A SZÉFER HA ZOHÁR EZOTERIKUS JELENTÉSE

"Az ember magyarázataiból építi fel önmagát.
A szabadságért ki kell lépni a sorsból,
az eddigi magyarázatból."
(Előszó a Zohárhoz)

A Széfer ha Zohár a Ragyogó Fény Könyve. Legnagyobbrészt arámi nyelvű könyv, a kabbala (zsidó misztika) egyik klasszikus szövege. Bár az áll benne, hogy a művet Simeon bár Joháj rabbi és tanítványai írták az I.-II. században, egyes kutatók manapság mégis úgy vélik, hogy csak a XIII. században keletkezett. Szerintük egy Mose de León nevű spanyol kabbalista műve, aki régebbi misztikus szövegekből állította össze a gyűjteményt, azokat eredeti vagy módosított formában felhasználva. Fő témája a teremtés misztériuma, valamint a jó és a gonosz szerepe a világban.
Az alábbi írásomhoz felhasznált forrásmű a Zohar - Ragyogó fény című könyv, amely A Tan Kapuja Főiskola jegyzeteként került kiadásra magyarul (Farkas Lőrincz Imre Könyvkiadó, 1997). Ez a Széfer ha Zoháron kívül tartalmazza a Tikuné ha Zohár - A ragyogó fény helyreállítása és a Széfer Jecirah - a Formálás és Alakulás (Teremtés) Könyvét is.
Sajnos nem az eredetiből fordították magyarra, hanem a modern francia fordításból, ami jelentős mértékben megnehezítette a szövegben szereplő rejtett tudás értelmezését. Mert a Zohárra is jellemző az, ami a Torah-szövegek tanulmányozása kapcsán közismert, hogy a műben leírtaknak négy értelmezési szintje van (ezt csak a XVI. század óta tudjuk!). Az első a psát: a szószerinti értelem. A második a remez: az utalás, célzás. A harmadik a derás: az allegorikus (jelképes) értelem. És a legfontosabb, amit kifejteni szeretnék az alábbiakban, a szod: az ezotérikus értelem.
A megőrizni kívánt tudást a beavatott mesterek már eredetileg is kulcsszavakba, jelképekbe kódolva építették be a szövegbe, amin a későbbi módosítgatások és fordítások csak rontani tudtak. Szerencsére azért maradt még benne annyi logikai rendszer és rejtett összefüggés, hogy legalább részben visszafejthetjük a teremtés egyes lépéseivel kapcsolatos magyarázatokat. A valószínű megfejtéseket NAGY piros betűkkel, az egyéb kommentárokat zárójelbe tett kis kék betűkkel emeltem ki.

ELŐSZÓ A MAGYAR KIADÁSHOZ

Zemáne - idő, amelyben az előre nem tudott közelít. - JÖVŐTÉR.
Az út az, ami éppen most készül és még nem volt. - JELEN.
Az ember számára létezik a világ többféle olvasata (megismerési szintje). A nemtudás a szabad választás alapja.
Korbán - áldozat, a létezők közötti tér - ŐSKÁOSZ -, s a tér létrehozója az emberben. - MÚLTTÉR.
Az termékeny, aki képes más sorsra, mint az övé (változtatni tud az előre látható eseményeken, befolyásolva a valószínűségeket).
Áni - az önmagát létrehozó én. - ÖNVALÓ.
Ánokhi - a kész én, mely képet alkot önmagáról (megnyilvánuló?).
Áin - semmi. - MEGNYILVÁNULATLAN.

ZOHAR - RAGYOGÓ FÉNY

BEVEZETÉS

A Rózsa Izrael Közössége. Ennek 13 szirma, Gyengédsége van, mely minden oldalról szegélyezi (időtükrök az anyagi részecske körül?).
A "Ki" a Rejtett, az Ős - OKFORRÁS -, aki zárt és feltárhatatlan, és őrajta túl már nincs kérdés. Az ég felső határán van. Létezik egy "Mi" is, az ég alsó határán.
Atika. Jelentése: Ős, Átmenő, Révész. - JELENPONT.
Sétima. Jelentése: Rejtett, Okkult, Zárt. - OKFORRÁS, A MEGNYILVÁNULATLAN.
Jákob az örökös megáll a "Ki" és a "Mi" között, középen. - A KETTŐ EGYMÁS TÜKÖRKÉPE, TEHÁT BALOS ÉS JOBBOS.
A látható égitesteket a "Mi" teremtette (YHVH szava), A "Ki" pedig teremtette "Ezt". Van továbbá egy Fölső Iskola, ami a Szent - MINDENHATÓ - iskolája, ahol a teremtés titkait tanítja a lelkeknek.
A "Ki" egyben a pontból, mint Gondolatból kilépő, kiáradó építmény a mélységben. - AZ EMANÁCIÓ. CIKLIKUS A KIÁRADÁSA: LÉTEZŐ, NEM LÉTEZŐ.
A "Ki" az "Ez" segítségével teremtette Elohim-ot. - AZ IDŐHULLÁMOKAT. - Az Elohim sohasem bomlott szét (a részeinek kapcsolata egymással?) és e mély bensőségben (viszonyban?) sokáig tart - IDŐBEN - a világ.
Az eget és seregeit "Mi" teremtette. A "Mi" elér a "Ki"-ig, s felveszi az Elohim nevet. - KÖLCSÖNÖS REALIZÁCIÓ. - Egyik fény - FORRÁS - a másiknak öltözete. - TÜKRÖZŐDÉSE.
Először a "Ki" csinálta a Felső Elohimot, az beömlött a "Mi" Alsó világába, mely ettől, ekkortól kezdett el épülni (mármint az Alsó Elohimja). AZ "Ez" SZÓ BETŰI AZ EGYES IDŐHULLÁM RÉTEGEK.
Az "Ez" a "Ki" megnyilvánulása (éléh). 600 000 harcost teremtett elő "Ki", a név hatalmából. Ha megtizedelik is őket, akkor is megszámlálható mind, egy se hiányzik - FOLYTON ÚJRAKELETKEZNEK. - Mindnek egyetlen formája van.
Berésith. Jelentése - Kezdetben, Bölcsességben. Ezen áll meg a világ. - AZ IDŐBELISÉG.
A Kezdetben (Bárá sit) azt is jelenti - ő hatot teremtett, hat forrást és hat folyót. - MINDENHATÓ, TÉRFORRÁS.
A Torah csak a hat fenséges napot veszi szemügyre, mivel a többi érintetlen és megkezdetlen maradt. - CSAK A TEREMTÉSSEL FOGLALKOZIK A KÖNYV.
Tohu. Jelentése - Káosz, a jelentés nélküli tér. - ŐSKÁOSZ.
Tag, ábár. Jelentése - nemző oszlop, szent alap, amelyen megáll a világ. - PRIMÉR IDŐSZÁL.
AMÍG CSAK MÚLTTÉR ÉS ŐSKÁOSZ VOLT - (teremtette: megközelíthetetlen és felfoghatatlan szó, amely zár és nem nyit), a világ be volt zárva, nem volt igaz léte. Ábrahám - AZ ELSŐ MINDENHATÓ - eljövetele nyitotta meg a teremtés lehetőségét, a termékenységet, amiből a nemző oszlop - AZ IDŐSZÁL - támadt.
"Ez" Jelentése - szent zártság. Ha az "Ez" szilárdabb alakot ölt, megszilárdul a Tag is. - VAGYIS AZ IDŐSZÁL LÉTE AZ IDŐHULLÁMOKTÓL FÜGG.
Név. - VIRTUÁLIS FORRÁS (ami nem volt azelőtt?).
Minden nemzés és szülés bizonytalan volt egykor, amíg Ábrahám neve meg nem teremtetett. Amint megalkottatott, megalkottatott a szent Név is. (Mert a teremtő tachion visszakanyarodása hozott létre először stabilan fentmaradó illúziót, másolódást.)
(Nem tudni mit jelent az 50 kapu, ebből 49 négy oldalon, 1-ről nem tudni, hol van, mert nem jelöltetett meg a helye.)

BERÉSITH 1.

(Ez a rész a térforrás születésével foglalkozik.)
E forrás ragyogó fény és zártság, mely nekiütközik a környező levegőnek és eléri e pontot, anélkül, hogy elérné. - A FORRÁS BELÉP A SAJÁT MÚLTJÁBA. - Ekkor e kezdet kibomlik, és palota épül önnön dicsőségére és dicséretére.
(A gyakoribb kulcsszavak jelentése:)
Dicséret - MÁSOLAT, VIRTUÁLIS KÉP.
Palota - TÉRFORRÁS.
Szentség magja - MÁSOLATI IDŐFORRÁS.
Szép bíbor selyem magja - OKFORRÁS.
Király - A TEREMTŐ ATYA OKFORRÁSA.
Ismeretlen zártság - IDŐHUROK, VISSZACSATOLÁS.
Elohim - IDŐHULLÁM, ILLETVE A TÉRFORRÁS HULLÁMTERE JELENTÉSBEN IS.
Zárt fény pontjának megnyílása - KIÁRADÁS.
Minden mondás - INFORMÁCIÓT HORDOZÓ HULLÁMRÉTEG.
Ragyogó fény - EMANÁCIÓ, A MÚLT KIÁRADÁSA.
Kezdetben - TACHION GEOMETRIA JELENTÉSBEN IS.
Én Leszek - A JÖVŐJÉBE ROHANÓ RENDSZER, AZ ABSZOLÚT ELŐIDEJŰSÉG.
Szent Név - (jelentése nem azonosítható a szöveg alapján.)
A Szent, áldott legyen - AZ ŐSATYA, AZ OKFORRÁS.
Torah - EZ IS ÉRTELMEZHETŐ A TÉRFORRÁS RENDSZERÉNEK EGYES HELYEKEN.
Önnön értelmébe zárt pont - CIKLIKUSAN MÁSOLÓDÓ, ÖNFENNTARTÓ PONT.
Végtelen - A VÍZ TÍPUSÚ HULLÁMTÉR.
El - AZ ÉLŐ ISTEN NEVE, A MINDENHATÓÉ.
Középső Oszlop - A PRIMÉR IDŐSZÁL, AZ ÉLETFA.
A 72 betű titka - (jelentése nem azonosítható, de valószínűleg utalás a 72 kerubra.)
A fenséges Korona lenyomata - (jelentése nem azonosítható.)
Gondolat - MÚLTTÉR.
Izrael gyermekei, Izrael Közössége, az ember, Sekhina, Jelenlét - A TEREMTMÉNYEK.
Ádám, az ember, Izrael - A TEREMTÉS.
Táplálék - A FORRÁS MÚLTJA, AMIBEN HALADVA MÁSOLÓDHAT.
Ősök Őse - A LEGFELSŐBB ÉRTELEM.
Dáát, Isteni tudás, a Középső Oszlop csúcsa - JELENPONT, AZ EGYHEGYŰSÉG ÁLLAPOTA.
Elohim, "Ki ez?", Az isteni bentlakás, a hetedik Palota, az Ítélet Palotája - EBBEN AZ ÉRTELEMBEN A KÖZÉPEN PISLOGÓ VÍZ TÍPUSÚ FORRÁS A TÉRSZERÁNBAN.

(A kezdetben-t a "Ki" csinálja, tehát feltételezhető, hogy a "Ki" a jobbos okforrás, a "Mi" a balos.)
A palota és a pont eggyé szerveződése után megváltozik a palota helyzete, ezért már ház-nak hívják, a pontot pedig fő-nek. - HÁZ: TÉRIDŐ, FŐ: ATYA.
Egyik a másikban ölelkeznek a kezdet zúgó remegésében - HULLÁMTERÉBEN. (Ez a tiszta, üres téridő hullámtere, még a teremtmények zavaró hatása nélkül.)
Van egy három pontból szerkesztett palota is. E három pont egymásba foglalva egyetlen értelemmé lesz: hang az egyesülésből. A hang társa eth - a föld. (Tehát az anyag, a neutron részecskéje három kezdeti forrásból épül fel. Ez lesz máshol a "gyümölcs" és "növény", vagyis a másolati forrásrendszer és elágazó időszál struktúra.)
Hat irány van a menny egyik végétől a másikig, melyek a fenséges értelemből bontakoznak ki. - TEHÁT A HAT IRÁNY MINDEN IRÁNYBAN KIÁRAD, VAGY 6 HULLÁMTÉR VAN EGYMÁSBAN.
(A 42 betű jelentése nem azonosítható a szöveg alapján.)
A ragyogó fény a gondolat fenséges jobbja. - JOBBRA CSAVARODÓ IDŐSZERKEZET.
A bölcsesség mesterei fenséges oszlopok és pillérek. (Ezek az első időszál leágazások a Mindenhatóról? A négy arkangyal?)
A sötétség tűz, mely csak akkor komor és sötét, ha erőszakot vesz a Tohun. - EZ AZ ŐSATYA TŰZ TÍPUSÚ HULLÁMTERE AZ ŐSKÁOSZBAN. (Ebben lebeg a vizek arca felett Elohim lehelete, a téridő buborékja.)
Az Elohim mondta: a lebegő egyensúly hatalma, mely örvénylő forgását a Végtelen zúgó remegésének csendjében végzi a Gondolat fejénél. - TÉRIDŐ.
Eléri e pontot anélkül, hogy elérné, és megvilágítja a belőle fakadt eredeti pont útját. - A MÚLTBA VISSZAKANYARODÁS LEÍRÁSA.
A bal oldal létrehozza a nőiséget, mint sötét lángot, ami a sötétségből ered. - ANTIRENDSZEREK. (A fény - sötétség ellentétpár miatt.)
A nagy világító (kulcsszava a Nap) YHVH, a kis világító (kulcsszava a Hold) Elohim, aki a Gondolat végeredménye.
Te hátulról fogsz látni, de arcomat nem látják meg. - VISSZAKANYARODÁS AZ IDŐBEN.
A Szabbat napja a Szent, áldott legyen, egyedül uralkodik e belső arcokon, Dicsősége Trónusán, amelybe foglaltattak. Hatalma ekkor hat. - AMIKOR SZABBAT NAP VAN, MŰKÖDIK A TÉRIDŐ. - Amikor kilép a Szabbat - AZAZ AZ 5 FORRÁS. - a fényforrásokat tartályba teszik, hogy ne tárulkozzanak föl. - ÁTMENNEK A FORRÁSOK A HIPERTÉRBE. - Ilyenkor mindegyik fényforrás helyén a tűzforrások uralkodnak. - VAGYIS AZ OKFORRÁSOK ŐSKÁOSZA VAN OTT. A következő Szabbat előestéjéig az ősatya lángja világítja meg... - A TÉRSZÜNETET.

TIKUNÉ HÁ ZOHÁR, A RAGYOGÓ FÉNY HELYREÁLLÍTÁSA

Ősök őse - OKFORRÁS. - Ő a Fenséges Bölcsesség a Felsőben és a Középső Oszlop az Alsóban.
Felső világ - A TEREMTŐ TACHION AZON RÉSZE, MELY A TÉRFORRÁS KELTÉSE UTÁN KELETKEZIK.
Alsó világ - A TEREMTŐ TACHION AZON RÉSZE, MELY A TÉRFORRÁS KELTÉSE ELŐTT KELETKEZETT.
Ádám - bölcs fiú, az ember, ha a Közelből való. (Térforrás másolat?)
Beria - ostoba fiú, az ember, ha a Teremtéshez tartozik. (Fénykvantum?)
Én vagyok "Az" és nincs Elohim velem. - EGY MEGNYILVÁNULÓ FORRÁS, MÉG AZ ELSŐ RELATÍV REALIZÁLÓDÁS ELŐTT. - Ő a minden ok feletti ok. Az okok okának van a legmagasabb és legtisztább rezgése, minden mást elhomályosító fényessége.
(Az Isten négy arca a négy első elágazás, négy időfraktál, a négy arkangyal.)
1. Nuriél: este, sas, Nagyvonalúság, Szigor.
2. Micháél: reggel, oroszlán.
3. Gábriél: délután, bika.
4. Rafaél: hiányzik a szövegből az említése.
A Hét Palota: szeretet, félelem, együttérzés és szenvedés, világító tükör próféciájából, nem világító tükör próféciájának, igazság, ítélet.
(A vizek a Nagyvonalúság, Hesszed dimenziója.)
A Középső Oszlop (a két modulációs minta lánca) a szent mérleg.
Nagy-Keveredés. (Többféleképpen értelmezhető, szövegkörnyezettől függően. Itt: valószínűleg több különféle emberi faj genetikai elkeveredése, összeköltözése lehetett a Földön régen.) Öt fajta nép alkotta:
1. csoport: Amalékim - Bábel Tornyának építői.
2. csoport: Nefilim - a bukottak.
3. csoport: Guibórim - a hősök.
4. csoport: Refáim - az árnyak.
5. csoport: Anakim - az óriások.
Az Atya és az Anya növeszt mindenféle fát, a szemnek kedveset, vagyis az igazat és tápláléknak jót. Mindenkit a Középső Oszlop lát el táplálékkal, mert minden benne van, s az igaz egyedül belőle táplálkozik, miként a Jelenlét. A Középső Oszlop az életfa, aki erről eszik, örökké él.
A jó és rossz megismerésének fája a Nagy-Keveredéskor bekerült Izraelbe és halandóvá tette az embert. (Egy másik teremtő időszál rendszere vagy másik univerzummal való kapcsolat okozott volna információs fertőzést, zavart a mi teremtésünkben?)
A folyó elapadt. - MEDDŐ HULLÁMRENDSZER, A FORRÁSRENDSZER PUSZTULÁSA MIATTI SZÜNET AZ IDŐHULLÁM RÉTEGEKBEN.
Az Éden az Anya. A Középső Oszlop, mint folyó kilép Édenből, a fenséges Anyából, hogy megöntözze - ELÁRASSZA - a kertet, az Alsó Jelenlétét.
A folyó négy részre válik és négy fejet képez: a déli Micháel, az északi Gábriel, (a keleti) Nuriel, (a nyugati) Ráfáel. (Mindegyiknek van egy botja és vele van két törzs. Ezek szerint mindegyikből további kétfelé ágazás indul ki?)
Az Ősök Őse leszállt a mesterekhez, hogy feltárja a teremtés fenséges titkait.
A Torah a megengedett és a tilos szerint adatott (Tartalmazza annak leírását, amit szabad és amit nem szabad). Jobbra az élet, balra a halál van. - JOBBOS A TÉR, BALOS AZ ANTITÉR.
Metatrón a jó és a rossz megismerésének fája (De itt nem az életfáról van szó!).
Megfordulás és Hazatérés e fán terem. - AZ ÉLET FÁJÁN. - Az élet fája, a Középső Oszlop, a kert, ami az Alsó Jelenléte közepén van. Jelenlét: az élő ember, aki az élet lelke (lényege). A mesteri rangra emelkedett ember lénye ha megőrzi a Jelenlétet, alapjait a maga közvetítésével itatja meg, s nem a másik oldallal.
Az életfa egyben Mózes is.
A Nagy-Keveredés anyja Lilit, a mezítelen Jelenlét. Nem lesz addig egyesítés, amíg a Nagy-Keveredés a világból ki nem töröltetik. A Szent, áldott legyen, cselekedetnek tekinti a jószándékot. A Nagy-Keveredés vétett a Szent ellen, ezért az kitörölte a könyvéből. - AZ INFORMÁCIÓS FERTŐZÉST TÖRLÉSSEL PRÓBÁLTA MEGOLDANI.
A Nagy-Keveredés hatására kezdtek az emberek (Izrael gyermekei) ruhát készíteni maguknak, nehogy a meztelenségük lelepleződjék. - A RENDSZER VÉDEKEZETT A ZAVARÓ TÉNYEZŐ ELLEN. - E világ - A TEREMTÉS - minden meztelenségét Ámálek, a gonosz kígyó, a más isten (egy másik okforrás vagy univerzum?) tárta fel, ezért átkozott és gyilkos.
Az YHVH jelentése: Atya (Y), Anya (H), Fiú (V), Leány (H).

BERÉSITH 2.

Ádámból, miközben aludt, a Szent, áldott legyen, egy bizonyos bordát vett ki. Ez volt Lilit, aki nem volt segítő vele szemben, azaz támasza. Így Ádám továbbra is egyedül volt, mígnem Évát megcsinálták neki.
Az Alsó és a Fölső világ rendje kölcsönösen függ egymástól. A férfi és a nő tartja egymást, egymáson alapulnak és nyugszanak. Az Alsó a Fölső tartópillére az igazodásban. Az ösztönzés az egyesülésre az Alsóból indul, s a Fölső az Alsó vágyából éri el a teljességet.
Az élet fája 500 év járóföld hosszú, a kezdet minden vize a gyökereiből fakadt.
Ádám és Éva egykoron növények voltak. - VAGYIS IDŐSZÁL ELÁGAZÁSOK. - A Szent, áldott legyen, kénytelen volt átültetni (áthelyezni?) Évát máshová, hogy ne Ádám mellett legyen, hanem vele szemben, hogy a teljességben létezzen. Az átültetés előtt mindketten kicsik és gyenge fényűek voltak, utána nagy és kiterjedt fényűvé változtak, Libanon cédrusaivá.
A kert a nő, a folyó a férfi, aki átjárja és öntözi.
Jákob szintén egy olyan fa, mint Ádám, mindketten egyformán szépek és egymásnak szakasztott másai (azonos tulajdonságú időelágazások?).
Az égből leereszkedett Sámáel (Sátán) egy kígyón lovagolva és a szavai varázsával rávette a férfit és a nőt, hogy egyen a jó és a rossz tudás fájáról. Sámáel a Bölcsesség erejével vont halálos átkot a világra, tönkretéve az első fát, az első embert. - AZ ELSŐ IDŐSZÁL ELÁGAZÁST. TEHÁT EGY MÁSIK TEREMTŐ TACHION SODRÓ HULLÁMTERE BELEZAVART AZ ÚJRAKELETKEZÉSI RENDSZERBE.
Aki a tudás fájáról eszik, megteremti a válást, és viszonzásul megkapja a tudás fájához láncolt sokaságot az Alsóból. - A MÚLTJÁBA LÉPŐ TACHION ÁLTAL MEGLÁTOTT, SZÉTSZALADÓ FORRÁSKÉPEK SOKASÁGÁT FOGJA ÉSZLELNI MAGA MÖGÖTT.
(A bálványozás, gyilkosság, vérfertőzés és házasságtörés, mint kulcsszavak szintén a virtuális látványra és annak tulajdonságaira utalnak.)
A gyilkosság a Sámáel oltalmában álló fának van alárendelve, a Szigor oldalán. - A MÁSIK TACHION HULLÁMTERE TEHÁT ROMBOLÓ HATÁSÚ, VAGYIS BALOS.
A nő vágyát a fa gyümölcsének megkóstolására nem az illat keltette föl, hanem a látomás, és amíg nem evett a fáról, addig nem látott. - SEMMIT! - Az első látomás e fa belső képe - STRUKTÚRÁJA. (Josszi rabbi, aki ezeket mondta, tudta a teremtés titkát.)
A gyümölcsből való szedéssel a halál helyéhez láncolta magát, s ezzel halált hozott az egész világra. A bűne a válás a hitvesétől.
A hang nem választható el a szótól. - A MODULÁCIÓ A HORDOZÓHULLÁMTÓL.
A tudás fájáról való evés hatására kinyílt a szemük. (Ádámnak és Évának, mint másolati forrásoknak) Ezután látták a világ minden baját, mellyel sosem találkoztak azelőtt.
Ketten közeledtek ezután Évához, aki ettől két fiút szült, mindkettő követte az ő apjának útját. - DUPLÁZÓDÁS. AZ APA FORRÁS NYOMÁBAN LÁTSZOTTAK MOZOGNI AZ IDŐNYOMVONALON A FIÚ FORRÁSOK.
(A világ helyreállítása talán a virtuális rendszer ciklusba záródását jelenti, amit a rossz Káin és a tökéletlen Ábel után Seth születése végzett el, akivel megfogant a világ és gyökeret eresztett, időszálat magából.)
Sámáeltől fogant Évában Káin, ezért lett ő rossz és gyilkos. Elohim fiai, a nefilimek hatvanan voltak, 60 hős férfi, akik nevezetes emberek voltak, akik az idő világából jöttek. - EZEK TOVÁBBI FONTOS FORRÁS MÁSOLATOK.
Abba rabbi szerint azok a lények, akikről a Teremtés könyvének ez a fejezete szól (a Berésith 2.) Elohim fiai. - TEHÁT AZ IDŐBELI MÁSOLATOK MIND.

TOSSZEFTA: KIEGÉSZÍTÉS

Az áldás és a táplálék a férfin múlik és nem a nőn. Dávid tornya pedig YHVH neve (a teremtő ősatya tachionja), amely szakadatlanul kapja azt, ami a férfitól jön, mert a női világ kap tőle szakadatlanul. - A MINDENHATÓBÓL ÁRADÓ INFORMÁCIÓ ELJUT MINDKÉT OKFORRÁSHOZ, AZ ŐSATYÁHOZ ÉS AZ ŐSANYÁHOZ IS.
(Szó van még arról is, hogy az emberek életkorát, napjainak számát 120 évben limitálták a sok bűn és hiba miatt. De mivel Izrael is bűnbe esett, ezen változtattak, gondolom a felére csökkentették.)

BÉRÉSIT 3.

(Az első két részt Berésith-nek írják, a harmadikat viszont Bérésit-nek. Vagyis túljutottunk a kezdetek leírásán és most jön a folytatás!)
Amikor a férfi és a nő egyesült, még nem választattak szét, és nem voltak szemben egymással. Az ember neveztetett a Föld porának. - NEUTRON.
Az asszony a Tükör (látszólagos kép vagy tükörkép, azaz ellentétes rendszer?) amely nem világít, de meghatja hitvesét a férfit.
A jó hajlam van jobbra, a rossz balra. - FORGÁSI ÉS KANYARODÁSI IRÁNYOK ISMÉT.
Az Atya és az Anya bevezetik a menyasszonyt a vőlegény örökébe, majd onnantól már az közeledik, jön őhozzá. A férjnek engedélyt kell kérnie asszonyától (beleegyezését?) az egyesüléshez, hogy egy legyen a két akarat (eredő iránya?). A nő ágyába kell a férfinak bújnia a törvény szerint. Ez a fenséges Párosodás.
A férfit két női elem veszi körül a házában, miként a Fölsőben is. (Ezek szerint a neutront 1 férfi és 2 női forgásirányú tachion alkotja?) Az egyik női elem a férfi fölött van és áldást ont rá, míg a másik alatta van és tápláltatik általa és kész vele egyesülni. - A FORRÁSKÉPEK EGYMÁSHOZ VALÓ VISZONYÁRÓL VAN SZÓ.
Izraelnek két háza van. Az első ház fenséges zártság (elektron?), a másik megnyílik és leveti fátylát (proton?). A teljes női lény a ház (neutron?).
Van Kis Szentév és Nagy Szentév. (Ezek teremtési ciklusok lehetnek?) Az itteni világ a bal oldalról való és nincsen igazi alakja és tartása most, hanem csak a 7. évezredben lesz. - AZ ANYAGI VILÁG SZÜLETÉSE EGY BALOS RENDSZER BEHATÁSÁNAK KÖSZÖNHETŐ.
A világ teljes elkészültekor az a jobb oldalhoz csatlakozik, mire új egek lesznek és új föld, és soha meg nem változnak. - STABILIZÁLÓDIK A RENDSZER ÖNKELTÉSI RITMUSA.
A világ Alján, az Alsóban azért romlandó és elpusztuló minden, mert az indigószínű fény elemészt és megsemmisít mindent, ami e világban lakik. - ANTIFÉNY. - Az Alsó világon uralkodik a halált hordozó fa, - ANTITÉRI ÉLETFA - amely ugyanolyan fényből van, mint a Fölső egekben minden, csak míg ott (Felül) mindent fenntart, (Alul) mindent elpusztít. Az indigószínű fény megsemmisítő, a fehér éltető. - FÉNY ÉS ANTIFÉNY.

FÜGGELÉK: SZÉFER JECIRAH, A FORMÁLÁS ÉS ALAKULÁS KÖNYVE

A Széfer Jecirah a fehér mágiával és kozmológiával foglalkozó legrégibb ismert héber szöveg. Egyértelműen a teremtés matematikájával és fizikájával foglalkozik, misztikus köntösbe rejtve mondandóját.

Első rész (14 tanulmány).
A tudásnak 32 útja van, a világ lényegét 3 kifejezésmódba teremtette: kifejező - FORRÁS - , kifejezés - KIÁRADÁS -, kifejezett - TEREMTÉS. (Egyes értelmezések szerint a 32 út a titkos bölcsességhez a héber abc 22 betűje + a 10 szefira lehet.)
A 10 szám zárt gömbszerkezete a semmiből. - TÍZ OKFORRÁS MEGNYILVÁNUL.
A 10 végtelen nélkül semmi sem történik, ők az alakítók és teremtők. A gömbök végét hajdan (kezdetben) a kezdetükbe zárták és kezdetüket a végükbe. - CIKLIKUSAK. (A kérdés csak az, mi vagy ki tette őket ilyenné?)
Az egység uralkodik, magát egynek formáltatta (kivel?) és nincs kettő benne.
El az önmagában megalapozott úr (Élő Isten), ki a 10 gömböt kormányozza a jelenlévő, a jelen - PONTOK - világaiból.
Ezek a gömbök vizek, mert az ő helyéről nézve nem lépik át határukat. (Vagyis ahol az értelem csúcsa van, onnan mindenki más relatíve RV<1 látszik távolodni?)
Ezek egymást kergető örvények. - EGYMÁSBA ÁGYAZOTT ATTRAKTOROK.
A 22 alapvető betűt az írás felosztja 3 anyára, 7 kettős és 12 egyszerű betűre. Levegő, aura, szellem van mindegyikben. (Ezek 22 univerzum buborék akarnak lenni?)
A vizek tulajdonsága, hogy se kezdete, se vége. - FENEKETLEN MÉLYSÉG.
Tűz a vizekből... - KELETKEZIK.
Tohu: csírafonál, amely egybesűríti a világegész lényegét. - ITT IDŐSZÁLAT JELENT.
Bohu: az óceán mélyére merülő csiszolt kövek (illetve: benne ő van). - ITT TÉRFORRÁSOKAT JELENT.
A vizek tüzének tengelye van középen és forog, mozog, háromra alapozta tartózkodását. - HÁROM FORRÁS TASZÍT EGY NEGYEDIKET, TACHIONT CSINÁLVA BELŐLE.
A tűz a működésével zárt hat sarkpontot, körbefordulással, meghatározott betűsorrendben. (A betűk talán az emanációs rétegek számára utalnak? Mivel a betűket a bindura rajzolt vonal elforgatásával kapjuk, annak árnyékából, minden betű egy időbeli folyamat részét jelképezi.)

Második rész (5 tanulmány).
A 22 betű hangba (modulációba?) íratott, az 5 minőségbe. Az 5 minőség betűsorrendje a héber ABC-ben:
alef-hé-heth-áin: 1-5-8-16.
gimel-jod-kaf-kof: 3-10-11-19.
dáleth-teth-lámed-nun-tau: 4-9-12-14-23.
záin-sámekh-csádé-res-sin: 7-15-18-20-21.
béth-váv-mém-pé: 2-6-13-17.
A 22 alapozó betű körbe van zárva 231 részbe. Ez forog. (Ennek értelme nem világos a szöveg alapján.)

Harmadik rész (10 tanulmány).
Az alef a gömb egyenlítője, a mém a víz, az alsó félgömb, a sin a tűz, a fölső gömbféle. - EZEK A TACHION RÉSZEI. (átmérő, fenékzóna, palást, fejzóna)
A tűz a fölső világba irányul, a vizek (többes számban!) az alsóba, a levegő a kettő közötti egyensúly mértéke - TÉRIDŐ. - Az ég tűzből van, a föld vizekből, a tér levegőből. Mindháromból van hím és nő (tehát balos és jobbos rendszerek).

Negyedik rész (14 tanulmány).
A 7 db kettős betű megfelel a 6 oldalnak, a 6 irány rendjének. E hely a világért van, de a világ nem része e helynek, s e hely emeli föl mindennek lényegét. - TÉRFORRÁS.
2 kőből 2 ház épül, 3-ból 6, 4-ből 24, 5-ből 120, 6-ból 720, 7-ből 5040 db. (Ez egy matematikai sorozat, amely valószínűleg a forrásmásolatok sokszorozódásának ütemét jelzi az alábbiak szerint.:)
2 - 2, mert 1x2=2
3 - 6, mert 2x3=6
4 - 24, mert 6x4=24
5 - 120, mert 24x5=120
6 - 720, mert 120x6=720
7 - 5040, mert 720x7=5040
Hét boltozat van (hét teremtési szféra a világban?): visszanyerés, szilárd kiterjedés, csillagos egek, szféra vagy tér, hely, alapozás, éjszakák.

Ötödik rész (21 tanulmány).
A 12 egyszerű betű, mint átlós rész 6 rendbe van osztva és társítva. És kiterjednek és mozognak, míg tart a jelen idő.
1-3, 3-7, 7-12, 22-1. (Ezen számsor értelme is megfejtésre vár még.)
Elválasztotta egymástól a megszerkesztett valóságok esszenciáját, és helyezte mindet az ő helyére. - A HAT PÁRHUZAMOS TÉRESSZENCIA.

Hatodik rész (13 tanulmány).
A 10 törvénye a 22 mondásának formája. (Ennek jelentése sem egyértelmű a szöveg alapján.)

Készült: 2002. január 12.

Vissza a tartalomhoz

Következő írás