PARAFELDERÍTŐK KÉPZÉSE
(Tanulmány egy parafelderítő
csoport működéséről)
1. A VÁLOGATÁS
Egy általános célú parafelderítő csoport tagjait célszerű minél
szélesebb társadalmi körből kiválasztani. Tehetséges emberek ugyanis
mindenhol akadnak, mivel eme képességek a jelenlegi ismereteink szerint
nem korlátozódnak egy vagy több, jól behatárolható társadalmi
csoportra. Valószínűleg természetes, vele született képességről van
szó, ami megfelelő körülmények között fejleszthető, erősíthető is
valamekkora mértékben. Az alábbiakban a parafelderítők válogatásával és
képzésével kapcsolatos fontosabb irányelveket ismertetem, valamint azon
feladatokat, melyek elvégzésére alkalmasak lehetnek a civil szférában.
A parafelderítőket célszerű kisebb-nagyobb csoportokban, koncentráltan
alkalmazni a felmerülő feladatok megoldására. Ennek révén elkerülhetők
a különféle hibák, és statisztikai módszerekkel, egymás eredményeinek
ellenőrzésével minimalizálhatók a tévedések. Egy ilyen csoport
összeállítása rendkívül nehéz feladat, mivel sokféle elvárásnak és
igénynek kell egyszerre megfelelnie. Ettől függetlenül megállapítható,
hogy a csoportba válogatás szempontjainak alapvetően a gyakorlati
képességek felmérésére kell irányulniuk.
A csoport tagjai férfiak és nők egyaránt lehetnek, bármely
korosztályból (gyerekek, felnőttek, öregek) és népcsoportból (magyarok,
nemzetiségiek, külföldiek). Származási helytől, vallástól és iskolai
végzettségtől függetlenül kell őket kiválasztani, elsősorban a
paraképességeikre koncentrálva. A válogatás történhet toborzással,
például nyílt hírdetés útján, ahol jó fizetést és biztos megélhetést
kell ajánlani a jelentkezőknek, hosszútávra szóló szerződéses munkával.
Emellett célszerű a parapszichológia iránt fogékony társadalmi
csoportokban külön kutatni utánuk, személyesen megkeresve őket az
ajánlattal. Ilyen csoportok, baráti társaságok szinte minden nagyobb
városban találhatók, de csak személyes kapcsolatok révén lehet eljutni
hozzájuk, felvenni velük a kapcsolatot. A többségükben valószínűleg nem
fogunk találni alkalmas embereket, de lesz néhány olyan, ahol kimagasló
tehetségű személyek dolgoznak. Ezek megszerzése alapvető fontosságú. A
parafelderítés egy kifejezetten olyan szakterület, ahol az egyéni,
individuális képességek nem helyettesíthetők szakmai képzéssel vagy
több ember alkalmazásával. Tíz tehetségtelen ember sem ér fel egy
tehetségessel - ezt a szabályt mindig szem előtt kell tartani.
Első lépésben a jelentkezőket gyakorlati vizsgákon, teszteken meg kell
rostálni. Ki kell válogatni a legtehetségesebbeket közülük, akik
alkalmasak lesznek a rendszeres, aktív munkára. Ehhez egyrészt
professzionális lelki látóval kell megnézetni őket, hogy tényleg
látnak-e és milyen mértékben. Másrészt el kell velük beszélgetni,
kikérdezni őket a lappangó vagy nyílt, tudatos paraképességeikről.
Fontos, hogy a jelölteknek tisztában kell lenniük azzal, mit várnak
tőlük, mert kölcsönös bizalom nélkül nem lehet egy ilyen csoportot
felépíteni és működtetni.
A feladatra alkalmasnak tűnő személyeket ezután különféle pszichológiai
teszteknek kell alávetni, melyekből kiderül, hogy mennyire rugalmas és
teherbíró a személyiségük. Képesek-e dolgozni egyedül vagy csoportban.
Mennyire agresszívek és kitartóak. Mekkora az önuralmuk, mennyire
önállóak egy feladat végrehajtása során. Milyen egyéni ambícióik
vannak, vagyis mit várnak ők maguk a munkájuktól. Milyen félelmeik,
gátlásaik, szokásaik, hiedelmeik, előítéleteik vannak a
tevékenységükkel kapcsolatban. Erkölcsileg mennyire fejlettek, hogy
viszonyulnak embertársaikhoz. A különféle természettudományokban
mennyire képzettek, főként a fizika, kémia, biológia, orvostudomány,
matematika, csillagászat és földrajz terén. Emellett még a történelmi,
rajz és technikai képességeik is fontosak lehetnek, a munka jellegétől
függően. Például szükségük lehet rá, hogy tudjanak jól és pontosan
rajzolni, szükség esetén műszaki rajzot, technikai leírást készíteni.
Tudniuk kell tisztán és érthetően beszélni, pontosan kifejezni magukat,
valamint jól kommunikálni a legkülönfélébb emberekkel, akikkel
kapcsolatba kerülhetnek a későbbiekben.
2. AZ INTÉZMÉNYI HÁTTÉR
Fontos, hogy a parafelderítéssel foglalkozó intézménynek,
vállalkozásnak világos és átlátható célokat kell megfogalmaznia a
végezni kívánt tevékenységét illetően. Az alkalmazottainak tisztában
kell lenniük azzal, hogy mit várnak el tőlük és mire fogják az általuk
szolgáltatott eredményeket fölhasználni a későbbiekben. Az adatvédelmi
szempontok itt különösen fontosak, mivel lényegében információ
gyűjtésről, hírszerzésről van szó. Egy civil szervezet éppen ezért
jobb, ha távol tartja magát a katonai jellegű adatgyűjtéstől és a
politikai megrendelésektől, amik komoly zűrökbe sodorhatják a céget és
dolgozóit.
A leszerződött embereket rendes alkalmazottként kell foglalkoztatni,
kollektív munkaszerződéssel, ahogy azt bármilyen más, hagyományos cég
is tenné. Mivel jelenleg sehol a világon nincsenek olyan szakiskolák,
ahol professzionális szinten képeznek parafelderítésre embereket, ezért
magának a cégnek kell kiképeznie és folyamatosan fejlesztenie a
csapatát.
A szervezet számára a fő profilt a gazdasági haszonnal járó területek
fogják jelenteni. Ilyenek a magánnyomozás: kutatás eltűnt személyek
után, bűncselekmények felderítésében való részvétel. A térképezés:
ásványkincsek, ritka természeti képződmények, például barlangok,
régészeti lelőhelyek felderítése. Emellett a tudományos kutatás is
fontos szerephez juthat: orvosi, biológiai, kémiai, fizikai
kísérletekben való részvétel, pszichológiai, szociológiai vizsgálatok,
csillagászati és kozmológiai kutatások, valamint kommunikáció különféle
földönkívüli lényekkel és szellemekkel, túlvilági csoportokkal.
Egy civil parafelderítő vállalkozásnak nyitottnak kell lennie a
társadalom irányában, odafigyelve annak igényeire, elvárásaira.
Lehetővé kell tenni, hogy elvileg bárki megrendelhesse a szolgáltatást,
megszabott áron. Ehhez persze ismernie kell a parafelderítés előnyeit
és hátrányait, korlátait és a benne rejlő lehetőségeket. A potenciális
ügyfelek részére tehát megfelelő tájékoztató prospektusokat kell
összeállítani, amikben kellő részletességgel fel vannak sorolva a
technikai részletek. Fontos, hogy a cég garantálni tudja a diszkréciót,
vagyis az adatok bizalmas kezelését (a körülmények figyelembe
vételével).
A jogi viták elkerülése érdekében a munkaszerződésben le kell szögezni,
hogy minden, az alkalmazottak által begyűjtött információ a cég
tulajdonát képezi, amíg fizetés ellenében átadásra nem kerül a
megrendelőnek. Tehát a dolgozók nem végezhetnek munkát a saját
szakállukra, és teljes körű titoktartási kötelezettség terheli őket.
Csak ennek fejében képes a cég rendes fizetést, biztos megélhetést
nyújtani a számukra, valamint gondoskodni a megfelelő orvosi
ellátásukról bármilyen testi vagy lelki probléma esetén. Ide tartozik
az alkalmazottak jogi problémáinak kezelése, valamint a külvilággal
szembeni védelmük (akár személyi testőrséggel) is.
3. A CSOPORT
Egy önálló parafelderítő csoport létszámát célszerű 10-12 főben
meghatározni, mivel ennyi ember még kezelhető egyetlen vezető,
koordinátor számára. Kevesebb ember esetében megnő a hibázás
valószínűsége az eredmények statisztikai elemzésekor, többnél pedig
nehéz mindenkire odafigyelni és nyomon követni a munkáját. Itt
alapvetően individualista egyének laza szervezetéről van szó, ahol a
személyes képességek dominálnak.
Tizenkét ember sokféleképp felosztható kisebb csoportokba, amennyiben
többféle feladatra kell őket egyszerre alkalmazni (2x6, 3x4). Még ha
betegség vagy bármely más okból 1-2 ember hiányzik is a csoportból,
akkor is elegen maradnak a hatékony munkához. A kisebb
kutatócsoportokat célszerű páratlan létszámúra összeállítani (3 vagy 5
főre), hogy könnyebb legyen elemezni a jelentéseik közti különbségeket.
A páratlan létszám révén elkerülhető, hogy az egymásnak esetleg
ellentmondó jelentések mennyisége döntetlenre álljon, ami érvénytelenné
teszi az eredményeket.
Fontos, hogy a kisebb csoportokra való elkülönítés ne tükrözzön
külsődleges szempontokat (nem, életkor, stb.). Csak és kizárólag a
szakmai hozzáértés alapján szabad felosztani az embereket, hogy mindig
érezzék: ez a döntő a munkájukban, ami miatt alkalmazásban állnak. Az
alcsoportok ne legyenek továbbá rögzítettek, tehát a helyzetnek
megfelelően kerüljenek időnként átszervezésre. Így megakadályozható,
hogy kisebb klikkek jöjjenek létre, amik elkülönülnek egymástól. A
kisebb csoportban dolgozó emberek ráadásul könnyebben megismerhetik
egymást, ahol könnyebben összeszokhatnak, taníthatják és segíthetik
társaikat.
Célszerűnek tűnik továbbá, hogy első alkalommal mindenki önállóan
válassza ki, melyik csoportba akar kerülni, mely szakterületen kívánja
tovább képezni magát. A későbbiekben aztán lehet bővíteni a
feladatköröket. A végső (idealizált) cél az, hogy mindenki mindenhez
értsen, bár ezt természetesen a gyakorlatban szinte lehetetlen elérni.
A munka hatékonyságát nagyban növeli, ha a fenomének lelkileg
motiváltak a feladatok megoldásában, és itt nem csupán a pénzre és
egyéb juttatásokra kell gondolni, hanem sokkal inkább a belső igényre.
Egy kihívást jelentő, izgalmas tevékenység sokkal jobb eredményekre
sarkallhatja az embereket, mint az unalmas, folyton ismétlődő
feladatok. Éppen ezért célszerű a csoporton belül munkarotációt
alkalmazni. Az a legjobb, ha mindenki minden munkakörben dolgozik
időnként, mert így szélesítheti a látókörét és fejlesztheti a
képességeit.
4. A SZAKKÉPZÉS
A frissen összeállított parafelderítő csoport tagjait két lépcsőben
kell kiképezni a feladataikra. Először egy általános, közös tananyagot
kell elsajátítaniuk, melyből megismerhetik a leendő munkájuk technikai
részleteit és mindazon tudnivalókat, amik egy általános parafelderítő
szakember számára alapvető fontosságúak.
Később a tehetségüknek és egyéni érdeklődésüknek megfelelően célszerű
különböző témákra specializálni őket. Mivel a parafelderítés
meglehetősen tág fogalom, amibe nagyon sokminden beletartozik,
lehetőséget kell adni a fenoméneknek, hogy szakosodjanak. Ilyen
területek például a távolbalátás, a tárgyak és emberek földrajzi
helyének meghatározása, a vizuális élmények gyűjtése a távolból és
ennek megjelenítése (lerajzolása). A telepatikus kommunikáció más
emberekkel, idegen lényekkel és szellemekkel, a gondolatolvasás és a
gondolatok célirányos kivetítése. A tudományos kutatás terén a
mikroszkópikus dolgok látása, az atomok és vegyületek kémiai
meghatározása, egyéb atomfizikai és anyagszerkezeti kutatások, a
különféle élőlények vizsgálata, az orvosi diagnosztika és a betegségek,
kórokozók ismerete. Az akasha célirányos kutatása, információ bányászat
a mindentudásban, valamint a múltba és jövőbelátás gyakorlása.
A szakképzés során a parafelderítőknek meg kell tanulniuk a lelki
észleleteiket tudatosítani magukban, azaz vizuális és hang élményekké
alakítani azt minimális torzítással. Előbb gondolati társítások nélkül,
majd azokkal együtt kell átadniuk a koordinátornak, akinek feladata
elsődlegesen az adatok rögzítése (video és magnófelvétel, rajzok,
jegyzetek).
Miután a távolbalátást sikerült elsajátítani, következhet a testen
kívüli utazások gyakorlása. Meg kell tanulniuk gyorsan és pontosan
mozogni a térben és az időben, elsősorban a Föld tartományában, tehát a
bolygó légkörét el nem hagyva. Képesnek kell lenniük rá, hogy
bilokációs állapotban, élőben tudósítsanak a távoli helyeken zajló
történésekről. Vagyis miközben a lélek szentély része épp távol van, a
feltudatnak közvetítenie kell az eseményekről.
Ezt követi a telepátia, azaz a célirányos gondolazközlés gyakorlása.
Először egymás között, majd idegen (nem paraérzékeny) emberekkel,
akiket először be kell vonni a képzésbe, mint segítőket, később azonban
nem (vakteszt). A profi gondolatközlő egy vadidegen átlagember számára
is képes átadni a gondolatait nagy hatékonysággal. Emellett
természetesen fontos a gondolatolvasás gyakorlása is. Egy fenoménnek
nem csak adónak, hanem vevőnek is lennie kell, aki nyitott a másoktól
érkező tudati impulzusokra és képes ezeket megfelelően kezelni.
Ide tartozik, hogy a felderítőknek gyakorolniuk kell a különféle tudati
manipulációkkal szembeni önvédelmet. Számtalanféle mágia technika
létezik, amivel megzavarhatók a fenomének és tévútra vezethetők.
Fontos, hogy képesek legyenek ezeket észrevenni és elhárítani, valamint
álcázni magukat a testen kívüli munkájuk során. Ide tartozik a
lopakodás és a veszélyes helyzetekből történő gyors visszavonulás
gyakorlása is.
A testen kívüli élmények során rendszeresen át kell lépniük a szellemi
világba, a négy változós térkiteljesedésbe (dimenzióba) és adatokat
gyűjteni ezen világok felépítéséről, működéséről. Ennek legegyszerűbb
módja a nézelődés mellett a célirányos kommunikáció a különféle
szellemekkel, helyi lakosokkal.
Ezt követően kerülhet sor a legnehezebb feladatra, az akasha
böngészésére. A mindentudás információ tárában való célirányos keresés,
bármilyen megadott témában nagy fokú felkészültséget, tájékozottságot
és türelmet igényel, mivel a fenomén ekkor tolmácsként és
szakfordítóként is működik. Sok esetben idegen ideákat, elképzeléseket
kell földi nyelvre lefordítania, minimális torzítással. Mivel itt a
legnagyobb a hibázás lehetősége, célszerű minél több fenomént
ráállítani ugyanarra a feladatra és szükség esetén több alkalommal is
megismételni az információ bányászatot, kisebb-nagyobb időközökkel.
További fontos szakterület még a múltbalátás és jövőbelátás gyakorlása,
a távolbalátás mellett. Ezt részben testen kívüli időutazással, részben
az akashában való böngészéssel lehet megoldani. Elsősorban nem jóslás
céljára kell ezen képességeket használni, hanem olyan információk
megszerzésére, amik a jelenben valamiért nem elérhetők a számunkra.
Mivel a Földet egy lélekvisszatartó védelmi rendszer övezi (ahogy a
Naprendszert is), a bolygó elhagyása a legveszélyesebb feladat a
felderítők számára. A világűrben közlekedni csak a legfelkészültebb
fenoméneknek szabad, akik a korábbi vizsgáikat már letették és kellő
gyakorlatuk van a testen kívül való mozgásban és főként a
tájékozódásban. Fontos, hogy semmire sem szabad kényszeríteni a
parafelderítőket, tehát minden küldetésre, utazásra önként kell
vállalkozniuk, tudatában a kockázatoknak. Éppen ezért a valóban
veszélyes utakra nem szabad kiskorú felderítőket küldeni, továbbá
célszerű a lelkeket kisebb csoportokban útnak indítani. Ennek érdekében
meg kell tanulniuk együtt dolgozni, manőverezni testen kívül, hogy
szükség esetén megvédhessék egymást.
Az elsődleges feladatok között van a Naprendszer alapos
parafelderítése, a bolygók és kisbolygók felszínének és belsejének
átvizsgálása. A rendszerben található különféle idegen űrállomások,
támaszpontok és városok helyének meghatározása, térképre való
bejelölése. Ezen létesítményeket a paravédelmi rendszereik miatt
tanácsos elkerülni és csak biztonságos távolságból nézegetni. Az
űrkutatás során a felderítők nagy hasznát vehetik a kémiai tudásuknak
is. Látás alapján kell tudniuk kielemezni a légkör, a különféle
folyadékok és ásványi anyagok összetételét és pontosan meghatározni
ezek földrajzi helyzetét az adott égitesten.
A világűrben való gyors és biztonságos közlekedéshez szükség van a
fejből történő tájékozódásra a kozmoszban. A felderítőknek tudniuk kell
önállóan elnavigálni a csillagképek alapján. A feladatukat megnehezíti,
hogy a Naprendszert elhagyva a négy dimenziós űrben egészen máshogy
néznek ki a csillagképek, valamint minél messzebb mennek, annál jobban
megváltozik az égbolt képe. Több száz fényévre a Földtől már egyetlen
ismert csillagkép sem látható, így képesnek kell lenniük a saját
mozgásuk nyomon követésére, hogy visszataláljanak a testükbe.
Nagyban segítheti a csapatmunkát, ha az emberek megtanulnak egy közös,
szabvány nyelvet és értelmezési rendszert, fogalomkészletet használni.
Ahogy például az újságírásban és a rádiós, tévés hírekben is
megfigyelhetők általánosan alkalmazott terminológiák, fogalmazási
rendszerek, ugyanígy kell a felderítési adatokat is sztenderizált módon
átadni. Egy közös szókincs segítségével sokkal könnyebbé válik az
adatok elemzése és összehasonlítása.
A gyakorlás és kiképzés ideje alatt ellenőrző (teszt) feladatokkal
lehet rászoktatni a felderítőket arra, hogy miképp fogalmazzák meg az
észleleteiket. Ennek érdekében célszerű bevonni őket a kapott
eredmények elemzésébe. Sokat segít egymás megismerésében, ha
kielemezhetik mindenki leírásait, ábráit és összehasonlíthatják őket.
Nagy segítséget jelentenek még az olyan gyakorló feladatok, amikor
például egy közeli épület adott szobáját kell felderíteniük, majd utána
átmehetnek megnézni, hogy mi van ott ténylegesen. Így fejleszthetik az
értelmezési kapcsolatot a normál testi érzékelési adatok és a látási
adatok között. Ennek révén tudják a legkönnyebben megtanulni a
felderítők, hogyan képeződik le a látási információ a tudatukban.
Segítségével kiszűrhetik az értelmezési hibákat és felfedezhetik a
hiányosságaikat.
A fő cél az, hogy hosszútávon a felderítő csoport minden tagja teljesen
ugyanazt lássa (érzékelje) amikor egy célpontra ráállnak, ráadásul
ugyanúgy, részletekbe menően. Ha ez már nagyon megy nekik a fizikailag
ellenőrizhető célpontok esetében, akkor lehet áttérni a nem
ellenőrizhető célpontokra.
Külön képzés keretében kell a parafelderítőket megismertetni a világon
elterjedt fontosabb vallásokkal, világképekkel, a misztikával,
ezoterikával, a különféle teremtésfilozófiákkal, valamint az etikával,
hogy képesek legyenek megfelelő ítéletalkotásra és helyes döntések
meghozatalára. Képesnek kell lenniük az ellentmondásos tapasztalatok
gyors és hatékony, sikeres kezelésére. Ennek érdekében kellő szintű
önismeretre és lélekismeretre kell szert tenniük, hogy nehéz
körülmények között is stabilan meg tudják állni a helyüket. Akár
teljesen egyedül is, illetve a csoportban egymást tudják támogatni és
segíteni.
5. A FELADATKIOSZTÁS
A feladatokat egy koordinációs csoportnak kell meghatároznia,
mérlegelve közben a valószínű kockázati tényezőket, amik a felderítők
munkáját nehezíthetik vagy épp akadályozhatják. Ez a csoport állhat a
felderítőktől független személyekből vagy magukból a felderítőkből is.
Azt a gyakorlati munka fogja eldönteni, hogy mikor melyik módszer az
eredményesebb, mivel mindkettőnek megvannak az előnyei és hátrányai
egyaránt.
Ha a döntéshozók elkülönülnek a felderítőktől, annak előnye, hogy
nincsenek terepismereteik, amik befolyásolhatnák őket a döntésben.
Hátránya, hogy ezen ismeretek hiányában rosszul mérhetik fel a
körülményeket, ami végül a feladat eredménytelenségéhez, kudarcához
vezethet. Ha maguk a felderítők döntenek arról, hogy mit és hogyan
csináljanak, annak előnye, hogy legjobb tudásuk szerint dönthetnek és
maximális hatékonysággal dolgozhatnak. Hátránya viszont, hogy a saját
előítéleteik és elképzeléseik befolyásolni fogják az eredményeiket,
mert azt fogják megfigyelni elsősorban, amit elvárnak, s nem azt, ami
valójában van a helyszínen.
A feladat jellegétől és a felderítés tárgyától függően hasznos, ha
lehetőleg egy időben állnak rá az egyes felderítők vagy csoportok a
megadott célpontra. Gyorsan változó események vizsgálatánál minden perc
számíthat, míg más esetekben van idő hosszabban vizsgálódni. Ilyen
esetekben akár több napon keresztül is elhúzódhat az adatgyűjtés.
Az egyszerűbb, veszélytelen feladatoknál célszerű, ha mindenki önállóan
és egyedül végzi a felderítést. A társaitól teljesen elszigetelve,
például egy külön helyiségben, ahonnan kizártak minden zavaró, figyelem
elterelő hatást. Az ilyen dolgozószobákat úgy kell kialakítani, hogy a
lehető legkényelmesebbek legyenek a fenomének számára. Akár állva, akár
ülve vagy fekve kívánnak dolgozni, a kívánságaikat teljesíteni kell. Az
a legjobb, ha ők maguk rendezhetik be kedvük szerint a helyiséget, ami
kizárólag az ő számukra van fenntartva, mint privát kuckó (kulcsra
zárható ajtóval). Az ingerszegény környezetnek számos előnye van.
Lehetővé teszi a pihenést, a meditációt, a tudat kiürítését, hogy a
feladatra tudjon koncentrálni az illető. A külső befolyásolást is a
minimálisra lehet ezáltal csökkenteni.
6. ALAPVETŐ TEVÉKENYSÉGEK
A parafelderítők feladata elsősorban a megfigyelés és az adatgyűjtés.
Nem tartozik a feladataik közé a beavatkozás a megfigyelt eseményekbe.
Éppen ezért nem lehet célja a kiképzésüknek és a működésüknek, hogy
parakinézissel vagy bármilyen mágia technikával befolyásolják a dolgok
menetét. A felderítőknek emellett lehetőleg kerülniük kell a feltűnést,
hogy ne vegyék észre őket a hasonló paraképességekkel rendelkező
személyek a célterületen.
Számos olyan helyzet adódhat a Földön és azon kívül egyaránt, amikor
nem látják szívesen a parafelderítőket. Egyes esetekben még a
felderítést zavaró, akadályozó mágia technikák, pajzsok és mentális
akadályok is az útjukat állhatják, ezért célszerű elkerülniük az ilyen
helyzeteket. A rosszindulatú intelligenciákkal lehetőleg kerülni kell a
kapcsolatot és a konfliktusokat. A felderítők alapszabálya tehát:
mindent a szemnek, semmit a kéznek.
A felderítési folyamatot a legjobb végig videóra venni a későbbi
elemzés és az elhangzottak szöveges átírása érdekében. Azt, hogy mi
történik a szobában a fenoménnel. Minden felderítő mellé be kell
osztani egy segítőt, aki együtt van vele, de nem feltétlenül ugyanabban
a szobában. Az is jó, ha videokamerán keresztül figyeli a társát, hogy
ha bármi baj történik, azonnal tudjon neki segíteni vagy (orvosi)
segítséget hívni. A segítő (mint valami navigátor) menet közben
elbeszélgethet a felderítővel, célirányos kérdésekkel irányítva a
munkáját, tanácsokat adva, illetve adogatva a papírlapokat, ceruzát a
rajzoláshoz, stb.
A parafelderítők számára nem lehet rögzíteni a napi munkaidőt, mivel
szellemi tevékenységről van szó, ami a koncentráció miatt igen kimerítő
lehet. Épp ezért az a legjobb, ha kötetlen munkaidőben dolgoznak és
akkor és annyit pihennek, lazítanak, amennyit jónak látnak. Ez a szakma
sokban hasonlít a feltalálókéra, mivel nem lehet formális korlátok közé
szorítani a hatékonyság csökkenése nélkül. Lehet, hogy hosszú ideig
semmi eredményt nem tudnak produkálni, aztán hirtelen felerősödnek a
képességeik és nagy mennyiségű információt képesek szolgáltatni a
célpontokról. Ez persze fölöttébb nehézzé teszi a határidőre történő
munkavégzést, de az efféle hátrányokat ellensúlyozni lehet a sok
felderítő együttes alkalmazásával. Mindig lesznek ugyanis olyanok, akik
hamar elvégzik a munkát, így az adatok feldolgozása szinte folyamatosan
történhet.
A felderítők a munkájukból adódóan fokozott lelki megterhelésnek vannak
kitéve. Ezt ellensúlyozandó szükségük van nem csak a fizikai
tornázásra, hanem a megfelelő táplálkozásra és a mérgező dolgok
(dohányzás, alkohol, szennyezett levegő) elkerülésére is. Gondoskodni
kell arról is, hogy megfelelő körülmények között aludhassanak,
földsugárzástól és háttérzajtól mentesen. Valószínűleg több szabadidőre
van szükségük, mint egy hagyományos fizikai dolgozónak és jót tesz
nekik, ha a szabadságukat hasznosan tölthetik el, csupa olyan dologgal,
ami nincs közvetlen kapcsolatban a munkájukkal. Így biztosítható, hogy
megőrizzék a lelki egyensúlyukat és ne veszítsék el a kapcsolatot a
környezetükkel, valamint a tapasztalataik ellenére képesek legyenek
beilleszkedni a társadalomba.
Mentális gondok esetén pszichológiai tanácsadásra is szükségük lehet,
mivel egyelőre nem tudjuk, hogy a főállásban végzett parafelderítés
milyen hatásokat gyakorol az ember tudatára, személyiségére. Hogyan
változtatja meg a világképét, értékrendjét és milyen egyéb élettani,
pszichológiai mellékhatások jelentkezhetnek még emellett. A
parafelderítőknek képesnek kell lenniük szembenézni az ismeretlennel,
az irracionálissal, mindenféle idegen dolgokkal, valamint számos
furcsa, veszélyes és bizar élménnyel. S mindezek közepette tudniuk kell
megőrizni a lelki egyensúlyukat, nyugalmukat, belső békéjüket. A jó
parafelderítő az, aki lábával szilárdan áll a fizikai világ talaján,
miközben elméje az égben kalandozik. Az elszállást tehát
földhözragadtsággal kell ellensúlyozni.
7. AZ EREDMÉNYEK
Az egy célpontra küldött felderítők jelentéseinek összehasonlításakor
célszerű csoportosítani az információkat. Ez megkönnyíti a későbbi
elemzést és a statisztikák készítését. A legfontosabb szempontok a
következők lehetnek.:
1. Azon dolgok, amiket mindenki felismerhetően és egyértelműen
ugyanolyannak írt le és ábrázolt.
2. Azon dolgok, amiket legalább ketten, de nem mindenki ábrázolt
ugyanolyannak.
3. Azon dolgok, amiket csak egyvalaki ábrázolt és nem hasonlítanak a
többiek által észleltekhez.
A felderítési folyamatot több lépcsőre lehet tagolni, amennyiben sok a
bizonytalanság a célpontok kijelölésében. Első körben egy általános
vizsgálatot kell végeztetni a fenoménekkel, majd a kapott adatok
birtokában lehet pontosítani a kérdéseket, szűkíteni a keresési
feltételeket, hogy mit kellene még megvizsgálniuk. Aztán újra és újra
el lehet küldeni az embereket a célhoz, hogy további részleteket
tudjunk meg.
Egy adott feladat elvégzése akkor tekinthető sikeresnek, ha a
felderítőknek legalább a 60-70%-a egyetért a látottakkal, tehát
ugyanazt tapasztalta. Az ideális a 100% lenne, de ezt nyilván nagyon
nehéz vagy egyenesen lehetetlen lesz majd elérni az esetek többségében.
A 75%-nál jobb eredmény így elfogadhatónak tekinthető.
8. NEGATÍV TÁRSADALMI HATÁSOK
A parafelderítői munka nem a népszerűségről és a sztárságról szól.
Kerülni kell a feltűnést, a közszereplést és nem szabad nyilatkozni
kívülállóknak a cégnél végzett munkáról. Főként azért nem, mert a
laikusok szemében az ilyen módon való információkhoz jutás
félelmetesnek és veszélyesnek tűnik. Az emberek többsége ugyanis
megszokta, hogy azt gondol magában, amit akar, így a gondolatolvasók
társasága kényelmetlen a számukra, illetve ellenséges indulatokat is
kiválthat belőlük.
Általános jelenség, hogy ha az emberek azt hiszik, többre vagy képes,
mint ők, akkor idővel rájönnek arra, hogy hatalmad van fölöttük. És
mivel mindenki magából indul ki, mindenféle rosszat feltételez a
másikról és ezért szükségképpen félni kezd. Függetlenül attól, hogy a
fenomén ténylegesen rosszindulatú-e vagy a legszelídebb ember a
világon. A félelmet pedig gyorsan felváltja a harag, az ellenállás, a
rosszindulat, majd a támadás.
Valószínű, hogy amint megalakul egy parafelderítéssel foglalkozó cég
vagy intézmény, sőt talán már az előtt, hogy létrejönne, máris rengeteg
igazságtalan és alattomos támadás fogja érni a külvilág részéről, okkal
vagy ok nélkül. A vádak között főként a privát szféra megsértése, a
hatalommal való visszaélés, a különféle gonosz szándékok és célok
lesznek az élen, de gyanúsítgatásokra, féltékenységre, zaklatásra,
kíváncsiskodásra, becsmérlésre, sértegetésre és mindenféle alattomos
támadásokra is fel lehet készülni. És akkor még nem említettük a jogi
akadályokat, a katonai aggályokat a felhasználás stratégiai
alkalmazhatósága miatt, a vallási tiltakozásokat és még sok-sok egyéb
nehézséget.
Még ha mindezen akadályokat kikerüli vagy megússza is valahogy a
csoport, az összegyűjtött kutatási eredmények publikálásakor úgyis
kitör a botrány. Főként a hagyományos, materialista tudósok kritikája
és gátlástalan becsmérlése fogja fogadni őket. Ide tartoznak a
különféle lejárató kampányok, a nevetségessé tétel, a részletek miatti
kötözködés, a túlzásba vitt kételkedés és gyanakvás, az újabb és újabb
bizonyítékok követelése, stb. Mindezen negatív reakciók miatt célszerű
inkább teljes titokban működtetni egy ilyen kutatócsoportot, amíg az
emberiség ennyire alkalmatlan a parakutatási módszerek elfogadására.
Készült: 2006.05.09.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz