A SZFINX ÉS A GRIFF TITKA

   A szfinx az ókori görög, egyiptomi és mezopotámiai mitológiákban és mondakörökben szereplő oroszlántestű, emberfejű lény. Mezopotámiában szárnyakkal ábrázolták, férfi és női arcú változatban egyaránt. Többnyire fölegyenesedő ülő helyzetben és fölemelt fél manccsal szerepelt pecsétnyomó hengereken, faragványokon, szobrokon. Gyakorta fordult elő párosával vagy egy griff madárral párban.
   A művészetben legelső és legismertebb szobra az egyiptomi Gizában, a Khephrén piramis előtt magasodó kőkolosszus, ami állítólag a fáraó arcmását viseli. A történészek szerint a szfinx jelképes uralkodóábrázolás volt sokáig. A görögöknél a mükénéi sírokból előkerült leletek szárnyas szfinxei fejükön lapos sapkát viselnek, amin lángnyelvre emlékeztető dísz található, nem tudni miért. Ugyanez a lángnyelv a gizai nagy szfinx melső lábai közti kőtáblán is szerepel.
   A leghíresebb mitikus szfinx a boiótiai Théba városának lakóit tartotta rettegésben, választ követelve tőlük egy találós kérdésre, amit a múzsáktól tanult.: "Mi az, aminek csak egy hangja van, mégis reggel négy, délben két, este három lábon jár?" Aki nem tudott felelni a kérdésre, azt a szfinx felfalta. Végül Théba leendő királya, Oidipusz adta meg neki a helyes választ: "Az emberről van szó, aki csecsemőként négykézláb mászik, felnőttként két lábon jár, öregkorában botra támaszkodva." A szfinx szégyenében levetette magát egy szikláról és szörnyet halt. A történet nyomán a szfinxet a mindentudással és bölcsességgel társították később.
   A griff a szfinxhez hasonlóan egy szárnyas vagy szárnyatlan, oroszlántestű, sasfejű mitológiai lény volt az ókorban. A mezopotámiai griffnek tarajos feje volt, a minószi görög griff pedig göndör sörényt viselt. Fekve vagy hátsó lábain ülve ábrázolták, gyakran szfinxszel együtt, szentélyekben és sírokban, ami alapján valószínű, hogy a szerepe védelmező lehetett. A görög griff csőre nyitott volt, nyelve visszahajlott, továbbá lófület viselt, feje tetején kontyszerű dudorral.
   Ma senki sem érti ezeknek a kitalált lényeknek a szerepét az ókori kultúrákban, ahogyan még sok más furcsa szörnnyel sem tudnak mit kezdeni a történészek (uroborosz kígyó, kentaur, unikornis, pegazus, hétfejű sárkány, stb.) Itt az ideje hát felfedni a titkukat.

A gizai nagy szfinx elõtti kõtábla.A gizai nagy szfinx kúppalást alakú frizurája.

   A szfinx a fénykvantum (fotinó) ábrázolása, a griff a térkvantumé (szerinó). Láthatóan az előző világkorszakból fennmaradt szent iratok alapján próbálták a kései utódok rekonstruálni a tudást, és mivel nem értették, a hasonlatokat véve alapul teljesen tévútra futottak. Az energia két formájának leírásából csak az ember számára érthető, hétköznapi hasonlatokat emelve ki így alkották meg ezeket a groteszk lényeket. Menjünk sorba végig az ezt igazoló összefüggéseken.:
   A szfinx és a griff csupán a fejében különbözik egymástól, a testük ugyanolyan. A fény és a tér csupán a forrásrendszerében eltérő (a források számában és sebességében), de ugyanolyan spirálgömbi hullámteret kelt a működése során. A testük azért négy lábú oroszlán, mert a körpályán mozgó tachion négyes szimmetriájú időrendszert kelt. Az oroszlán egyébként az asztrológiában tüzes jegy (tachion TŰZ), az erő (energia) és királyi fenség (fényesség) szimbóluma. A szárnyak jelzik, hogy az energiakvantum repül (szabadon mozog). Mezopotámiában az energiát egyszerűbb szimbólummal is ábrázolták, a szárnyas kerékkel. Mai világunkban ez a Magyar Állam Vasutak jelvényében található meg.
A szfinx emberi feje jelzi, hogy értelmes, intelligens lényről van szó, aki mellesleg az ember lelkének lényege, hisz a lélekszentély centrumában egy darab fotinó egzisztál. Az intelligencia és bölcsesség az időben visszacsatolt rendszerek (időhurok) legfontosabb tulajdonsága, az információ megőrzésének és állandó perturbációjának kifejeződése.
A szfinx fején látható sapka, tetején a lángnyelvvel (TŰZ) ugyancsak korrekt célzás a tachionra. A gizai nagy szfinx haja ennek megfelelően lefelé kiszélesedik, hátul kúppalástként övezve a fejet.
   A görög szphingein szó jelentése az összeköt, szorosan bezár, megszorít igéből származik. A szó árulkodik, mert az energia egy időhurok, egy zárt és szoros (kicsi méretű) ciklus, aminek forrásai egyek: elválaszthatatlanul összekötöttek.
   Az arabok a gizai nagy szfinxet Abul-Haulnak, a Rettegés Atyjának is nevezik. Ez nyilvánvalóan rejtett utalás arra a pillanatra, amikor az Atya forrás belép a saját múltterébe, önmagát pillantva meg, s ezzel a létrehozza az időbeli visszacsatolást. A rettegés itt a rémület szinonímája. Talán nem jól fordították vagy az évezredek alatt eltorzult, módosult az eredeti jelentése, ami a Rémület Atyja vagy méginkább az Atya Rémülete lehetett. Érdekes párhuzam, hogy Jacob Böhme német filozófus (cipészmester és médium) teremtésről írt tanításaiban a tachion múltba lépését rémületnek kódolták! További részletek erről Kisfaludy György kutatásai közt olvashatók a Terembúra Honlapon.
Gyakran ábrázolták párosával a szfinxeket, női és férfi változatban. Nyilván mert idővel elzajosodott, elfelejtődött a lény nemével kapcsolatos információ, de az eredeti szfinx férfi típusú volt (jobbos), ahogy a griff madár is.

Griff madár szobra.   Griff madár szobra templom elõtt.

   A griff, mint a térkvantum antropomorf szobra sas fejű. A sámánok évezredek óta sasnak nevezik a Mindenhatót, akiből a világ szálai kiáradnak. A sas csőre a tachion csúcsa. Benne a visszakanyarodó nyelv a rendszer ciklikus tulajdonságára utal, fején a taraj és a lófülek, azaz csúcsos képződmények szintén TŰZ szimbólumok. A kontyszerű dudor a spirálgömbi térre emlékeztet formailag, míg a göndör hajat értelmezhetjük elágazó, kiáradó időszálakként. A feltartott egyik mancs jelzi a griff (téridő) manipulativitását, hatóerejét, hatalmát, amivel a világ dolgai fölött bír.
   Görögül a griff-et grüpsznek írják. Ők védelmező, őrző szerepkörben találhatók meg a mitológiában, mint a kerubok a zsidó misztikában vagy az angyalok (ezek is szárnyas lények). A monda szerint a griff a legnagyobb madár a földön. Ez így igaz, mert ő a főnök, akinek isteni hatalma van, tehát itt nem fizikai méretről van szó! Ha kitárja szárnyait, eltakarja a napot is (a hullámtere nagyobbra dagad, mint a Nap, hisz az egész rendszerbuborékunkat betölti), ugyanakkor a nap vezetőjének (térszerán, lokális Mindenható) és Apollón szent madarának tartották, amik valami aranyat őriztek valahol. Nem aranyfémet őriztek, hanem az Aranyatyát (esetleg Aranyanyát), magát a Napistent az ő másolati rendszerei.
   Apollón istenről ennek kapcsán érdemes tudnunk, hogy hívták Phoibosznak is (Ragyogó), valamint Lükeiosznak (Farkasoktól óvó) vagy Loxiasznak (Kétértelmű). Zeusz Létóval nemzette, vagyis az őskáoszban született (a lé-tóban) térszeránról van szó (akinek időrendszerében minden kétértelmű a kettős idősűrűség miatt). A haja aranyos (Aranyatya), és ötnapos korában azzal kezdte karrierjét, hogy megölte a Püthón kígyót, Gaia egyik fiát, aki sárkány (TŰZ, farkas azaz farokkal rendelkező lény) volt és rettegésben tartotta Delphoit és környékét. Az esemény jelentősége: a térszerán hullámtere rendet rakott a teremtésben, úrrá lett az őskáoszon (Gaián és gyermekein), s ezzel tervezhetővé, irányíthatóvá és egyben jósolhatóvá tette az univerzumban zajló események menetét.
   A szfinx találós kérdésében az egy hangja van kifejezés azt takarja, hogy az energiakvantumnak egységes a zengése, mert benne minden forrás azonos irányban forog és kering. Az eddigiek alapján most már nyugodtan beláthatjuk, hogy a kérdésre a válasz: "a szfinx". Tehát önmagára kérdez rá a bölcs: Ki vagyok én? A fotinó teremtmény a rendszerben, ahogyan az ember is, tehát nem teremtő, bár képes dolgokat kitalálni és megalkotni. Oidipusz tudta a választ a kérdésre, aki a földi mindenható megszemélyesítője ebben a történetben. Oidipusz sorsa az volt (előre megjósolt módon), hogy apját megölte (átvette a hatalmát), s úrrá lett anyján (az anyagi világon). Ehhez a bölcsességen keresztül vezetett az út, bár súlyos árat kellett fizetnie a győzelemért.
   A reggel négy lábon jár azt jelenti: a teremtés kezdetén az energiakvantumokból négyes időszál elágazások fakadnak, alapot szolgáltatva a későbbi világnak. Ez a teremtésmondákban a négy égtája a világnak. A délben két lábon jár azt jelenti: a keltési ciklus során két irányba újabb elágazások indulnak, egyik a rendszer múltja felé, a másik az okforrás irányába, s ezen áll meg a rendszer az aktív működése során (fenntartó forrás és a múlt információi). Az este három lábon jár pedig azt jelenti: a kvantum botra támaszkodik, ami segíti a mozgásban. Egy harmadik időszál leágazást kelt a ciklus kiteljesedésekor, amiből új teremtmény születik, elágazva belőle.
   A 4+2+3=9, ami a fotinóban a 8 forráshely plusz 1 középső pont a kocka testátlójában. Ez egyben az élet száma is. Tehát aki tudja a szfinx kérdésére a választ, mert helyes önismerettel rendelkezik, az életben marad. Nem eszi meg a szörny (az idő káprázata), vagyis megvilágosodva kijuthat a szamszárából, az illúziók csapdájából. A fénnyel kapcsolatban még lásd: "A fénycsillag játéka" című írást.
   Érdekes kapcsolódás a témához, hogy a magyarok szent totemállata, a turulmadár nagyon hasonló tulajdonságaiban a griffhez. Mi a turul népe vagyunk, a térszerán gyermekei. Emesét a turul ejti teherbe: gyakorlatilag szűznemzés történik, megszállja a szentlélek. Álmos tehát az Isten egyik Fia, mint Jézus. Úgy tudjuk az égi mesterektől, hogy a Mindenható megtermékenyítést végző (hardver) perifériája, madárszerű teste kimondottan arra használatos, hogy általa csinálja meg a Fiút, hogy az testet ölthessen. Mert egy közönséges férfiember szervezete erre nem képes, legyen bármilyen fickós és egészséges is, a túl magas lélekrezgési szint miatt, amit ez a fajta nemzés igényel.

Készült: 2004.03.29.

Következő írás

Vissza a tartalomhoz