IDŐSZÁLAS TECHNOLÓGIÁK AZ ŰRHAJÓZÁSBAN
 

   Bár a földi emberiségnek az elmúlt évtizedekben ismét sikerült odáig fejlõdnie (évezredek óta elõször), hogy képes legyen elhagyni a bolygóját, még elég kezdetleges az alkalmazott technológiánk. Hiányosak és korlátoltak az elképzeléseink az ûrutazással kapcsolatban, és szinte semmit sem tudunk az univerzum felépítésérõl, tényleges fizikai szerkezetérõl.
   Éppen ezért, a rendelkezésemre álló spirituális képességeim felhasználásával kutatni kezdtem az univerzum nagy könyvtárában, az akashában az ûrhajózás témakörét. Arra voltam kiváncsi, milyen módszereket, technikákat fejlesztettek ki a mi közösségünknél fejlettebb civilizációk az elmúlt évmilliárdok során a világûrbeli közlekedésre. Nem érzem magam mûszaki szakembernek, de képes vagyok megérteni a dolgok lényegét és összefüggésében átlátni azokat. Több különbözõ fejlettségû intelligens faj eszközeit is megnézegettem a böngészésem során, és a legérdekesebbeket, a számunkra talán legígéretesebbeket az alábbiakban foglaltam össze.
   Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy ezek a vázlatos leírások messze nem elegendõek a földönkívüli ûrtechnikák megértéséhez és földi megvalósításához, de legalább arra jók, hogy némi rálátást adjanak a lehetõségeinkre. Mert bizony tény, hogy nem az jelenti az ûrhajózás csúcsát az univerzumban, amikor kémiai égésen alapuló "tûzijáték" rakétákkal araszolunk fel orbitális pályára. Vagy hónapokig tartó útra akarjuk küldeni a jobb sorsra érdemes ûrhajósainkat csak azért, hogy meglátogathassák a szomszéd bolygót. Ilyen primitív és veszélyes módszerekkel lehetetlenség közlekedni a kozmoszban. Új utakat, hatékonyabb módszereket kell keresnünk a csillagközi utazáshoz. Ha pedig magunktól nem tudunk rájönni a megoldásra, akkor legalább próbáljuk meg ellesni a légterünkben grasszáló idegen fajok jármûveinek, az ufóknak a repülési technikáját. Mert bizony bõven van mit tanulnunk tõlük.
   Egy ûrhajónál a legfontosabb mûszaki paraméterek a meghajtás módja, a mûködéshez szükséges energia elõállítása, az egészet irányító számítástechnika, a navigáció, a kommunikáció és a legénység életfenntartása. Itt most nem foglalkozom az olyan mellékes dolgokkal, mint a sugárzásvédelem, a hajótest profilja, a szállító kapacitás és fegyverzet, mert egyelõre még igen messze vagyunk attól, hogy menetkész ûrhajókat indíthassunk akárhová. Tény persze, hogy a földi nagyhatalmak szigorúan titkos katonai fejlesztései már jóval elõrébb tartanak, mint azt bárki laikus gondolná, de errõl mi sosem fogunk nyílt és pontos publikációkat találni a médiákban.
   Lássuk tehát elõször azt, hogyan repülnek a nagyon primitív idegen fajok az ûrben, majd sorra bemutatom az egyre fejlettebb, tökéletesebb jármûvek mûködésének alapelveit is, egészen az általam megérthetõ legjobb típusokig.
 


Szeparátorcsík.



1. Zárt inerciarendszerû (antigravitációs) meghajtás.

   Alapja egy hagyományos, mozgó mechanikus alkatrészekre épülõ hajtómû, amely a nagy tömegû lendkerekek két vagy három tengely körül történõ, egyidejû forgatásakor fellépõ felhajtóerõt hasznosítja. Ez talán a legegyszerûbb módja a repülésnek, és ennek megfelelõen elég problémás is. Minél nagyobb a lendkerekek tömege és forgási sebessége, annál nagyobb a termelõdõ felhajtóerõ. Viszont a rendszer gyorsításához szükséges energia meg négyzetes ütemben nõ (2 tengelynél), és óriási terhelést ró mind a motorra, mind a csapágyazásra. Itt a kinyerhetõ teljesítmény csak a felhasznált építõanyagok minõségétõl (teherbírásától) függ. Ha besülnek, beragadnak a csapágyak, az egész szerkezet átmegy féltéglába és meg sem áll a földfelszínig.
   Egyes fajok nukleáris reaktorokkal (nehéz hasadóanyagok) termelik meg az ûrhajóik mûködtetéséhez szükséges energiát. Mások lézerrel gerjesztett anyagbontást vagy kavitációs generátorokat használnak (anyag annihilációs módszerek), de elõfordul térenergia kicsatolásos technológia is ezen a szinten (térrezonátorok) vagy fúziós reaktor.
   A fedélzeti számítástechnikák általában fényalapúak, mert az elektromos vezetésre épülõ rendszerek (IC-k) nem bírják a hajtómûvek és generátorok mûködése során fellépõ négy dimenziós jelenségeket, a térháborgások anyagszerkezetet módosító mellékhatásait. Az elektromos vezetõk ugyanis átmenetileg szigetelõvé válnak egy ilyen hajtómû közelében.
   Sok mai, korszerû vadászrepülõgépünk pontosan ezért megy tropára a levegõben, ha egy ufó közelébe kerül, mert leáll a teljes fedélzeti elektronikája. Mechanikus számológéppel és drótozott botkormánnyal viszont nem nagyon lehet manapság elvezetni egy F-16-ost vagy egy Jumbót.
 


Szeparátorcsík.



2. A továbbfejlesztett változat.

   Egy jobb megoldása a lendkerék meghajtásnak az, amikor az energiaforrást beépítjük magába a hajtómûbe. Ennek legegyszerûbb módja a Schauberger féle Pisztráng-turbina egybeépítése a lendkerékkel. A csapágyazás itt is gondot fog okozni, de van ennek a módszernek egy komoly elõnye: a hajtómûvet az elsõ bekurblizása után magára lehet hagyni. A turbina ugyanis több energiát termel, mint amennyi szükséges a mozgásban tartásához, tehát jóval 100% fölötti a hatásfoka. Egy ilyen ûrhajó hajtómûvét gyakorlatilag sosem kell kikapcsolni, elég a felhajtóerõk eredõjét megváltoztatni ahhoz, hogy nyugton maradjon a jármû a parkolóban. A Pisztráng-turbina is zárt rendszer, amelyben nem muszáj feltétlenül vizet áramoltatni. Nagy sûrûségû folyadék forgatásával (higany) is elérhetõ a kívánt emelõerõ (lásd: az óind mítoszok vimánáit).
   Az esetleges félreértések elkerülése végett: antigravitáció nincs a szónak abban az értelmében, ahogy azt sokan elõszeretettel használják. Ezek a rendszerek csupán a tömeg-vonzás természetében rejlõ lehetõségeket aknázzák ki, mintegy megfordítva az eredõ erõk irányát. Egy ilyen hajtómû csak akkor mûködik, ha van mellette egy nagy tömegvonzású égitest (bolygó, csillag), amelynek gravitációs terét felhasználhatja.
 


Szeparátorcsík.



3. Térugrásos technika.

   Ez a fizikai mozgás nélküli hely és helyzetváltoztatást valósítja meg. Ezzel már lehet emberi léptékkel mérve gyors csillagközi utazást (napok, órák alatt) végezni. Mivel az anyagi rendszerek nem gyorsíthatók a fény sebességéig, sem afölé (relativitáselmélet), marad a téren kívüli közlekedés. A nemtér-nemidõben történõ ûrhajózáshoz viszont már pontosan ismerni kell az univerzum térszerkezetét és az energiakvantumok tulajdonságait (tér és fény).
   A térugrás lényege az, hogy az ûrhajó teljes anyagának (és a benne tárolódó fénynek) az önkeltési ciklusát kell fáziseltolásra kényszeríteni, mintegy kirezegtetni abból a téridõ esszenciából, ahol éppen vagyunk. Ekkor valószínûleg egy másik, párhuzamos dimenziórendszerbe fog átlépni a hajó, amelyekbõl összesen tizenhat van a mi triász univerzumunkban (3x5+1). Ezek mindegyike egy négydimenziós téridõ, amelyek keltését szakaszosan (adott sorrendben felváltva) végzi az univerzumot fenntartó központi térszerán, a Mindenható. A keltési folyamat közben viszont vannak olyan fázisok, keltési rétegek a téridõben, amikor éppen nincs hullámtér egy rövid pillanatra (becslésünk szerint a téridõ keltési ritmusa 10 a 29.-en körül lehet másodpercenként). Ezt a szünetet nevezzük nemtér-nemidõnek, szeparátornak vagy õskáosznak az idõfizikában. Ide kell beszinkronizálódni a hajóval, mintegy kilépni az univerzumból ahhoz, hogy megkerülhessük a téri mozgás korlátait.
   A visszaugrást hasonló módon kell végezni, ügyelve rá, hogy abba az esszenciába találjunk vissza, ahonnan indultunk. A navigációra ez persze kiemelten nagy terhet ró, hisz nem csak a saját térdimenziónk objektumait kell pontosan ismernünk, hanem az összes párhuzamos rendszerét is. Elég egy apró hiba és az ûrhajónk beugrik egy bolygóba vagy egy csillagba, netán egy fekete lyuk mélyére, ahonnan aztán nincs visszaút. Ennek a kiküszöbölésére szoktak a térugrással közlekedõ ûrhajók érzékelõ szondákat elõre küldeni a célkörzetbe. Ezen keresztül, idõszálas kamerával (vizuális vagy gravitációs) megnézhetik, mi vár rájuk az ugrás végén és kikerülhetik a veszélyes helyzeteket. A nemtér-nemidõben való tájékozódás problémáiról egy külön írásomban már foglalkoztam, ezért azt itt nem részletezem.
   A fejlettnek mondható fajok mind használnak térugrást a nagy távolságú közlekedéshez, mert így minimális fedélzeti idõ alatt hatalmas távolságokat lehet leküzdeni nagy biztonsággal. Másodpercenként akár 5-10 ugrást is képesek végrehajtani a modernebb hajóik, és menet közben, mivel nincs fedélzeti gyorsulás (hisz közben áll a hajó a saját vonatkoztatási terében), bármilyen iránymódosításra képesek (derékszögben befordulás, 180 fokos fordulat, oldalra fordulva vagy fejjel lefelé való belépés a térbe, stb.). Éppen ezért egy nagy méretû (kilométeres) térhajóval ugyanolyan jól és könnyedén, merészen lehet manõverezni, mint egy apró vadászgéppel.
   A térugró hajtómû különlegessége, hogy nagyon kicsi, alacsony energiafogyasztású és nincs benne mozgó alkatrész. Ezért aztán nagyon megbízható és hosszú élettartamú, javítást gyakorlatilag nem igénylõ a felépítése. A fejlett anyagtechnológiával rendelkezõ civilizációk ûrbárkái évszázadokon át mûködõképesek, alkatrészeik nem öregednek el az idõvel, és jóformán alig lép fel mechanikai kopás rajtuk. Egyes jármûveik élettartama így elérheti az ezer évet is vagy még többet.
   A térugrással egyszerûen be lehet jutni egy teljesen zárt térbe (hangár, másik ûrhajó vagy barlang), ami feleslegessé teszi a bonyolult és lassú zsilipelési eljárásokat. A térbe való biztonságos belépésnek két fõ formája van. Az egyik esetben a hajó a belépésekor kiszorítja az ott található anyagi részecskéket (levegõt), lökésszerûen. A másikban "kivágja" a hajó körüli teret, annihilációs technikával üresre törölve azt a térrészt, amit majd elfoglalhat. Így lehet beugrani a földbe is, zárt üreget csinálva a hajótestnek. A fejlettebb fajok számára (dimenzióbuborék alkalmazásával) a csillagok izzó belsejébe való beugrás is megoldható minden különösebb kockázat és "forró helyzet" nélkül.
   Általában az ilyen ûrhajók rendelkeznek hagyományos meghajtással is a finom manõverek (fel és leszállás) elvégzése céljából. Megoldható ugyan a tisztán térugrások sorozatával történõ mozgás is (egyhelyben lebegés mikrougrásokkal), de gyakorlati okokból általában meghagyják az ûrhajókban a kiegészítõ (téri) hajtómûvet, a zökkenõmentes repülés miatt, no és minden eshetõségre készen.
   Az egy térugrással leküzdhetõ távolságot csak a navigációs pontosság korlátozza és a számítógép teljesítménye. Minél messzebbre ugrunk ugyanis, annál bizonytalanabbá válik a belépési pont meghatározása (szóródás figyelhetõ meg térben és idõben egyaránt). Az idõutazás kulcsát éppen ezért a térugrás jelenti, mert a hajó térforrásának megfelelõ torzítgatásával az indulási ponthoz képesti múltba vagy jövõtérbe is vissza lehet helyezõdni, bizonyos rizikóval (kronodivergencia).
   További veszélyforrása ennek a technikának a nem teljes értékû ugrás. A fedélzeti térforrás keltési ritmusa adja az ûrhajó anyagának a szinkronjelet. Nem megfelelõ fáziseltolás esetén megtörténhet, hogy a hajótest egy része hátramarad a kiindulási ponton. Egy ilyen kétfelé szakadás életveszélyes lehet a legénységre nézve. További érdekes mellékhatás a duplázódás vagy másolódás, amikor a hajó úgy ugrik, hogy közben megmarad az eredeti helyén is, tehát mintegy megosztódik a térszinkronizátor hibájából. Ezzel a módszerrel egyébként hatékonyan lehet ipari termelést folytatni, amit számos fejlett faj habozás nélkül ki is használ. Bõven elég minden tárgyból, élelembõl csak egy példányt elkészíteni, majd másolókamrába tenni és indulhat a vég nélküli sorozatgyártás!
 


Szeparátorcsík.



4. Dimenzióalagutak telepítése.

   Nevezik õket csillagkapunak, hipertéri átjárónak is, típusuktól függõen. A fejlettebb fajok mind használják õket a nagyobb forgalmú útvonalakon, a közlekedés biztonságosabbá tétele érdekében. A kapuk hardver elemeit (az alagút két végét) persze telepíteni kell, hagyományos ûrutazással szállítva a helyszínre, de utána sokáig használhatók és épp oly gyorsan lehet bennük utazni, mint a térugrással. Ezek is a nemtér-nemidõ tulajdonságait használják ki, és a fejlettebb típusaik gondosan álcázhatók, elrejthetõk a kívülállók elõl. A forgalmasabb átjáróknak külön õrsége is van, tehát nem lehet õket csak úgy, engedély nélkül használni. Tudtommal a mûködésükre egyedül a fekete lyukak jelentenek veszélyt, ha a térbeli mozgásuk során közel kerülnek a nemtér-nemidõbe kilógó, kitüremkedõ részükkel valamelyik alagúthoz.
   Az alábbi ábrák a népszerû Csillagkapu tv sorozatból valók, amiben sok súgást rejtettek el a számunkra. Az átjáró felületének vízszerû vibrálását az õskáosz hullámai okozzák. A csillogás a fényvisszaverõdés következménye.

Csillagkapu a sci-fi-ben 1.Csillagkapu 2.A csillagkapu hátulról 3.

   Ez már igazi idõszálas (fluidszálas) technológia, amit külön részletességgel vizsgálgattam a kutatásaim során. Ezért is adtam az "Idõszálas technológiák az ûrhajózásban" címet ennek az írásnak, mert a megfigyeléseim szerint szinte minden ûrutazó faj használja az idõszálakat valamire. Elsõsorban persze kommunikációra (fluidkom), mert az egy dimenziós univerzum szálszerkezetén keresztül (a nemtér-nemidõben) késedelmi idõ nélkül lehet információt továbbítani bárhová. Nincs jelentõsége sem a fizikai (téri), sem az idõbeli távolságnak (a múltba és jövõbe ugrásnál is mûködik ez az "idõtelefon"). A sámánok, akik megtanulták látni az idõszálas univerzumot, ezt hívják életfának, amelyen õk is a szálakba kapaszkodva, azok nyomán tudnak közlekedni a pokoltól a mennyországig.
   Az idõszálak lehallgathatatlanul és leárnyékolhatatlanul képesek továbbítani igen nagy mennyiségû (de nem korlátlan) információt a két végük között (a moduláció csak szálirányban terjed), minimális energia befektetéssel. Többféle típusuk van, attól függõen, milyen kvantum (tér, fény, anyag) kelti õket a végükön, és ezek megfelelõ (isteni) technikával elágaztathatók, összekapcsolhatók, elvághatók. Az idõszálak kapcsolják össze a teremtményeket a teremtõjükkel az univerzumban egy fagráfszerûen elágazó, fraktális rendszerben.
 


Szeparátorcsík.



5. Idõszálas technikájú, istenien jó ûrhajótípusok.

   Ezeknél a térugrás hatékonyságának javítására az ûrhajó (sõt a legénység) teljes anyagát idõszálasan rákötik, felcsatolják a központi térforrásra. Nem minden hajótípusnál építenek be a jármûbe fedélzeti számítógépet a rendszerek vezérléséhez, amit persze szintén az idõszálakon keresztül oldanak meg, tehát nincs kábelerdõ sem a hajótestben. A számítógépet, amely lehet fényalapú vagy gravitációs hullámokra épülõ (ún. mesterséges lélekszámítógép) többnyire az anyabolygón, a fõtámaszponton hagyják, védett helyen (biztonságban). A számítógép egy külön idõszál vonalon keresztül irányítja a hajót, bárhol járjon is éppen. A felsõbbrendû kozmikus társadalmakra jellemzõ, hogy van néhány nagy teljesítményû, intelligens vezérlõ számítógépük (kb. teniszlabda méretû lélekgömb), és minden térhajójukat ezek irányítják otthonról.
   Mindez az egyes egyedek szintjén is mûködik, ahol a faj tagjainak agyába beültetett (porszemnyi) mikroszámítógépeken keresztül gyakorlatilag bárki azonnal elérhetõ és mindenki hozzáfér a civilizáció teljes tudásanyagához. Olyan ez, mint valami gondolatvezérléssel mûködõ, globális internet, kollektív virtuális kommunikációs valóság, amelynek nincsenek külsõ hardverelemei (kábelek, mûholdak, monitorok, winchesterek, billentyûzetek, stb.). Mindezt még kiegészítheti a telepatikus metakommunikációra való képessége is a fajnak, mivel sokkal egyszerûbb gondolatközlés útján beszélgetni, mint a lassú és nehézkes verbális vagy vizuális jelrendszereket alkalmazni.
   Az ilyen idõszálas ûrhajókban általában több térforrás is el van helyezve, amelyek különbözõ részfeladatokat látnak el. Az egyik gondoskodik a térugrások vezérlésérõl, a navigációról és az anyabolygóval való kapcsolattartásról, a másik pedig kiszolgálja a legénységet. Amennyiben a faj tagjai a fizikai testükkel is utazni kívánnak, és nem elégszenek meg csupán a lelkükkel való közlekedéssel (testen kívüli élmény), akkor el kell látni õket élelemmel, levegõvel, személyes tárgyakkal, stb. Amely faj eljut odáig, hogy a térforrások megfelelõ manipulálásával anyagot teremteni vagy átstrukturálni képes, az többé nem fog mindent magával hurcolni az ûrhajójában. Egyszerûbb helyben elõállítani akkor, amikor tényleg szükség van rá.
   A fedélzeti teremtõgép dolga, hogy kérésre mindent megcsináljon amit kell, az adattárolójából elõhívva a kérdéses dolog (atomi szinten pontos) térbeli holografikus képét, kivetítve és anyaggal feltöltve azt (replikátor). Ez lehet friss levegõ, élelem, víz, ruha, alkatrész, berendezési tárgy, egyszóval bármi, amit csak beprogramoztak neki. Az így elõállított dolgokat természetesen az ûrhajóhoz csatolja fluidszálasan, aztán ha nincs rájuk tovább szükség, akkor nyomtalanul eltûnteti, annihilálja õket (nincs hulladék).
   Az ilyen technológiára épülõ civilizációk nem ismerik az energiahiány és nyersanyaghiány korlátait. Nem végeznek bányászatot, nem kell termõfölddé alakítaniuk a bolygóik felszínét (ennek összes káros következményével) és hatalmas ipari beruházásokat, gyártósorokat sem használnak. A számukra a legfontosabb dolog a primér tárgyak (etalonok) minõségi elõállítása, amelyekrõl a holografikus lenyomatok, másolóképek készülnek a sokszorosításhoz. Ennek legegyszerûbb módja a tárgy közvetlen elõállítása hagyományos módszerekkel a teremtõgépbe való beolvasáshoz. Ennél lényegesen nehezebb, de egyszerûbb módszer a virtuális valóságban való (térbeli) hologram programozás, amikor atomi szinten rajzolják meg a tervezõk a kérdéses tárgy struktúráját. Ez már igazi kreatív teremtés, ahogy az istenek (teremtõk) csinálják.
   Így már érthetõ, miért látszanak olyan üresnek egyes földönkívüli ûrhajók az eltérített emberek beszámolói szerint. Az egész jármû csak egy zárt burkolat, ajtók, ablakok, belsõ válaszfalak nélkül. Ha a pilóta ki akar látni, materializál egy ablakot vagy kinéz egy gravitációs vizorral (mert a gravitációs hullámok mindenen áthatolnak, gyengülés nélkül). Ugyanígy nyit ajtót vagy épít fel belül válaszfalakat. A hajóban nincs fedélzeti számítógép, elektromágneses rádiókészülék (és külsõ antenna), hiányoznak a kábelek és csövek, nincs levegõ és víztartály, a hajtómû olyan pici (és beépített), hogy nem is látszik. Látszólag semmi sem termeli a mûködéséhez szükséges energiát (térrezonátor az egész jármûtest), a belsõ megvilágítás pedig lámpák nélkül történik (a falak világítanak, irányított gerjesztéssel kibocsájtva a részecskéikben eltárolódó fénykvantumokat). A pilótafülkében nincsenek beépített mûszerek, ülések (mert állva is vezethetõ gondolatvezérléssel), egyszóval teljes rejtély, hogy mitõl képes repülni egy ilyen üres kagylóhéj fényéveken keresztül!? És ez még nem is lehetõségek csúcsa!
 


Szeparátorcsík.



6. A csináld magad ûrhajó.

   Technikailag simán megoldható ezen a fejlettségi szinten, hogy az ûrhajó önmagát építse össze, az utas megfelelõ gondolati parancsára. Képzeljünk el egy tenyérben elférõ, kristályszerû tárgyat, amely csupán a teremtõgépet tartalmazza és az ûrhajó hologramját. Mindössze egy varázsszóba kerül, és a rendszer felépíti, kivetíti és materializálja önmagát az utasa köré röpke másodpercek alatt. Eddig ilyet csak fantasztikus filmekben láttunk, pedig megoldható a dolog. Elõnye, hogy nem kell parkolóba vinni a járgányt, elég "visszacsomagolni" a kristályába és zsebrevágni.
   Az univerzumunk vezetõ entitásai, istenségei egy lépéssel még tovább mentek ezen a téren. Közvetlenül a lelküket használják adattárolónak, és a saját térforrásuk által teremtik meg az ûrhajót ha szükséges. A népmeséinkben szerepelnek olyan varázslatos repülõ kristálypaloták, feltûnõ és eltûnõ építmények, amik jól mutatják, hogy megfordultak már a bolygónkon ilyen fejlettségi szintû entitások. Ezek a térhajók anyagukat tekintve felépülhetnek szubanyagi részecskékbõl (neutrinók) is, és olyan mozgási szabadságot adnak a tulajdonosuknak, amilyet mi, röghöz kötött földi halandók elképzelni sem nagyon tudunk.
   Mindeddig csupán arról volt szó, hogyan lehet a mi univerzumunkon belül közlekedni térben és idõben, párhuzamos dimenziókban (hiperterekben), illetve hogy lehet kilépni a nemtér-nemidõbe. Csakhogy a minden létezõ teljes hullámterében, az (okforrások keltette) õskáoszban sokféle univerzum található még a miénken kívül. Ezek nem feltétlenül olyan térszerkezetû rendszerek, mint a miénk, ezért az azokba való átugrás további technikai nehézségekkel jár.
   A világegyetem rendkívül változatos és sokszínû hely, messze több annál, amilyennek képzeljük. A mi téridõnk hullámtere például jobbos csavarodási irányú, s benne az anyagi részecskék forgása balos. Léteznek a káoszban balos csavarodású antitéridõk is, bennük antianyaggal, amelyek összeférhetetlenek a mi világunkkal. Ezekbe nem lehet csak úgy átlépni, mert akkor a hajónk anyaga (velünk együtt) azonnal annihilálódik, amint érintkezésbe kerül az ottani részecskékkel.
   Az antitérben való közlekedéshez tehát speciális konverziós ûrhajóra van szükség, amely képes a saját keltési rendszerét még a nemtér-nemidõben, egy ciklusidõ alatt átfordítani, tükrözni ellenkezõ forgásirányúra. Egyszerre kell a hajó térforrását, összes anyagát és a benne lévõ fényt is átfordítani, méghozzá hiba nélkül. További nehézséget jelent, hogy idõszálakkal nem köthetõk össze az egymással ellentétes forgású rendszerek, vagyis elõbb teljesen le kell szakadni a szülõ univerzumunkról, ami viszont a visszatérést fogja nagyon megnehezíteni. És akkor még szembe kell néznünk a céluniverzum totális ismeretlenségével, a valószínûsíthetõen teljesen másféle belsõ törvényeivel és információ tartalmával, ami rengeteg ismeretlen veszélyforrást tartogat a számunkra.
 


Szeparátorcsík.



7. Közlekedés ûrhajó nélkül.

   Az a legjobb technológia, amely végül odáig fejlõdik, hogy egyenesen feleslegessé teszi önmagát. Az isteneknek alapvetõen nincs szükségük a helyváltoztatáshoz szállítóeszközre, mert tökéletesen uralják önmagukat. Ha át akarnak menni egyik csillagrendszerbõl (galaxisból, dimenziórendszerbõl, netán univerzumból) a másikba, egyszerûen lebontják a testüket (márha egyáltalán csináltak maguknak olyat) és lélekben átugranak oda. Bármikor, bármilyen fizikai perifériát materializálhatnak maguknak, bár tény, hogy az esetek többségében fölöslegesnek tartják ezt a feladataik végrehajtásához.
   Az akashában való vizsgálódásaim során találtam még ennél fejlettebb közlekedési eljárást is, bár azt már igen nehéz földies fogalmakkal körülírni. Ilyenkor a fénylénnyé vált entitás (megszabadulva a lélekburok korlátaitól) közvetlenül az idõszál univerzumon keresztül, úgymond szoftveresen helyezi át magát máshová a minden létezõben. A szoftver a szellem, az entitás egyediségét adó intelligens információhalmaz, amit már nem gátolnak a saját ciklikus forrásrendszerének (tér és fénykvantum) idõfizikai korlátai. Ezen a szinten végképp értelmét veszíti a tér és idõ fogalma, és mozgás helyett inkább a tetszõleges helyen való jelenlevés fogalmát lehetne használni rá.
   Hogy ezen túl még milyen lehetõségek vannak, azt csak az Isten tudja. Mi, földi emberek pedig örülhetünk, ha képesek leszünk egyáltalán a saját három dimenziós világunkban kielégítõ módon közlekedni.

Készült: 2001. 05.11.

Vissza a tartalomhoz

Következõ írás