AZ ÉLETFOLYAMATOK MATEMATIKAI
ALAPJAI
"A
matematika annak a tudománya,
hogy kell egyszerű dolgokat
bonyolultan
és nehezen érthető módon
megfogalmazni."
1. ÉN ÉS A VILÁG
Az egész világ, amit képes vagyok észlelni, alapvetően két
(szubjektíve) jól elkülöníthető részre oszlik a számomra, mint a
térbeli teremtés részét képező élőlény számára. Vagyok én (a szemlélő)
és van a világ (a szemlélt). A kettőt az énem határait (közelítő
pontossággal) kijelölő fal választja el egymástól (kintre és bentre).
Ez a fal, mint határzóna lényegében egy felület, aminek két oldala van,
köszönhetően annak, hogy a teret két, nem folytonosan összefüggő részre
határolja.
A falnak topológiailag minimum három pontnyi vastagságúnak kell lennie
(lásd a később publikálásra kerülő Három pont-tételt). Csak egy három
pont vastagságú felület képes egy adott térrészt ténylegesen és
buborékszerűen elválasztani, szeparálni a környezetétől. Ennek
köszönhetően kap értelmet a kint és a bent fogalma, s válik
meghatározhatóvá a zárt és a nyitott tér.
A határzóna az én halmazom határa, ami az egészből (a
világmindenségből) valamely meghatározható rendezőelv (szabály) alapján
kiemel, leválaszt bizonyos elemeket, részeket. Mivel pedig az egész
(kvázivégtelen) világteret két (nem egyforma méretű) részre határolja,
mindig van véges térfogata (a kisebbiknek). A térfogat a tér azon
része, amit valami átfog, magában foglal.
Ahogy a megnyilvánult időhullám végtelenbe táguló, transzcendens
gömbjén is van 4 anomáliás pont (lásd: A megnyilvánulás folyamata című
írást az Eseményhorizont 2001. évi anyagai között), ahol a felület 180
fokot csavarodik, s ezzel átjárót képez a két oldal között, amivel a
két oldalú felületet kvázi egyoldalúvá teszi (pontnyi átjáró), úgy a
természetben is vannak kapuk minden halmaz felületén. Ezek a behatolási
és kitörési pontok, az átjárók. A benti és kinti világrészek között
ezen kapukon keresztül zajlik az elemek (részek) cseréje, forgalma,
áramlása. Minden fal épp ezért egyszerre elzárja és összeköti a bentet
és a kintet.
2. KÖLCSÖNHATÁS ÉS SZEPARÁCIÓ
Az elzárás a szeparáció, az összekötés a kölcsönhatás. Ha oda-vissza
egyformán megvalósul a két halmaz között, kölcsönösen a teljes elzárás
(különvalóság) vagy a teljes összekötés (egység), akkor van a két
rendszer egyensúlyban. Ennek hiányában egyirányú áramlás működik
közöttük, ami feltételezi az aszimmetria meglétét, mely a
kiegyenlítődésre törekszik. Mivel pedig a teremtés minden elemében
mindenhol és mindenkor aszimmetrikus (lásd: az Aszimmetria-tétel című
írást az Eseményhorizont 2001. évi anyagai között), a minden létezőben
nem léteznek teljesen elszeparált, sem pedig teljesen nyitott
(egységes) rendszerek. A valóságban minden létező dolog a két véglet, a
nulla (semmi) és a végtelen (teljesség) között ingadozik szüntelenül.
A kölcsönhatás és a szeparáció egyaránt időbeli folyamatok, változások.
Az időbeliség azt jelenti, hogy a kívánatos (egyensúlyi) állapot
elérésének van egy valamekkora időbeli késedelme. Ez a folyamat
lefutása, ami az adott elem (halmaz) állapotának, bármely paraméterének
fokozatos, tehát nem ugrásszerű (azonnali) megváltozásaként
realizálódik a szemlélő számára. A fokozatos változást hívjuk
mozgásnak, folytonos átmenetnek, az azonnali változást pedig ugrásnak,
átmenet nélküli realizációnak.
Mivel az időhullámok akadálytalanul áthatolnak egymáson, ezért
mindenhová eljutnak idővel. Csupán az időforrások viselkednek ezen
múlthullámokkal szemben keménynek, kvázi ellenállónak, ami magát a
kölcsönhatást egyáltalán lehetővé teszi. Ezért az időforrás neveztetik
a teremtés kemény magjának. A keménység itt nem abszolút paraméter,
hanem a körülményektől függő, így lehetővé teszi végtelenféle átmenet
megvalósulását a teljes áthatolhatóság és a teljes keménység között.
Emiatt fognak az időforrások a teremtésben fizikailag szitálni,
rángatózni, sodródni, minden lehetséges kölcsönhatást és szeparációt
megvalósítva.
Összefoglalva az eddigieket: semmi sem zárható el teljesen és örökké
bármely más tetszőleges dologtól az egészben. A teremtés minden eleme
idővel kölcsönhatásba kerül minden más elemével a közös eseménytérben.
Ez a folyamat az információs keveredés, szuperponálódás, gazdagodás és
elzajosodás lényege.
3. HALMAZELMÉLETI MODELL
Minden folyamat (változás, jelenség, kölcsönhatás) leírható úgy
halmazelméletileg, hogy egy elemet beteszünk egy adott halmazba vagy
kiveszünk belőle. Ez alapvetően kétféleképpen valósítható meg a
gyakorlatban, attól függően, hogy mit kívánunk mozgatni a
vonatkoztatási rendszerben (a beágyazási környezetben). Az egyik az
elem mozgatása, átvitele a falon egy kapun keresztül. A másik a fal
mozgatása, eltolása, áthelyezése az annak helyét meghatározó, kijelölő
szabály, a rendező elv megváltoztatásával, hogy a bent lévő elemek egy
része kikerüljön a halmazból vagy bekerüljön oda. Az átkerülő elemek
ekkor is egy kapun keresztül mozognak logikailag, mivel a kaput úgy
definiáltuk, hogy "átjáró a falon".
Minden változás energiát igényel, így az idő telése energiafogyasztó
folyamat. Ahol nincs változás, ott nincs idő, sem energia, ennélfogva
élet sem. Itt most energia alatt kivételesen nem az időfizikában
megszokott ciklikus létrendszereket és ezek hatásait értjük, hanem a
munkavégző képességet, minden konkrétabb meghatározás nélkül.
Mivel a változás, a tulajdonképpeni élet a teremtés elemeinek
átcsoportosítása, átmozgatása más halmazokba (más szerkezetekbe), ezért
az energia a fal mozgatásához vagy az elem falon való átjuttatásához
kell. Az energia tehát a kapun való áthaladáshoz kell, így az átjáró
maga, mint a rendszer része (eleme) felfogható energiaként is, hisz
ahol nincs áramlás, nincs kapu sem. Ezen a tényen még az sem változtat,
hogy a mozgás egy adott halmazon belül történik, mert a modell helyes
megválasztásával minden mozgás definiálható úgy, mint egy valamilyen
falon keresztül történő áthaladás. A két művelet, az elem és a fal
mozgatása így logikailag ekvivalens, mivel az elem és a halmaz
szempontjából ugyanolyan eredményre vezet.
Fontos tudnunk továbbá, hogy az elemek önmagukban vagy maguk is
halmazok, részhalmazok vagy tényleg csak elemek, tovább nem bontható
alkotói valamely halmaznak. A valódi elem lényegében a pontnak felelnek
meg, mert a kiterjedés nélküli létező pont nem osztható tovább úgy,
hogy a kapott részeinek bármely paramétere megváltozzon (lásd: A
Pontról szóló különféle publikációkat). Ebből következik, hogy az
egyetlen elemet tartalmazó halmaz nem halmaz, mert nincs része. Vagyis
minden halmaznak minimálisan kettő, maximálisan megszámlálhatóan
végtelen sok eleme van. A teljesség ugyancsak nem tekinthető halmaznak,
mert abban minden benne van (meg az ellenkezője is). Így viszont nem
határozható meg a halmaz határa, fala ellentmondásmentesen.
Az elemnek, a pontnak szükségképpen nincs formája, mert a forma
alakzat, sokféle paraméterrel rendelkező szerkezet. Ami megnyilvánul,
annak formája van, a pont tehát önmagában megnyilvánulatlan, csak egy
másik pont társaságában képes megnyilvánulni. A halmaznak így
mindenképpen van formája, mint megnyilvánult létezőnek, s a
kölcsönhatások miatt az elemei mindenképpen valamilyen kapcsolatban
vannak egymással. Másként megfogalmazva, a szájbarágósság kedvéért: a
megnyilvánuló létező már halmaz.
A teremtés valódi alapját alkotó pont, mint elem lényegében
észlelhetetlen, érzékelhetetlen, hisz megnyilvánulatlan. Így az egész
működésének igazi alapja a megfoghatóságon, felfoghatóságon kívül van,
tehát valójában soha nem fogjuk megtudni, milyen is valójában. Főként
azért, mert nincs semmi, amit meg lehetne tudni róla. A világ legvégső
lényegével, okával, eredetével éppen ezért nincs értelme foglalkozni,
nem lehet azt kutatni. Örökre rejtély marad minden létező számára a
maga információtlanságával.
4. KÉNYSZERÍTETT ÁRAMOLTATÁSI
LEHETŐSÉGEK
A kölcsönhatás tehát az elemek és halmazok között leírható olyan
változás, transzformáció, amely az abban résztvevő halmazok bármely
paraméterének megváltozásával jár. Ezen változások egyrészt lezajlanak
maguktól, egyszerű (spontán) áramlásként, másrészt kényszerítéssel,
valamely külső erő által irányított beavatkozásként. A kényszerített
áramoltatás vagy szivattyúzás az a folyamat, amikor az aszimmetria
megnő, energiabefektetés árán. Ha a szimmetriát entrópiának tekintjük,
akkor az élő szervezetek mind aszimmetriára, negentrópiára törekszenek.
Az élet lényegében arról szól, hogy az élőlény a számára szükséges (jó)
dolgokat beveszi, behúzza a falain belülre, a szükségtelen (rossz)
dolgokat meg kiteszi, kinyomja magán kívülre. A dolgok mozgatása lehet
sikeres (eredményes) vagy nem, illetve a mozgatási folyamat lehet az
élőlény számára élvezetes (kellemes, azaz jó) vagy nem. Ezen
paraméterek kombinációi révén igen sokféle eset lehetséges a
környezettel való kölcsönhatásra. Szövegesen
megfogalmazva tartalmukat.:
A jó dolgot beveszem és élvezem. Ez a szerzés vagy sikerrel járás.
A jó dolgot beveszem, de nem élvezem. Ez a tévedés vagy csalódás.
A jó dolgot kiteszem és élvezem. Ez az ajándékozás.
A jó dolgot kiteszem, de nem élvezem. Ez a lemondás vagy öncsonkítás.
A jó dolgot szeretném bevenni, de nem sikerül és ezt élvezem. Ez a
vágyakozás vagy reménykedés.
A jó dolgot szeretném bevenni, de nem sikerül és ezt nem élvezem. Ez a
kudarc.
A jó dolog bejön anélkül, hogy tennem kellene érte és ezt élvezem. Ez
az ajándék vagy ami jár nekem.
A jó dolog bejön anélkül, hogy tennem kellene érte és ezt nem élvezem.
Ez a rámerőltetés vagy elfogadás.
A jó dolog kimegy anélkül, hogy tennem kellene érte és ezt élvezem. Ez
az elengedés.
A jó dolog kimegy anélkül, hogy tennem kellene érte és ezt nem élvezem.
Ez a veszteség.
A rossz dolgot beveszem és élvezem. Ez az önkínzás vagy mazochizmus.
A rossz dolgot beveszem, de nem élvezem. Ez az önbüntetés, vezeklés
vagy áldozat.
A rossz dolgot kiteszem és élvezem. Ez a megtisztítás vagy önjavítás.
A rossz dolgot kiteszem, de nem élvezem. Ez a fájdalmas önjavítás.
A rossz dolgot szeretném bevenni, de nem sikerül és ezt élvezem. Ez a
hibázás miatti öröm.
A rossz dolgot szeretném bevenni, de nem sikerül és ezt nem élvezem. Ez
a fel nem ismert hibázás.
A rossz dolog bejön anélkül, hogy tennem kellene érte és ezt élvezem.
Ez az élvezetes sorscsapás.
A rossz dolog bejön anélkül, hogy tennem kellene érte és ezt nem
élvezem. Ez az igazi sorscsapás.
A rossz dolog kimegy anélkül, hogy tennem kellene érte és ezt élvezem.
Ez a megszabadulás, megváltás vagy megkönnyebbülés.
A rossz dolog kimegy anélkül, hogy tennem kellene érte és ezt nem
élvezem. Ez a fel nem ismert megszabadulás.
A csere az elemi átviteli műveletek ismétlése, kombinálása, tehát több
(legalább kettő) lépésből álló folyamat.
Minél több paraméterét vizsgáljuk meg egy elemi kölcsönhatásnak (a
falon való átmozgatásnak), annál többféle lehetőséget találunk, amik
színesítik a képet. Elvileg nincs korlátja a vizsgálható paraméterek
számának, így a listánkat tetszőlegesen lehetne még bővíteni újabb
variációkkal. Ez a felismerés egybevág azzal a ténnyel, hogy minden
kölcsönhatás teljesen egyedi a teremtésben, ami tökéletesen soha nem
ismétlődik, nem ismételhető meg. Csupán arra van lehetősége a
szemlélőknek, hogy bizonyos paraméterekben azonos, tehát hasonló
kölcsönhatásokat figyeljenek meg, illetve hozzanak létre.
A hasonlóság két halmaz részeinek látszólagos azonosságát jelenti.
Azért csak látszólagos, mert minden megnyilvánuló pont (ami a szemlélő
számára létezik) egyedi pozícióval és mozgási paraméterekkel
rendelkezik az egészben. Így két halmaz azonossága mindig a
paramétereik részleges, illetve pontatlan meghatározásából adódó hibás
megállapítás.
5. HOLOGRAFIKUS INFORMÁCIÓ TÁROLÁS
A gyakorlatban minden elem egyszerre több halmazba is beletartozik.
Ezek száma a környezettel való kölcsönhatások miatt tart a végtelenbe.
Tehát bármely elemét választom ki a teremtésnek, azt megszámlálhatóan
végtelen számú különféle halmazba tudom besorolni elvileg. Csupán a
halmazok paramétereit kell megfelelő módon megválasztanom. Ha az
elemhez hozzárendeljük mindazon paramétereket, melyek leírják a
hovatartozásait, akkor arra az érdekes ellentmondásra jutunk, hogy
minden elemnek megszámlálhatóan végtelen számú paramétere van, vagyis a
rész tartalmazza az egészet. Amilyen kint, olyan bent. A hermetikus
filozófia lényegében a teremtés holografikus szerkezetét írja le
közérthető szavakkal megfogalmazva.
Mégsem mondhatjuk azt, hogy az univerzum minden pontja tartalmazza az
egész univerzum minden aktuális információját, a kölcsönhatások
átviteli késedelme miatt. Ha így lenne, a rendszer szimmetrikus lenne,
időtlen és teljes, vagyis életre és fejlődésre, változásra képtelen
állapotú. A gyakorlatban tehát az univerzum minden pontja nagyon sok
információt tartalmaz az egész univerzumról, és ez mindig (valamivel)
kevesebb a teljes információ mennyiségénél. Ebből következik, hogy
mindent nem lehet tudni.
Egy elemnek tehát gyakorlatilag az n elemű univerzumban m paramétere
van (ennyiféle halmazba sorolható be), ahol m<n. Valószínűsíthető
továbbá, hogy mivel az aszimmetria-tétel miatt a teremtés minden eleme
egyedi, ezért az elemek paraméterei is egyediek, tehát az m értéke
pontfüggő. Az információ a kölcsönhatások miatt állandóan szaporodik a
teremtésben, így minden elem m száma egyedi mértékben, változó
sebességgel nől, tartva a szintén növekvő n felé, de azt soha nem éri
el.
Az elemet meghatározó m számú paraméter (halmaz) egymással is állandóan
kölcsönhat, folyamatosan perturbálva egymást. Ha az elemeket pontoknak
tekintjük, a köztük lévő kölcsönhatást pedig összekötő élnek, akkor
gráfot kapunk, amivel szemléletesen ábrázolható a halmaz (teremtés)
információs állapota.
6. GRÁFELMÉLETI MODELL
Ha egy halmaz falát szálszerű határolóvonalként modellezzük, olyannak
fogjuk találni, mint a Mandelbrot-halmazt alkotó sajátos görbe vonalat.
Csak az ábrázolás részletességétől (felbontás) fog függeni a kinézete.
Ez annak köszönhető, hogy a görbe minden pontja irracionális számmal
írható le a koordinátarendszerben. Ezen irracionalitás pedig jól
megfeleltethető az elem m paraméterszámának, mely nől a végtelenségig.
A határolóvonalat tekintsük élekből álló útvonalnak a gráfban
(halmazban), melyek a rendszert alkotó pontokat (elemeket) kötik össze.
Ebből következik, hogy ha az élek egyben a kölcsönhatást is jelentik a
pontok között, akkor a fal (ami szeparál) valójában nem a halmaz része,
hanem egy üres zóna, ami a halmazt körülveszi. Közérthetőbben
megfogalmazva: a fal (határolófelület) az, ami a falon túl van.
A pontok számára egy gráfban ott van fal, ahol hiányzik az összekötő
él. Minden nem teljes gráfban találhatunk ilyen szeparátort. A teljes
szeparáció két, egymással nem összefüggő gráfnak felel meg, melyek
nincsenek semmilyen kapcsolatban (nem léteznek egymás számára). Mivel a
teremtés (a minden létező) egységes, ezért minden pontjából el lehet
jutni bármely másik pontjába valamilyen (hosszabb-rövidebb vagy
egyenesebb-kacskaringósabb) útvonalon. A rendszeren belüli szeparáció
ezért csakis részleges lehet, ahogy azt már korábban is kifejtettük.
A teremtés eme egyszerűsített gráfelméleti modellezésénél meg kell
jegyeznünk, hogy itt és most nem megengedettek a következő ábrázolások:
hurokélek (az él két vége ugyanazon pontba vezet), többszörös élek
(több él két pont között), eltérő minőségű élek (egyenes vagy
szaggatott, eltérő színnel jelölt, stb.), irányított élek
(vektornyilakkal valamely végükön). Az élek ugyanakkor keresztezhetik
egymást, és a hosszuknak a kölcsönhatás puszta léte szempontjából nincs
jelentősége. A további modellekben (lásd: más, jövőbeli publikációkat)
már ezek is használatba kerülnek. Például az élhosszal kifejezhető a
kölcsönhatás realizációs késedelme (a fizikai távolság az
eseménytérben).
A teremtés nyilvánvaló módon nem lehet teljes gráf, mert abban minden
útvonal létezik (meg az ellenkezője is), így ekvivalens két
összekapcsolt ponttal. Nem egyetlen darab megnyilvánulatlan ponttal,
hanem a létező ponttal (a két pont létezik egymás számára). Mivel az n
pontból álló teljes gráf minden pontja számára közvetlenül létezik
minden más pont, a különbségtétel lehetősége nélkül. Ez szimmetriát
jelent, mivel bármely pontjából szemlélve a rendszert pontosan ugyanazt
látjuk. Ha nincs különbség, nincs információ sem, így nincs változás,
idő, fejlődés, stb.
Az egy pontból álló "gráf" ekvivalens az n pontból álló, 0 élű gráffal,
tehát a megnyilvánulatlannal. A megnyilvánulatlan pont az, ami még
önmaga számára sem létezik (nullgráf).
A két pontból álló, egy élű (teljes) gráf a megnyilvánuló létező.
A három pontból álló, két élű gráf a minimális méretű egyenes, lásd: a
Három pont-tételt.
A három pontból álló, három élű (teljes) gráf a protokör, más néven a
szentháromság (mérték, ciklus, rekurzió). A protokör még nem igazi kör,
mert nem rendelkezik a körre jellemző összes tulajdonsággal (lásd a
később publikálásra kerülő anyagokat a körről).
7. A GRÁF INFORMÁCIÓ TARTALMA
Az ismeretlen az, amiről nem rendelkezünk információval, tehát nincs
vele kapcsolatunk, nem vagyunk vele kölcsönhatásban. A teremtési
gráfban ez a hiányzó élek összességének felel meg, vagyis a
komplementer gráfnak. A megismerhetetlen ebben a modellben a gráftól
teljesen elszeparált, annak számára nem létező pontok és gráfok
összessége, ami gyakorlatilag a végtelen lehetőségekkel egyenértékű. A
továbbiakban lássuk a teremtés információelméleti értelmezésének
alapvető modelljét.
A szemlélő időbeli mozgása a teremtésben egyenlő azzal, hogy mindig más
pontjából szemléli a környezetét (végsősoron az egészet). Ennek során
mindig másféle látvány tárul elé az aszimmetria miatt és az új képek
jelentik az új információt (tapasztalatot) a számára. A szemlélő
mozogni csak az élek mentén képes, tehát ha egy részhalmazhoz nem vezet
egyetlen él sem, az nem képezi részét a rendszernek. Eltűnik a szemlélő
számára, szó szerint megsemmisül, létét veszti, megszűnik a
realizációja. Mintha letörölték volna pontjait a gráfból (kitöröltetett
az Élet Könyvéből). Ez a halál.
Itt különbséget kell tennünk a látszólagos halál és a tényleges halál
között. A tényleges halál a teljes leszakadás a minden létezőt jelentő
gráfról. A látszólagos halál az, amikor a szemlélő számára eltűnik a
szemlélt dolog, tehát nincs vele közvetlen kölcsönhatásban.
Elérhetetlenné válik az általa ismert éleken, útvonalakon keresztül.
Mások számára attól még tovább létezik, valahol máshol (a túlvilágon
például).
A szemlélő halmaz számára a tapasztalatszerzés, az információk gyűjtése
azt jelenti, hogy elraktározza őket önmagán belül (lélekben, a ciklikus
rendszerének művonalain) és képes ezeket megőrizni, valamint
visszaemlékezni rájuk (újra és újra megszemlélni őket). Így a külvilág
megfigyelése és eltárolása nem más, mint annak leképzése a szemlélő
belvilágára. A kint létező gráf szerkezetét kell a belső ponthalmazban
kialakítani, oda bemásolni, lemodellezni. A következményt már ismerjük:
amilyen kint, olyan bent.
Minél több információt akar a szemlélő a saját halmazán belül
eltárolni, annál több elemből, pontból kell állnia a belső gráfjának. A
belső komplexitás így vetekedni fog a külsővel és mindkettő tart a
végtelen felé. Mivel a szemlélési folyamatnak nincs időbeli korlátja
(elvileg), az információ másolódási szabály értelmében rekurzió jön
létre. A létezés gráfjában minden szemlélő minden információval fog
rendelkezni az egészről, amit az egészben tárol el. Ez egy olyan
öntartalmazó halmazhoz fog vezetni, amiben minden elem kvázi
tartalmazni fogja az egészet (hologram).
A külvilág változásai azáltal realizálódnak a szemlélő számára, hogy a
kint látott gráf különbözik a bent eltárolttól. Ez azt jelenti, hogy a
külvilágról több, különféle leképzést tárol el (időben egymás után) a
szemlélő egymás mellé és ezek között hasonlósági kapcsolatokat épít ki
értelemmel. Az összehasonlítás az új kapcsolatok kiépítése az eltárolt
gráfok között, azok összeolvasztásával. Ez szükségképpen keveredéshez
és a belső kép bonyolódásához vezet, amiben egyre több ellentmondás,
logikai hiba jelentkezik. Maga a külvilág soha nem ellentmondásos, de a
róla készített különféle leképzések, eltárolt modellek egymással
gyakran kerülnek ellentmondásba, amik feloldása, kezelése az értelem
legfőbb (időt rabló és idegtépő) feladata.
A belső kép komplexitásának növekedése okozza a felejtést és a múlt
elbizonytalanodását. Az emlékezés során a belső gráf szemlélete
megmutatja a különféle ellentmondásokat, amiket egy idő után nem lehet
értelemel hatékonyan szétválasztani. Amikor szétválogathatatlanul
összegabalyodnak az emlékek, úgy tűnik, hogy elfelejtődtek a szemlélő
számára. Ez egyenértékű fizikailag a háttérzaj perturbációs hatásával,
az információs elzajosodással. A szemlélő egy idő után nem tudja
megállapítani, melyik gráfra kellene pontosan emlékeznie a sok hasonló
közül, ezért mindig a legkevésbé zajosat (a legutoljára eltároltat,
tehát a legfrissebbet) fogja kiemelni.
A teljes gráf ebben az értelemben felfogható a teljesen elzajosodott
létezéssel, amiben minden információ kiválogathatatlanul és
elkülöníthetetlenül összekeveredett. A következmény: a teljesség
információtlan, halott és mozdulatlan. Nem létezik, csupán van. Mivel
pedig minden élőlény önmaga fenntartására törekszik, ezért az élőlények
egyik fontos feladata a teljesség elkerülése és az aszimmetria
fenntartása (a tulajdonképpeni életfolyamat). Ha a teljességet Istennek
nevezzük, a teremtmények feladata elkerülni a vele való találkozást,
más néven a halált.
Készült: 2003.01.21. - 2006.10.18.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz