AZ ISTEN HARAGJA
"Az
Istennek minden lehetséges hibát el kell követnie,
hogy meghatározhassa
a helyes megoldásokat."
1. A SZERETET

A próféták azt mondják, az Isten roppant türelmes és megértő a
teremtményeivel szemben. Bármilyen ostobaságot is kövessenek el, az
valamiképpen szolgálja a karmikus fejlődésüket és segít nekik előre
jutni a megvilágosodás rögös útján. Ennek ellenére az Isten türelme sem
végtelen. Van egy olyan dolog, ami rendszerint kiváltja az Isten
haragját. Ráadásul képes a lelket visszavetni a karmikus fejlődésében,
méghozzá nem is keveset. Ez a szeretet pénzért történő osztogatása.
Felmerül a kérdés, hogy miért haragszik az Isten, ha egy lélek pénzért
akarja adni másoknak a szeretetet? Állítólag (egyesek szerint) ez a
legsúlyosabb bűn, amit csak el lehet követni. Még a gyilkosságnál és az
ún. emberiség ellenes bűntetteknél is súlyosabb.
A dologban eleve rejlik egy olyan ellentmondás, hogy a szeretet
jelensége nem igazán áll akaratlagos irányításunk alatt. A szeretetet
nem lehet "akarni érezni", muszájból kisugározni magunkból. Mivel
lényegében egy társas együttrezgésről van szó, lelkek közötti
hulláminterferenciáról, ami bizonyos dolgok érzékelésekor, mint érzés
jelenik meg bennünk. Ezt a rezgést önhatalmúlag generálni tehát
rendkívül nehézkes lenne, még szakképzett mágusok számára is. Így pedig
nem lehet pénzért vagy bármiért adni, szolgáltatni.
Különös nehézsége a dolognak, hogy még szeretetért cserébe sem igazán
lehet szeretetet adni, hisz akkor minden szerelem és vonzalom az
életben rögtön viszonzásra találna. A természet ugyan törekszik a
szimmetriára, de csupán azért, mert folyton aszimmetrikus. Így aztán ez
a bűn gyakorlatilag szinte elkövethetetlen. Ha valakinek mégis
sikerülne, az is inkább hazugság, csalás és szélhámosság lenne, ami
egész más kategória.
A szeretetnek fontos ismertetőjele az adni vágyás, viszonozni vágyás
nélkül. Sajátosan bolond lelki állapot, ami általában sok szenvedéssel
is jár és boldogtalansággal, pontosan a környezet elutasítása
(aszimmetrikus reakciója) miatt. Aki ezt esetleg nem hiszi el, az nézze
meg, hogyan ábrázolják Jézust és Máriát a szentképeken: lángban égő,
töviskoszorús szívvel.
A szeretet egy igazi, általánosan ismert parajelenség. Normálisan nem
képezi szerves részét az életünknek, bár mint színesítő elem, káprázat,
magasztos idea folyton felbukkan mindenhol. Szinte sosem tisztán és
önállóan, hanem sokminden mással összekeveredve. Szeretni sosem tiszta
és egyértelmű ügy, mindig problémák járnak az érzés nyomában és ezek
idővel lerontják, kiolták a lelket átható, magasztos rezgését.
Szeretni alapvetően jó dolog, a következményeit elszenvedni viszont
általában rossz. Mivel a szeretet mérhetetlen jelenség, mint az
egészség, bölcsesség, szerencse, stb., nem lehet pénzben vagy bármilyen
egységben kifejezni. Nincs egyenértéke, nem cserélhető, nem
helyettesíthető, nem tárolható későbbi felhasználásra, viszont ki lehet
oltani, meg lehet szűntetni. Előidézni szándékosan ellenben nagyon
nehéz, szinte lehetetlen, mivel azt sem tudjuk, pontosan milyen
feltételek eredményeként jelentkezik a teremtésben (valaki lelkében).
Nyilván a szűkebb-tágabb környezet információs perturbáló hatása
következtében jelenhet meg egy lélekben, ill. tűnhet el furcsa módon.
Ráadásul még irányítani sem lehet, megszabva neki, mikor, hogyan, mire
irányuljon. Ennek ellenére a szeretetnek mindig van valamilyen konkrét,
meghatározható célpontja, amit valamivel kapcsolatban érzünk. Ez lehet
egy tárgy, idea, élőlény, másik lélek, csoport, helyzet, stb.
Általában más érzésekkel keverten jelentkezik, sajátos kísérő, eredő
jelenségként. Ilyenek a vágy, kíváncsiság, öröm, szomorúság, büszkeség,
félelem, nyugtalanság, stb. Nem egyforma az érzés jelenléte a tudatban,
hanem rugalmasan alkalmazkodik a környezeti körülményekhez, furcsa
ingadozásokat mutatva. Ennélfogva a célpont eltűnése, megváltozása
esetén vagy más káros, romboló érzésekkel keveredve a szeretet is
eltűnik belőlünk.
Megfigyelhető, hogy a földi embereknek, mint az élet annyi más fontos,
lényeges dolgával kapcsolatban, úgy a szeretetről sincs megfelelő
tudásuk, elképzelésük. Bár folyton beszélnek róla, s alkalmanként át is
élik azt, de igazából nem tudják, mi lehet valójában. Ezért csak
elszenvedik azt, bár nem értik, nem látják át és főként nem uralják a
szívüket megtöltő érzést. Ennek ellenére mégis makacsul, nagy
meggyőződéssel hiszik azt, hogy mindent tudnak róla. És éppen ez
akadályozza meg őket a mélyebb megértésben.
2. AZ ÜZLET

Aki pénzért akarja a szeretetét adni, az lényegében hazudik. Mivel ezt
nem lehet így szolgáltatni (valamiért cserébe), önző és számító módon,
hát gyakorlatilag a semmiért kéri a pénzt. Ez a fajta üzlet pedig
lopásnak minősül, szélhámosságnak.
Ha valaki más szeretetét adja el, például szerelmi kötő varázslatot
csinál, azzal is beavatkozik az események természetes lefolyásába. A fő
gond egyik esetben sem a lopás tényével van, hisz az emberek egyébként
is folyton lopnak, elvesznek dolgokat, hanem az áldozatra gyakorolt
"értékrend módosító" hatással. Ahhoz, hogy ez a "tranzakció"
létrejöhessen, az áldozatnak el kell hinnie, hogy egyáltalán lehetséges
ilyesmi.
Minden ember vágyik arra, hogy szeressék, ez ugyanis erősíti a saját
létezésének szükségességét, helyességét és fontosságát. Hatásában
éltető és gyógyító erőként, valamint egó erősítőként működik.
Ugyanakkor helyesen élni szinte senki sem tud a kapott szeretettel,
mert nem képes megbecsülni azt. Hisz nem benne jelentkezik az érzés,
nem ő éli át, csupán következményeit élvezi.
Mindezek miatt sokan kerülhetnek olyan helyzetbe, hogy elhiszik: lehet
szeretetet venni. Földi világunk a pénz és az üzlet körül forog,
melynek lényege a rendelkezésünkre álló erőforrások újra elosztása.
Ahogy az egészséget eladják a kórházban, a tudást és bölcsességet az
iskolákban, a szerencsét a kaszinókban, lottériákban és
kabalaboltokban, a jövőképet a jósdában, stb. Külön vicc az egészben,
hogy ezen forgalmazó helyek lényegében az ellenkezőjét valósítják meg
annak, amire létrejöttek. A kór házában senki nem lesz egészséges,
legfeljebb kevésbé beteg. Az iskolában senki nem lesz tudóssá, bölccsé,
legfeljebb kevésbé marad tudatlan és ostoba. A kaszinóban sem lehetünk
szerencsések, legfeljebb kevésbé szerencsétlenek ha nyerünk valamit. A
jósdák pedig mindenre alkalmasak, csak a jövő megismerésére nem.
Kivételek persze mindig vannak, erősítendő a szabályt.
Szeretetbank ennek ellenére sehol sincs a világon, bár a prostituáltak
piros lámpás házai, a kurtizánok, társalkodónők, háremek ennek az
illúzióját lennének hivatottak betölteni: csábító szerelemboltként. Aki
volt már efféle intézményben, az pontosan tudja, mennyit érnek az ott
kapható szolgáltatások.
A gond ezzel az üzleties szemlélettel főként az, hogy ki és mi alapján
határozza meg a szeretet és a pénz közti váltási, konvertálási
árfolyamot. Mivel fontos érzésről van szó, nyilván jó árat kérnének
érte a "piacon". Aki pedig rászokna, hogy ezen a módon szerezze be a
napi szeretet adagját, függővé válna és mint ilyen, ki lenne
szolgáltatva a kufároknak.
Ahogy egészség, bölcsesség és szerencse sem jut egyformán mindenkinek,
úgy a szeretetből is igen eltérő mértékben részesülünk. Úgy is
mondhatnánk: az emberek többsége roppant szegényesen van ellátva
ezekkel a dolgokkal. A pénz országa mindig csak az egyéni önzésről,
kizsákmányolásról és elszegényítésről szól, ezért jóval többen
vesztenek rajta ezen az állapoton, mint ahányan nyernek. Ez pedig
összességében rosszléti társadalmat eredményez. Ami igazából nem
tekinthető társadalomnak, hanem inkább társtalanalomnak, miként az
üzleten alapuló civilizáció is csak barbarizáció lesz.
3. A HARAG

Ha az Isten hagyná ezt a folyamatot elterjedni a teremtésében, amitől
egyébként minden normális, egészséges szívű, szerető ember idegenkedik,
akkor a meghaló emberek, akik így gondolkodnak, a túlvilágon is eképp
akarnák megoldani a viszonyaikat. Pénzért vennének maguknak szeretetet.
A mennyország végül tele lenne bankokkal, kufárokkal, és épp olyan
pokollá, bemocskolt hellyé változna, mint a Föld.
Végül már az Istent magát is kilóra akarnák megvenni, hogy
birtokolhassák, kisajátíthassák, uralhassák kedvük szerint. Hisz akinek
a szeretetét - valamilyen feltétel rendszer keretében - megvették, azt
birtokolják, rabszolgát csináltak belőle. Egy szolga viszont nem
szolgálhat egyszerre két urat gond nélkül. Az Isten kisajátítása tehát
rengeteg sajátos problémát szülne az univerzumban, melyek - a földi
rossz példát követve - háborúkhoz vezetnének.
További érdekesség, hogy mivel mindig több a szegény, mint a gazdag,
senki sem szeretné többé "ingyen" a másikat, természetes és jó módon.
Mindenki folyton pénzt követelne minden "szívességért". Végül már az
Isten is fizethetne a teremtményeinek vég nélkül azért, hogy azok
hajlandóak legyenek vele szóba állni és úgymond szeretni őt, továbbá
éltetni, hinni benne, tanulmányozni, segíteni és engedelmeskedni neki,
stb. Emiatt aztán össze is dőlne a világ. Amit az Isten évmilliárdok
alatt épített fel, azt a teremtményei napok alatt lerombolnák.
Akinek sok pénze lenne a mennyországban, mert valamiképp gazdag lett,
az sok szeretetet birtokolna. A kevés gazdaggal ellentétben a sok
szegény lélek tehát hoppon maradna és szolgálni lenne kénytelen a
kiváltságosokat. Nekik így csak az irigység, boldogtalanság, szenvedés,
és végül a gonoszság, gyűlölet jutna. A lázadás a sors nyilvánvaló
igazságtalansága ellen. Végül ezen indulatokból megszületne a zsarolás:
adj pénzt, és akkor nem foglak gyűlölni, nem követek el veled szemben
gonoszságot. Az ilyen érzelmi bűnözés, mint a szeretet pénzre
váltásának szükségszerű árnyoldala végül totálisan nyomorba döntené az
egész teremtést, mindent megrontana és az Isten kedvét is elvenné a
világ fenntartásától. El is pusztítana mindent haragjában.
Ezen veszélyek miatt súlytja le az Isten haragja az olyan veszélyes
anomáliákat, megtévedt lelkeket, akik ezzel kacérkodnak. A harag nem
jelent testi vagy szellemi erőszakot, hanem egyszerű (és hatásos)
visszaminősítést a karmikus fejlődésben. A próféták elmondása szerint
időhurokba kerülnek a bűnösök. Az Isten hátraküldi őket az időben akár
több ezer vagy millió évvel. Mert vannak a teremtésben "bűnök", amikkel
szemben nem lehetünk elnézőek. Mindenki érdekében muszáj szigorúan
venni ezen dolgokat.
Persze bolondok mindig vannak, akik a tiltás ellenére, vagy épp azért,
csak azért is megpróbálják, aztán szívnak miatta hosszú időn keresztül.
Ezek sajnálatos veszteségek, de úgy tűnik elkerülhetetlenek, hisz a
teremtésben minden lehetőség megvalósul, még a legrosszabb,
legocsmányabb, legbűnösebb dolog is. Ezt még az Isten sem
akadályozhatja meg, mivel a létezés egyik alaptörvénye, hogy ami még
nem volt, annak lennie kell.

Készült: 2006.05.25.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz