A DOBÓKOCKA TITKAI
1. A DOBÓKOCKA
A dobókocka egy szerencse és társasjátékokhoz használt kisméretű kocka.
Oldalain kis pontok vagy pöttyök találhatók, amik egytől hatig
megszámozzák a lapokat. Konvencionális tulajdonságuk, hogy az egymással
szemben lévő oldalaik értékének összege mindig hét.
Sok ősi kultúrában használták már 4000 évvel ezelőtt is a világ minden
táján szerencsejátékokhoz, jóslásra és sorsvetésre (aztékok, maják,
eszkimók, egyiptomiak, görögök, indiaiak). Az egyes népcsoportok nagyon
sokféle anyagból készítettek dobókockát: csont, növényi mag, agancs,
kavics, agyag, fog, bronz, drágakövek, porcelán vagy fa. Manapság főleg
műanyagból (géppel) vagy fából (kézzel) készül. Két fajtája van: a
tökéletes, kaszinói dobókocka és a tökéletlen, lekerekített (csúcsú)
bolti dobókocka.
A bolti (játék) dobókockáknak a rajtuk elhelyezkedő pontok egymáshoz
viszonyított helyzete alapján két változata van, amik egymás
tükörképei. Ezeket általában eltérő színnel jelölik a gyártók.
Megfigyelhető, hogy az egy, kettő és három értékű oldalak egymással
szomszédosak (egy közös csúcsban érnek össze). A műanyag kocka gyártása
során a sablonba a négy-öt-hat értékű oldalak csúcspontjánál töltik be
a folyékony műanyagot, aminek nyoma marad a lekerekített felületen. Az
ilyen dobókockák élhosszúsága 1,5 centiméter.
2. A TITKOK
Időfizikai szemmel nézve a dobókockákat egyértelmű, hogy a fotinóra
vonatkozó információkat hordoz a tulajdonságaiba rejtve. Az alábbiakban
ezeket az ezoterikus titkokat foglaltam össze, amik bár szó szerint ott
vannak a kezünkben, valahogy mégsem látjuk és értjük őket. Talán mert
annyira nyilvánvalóak, azért nem tűntek még fel eddig senkinek.
A fénykvantumot keltő hét időforrásra utal a szemközti oldalak
értékének összege: 1+6, 2+5, 3+4. Ha ránézünk egy kockára, egyszerre
maximum három oldalát, kilenc élét és hét csúcsát láthatjuk. Vagyis a
nyolcadik forráspont, ami mindig éppen hiányzik az időhurokból, valóban
nem látható a számunkra. Egyébként a kockán lévő pontok száma összesen:
1+2+3+4+5+6=21, ami a misztikában a halál száma. A halál a
teremtésfilozófiában a múlandóságot, halandóságot jelenti, mivel a
fotinó létezése függ a téridőtől, amiben keletkezik és mozog. A téridőt
elhagyva (vagy annak megszűnése esetén) a fénykvantumok azonnal
megsemmisülnek, semmivé foszlik a káprázatuk.
A tökéletes kaszinói kockák a szerkezet ideális formáját mutatják,
amilyenné a fotinó válni szeretne az önkeltési folyamata során. Míg a
lekerekített bolti kockák a gyakorlati, tökéletlen formájával
szembesítenek, amilyen a fotinó valójában. Az aszimmetria tétel és a
környezet hullámterének perturbáló hatása miatt a fény forráshelyei
ugyanis nem egy pontot, hanem egy zónát fednek le az időhurokban, ahogy
a lekerekített csúcsok is apró felületek a kockán. Némi ügyességgel egy
dobókockát akár a csúcsára is lehet állítani ennek köszönhetően.
Összesen kétféleképpen lehet úgy elhelyezni a pontokat (értékeket) a
kocka lapjain, hogy a szemközti oldalak összege hét legyen. Ez a két
variáció egymás tükörképe, amik megfelelnek a jobbos forgású fotinónak
és a balos forgású antifotinónak. Mivel a fénykvantum eredetileg a 4D-s
téridőben keletkezik, ahol forrásai egy hiperoktaéder csúcsain
helyezkednek el, ezt a 3D-be kilapítva fénykocka és antifénykocka
egyaránt lehet belőle. Ezek az ellenkezőleg csavarodó hullámtereik
miatt egymásra nézve pusztító hatásúak, így a mi világunkban nem
találunk antifényt. A pármegsemmisülés egyébként a fény esetében nem
jár semmiféle észlelhető effektussal, tehát nyom nélkül eltűnik mindkét
energiakvantum. Annihilációs robbanás csak akkor következik be, ha
anyag és antianyag találkozik, mert ekkor a lebomló részecskékből
kiszabadul az eltárolt fény és szerterohan a környezetbe, felgerjesztve
azt.
Ha két kockával játszunk, gyakorlatilag csak két szabályt tudunk
követni. Ha ketten vagy többen játszanak az nyer, aki többet tud dobni.
Ha egyvalaki játszik akkor nyer, ha hetet tud dobni. A hét szerencsés
szám, többek között azért is, mert az eléréséhez a két kockának
egymással ellentétesen kell megállapodnia. Az egyiken fent, másikon
lent állapot a világ duális természetét jelenti ez esetben (jin-jang,
fény-sötétség, fehér-fekete, stb). Továbbá azt mutatja, hogy a dobó
képes az egymással ellentétes erőket kiegyensúlyozni önmagában és a
környezetében, vagyis egy szerencsés ember.
Készült: 2007.09.27.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz