AZ ŐSROBBANÁSON TÚLI
ELKÉPZELÉSEKRŐL
Paul A. LaViolette - Az ősrobbanáson túl, Az ókori mítoszok és a
folyamatos teremtés tudománya című könyve 1995-ben jelent meg nyugaton.
Nálunk az Alexandra adta ki 2004-ben, 3000 Ft-ért. A
teremtésfilozófiával foglalkozóknak mindenképpen érdemes elolvasni,
mert kellően alapos munka, ellentétben más fizikusok gyermeteg
elképzeléseivel.

A szerző évtizedeket áldozott arra, hogy összehasonlítsa a mai
tudományos eredményeket az ókori mítoszokban szereplő rejtélyes
leírásokkal, furcsa történetekkel. Teljesen jófelé indult el a
kutatásban, s bár a megoldáshoz nem jutott el, sőt fatálisan
melléfogott már az alapok tisztázásánál, mégis mindenképpen figyelemre
méltó munkát végzett. A nyugati kutatók világmodelljei között (amiket
ismerek) ez eddig a legjobb, leglogikusabb rendszer, ami pontosan
rávilágít az ősi tudás mélységére és rejtett értékeire.
Nem akarom itt ismertetni a könyv tartalmát, mert a kiadó mindenféle
jogokat fenntart magának, sikeresen gátolva ezzel a mű nagyobb
publicitását. De mivel kritizálni szabad, az alábbiakban összefoglalom
a témával kapcsolatos észrevételeimet.

A könyvben idézett ókori mítoszok (Ozirisz története, babilóniai
teremtésmítosz, tarot és asztrológiai rendszer, Atlantisz leírása,
hindu és kínai filozófiák, stb.), mint analóg leírásai a természeti
törvényeknek, sokkal inkább illenek az időfizikai világmodellre, mint a
szerző által kidolgozott elméletre. Az ő magyarázata sok helyen
erőltetett, pontatlan és figyelmen kívül hagy fontos apróságokat, nem
tudván velük mit kezdeni. Jól látható a klasszikus fizikusi
gondolkodásmód és világszemlélet, ami megköti a gondolatait, mert
mindenáron a materialista, anyagbogyó centrikus szemléletet erőlteti.
Anyag nélküli világot egyszerűen nem tud elképzelni. Anyag alatt itt
valamilyen konkrét, megfogható, részecskeszerű valamit ért, ami
mindennek az alapja, alkotója és mindent ebből akar felépíteni.
Arra már rájött, hogy térbeli hullámokkal kell leírni a jelenségeket,
és egy dinamikus, önszerveződő rendszerben kell gondolkodni, vagyis a
folyamatos teremtésben. De továbbra is az anyagot akarja közegnek
használni, a részecskék tengerében terjedő hullámok segítségével
ragasztva össze a nagyméretű dolgokat. Végre visszahozta a fizikába az
étert, helyesen értelmezve annak ókori fogalmát, miszerint mindent
kitöltő és átható, mindenütt jelen lévő dologról van szó. Csak éppen
materiális részecske tengerként képzeli el, nem transzcendens
hullámtérként. Erőlteti az éteron teljesen hibás és minden alapot
nélkülöző gondolatát és erre építi fel az egész világot.

A kozmogenezissel, azaz az anyag spontán keletkezésével kapcsolatos
meglátásai ennek megfelelően hibás alapokra épülnek, viszont az a
felfedezése, hogy az univerzumban folyamatosan keletkezik az anyag és a
fény, teljesen helytálló. A csillagok és bolygók belsejében tényleg
keletkezés zajlik, így ezeket tekinthetjük "fehér lyukaknak". Míg a
fekete lyukakban megsemmisül az anyag és talán a fény is. A káoszban
működő rendező, szervező erők és a szűznemzés jelenségének vizsgálata
már jó irányba vezetnek, nyilván azért, mert ezek okozati jelenségek.
Problémák mindig csak az okokkal vannak, a kezdetekkel.

Komoly hiányosságnak tartom, hogy a tarot kártya elemzésénél
nagyvonalúan megfeledkezett arról, hogy minden kártyalapot végig
vizsgáljon. Még a 22 főarkánumot sem nézte végig, nemhogy a
mellékarkánumokat. Önkényesen kiemelte a kártyacsomagból azokat, amik
szerinte bizonyítják az elképzelését és a többivel nem foglalkozott. Ez
nem jelenti azt, hogy a magyarázatai nem helyesek, hanem csupán azt,
hogy nem a teljes rendszer vizsgálata alapján adódnak. Érdemes lenne a
tarot kártyát időfizikai szemszögből is megvizsgálni, mert biztos, hogy
jobb analógiákat találhatnánk az egyes lapokhoz ennél.

Ugyanez a probléma az asztrológia jelképrendszerének elemzésével is. A
csillagjegyeket önkényesen összekeverte, mindenféle magyarázat és
indoklás nélkül, hogy a számára kényelmesnek tűnő megoldást adják. Egy
teljesen logikátlan és bolond sorba rendezés eredményét elemzi ezután,
ily módon igazolva elképzeléseit. Elég súlyos és feltűnő
tudománytalanság, ennél többet nem is mondok róla.

A Fáradtfény-kozmológia alapján a teret euklideszinek tekinti, ami
szintén fatális tévedése a fizikusoknak. Sok tudósnemzedéknek kell még
kihalnia ahhoz, hogy ez a bolondság kikopjon a fejekből. Az euklideszi
geometria ugyanis csak egy matematikai segédeszköz, koordináta
rendszer, semmi több. A fizikailag létező, valóságos tér pedig valami
egészen más. Fel lehet használni az euklideszi geometriát arra, hogy
térbeli dolgokat modellezzünk, de ennek alapján még nem jelenthetjük ki
azt, hogy a tér euklideszi.
A problémát főként az okozza, hogy a teret általában úgy tekintik, mint
mindenféle tulajdonság nélküli hézagot, azaz semmit, ami épp ezért nem
is görbülhet. Apró logikai bukfenc, hogy közben meg a teret kitöltő
anyagról beszélnek folyton. Ha a tér semmi, hogyan töltheti ki a nem
létező semmit egy létező valami? Mint mindig, úgy most is a
fogalomrendszer elégtelen definíciója okozza a galibát. A semmiben nem
létezhet valami. A valami csak egy másik valamiben létezhet vagy
önmagában.

Ugyanígy a világűrt statikusnak és minden irányban izotrópnak tekinteni
is indokolatlan dolog. Csak azért, mert izotrópnak látszik, még nem
biztos, hogy az. A magasabb dimenzióknak és párhuzamos univerzumoknak
így semmi helyük, létjogosultságuk nem marad, ahogy az ezek létére
utaló parajelenségeknek sem.

Összességében ez a könyv tipikus példája annak, hogy valaki jófelé
indul el, aztán teljesen rosszfelé kanyarodik és az eredmény egy
látványos csőd lesz. Ami ugyan nagyon jól néz ki, csak semmi köze a
megoldáshoz. Előnyére legyen mondva, hogy legalább megpróbálta, és a
rendelkezésére álló információk alapján a lehető legkonzisztensebb
modellt építette fel. Ha nem létezne időfizika, sajnos ez lenne a
legjobb elképzelés, amivel eddig a földi tudósok előálltak a világ
alapvető működésével kapcsolatban.

Készült: 2006.04.25.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz