A BOLDOGSÁG MÓDSZERTANA

Minden élőlény számára az élet egyik legfontosabb kérdése a következő.:
Hogyan teremtsem magam boldoggá? Ahhoz, hogy erre a kérdésre válaszolni
tudjunk, tisztába kell jönnünk azzal, mi a boldogság és hogyan
keletkezik, működik a teremtésben. Az alábbiakban az ezzel kapcsolatos
elgondolásainkat közöljük.
A boldogság fizikai megnyilvánulásában egy érzés. Olyan jól
körülhatárolható, speciális rezgésállapot, hulláminterferenciakép a
lélekben, ami perturbálja annak időforrásrendszerét. Ugyanilyen
érzések, rezgésállapotok még a szeretet, gyűlölet, közöny, szenvedés,
félelem, stb. Minden érzés az érzékelés következménye, tehát az
élőlények egyben érző lények is. Nem tudnak nem érezni, legfeljebb úgy
csinálhatnak, mintha érzéketlenek lennének bizonyos dolgokkal
kapcsolatban.
Az ember életében a boldogság érzése többnyire oly módon jön létre,
hogy a külvilág (amibe reinkarnálódtunk), a tapasztaláson keresztül
megélet velünk jó dolgokat. A tapasztalás a legjobb és igazából
egyetlen valódi tanítómester, mert a dolgok közvetlen megismerését adja
nekünk. Megtanít arra, mi a jó és szép a világban, és megtanít
vágyakozni ezekre, cselekedni ezek megteremtése és fönntartása
érdekében. Így a boldogság érzése bizonyos külvilági állapotok,
helyzetek, körülmények megvalósulásához kötődik a szellem információs
mátrixában, amikért egész életében küzd az ember.
Ez a küzdelem a hiábavaló harc a Máya illúziójával, a tapasztalás
relativitásával és a világ káprázatának múlandóságával, amik mind a
teremtés aszimmetriájának következményei. Ezek kényszerítik a halál
után mielőbbi reinkarnálódásra a vágyakozó lelket és emiatt válik a
boldogság utáni vágy a szenvedések legfőbb okozójává és a tudatlanság
előidézőjévé. Mert a tudás és az igazság csak akkor vonzó az ember
számára, ha boldoggá tesz és élvezhető (ami nem így van).
Amikor nincs boldogító állapotban az ember - s ez többnyire így van az
életünk java részében - akkor boldogságra vágyik. A vágy türelmetlenné
tesz, mert kényszerítő erőként hajt a célja felé. A szellem tehát
türelmetlenségében "önkielégítést" végez. Ez a folyamat pszichikailag a
fantáziálás, a vágyott állapot elképzelése, illetve a korábbi boldog
pillanatok felidézése, a visszaemlékezés rájuk, hogy újra átélhessük
őket. Minél több boldogságban volt korábban része valakinek, annál több
boldog pillanatot tud felidézni az életéből. Amíg idézi, az emlékeit
kiolvassa és újra beírja a lelke tároló rendszerébe, miáltal frissíti
és gyarapítja is azt. A folyamat öngerjesztő és önfenntartó, miként
minden más szívesen végzett tevékenység is, tehát ezt az érzés
szaporítást (megfelelő programozás esetén) minden mással is el lehet
játszani (szeretet, félelem, stb).
A gerjesztésnek, azaz pozitív visszacsatolásnak azonban vannak fékezői,
amik lerontják a folyamatot és tönkreteszik az ember boldogságát. Nem
csak a felejtés és a jelen külvilág negatív hatásai azok, amik
különféle szenvedéseket, rossz érzéseket okoznak nekünk akaratunk
ellenére, hanem az információk keveredése, egymásra szuperponálódása is
lerontja a boldogságot. A keveredés zajossá teszi, perturbálja, s
végsősoron megrontja az élvezhető emlékeket bennünk. Ez igazából
elkerülhetetlen.
Ha a múltban a boldogságunkat egy ember vagy egy tárgy, illetve helyzet
adott állapota, viselkedése, konfigurációja okozta, akkor az érzés
ehhez kapcsolódik az információs mátrixunkban. Az érzés (mint rezgés)
idézi a tárgyat (mint formát). A külvilágban zajló változások miatt
azonban minden dolog állapota, viselkedése, konfigurációja állandóan
változik (mozgás, deformáció). Egyik nap jó idő van, másik nap rossz.
Egyszer kellemes élményt jelent egy ember vagy tárgy, helyzet a
számunkra, máskor meg rosszat. A két információ (az első jó és a
második rossz) fizikailag egymásra íródik a szellemben, mert a formai
hasonlóság miatt összekapcsolódnak. Így viszont az emlékezéskor nem
tudjuk tisztán felidézni a boldogság állapotát, érzését, mert az
összekeveredett az azt lerontó szenvedés állapotával. Erre mondjuk,
hogy minden jóban van valami rossz.
Ennek a fizikai jelenségnek köszönhető, hogy soha senki nem szokta
beérni a puszta önkielégítéssel, a múlt örömeinek felemlegetésével,
mert a múlt boldogsága idővel megromlik, elvész a számunkra
(látszólag). Ezért (információ geometriai okokból) kénytelenek vagyunk
folyton új, friss boldogság élmények után kutatni. Új örömöket
megteremteni, és persze megküzdeni értük, ami megannyi problémával,
bajjal és konfliktussal jár a gyakorlatban.
Összességében tehát elmondhatjuk, hogy bármennyit éljen is az ember,
bárhány életben, mindig úgy fogja tapasztalni (szükségszerűen), hogy
egész életében a jóért küzdött és a boldogságért, mégis szinte folyton
boldogtalan volt. Látszólag kudarcot vallott a boldogság
megvalósításában. Ennek a felismerése késztette Gautama Buddhát arra,
hogy kimondja: "minden lét szenvedés". Talán kissé elhamarkodott
kijelentés volt, mindazonáltal helyes.
Amint a jelenség fizikai okait megértettük, felmerül a következő
kérdés.: Hogyan lehet segíteni, javítani ezen a rossz helyzeten? Hogy
tudjuk magunkat hatékonyabban boldogabb életre programozni, boldogságra
predesztinálni szántszándékkal? Hogy lehet megkerülni a boldogság
emlékének megromlását az információs elzajosodás következtében?
Erre több (fizikai és pszichikai) megoldás is kínálkozik, amik közül a
legkézenfekvőbbek a következők.:
1. Megfelelő közegbe kell reinkarnálódni (a következő alkalommal), ahol
gyermekként, majd felnőttként sok lehetőség nyílik boldogító élmények
megélésére és közben védve vagyunk a szenvedéstől, amiket a születés, a
gyermekbetegségek, a társadalmi problémák, a rossz társaság és a
környezeti veszélyek okoznak többnyire. Az ősi szentiratok szerint
vannak a megvilágosodásra kedvező életek és világok és vannak
kedvezőtlenek. Ugyanígy vannak boldogító életek és világok és
boldogtalanítók.
2. Célirányos személyiség átprogramozással felülírhatók a rosszul
beidegződött szokások a személyiség információs mátrixában.
Kitörölhetők a szenvedésre való visszaemlékezések a jó és rossz emlékek
szándékos, tudatos szétválasztásával, valamint a jó emlékek gyakori
felemlegetésével (tisztán és pontosan).
3. A tapasztalataink a testi érzékszerveinken keresztül érik el a
lelkünket. Ha nem csupán a szenvedéshez vezető élethelyzeteket kerüljük
el, hanem a testi létet is, megszabadulva ezen korlátozó perifériáktól
és a lelket hozzájuk fűző vágyaktól, akkor megkíméljük magunkat a
további fájdalmas tapasztalatoktól. A test nélküli élet sokkal
kényelmesebb és könnyebb. Nincs mindenféle kényszerhelyzetekkel
leterhelve, amikor az életünk perifériáiért kell küzdenünk (test,
vagyon, hatalom, társaság).
Készült: 2006.12.11.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz