TEREMTÉS ÉS PUSZTÍTÁS
"Ha
nincs akció reakció nélkül, akkor nincs élés visszaélés nélkül."
Minden teremtménynek vannak különféle vágyai, szükségletei, igényei,
amik a formájából és a környezetének állapotából, adottságaiból
fakadnak. A szükséglet az, ami nincs, de kellene, hogy legyen. Ezért
szeretnénk megvalósítani. Ami ugyanakkor van, azt szeretnénk
szabályozni, élvezni, uralni, jobbá tenni, megsokszorozni, növelni,
fokozni, stb.
Ami jó az életben, az hiányzik ha nincs és öröm ha bővében vagyunk. A
jót folyton be akarjuk vonzani az életünkbe vagy a már meglévő dolgokat
szeretnénk úgy átalakítani, hogy jók legyenek a számunkra. Ami rossz az
életben, az nem hiányzik ha nincs és szomorúság (baj) ha van belőle. A
rosszat folyton el akarjuk távolítani az életünkből vagy úgy
átalakítani, hogy az eredmény jó legyen. Az élet legfőbb feladata tehát
az, hogy önmaga számára minél több jó dolgot teremtsen meg és
elpusztítsa a rosszat.
Ha egy teremtménynek sikerül önmagát valamiképpen teremtővé teremtenie,
akkor nincs többé kiszolgáltatva a környezetének. Nem kényszerítheti és
zsarolhatja, ugráltathatja többé a környezete a vágyainál és
szükségleteinél fogva. Egy teremtő képes önállóan kielégíteni (boldoggá
és elégedetté tenni) magát. Ez pedig neki jó, mert szabaddá teszi,
önmaga urává. Logikus tehát, hogy a teremtésben a teremtmények
evolúciója a teremtővé válás irányába halad.
Mivel kezdi egy lény a teremtővé válását? Természetesen először
megnézi, mi a rossz a személyes világában (a saját határain belül) és
azt eltávolítja (kidobja) vagy átalakítja (megjavítja). Vagyis a
teremtést, az alkotást a meglévő állapotok egy részének az
elpusztításával kezdi. Letakarítja a környezetét, hogy helyet csináljon
az újnak, a jobbnak. A teremtő tehát elsősorban öl, rombol és pusztít,
s csak ezután, másodsorban kezd el alkotni valamit. Ez neki jó dolog,
míg a rossz dolgoknak és azok teremtőinek rossz dolog.
Az alábbi történet a földi próféták között képezi szóbeszéd tárgyát egy
ideje. Azért ismertetem itt, mert pontosan ábrázolja a teremtés és
pusztítás konfliktusát ellentmondásos világunkban.
Sok évvel ezelőtt a Napisten úgy döntött, hogy kiválaszt tíz magas
szinten beavatott lelket, akik épp testben éltek a Földön. Különleges
gyógyító képességeket adott nekik, hogy segíthessenek embertársaikon.
Elvileg még arra is képesek voltak, hogy nagy távolságból bárkit
meggyógyítsanak bármilyen betegségből, vagyis igazi csodákat tegyenek a
közösségük érdekében. A tíz beavatottból hét azonban gyilkolással
kezdte a munkáját. Elkezdték megölni maguk körül eme varázslatok
segítségével a nekik nem tetsző embertársaikat. Aki ugyanis gyógyítani
tud, az ölni is. Nem véletlen, hogy a gyógyszerészekből lesz a legjobb
méregkeverő és a rendőrök a legprofibb bűnözők.
A Napisten által várt, remélt csodatételek többsége sajnos elmaradt.
Efelett érzett őszinte csalódásában a helyi fenntartó úgy döntött, hogy
többet nem ad az embereknek ilyen tudást, mert egyszerűen nem
alkalmasak rá, hogy helyesen éljenek vele. Ha a beavatottak ennyire
pusztító hajlamokkal bírnak, mit csináltak volna az egyszerű emberek a
helyükben? Úgy tűnik, az emberiség másra sem képes, csak rombolni és
gyilkolni, kárt okozni a világnak.
Milyen nyilvánvaló következtetések adódnak a történtekből? Egy teremtő
képességű lény számára a világában lévő embereket mindig könnyebb
megölni vagy elzavarni, mint változásra bírni, azaz rájuk kényszeríteni
a saját akaratát. A pusztításnál már csak egy könnyebb dolog létezik,
az elzárkózás. Ha a teremtő elbújik, elmenekül mások elől, akkor ezzel
elkerülheti a szükségszerű konfliktusokat. Az elzárkózás persze sosem
valósítható meg tökéletesen, csupán korlátosan, mert a létezés
egységes, elemei teljesen elszeparálhatatlanok egymástól.
A magányos teremtő elvileg szabadon alkothat. Megteremthet magának
minden jó dolgot, amit csak akar. Így a belvilágában csupa jó fog
létezni, míg a külvilágban (amitől elzárkózott) lesznek az összes többi
dolgok. A jó, közömbös és rossz dolgok vegyesen. A teremtő emellett
azzal fogja tölteni az idejét, hogy a rossz dolgokat kitakarítja a
belvilágából (disszipálja, exportálja a környezetébe) vagy megcsinálja,
kijavítja. A lényeg, hogy mindez hatékonyan működjön, amihez az
ítélkezésének gyorsnak és pontosnak kell lennie. Mert ez alapján képes
a cselekvéshez szükséges döntéseket meghozni.
Miután a teremtő megalkotta a saját kedvére való világát, a következő
lépése az lesz, hogy árnyalni, finomítani kezdi a meglévő dolgait. Ami
jó a számára, azt próbálja még jobbá tenni, míg a rossz dolgok
eltávolítását igyekszik minél ügyesebben, kifinomultabban, cselesebben
elvégezni. Ha ez nem megy, akkor minél nyíltabban, brutálisabban és
erőszakosabban. A teremtésének evolúciója tehát a minőségi fejlődés
irányába fog elmozdulni, ahogy tökéletesíteni igyekszik a rendszerét.
Készült: 2003.01.25.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz