: „Mastery Learning” és programozás egy oktatástechnikai eszközrendszer alkalmazásával, II. rész – A Biológia Tanítása, 1., p. 8–14. (1981b)
Új berendezések és oktatástechnikai megoldások egy biológiai kabinetben a biológiatanítás korszerűsítésére – Pedagógiai Újítások. A Tolna megyei Pedagógus Továbbképzési Intézet kiadványa, Szekszárd, pp. 15 + mellékletek (1 ábra és 13 kép) (1981c)
Löszpusztaréti növényzet produktivitása. I. Szárazanyag-produkció és energiahasznosítás szabadföldi körülmények között – Botanikai Közlemények, 1–2., p. 166. (1982a)
Löszpusztaréti növényzet produktivitása. II. A fény intenzitásának hatása a szárazanyag produkcióra és a energiahasznosításra kondicionált körülmények között – Botanikai Közlemények, 3–4., p. 279. (1982b)
Új oktatástechnikai eszközök és eszközrendszerek. In: Endrédi Lajos (szerk.): Oktatástechnikai újítások (1978–1982) – A Kaposvári Tanítóképző Főiskola Kihelyezett tagozatának kiadványa, Szekszárd, pp. 48 + 7 képmelléklet (Kappelmayer Mátyással közösen) (1982c)
Mezőföldi löszpusztaréti növényállományok talajszint feletti szervesanyag-produkciója és energiahasznosítása szabadföldi körülmények között – A Kaposvári Tanítóképző Főiskola Tudományos Közleményei, III., p. 89–107. (1984a)
The chlorophyll content of loess steppe species grown under natural and regulated conditions – 16th Congress of the Hungarian Biological Society, Abstracts, p. 27. (1984b)
Effect of spectral composition of light on the phytomass production of loess-sward, in relation to the chlorophyll content – Acta Botanica Hungarica, 31 (1-4)., p. 269–282. (1985a)
Csillagászati földrajzi, általános természeti földrajzi és biológiai ismeretek. In: Endrédi Lajos (szerk.): Természetismeret II. Egységes jegyzet, p. 3–309. – Tankönyvkiadó, Budapest (1985b)
Magyarország természeti földrajzi viszonyai. In: Endrédi Lajos (szerk.): Természetismeret II., Egységes jegyzet, p. 311–337. – Tankönyvkiadó, Budapest (1985c)
Correlation between productivity and some weather-elements at loess-sward plant assotiations – XVIIth Congress of the Hungarian Biological Society, Abstracts, p. 27. (1986)
Löszgyep elsődleges produkciójának jellemzői – I. Magyar Ökológus Kong-resszus. Előadáskivonatok és poszterösszefoglalók – Az MTA Biológiai Tudományok Osztálya és az MTA Ökológiai és Botanikai Kutatóintézete kiadványa, p. 43. (1988)
Időjárási elemek és a produktivitás összefüggésének vizsgálata többszörös regresszióanalízissel löszgyep társulásnál – Botanikai Közlemények, 3–4., p. 159. (1989)
Az ember biológiája. Segédanyag tanítószakos hallgatóknak – IGYPF, pp. 89 (1990)
Gyakorló feleletválasztásos feladatok földrajzból. Segédanyag a Természetismeret II. jegyzethez – IGYPF, pp. 55 (1991)
Gyakorló feleletválasztásos feladatok biológiából. Segédanyag a Természet-ismeret II. jegyzethez –IGYPF, pp. 35 (1992a)
Csillagászati földrajzi, általános természeti földrajzi és biológiai ismeretek. In: Endrédi Lajos (szerk.): Természetismeret II. Egységes jegyzet (javított kiadás), p. 3–309. – Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest (1993a)
Magyarország természeti földrajzi viszonyai. In: Endrédi Lajos (szerk.): Természetismeret II., Egységes jegyzet (javított kiadás), p. 311–337. – Tankönyvkiadó, Budapest (1993b)
Kőzetismeret. Segédanyag a Természetismeret tantárgy természeti földrajzi fejezetéhez, tanítószakos hallgatók számára – IGYP, pp. 20 (Benke Jánossal közösen) (1994a)
Fajismeret. Segédanyag a Természetismeret tantárgy biológiai részéhez – IGYPF, pp. 47 (1994b)
Újabb palinológiai adatok a felső eocén flóra és vegetáció ismeretéhez – Az Illyés Gyula Pedagógiai Főiskola Tudományos Közleményei, I. kötet, 5. füzet, pp. 28 + 10 tábla (1995a)
The effect of climate on the phytomass production of loess-sward – 7th European Ecological Congress: Abstracts, p. 91. (1995b)
Tájékozódás, térképismeret. Segédanyag a Természetismeret tantárgy földrajzi részéhez – IGYPF, pp. 40 (Harag Ferenccel közösen) (1995c)
Az emberi test felépítése és működése (Jegyzet) – IGYPF, pp. 135 (1996a)
Az ökológia alapjai (Jegyzet) – EJF, pp. 154 (1996b)
Biológiai gyakorlatok (Tankönyv) – IGYPF, Szekszárd, pp. 375 (1997)
The Effect of Weather Elements on the Phytomass Production of Loess-sward – Illyés Gyula Pedagógiai Főiskola Tudományos Közleményei , III. p. 57–68. (1998)
Földrajzi ismeretek – Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 335 (2000a)
Földrajzi gyakorlatok – Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 202 (Benke Jánossal és Harag Ferenccel közösen) (2000b)
Biológiai ismeretek – Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 248 (2000c)
Biológiai vizsgálatok – Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 456 (2000d)
A Tolnai-Sárköz és a Szekszárdi-dombság természeti környezeti értékei. In: Endrédi Lajos (szerk.): Szekszárd vidékének természeti és kulturális környezeti értékei, p. 9–72. – Pécsi Tudományegyetem Illyés Gyula Főiskolai Kar, Szekszárd (2001)
Ökológiai ismeretek (Jegyzet)– DOK Bt., Kaposvár, pp. 46 (2003)
Földrajzi ismeretek – Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 336 (2006)
Effect of spectral composition of light on the phytomass production of loess-sward, in relation to the chlorophyll content – Másodközlés: Tudományos Közlemények X., p. 99–110. – Pécsi Tudományegyetem Illyés Gyula Főiskolai Kar, Szekszárd (2007)
2. Fontosabb szerkesztések
A Kaposvári Tanítóképző Főiskola Tudományos Közleményei. I. Filozófiatörténet, pedagógia, pszichológia – pp. 108 (1984a)
A Kaposvári Tanítóképző Főiskola Tudományos Közleményei.II. Nyelvtudomány, irodalomtörténet – pp. 125 (1984b)
A Kaposvári Tanítóképző Főiskola Tudományos Közleményei.III. Történelem, szociológia, testenevelés, biológia, földrajz – pp. 120 (1984c)
Sportegészségügyi Tanulmányok – A Pécsi Akadémiai Bizottság és a szekszárdi Illyés Gyula Pedagógiai Főiskola kiadványa, pp. 114 (Ákoshegyiné Hild Gerdával közösen) (1991)
Óvodások és kisiskolások szomatikus nevelése – A szekszárdi Illyés Gyula Pedagógiai Főiskola és a Pécsi Akadémiai Bizottság Sporttudományi Munkabizottságának kiadványa, pp. 86 (Ákoshegyiné Hild Gerdával közösen) (1993)
Az iskolai testnevelés és egészségvédelem a kisgyermekkortól a fiatal felnőttkorig – Az Illyés Gyula Pedagógiai Főiskola kiadványa, pp. 135(Ákoshegyiné Hild Gerdával közösen) (1994)
Az Illyés Gyula Pedagógiai Főiskola Tudományos Közleményei, I. kötet 1. füzet: pp. 91; 2. füzet: pp. 59; 3. füzet: pp. 66; 4. füzet: pp. 48; 5. füzet: pp. 28+10 tábla (Többek közreműködésével.) (1995)
Új módszerek és eredmények a testnevelésben, a szabadidősportban és az egészségvédelemben – Az Illyés Gyula Pedagógiai Főiskola kiadványa, pp. 134 (Ákoshegyiné Hild Gerdával közösen) (1997a)
Az Illyés Gyula Pedagógiai Főiskola Tudományos Közleményei, II. kötet – Szekszárd, pp. 171 (1997b)
Az Illyés Gyula Pedagógiai Főiskola Tudományos Közleményei, III. kötet – Szekszárd, pp. 157 (1998)
Szekszárd vidékének természeti és kulturális környezeti értékei – Pécsi Tudományegyetem Illyés Gyula Főiskolai Kar, Szekszárd, pp. 319 (2001)