A születés a lélek
számára
mindig új kezdetet jelent. Új testbe lépve,
feltudati
törléssel, azaz tiszta lappal indul a világ
felfedezésére,
egy teljesen új nézõpontból
szemlélve
az egészet és önmagát. Nem terhelik az
információs
rendszerét a korábbi tapasztalatok formai
kötõdései
és terhei, mûködési korlátai. Mintegy
kilépett
önmagából, megtagadva egykori énjét
(elõzõ
életeit), hogy újjászülethessen.
A formai kötõdéseket a többi
teremtett
részrendszerrel való kölcsönhatásai
alakítják
ki az új személyiségnek. A frissen
megszületett
ember még tiszta, tapasztalatlan és üres
személyiségû
entitás. A legfõbb feladata a figyelés és a
reagálás az õt érõ hatásokra.
Ezek elsõsorban a szülõk és testvérek,
majd késõbb a rokonok, tanárok,
gyermektársak,
barátok, ismerõsök és idegenek, emberek
és
állatok, akik megjelennek az õ személyes
világában
és valamilyen módon befolyásolják,
torzítgatják
a személyiségét, viselkedését, a
viszonyulását
a világának dolgaihoz. Ezt a
kondicionálást,
emberré formálást nevezzük tanulásnak,
beavatódásnak az életbe. Mert nem elég
embernek
születni, azzá válni is kell
viselkedésünkben
és reakcióinkban, szokásainkban és
szemléletünkben.
Mivel a lélek információs rendszere,
az intelligens személyiség (szellem)
mûködése
a logikus rendszerezésen, és a dolgok
hasonlóság
alapján történõ
csoportosításán
alapul, kulcsfontosságúak lesznek számára
az
elsõ tapasztalatok. Az elsõ
kölcsönhatások,
szembesülések vésõdnek be a
legmélyebben
a lélek tárolórendszerébe, s ezek lesznek a
tudásának alapjai, amelyekhez mindig visszanyúl,
amikor
további új helyzetekkel és dolgokkal
találkozik.
Minden új dolgot elõször egy már ismert,
korábbi
dologhoz próbálunk meg hasonlítani, kapcsolni.
És
a vele való viszonyunkat is a korábbi tapasztalataink
alapján
alakítjuk ki. Ez lesz késõbb az
elõítéletek
és megérzések, a trendek
jósolásának
alapja is a számunkra. És ez fog bennünket
elsõsorban
korlátozni abban, hogy másmilyenek lehessünk, mint
amire
programozott bennünket a környezetünk.
A gyermeknevelés gyakorlatilag
személyiségprogramozás,
emberkészítés. A szülõ dolga a
formátlan
nyersanyagból kialakítani azokat az alapvetõ
jellemvonásokat,
amelyek késõbb alapul és keretül,
korlátul
szolgálnak majd a gyermek számára az
önépítésben.
Szabályokat adunk gyermekeinknek és
törvényeket,
amelyek keretei között mozoghatnak, fizikai és
szellemi
síkon egyaránt. A kilengéseket pedig
negatív
visszacsatolással, az önfenntartó rendszerére
mért fájdalmas behatásokkal (szidás,
verés,
kényszerítés, megalázás, stb.)
igyekszünk
elfolytani bennük.
Ezért rossz minden gyermek, mert a fejletlen
belsõ
önszabályozó rendszerét még szabadon
sodorja
az univerzumból õt érõ összes
erõhatás.
Még nem tanulta meg, hogyan álljon ellen bizonyos
hatásoknak,
hogyan kényszerítse önmagát, hogyan
ússzon
az árral szemben vagy éppen engedje, hogy
elsodorják
a fölébe rendelt erõk és
hatalmasságok.
Egyszerûen csak utánozza a környezetét, a
példaképeit
és átveszi azok jellegzetes tulajdonságait. S
mivel
az univerzum aszimmetrikus, minden gyermek egyedi koktélt
gyûjt
össze a tanulása során a
környezetébõl
és egyedi módon összeállítva
alkalmazza
azt a késõbbiekben.
Minden gyermek szabadnak születik, s legfõbb
feladata, hogy az életbenmaradásának
érdekében
rabszolgává váljon, megtanuljon lemondani
önnön
szabadságáról. Ez a beilleszkedés a
környezõ
közösségbe, a világ aktuális
rendjébe,
az alá és fölé rendeltségi viszonyok
hálójába,
egyszóval a kötõdés a teremtés formai
részeihez.
Beszélünk családi, vér szerinti,
szerelmi, baráti, nemzetiségi, kulturális,
politikai
és vallási kötõdésekrõl, s
ezzel
pontosan kifejezzük az életünk lényegét.
Az ember mindig valamilyen, már meglévõ keretek
közé
születik be, amiket mások alakítottak ki a
számára
korábban. Ezek a falak, korlátok, akadályok
fogják
képezni a személyes világának legfontosabb
határait, s zárják õt el az
egységtõl,
a mindenféleség
megvalósításának
szabadságától. Aki belép a
teremtésbe
(szamszárába, karmikus világba), annak
kötõdnie
kell hozzá. Ez pedig függõséggel jár
és
kényszerû engedelmességgel, tehát maga
után
vonja a szenvedést és a problémák
végtelen
sorát.
Az életünk éppen ezért
két
dologból áll lényegében.:
1. ELHATÁROLÓDÁS. A világ megismerése és az ítélkezés során falakat építünk fel, amikkel elhatároljuk magunkat a világtól. Ez a dolgok rendszerezése, megkülönböztetése, analízise és boncolgatása. A falak megvédenek minket a külvilágtól és megvédik a külvilágot is tõlünk. Ugyanakkor pedig akadályaivá válnak a további megismerésnek, tehát folyton ablakokat, ajtókat kell nyitnunk rajtuk.
2. EGYESÜLÉS. A világ megismerése, felfedezése érdekében már meglévõ falakat bontunk le, törünk át, kerülünk meg és tolunk odébb. Mert csak azt ismerem, ami az általam bejárható világban van. Ennek határait pedig én és a környezetem alakítjuk ki közösen.
A jó dolgok felé
törekvésünk
során falakat bontunk le, akadályokon küzdjük
át
magunkat. A rossz dolgok elöl pedig falak
építésével
határoljuk el magunkat, pajzsokat készítünk
önmagunk
és személyes világunk fizikai és szellemi
védelme
érdekében.
Az a boldog ember, aki jól érzi magát
az éppen aktuális falai és korlátai
között.
Aki szenved, az gyakorta érzi magát
kényszerítve,
bezárva, akadályoztatva a boldogságának
megvalósításában.
A boldogságot pedig mindig az adja, ha a céljaink,
vágyaink
megvalósításához szükséges
dolgokkal
egyesülhetünk, találkozhatunk. Ha
megélhetjük
õket önmagunk életének
részeként.
A kölcsönhatás és az
elkülönülés
tehát a teremtés azon két alapelve, amely az
egész
megnyilvánulást mozgatja, amely mindig idõben
történik
és dinamikusan változik, vég nélkül.
Mindaddig
tehát, amíg a lélek a teremtésben
tartózkodik,
kénytelen folyamatosan tevékenykedni, dolgozni és
küzdeni, szenvedni és boldogulni az életben, a
személyes
világában. Eközben a többi lélek lehet a
társa, ellensége, segítõje és
akadályozója
egyaránt, mindig a rendszer virtuális, belsõ
körülményeitõl
függõen.
A születési horoszkóp
jelentõségét
éppen az adja, hogy a belépési hely és
idõ
határozza meg mindazokat az erõhatásokat, amik a
szemlélõre
elõször hatnak és kialakítják az
elsõ,
kezdeti deformációkat, kötõdéseket az
információs rendszerében. A belépési
pont megválasztása tehát a lélek
számára
az építendõ személyiség, az
új
ember alapjainak kialakításához fontos. Minden
késõbbi
erõhatás már ennek függvénye lesz,
mert
a hasonlóság elve alapján az új
személyiségrendszer
csak bizonyos dolgokra lesz fogékony.
Meghatározható
irányokba fog fejlõdni és mozogni a
továbbiakban,
a saját rendszertehetetlensége és belsõ
kényszermozgásai
(önszabályozása) következtében. A
lélek
tehát a saját céljainak megfelelõen
választ
testet és születési környezetet magának,
ahol olyan kényszertereknek lesz kitéve, amelyek a
számára
éppen kívánatosnak tartott irányokba
fogják
torzítani, alakítani (aszimmetrikussá tenni) a
rendszerét.
Az asztrológia mûködésének
lényege pedig az, hogy a teremtés minden szintjén
megfigyelhetõ ciklikusság és fraktális
önhasonlóság
figyelembe vételével feltárja és megmutatja
az adott életben rejtezõ formai
kötõdéseket,
elõnyöket és hátrányokat, vagyis a
személyiség
kereteit.
Ha egyszer beléptünk a teremtés keretei
és játékszabályai közé, akkor
azok
hatni fognak ránk és kényszeríteni bizonyos
irányokba, korlátozva a szabad akaratunkat. Ez az
információs
kényszertér a sors, a végzet, melynek
engedelmeskednünk
kell és amely ellen mégis muszáj folyamatosan
lázadnunk.
A lázadás az értékrendünkre,
céjainkra
nézve negatív hatású dolgok ellen
történik
és vég nélküli munkára
kényszeríti
az embert. A parányi ember harca a hatalmas univerzum
kényszerítõ
erõivel szemben pedig mindig bukással
végzõdik,
hisz oly egyenlõtlen ez a küzdelem, mint csúzlival
menni
a tank ellen.
Elõbb-utóbb mindenkit utólér
a sorsa, amikor olyan pusztító erõkkel
találja
szemben magát, melyekkel szemben a legerõsebb pajzsai,
elszigetelõdési
kisérletei is csõdöt mondanak (hisz egy
virtuális
világban minden megteremthetõ, meg az ellenkezõje
is). Ekkor vagy elmenekül vagy áldozatául esik az
idõbeli
változásnak. Csakhogy mindig lesznek olyan
hatások,
amelyek elöl nem lehet elmenekülni, mert nagyobb
volumenûek,
mint amit még ki tudnánk kerülni. Ezért lesz
lényegében halandó minden teremtett lény a
mindenségben, s a fenntartási ciklusának
felbomlása,
megszakadása után visszatér a
létezésbe,
a nirvánába (szimmetriába).
Készült: 2001.05.15.