Ezen írásom könnyebb megértéséhez mindenekelõtt ajánlom Thorwald Dethlefsen és Rüdiger Dahlke könyveit.: Út a teljességhez, A sors mint esély, A lélek nyelve a betegség.
1.
Nagyon sokat mondó szó a
"kórház",
melyet az egészségügyi intézményeink
megnevezésére
használunk, ahol az orvosok igyekeznek
meggyógyítani
a beteg embereket. A kór háza szó
egyértelmûen
a betegségnek, mint tünetnek a
hangsúlyozására
utal, ékesen elmondva, mi található az
épületben.
A baj orvoslása tehát a betegségrõl
szól,
nem a gyógyulásról és az
egészségrõl,
hiszen akkor egészségháznak neveznénk.
Az orvosok feladata a kezük közé
kerülõ
emberek vélt vagy valós betegségeinek, rendellenes
testi és lelki funkcióinak diagnosztizálása
(elnevezzük a betegséget), majd kezelése,
befolyásolása
egy olyan irányba, hogy a betegség, mint tünet
megszûntetésre
kerüljön. A hangsúly a betegség
elpusztításán,
leküzdésén van, nem a beteg ember
meggyógyításán,
egészségének
helyreállításán.
A beteg csupán hordozója a betegségnek, melynek
oka
van, és amelyet fel kell deríteni és meg kell
semmisíteni.
A beteg embernek, mint élõ organizmusnak
egyik része, tulajdonsága a betegség, mely fontos
üzenetet, jelentést hordoz az õ
számára.
Tehát a harc végsõsoron az ember ellen is folyik.
Ha elöljük, elfolytjuk a vészjelzést, az
felér
azzal, mikor az autóm mûszerfalán a villogó
piros lámpának elvágom a drótját
(tüneti
kezelés). Ha nincs jelzés, nincs baj, mehetünk
tovább.
Ugye milyen korlátolt ez a hozzáállás?
És
ezzel a megközelítéssel az orvostudomány
puszta
tárggyá degradálja az embert, szabadon
kisérletezve
vele, fõként a gyógyszerek
adagolásával,
illetve a sebészeti beavatkozások révén.
2.
A gyógyszerezés lényege: a
betegségre
vagy beteg szervre nézve pusztító
hatású
anyag bejuttatása a szervezetbe, a kémiai úton
történõ
(mikroszintû) hadviselés. A sebészet
lényege:
a betegség, a beteg szerv kivágása,
kiégetése,
szétzúzása, eltávolítása,
megsemmisítése
durva (makroszintû) fizikai beavatkozással, esetleg
pótalkatrészek
beépítése a hiányzó vagy
eltávolított
szervek helyére. Mindkét esetben a betegnek, mint
háborús
frontnak és felvonulási hadszíntérnek kell
elszenvednie az összecsapást, annak összes
következményével
(fájdalom, mellékhatás,
munkaképtelenség,
ágyhozkötöttség,
kiszolgáltatottság,
megnyomorodás, halál) együtt.
Ebben a küzdelemben az orvostudomány, mint
vallásos és misztikus, materialista mágiát
alkalmazó csoportosulás egy olyan hadsereg, melynek
jóságos
papjai, katonái az orvosok, gyógyszerkutatók,
biológusok
és ápolók, az ellenség pedig az ezer
arcú,
alattomosan támadó betegség, egy nehezen
megfogható
és rossznak definiált természeti jelenség.
Az orvoshadsereg gyakorlatilag minden eszközt bevethetõnek
tart, annak ellenére, hogy elméletileg
hangsúlyozza
a betegek, vagyis a front egészséges
állapotának
fontosságát. Az emberkisérletek
látszólagos
szabályozása hivatott elkendõzni azt a
tényt,
hogy a harceszközök hatékonysága
igazából
csak a bevetésen, a harctéri alkalmazásukkor
bizonyosodik
be, derül ki ténylegesen.
Az orvostudomány kizárólagos jogot
követel magának a küzdelem
lebonyolításához.
Érdekes tény, hogy hazánkban törvény
mondja
ki a gyógyítás monopóliumát, melyet
csak az orvostársadalom orvosi egyetemeken beavatott tagjai
végezhetnek
legálisan. Csak orvos gyógyíthat, mindenki
más
sarlatán és tevékenysége
büntetendõ,
üldözendõ. Ennek sok oka van, a tényleges
sarlatánok
károkozásától kezdve a pénzügyi
vonatkozásokig és a hatalmi igény
érvényesítéséig.
Ebben hûen követik az egyes vallások
azon dogmáit, miszerint csodát csak az Isten és az
õ angyalai, prófétái tehetnek, tehettek
egykor
régen, illetve manapság már nem tesznek, csak a
Sátán
dolgozik az emberek megtévesztése
céljából.
Így lesznek az Istennek állított vallások a
Sátán képviselõi és
támogatói
idõvel. És így lesz az orvostudomány a
betegség
fõ támogatója azzal, hogy a
beavatkozásaival
megzavarja a természet mûködését,
mellékhatásokat
idéz elõ és még több fájdalmat
és betegséget teremt, s ezzel biztos munkát
magának.
Bár nem ide tartozik, mégis
megemlítem,
hogy a nagy vallások szerint csodák nincsenek (a
tudomány
szerint sem!) és az Istennek ma nincsenek
prófétái,
küldöttei a Földön, csak régen voltak. Az
iszlámhitû
araboknál az a hivatalos álláspont, hogy Mohamed
volt
az utolsó próféta és azóta az Isten
nem küldött senkit és nem is fog, tehát aki
prófétál,
az a Sátán küldötte és el kell
pusztítani.
Ha Jézus ma megjelenne, és csodákat tenne, a
keresztény
egyházak ugyanúgy kõkemények
üldöznék,
mint a gonosz emberét. Várják ugyan az
eljövetelét,
de az nem most lesz, és nem holnap, és ezer év
múlva
is azt fogják mondani, hogy nem most lesz... tehát soha!
3.
De térjünk vissza a lényegre: a
betegség
lefolyására. Mi történik akkor, ha a
testemben
megbetegszik egy sejt, és mondjuk rákos lesz? Mint ahogy
lelki vagy testi beteg lesz egy ember a társadalomban, bizonyos
destruktív hatások elszenvedése esetén?
A szervezetem immunrendszere folyamatosan figyeli
és
felügyeli a belsõ folyamatokat. A
fehérvérsejtek
ellenõrzik a sejtek rendes mûködését,
mint
a rendõrök. A falósejteket (katonaság) a
csatákban
veti be a szervezet, akik felfalják a beteg, halott sejteket
és
az idegen betolakodókat, egyszóval mindenkit, aki nem
tudja
a belsõ jelszót, amivel igazolhatná a
kilétét,
a szervezethez való legális tartozását. A
sejtek
igazolványa tartalmazza azok aktuális
mûködési
állapotának jellemzõit is.
A rákos sejt, mint a test holografikus
vezérlése
alól kikerült élõlény a központi
irányítás elvesztése esetén
átáll
az önzõ és öncélú, õssejt
típusú mûködésre
(tartalékvezérlés),
a differenciálatlan és szabályozatlan
osztódásra
és zabálásra. Egoista lesz, anarchista a
szervezetben,
a társadalomban. Csak magának él és csak
magáért
él. Van érvényes igazolványa, amíg
el
nem veszti vagy el nem vesszük tõle pl.
gyógyszerekkel,
ezért megússza a rendõri
ellenõrzést.
Viszont belsõ ellenségként gyengíti a
rendszert,
elszívva annak erõforrásait és beszennyezve
környezetét salakanyagokkal. Továbbá
más
sejteket is lázadásra csábíthat és
az
osztódása során rengeteg utódot szül,
akik követik a példáját. A
következmény
katasztrófális és az egész rendszer
halálához,
pusztulásához vezet, amennyiben nem sikerül
megfékezni
és megsemmisíteni vagy visszakényszeríteni
az engedelmességre. Ezt lehet a szervezet belsõ
védelmi
rendszerének serkentésével vagy külsõ
kémiai és sebészeti beavatkozásokkal
elvégezni.
4.
A fenti hasonlatban az orvosok az immunrendszer
sejtjei.
Most nézzük a rákos sejt
szemszögébõl
a dolgokat. Azért lettem rákos sejt, mert a szervezet nem
gondoskodott rólam megfelelõen, nem vigyázott
rám,
tehát valamilyen károsodás,
deformáció
(a rugalmasságomat meghaladó mértékû
torzió) ért engem. Ez lehet belsõ
vezérlési
hiba, tápanyaghiány vagy külsõ
támadás
eredménye. A lényeg: megszakadt az
összeköttetésem
a központi irányítással és
ezért
kényszerûségbõl átálltam a
vészhelyzeti
tervre, az õssejt típusú életvitelre.
Kiléptem
a rendszerbõl, bár benne vagyok és belõle
élek,
élõsködöm.
Ekkor két lehetõségem van. Vagy
felfedem
magam az orvosok, javítósejtek elõtt vagy nem. Ha
felfedem magam, újra csak két lehetõségem
van.
Vagy kijavítanak vagy elpusztítanak, mint
veszélyforrást,
idegent. A szervezet általában ez utóbbit szokta
tenni,
mint a rabszolgatartó társadalmak
általában,
hisz a rabszolga élete és munkája olcsó
és
könnyû helyettesíteni, a kiesését
pótolni.
A szervezet ezért elpusztítja a beteg sejteket és
újakat csinál a helyükbe. Nekem, mint sejtnek ez nem
jó, egocentrikusan szemlélve a fennmaradásom
szempontjából.
Nem jó egy rabszolgának a szökése után
megadnia magát, ha tudja, hogy tettéért
halálbüntetést
kap. Tehát marad az illegalitás és a gerillaharc.
Makro szinten a kórházak és orvosok
hasonló helyzetben vannak. Ha egy ember beteg,
meggyógyítják
vagy szeparálják. Az orvostól,
rendelõbõl
a beteg vagy kórházba, szanatóriumba vagy
diliházba,
esetleg temetõbe kerül. Egyik sem jó az ember
számára.
A kórházban ráadásul sok beteg van
összezárva
és ezek kölcsönösen megbetegítik
egymást.
Mind fizikailag a fertõzõ betegségekkel
(hiába
a fertõtlenítés és
szeparáció),
mind információsan a holografikus kényszerterek
közti
átíródással és a
beszélgetésekkel,
a szenvedés és betegség
látványával,
tudatával (betegtársak a kórteremben egymás
közt).
5.
A kórház sok esetben nagyon rossz hely
egy
beteg ember számára. Ilyenek az enyhébb
betegséggel
küszködõk, a krónikusok, a lelki betegek, a
gyenge
immunrendszerûek, a szülõ nõk, a gyerekek
és
mindazok, akiket pihenéssel vagy lágy,
természetgyógyászati
módszerekkel is meg lehetne gyógyítani,
helyreállítani.
Amikor ezt az emberek felismerik, pláne drága lesz az
orvosi
kezelés költsége, eljön az orvoslás
csõdje.
A beteg kénytelen álcázni
magát
az orvosok elõtt, nem fordulhat hozzájuk, mert akkor
még
nagyobb bajba kerülne, mint amilyenben van. Ezért sok ember
nem megy orvoshoz ha kisebb betegsége van. Vagy maga
kúrálja
önmagát vagy csak akkor fordul orvoshoz ha nagyon
súlyossá,
fájdalmassá válik a probléma. Illetve
csodára
vár, imádkozik, sarlatánhoz megy, varázsol,
áldozatot mutat be, stb. És mindezzel csak
nehezíti
a maga és az orvosok dolgát és növeli a
szenvedést
a maga és mások számára.
Súlyos betegként pedig pontosan azért
nem jó bekerülni egy kórházba, mert ott
egyedül
vagy, kiszakítva a környezetedbõl és
kiszolgáltatva
az orvosoknak, ápolóknak (idegen embereknek). És
kitéve
az ottani betegségeknek, orvosi mûhibáknak, stb.
Igaz,
hogy egy kórházban hatékony beavatkozó
és
figyelõ rendszerek mûködnek, mint a
mûtõ,
röntgen, intenzív osztály, stb. és
vészhelyzetben
a szakorvosok hatékonyan tudnak fellépni, csakhogy ez
egyedül
az orvosoknak kényelmes, a betegnek nem.
6.
Alternatívaként lehetne talán a
gyógyításnak
olyan formát adni, hogy egy teljes gyógyító
csapat megy ki egy beteghez (vándorgyógyászat)
és
a helyszínen kezeli õt. Vagy a kórházakat
kellene
erõsen decentralizálni, sok kicsit csinálni
kevés
nagy helyett. Persze itt is a gazdaságossági szempontok
kerülnek
mindig elõtérbe és nem a betegek érdekei,
ami
világosan mutatja, hogy mennyit ér a rendszernek egy
rabszolga,
aki végeredményben pótolható és
idõvel
úgyis lecserélõdik (az állam és
intézményei
viszont maradnak!).
Csoportos, emberi szinten ide tartoznak a fegyveres
lázadások,
népi ellenállások is, mint rákos daganatok
egy olyan ország testében, ahol a sejteket
érõ
tömeges atrocitások és visszaélések
elõidézik
a tömeges lázadást, egész szervek,
szervrendszerek
lebetegedését, illetve a rákos daganatok
keletkezését
és elburjánzását. A partizánoknak,
ellenállóknak,
gerilláknak a puszta életbenmaradásuk
érdekében
kell a hatalom, a fõvezérlés ellen fordulniuk,
tehát
eleve nem mehetnek orvoshoz vagy nem fordulhatnak a
rendõrséghez,
a hivatalokhoz ha valami bajuk van. Álcázniuk kell
magukat
és menekülni, harcolni az immunrendszerrel,
végsõ
soron a katonasággal.
Ahhoz persze nem elég erõsek
általában,
hogy elszakadási törekvésbe menjen át a
lázadásuk
(autonómia), és önálló szervezetet,
államot
alakíthassanak, sem ahhoz nem elég erõsek, hogy
megdöntsék
a hatalmat, ezért csak nehezítik a rendszer dolgát
a létükkel.
7.
Jelenlegi társadalmunkra erõsen
jellemzõ,
hogy sok a beteg ember és egyre többen lesznek, egyre
több,
halmozódó tünetegyüttessel. Allergia,
tüdõbetegségek,
rák, lelki sérülések és akut
tünetek,
belgyógyászati panaszok, stb. Mindenki összeszed az
élete során többet is ezek közül,
hosszabb-rövidebb
idõre és hurcolja õket magával, mint
megoldatlan
testi és lelki problémákat. Ahogyan a
társadalmunk
is képtelen bizonyos dolgokat kezelni a
struktúrális
felépítésébõl fakadó
alkalmatlansága
okán. A kérdés, hogy meddig tarthat ez a
döglõdés,
ha javítani már nem tudunk a helyzeten?
Minél több ember esik ki a termelõ
csoportból, az aktívan dolgozó rabszolgák
közül,
annál kevesebb embernek kell eltartania az egyre több
beteget
és gyereket, öreget. Érdekes, hogy az
orvostudomány
elõsegíti az életkor
meghosszabbítását,
de nem nõ ezzel arányosan az egészséges
életkor
hossza. Ma tovább élnek az emberek, ami azt jelenti, hogy
a betegségekbe késõbb halnak bele. Így
tovább
tart a gondozásuk és ápolásuk, több
erõforrást
vonnak el a rendszertõl a kitartottak.
Az immunrendszert megtámadó AIDS, mint a
társadalombiztosítási rendszert
bénító
pénzhiány és szervezési zûrzavar
szintén
rontja a rendszer hatékonyságát. A gengszter
politikusok
(rákos idegsejtek), a vezetõk elvonják az
erõforrásokat
a sejtektõl, a TB-tõl, hogy máshol
használják
fel õket, a rövid távú terveik
érdekében.
Ez olyan, mint az erõs megterheléskor az
oxigénhasználatról
átálló erjedéses energiatermelés a
sejtekben.
Az eredménye a gyors kimerülés
(energiahordozók,
bányászat, termõföldek kizsarolása!),
ami sok hulladék termelõdésével is
jár
(szeméthegyek, mocskos levegõ és víz). A
végére
a legyengült, kiszipolyozott szervezet képtelen lesz
tápanyaghoz
jutni és eltakarítani a mocskot, amibe aztán
belefullad.
8.
Érdekes válaszreakció a szervezet
részérõl, hogy külsõ
támadás
esetén beveti a katonaságot a területe
védelmére.
Az immunrendszer önfeláldozó harcot folytat, hisz az
ellenséget felzabáló falósejtek maguk is
szétpukkadnak
idõvel, meghalnak a sok evéstõl. Ilyenkor jelenik
meg a gennyesedés, a nyirokszervi duzzanat, de ilyen a takony
és
a slájm is.
A háború legfõbb
problémája,
hogy jelentõs erõforrásokat von el a
rendszertõl,
mivel egy ország mindig a legerõsebb,
legéletképesebb
fiataljait, és egyben a leginkább munkaképes
(szaporodóképes)
férfi lakosságot küldi a háborúba
szenvedni
és meghalni. A harc lényege a támadók
hatékony
kiûzése, megállítása,
elszeparálása
a szervezettõl. Filozófiai szempontból
talán
okosabb dolog lenne erre az ágyútöltelék
munkára
az öreg rabszolgákat befogni, akik már szaporodtak
és
termeltek, ezért kisebb saját veszteségként
könyvelhetõk el a harctéren, csakhogy éppen
ezért
õk már nem képesek a maximumot nyújtani,
vagyis
gyengébb harcértékûek a fronton.
Figyeljük meg, hogy az elhúzódó
háborúkban egyre fiatalabb és egyre öregebb
embereket
vonnak be a hadmûveletekbe, végül már a
gyerekek
és nõk is harcolnak, vagyis a nagy és
végsõ
"honvédõ" háborúban már minden sejt
részt vesz maximális erõvel. Ilyen
például
a láz, mint az általános
mozgósítás
szinonímája, amely erõsen pusztító
magára
a szervezetre nézve is, hisz gyorsan eltüzeli a
tartalékokat
és kimeríti a rendszert.
Az a tény, hogy az orvostudományunk nem
képes megbírkózni a betegségekkel,
egyértelmûvé
teszi az egész társadalom kollektív
betegségét.
Rengetegbe kerül a gyógyítás, mégis
pénzhiánnyal
küszködnek a kórházak és alacsony a
rendszer
hatásfoka. Inkább csak elszigetelt esetekben érnek
el sikereket, s nem mondható általánosnak a
gyógyulás
a kórházakból távozó emberek
között.
A nyugdíjkorhatár emelésével
és a nyugdíjasok tervszerû
kivégzésével
(alacsony nyugdíj, drága gyógyszerek és
megélhetés)
ugyan lehet átcsoportosítani némi
erõforrást,
de ez is csak idõleges haladékot ad a szervezetnek.
9.
Összességében elmondható,
hogy
minden szervezet a rendes mûködése során
termel
szemetet, hulladékot és szennyezõdik,
mocskolódik,
elzajosodik információsan. Ha nem képes kezelni a
hulladékot és a koszt, elszeparálódni
tõle
vagy újrahasznosítani azt, elõbb- utóbb
túlszennyezõdik
és mérgezéses tüneteket fog
produkálni,
mielõtt elpusztulna. Ez történik velünk most
makro
szinten a Földön, ahogy az öregedõ szervezetben
is
felhalmozódnak a salakanyagok (vese és epekõ,
húgysav
a vérben, csontok meszesedése, izületi
problémák,
máj és agysejt pusztulás, légzési
nehézségek,
bélbetegségek, idegrendszeri problémák,
mint
a vezérlést pusztító Alzheimer kór,
szklerózis multiplex és társai, stb.).
Az immunrendszer túlterhelõdése annak
összeomlásával jár. Ekkor nagyon
felgyorsulnak
a lepusztulási folyamatok, melyek halálhoz vezetnek. A mi
dolgunk jelenleg az, hogy figyeljünk a társadalomban
zajló
túlterhelõdési pontokra, amelyek kritikus
helyzetbe
kerülhetnek. Ilyen pl. az orvostudomány és a
társadalombiztosítási
és nyugdíjrendszer. Ha ezek összeroppannak, akkor
tudhatjuk,
hogy nyakunkon a vég és jöhet az
iszappakolás...
Készült: 2001.04.17. - 25.