A VALÓDI ÉS VIRTUÁLIS VILÁGOK
MEGKÜLÖNBÖZTETÉSE
1. A TELEVÍZIÓ ÉS SZÁMÍTÓGÉP VIRTUÁLIS
VILÁGAI

Sok ember számára okoz gondot, hogy meditáció közben vagy álmában nem
tudja eldönteni, hogy az éppen észlelt világ micsoda valójában. Amit
tapasztal az valódi (fizikai) környezet vagy virtuális (pszichikai)? Ha
valódi, akkor testen kívüli élményben van része vagy távolba látást
végez-e a lelke? Ha virtuális, akkor azt vajon ő maga teremti meg,
állítja össze magának a szellemében vagy mások (szellemi vezetők,
felsőbb létezők) vetítik neki (vízió, hallucináció)? Ebben az
írásunkban megpróbálunk szemléletes válaszokat adni az efféle gyakori
kérdésekre, amik segítségével egyértelműen eldönthető ott helyben
(valósidőben), hogy milyen természetű az észleletünk.
Kezdjük először a hétköznapi, anyagi világunkban tapasztalt fizikai és
pszichikai jelenségek meghatározásával. Egy televízió adásról mindenki
meg tudja állapítani (aki a mi társadalmunkban nőtt fel "a tv előtt"),
hogy nem valóságot lát a dobozban, hanem kivetített képet. Az üveglap
mögött nincs más, csak műszaki berendezések, amik a technikai
varázslatot szolgáltatják. A kép lehet élő (valósidejű) adás vagy előre
felvett (késleltetett) műsor. Készülhet fizikai dolgokról (valós dolgok
felvétele) vagy virtuálisakról (rajzos vagy számítógépes animáció,
filmtrükk). Kellő gyakorlattal (ha már sokmindent láttunk, például "így
készült" filmeket is) meg tudjuk különböztetni a képeket egymástól,
vagyis nagyjából tisztában vagyunk vele, mi a valóságos (emberileg) és
mi a fikció (illúzió). Tehát tanult (és fejleszthető) képességről van
szó. Az újszülöttek számára minden valóságos, amit a tv-ben látnak,
ezért hatnak rájuk fokozottan a filmek és reklámok.
Főként azért tudjuk megkülönböztetni a filmeket a fizikai valóságtól,
mert a valóság 3D-s és megfogható (az anyagi része legalábbis), míg a
filmek csak 2D-s vetületei a valóságnak. Megfoghatatlanul jelentkeznek
valahol a monitorüvegen vagy vetítővásznon. Mindezek mellett a valóság
színhű, valósághű, egyenletes sebességű, időben előrefelé mozgó és
interaktív, míg a filmek csak színesek, sokszor valótlanok,
változtatható a lejátszási sebességük, időben előre és hátrafelé is
mozoghatnak az események és nem interaktívak. Nem lehet a monitorba
nyúlni, hogy megfogjuk a dolgokat és kedvünk szerint változtassunk
rajtuk, illetve a film nem reagál a jelenlétünkre értelemszerűen.
A számítógépes virtuális valóság szimulációk célja az érzékelt valóság
utánzása, lemásolása, egyes jellemzők kidolgozásával. A programok
fejlesztői azon dolgoznak, hogy a látott virtuális világ minél
élethűbb, színhűbb és részletgazdagabb legyen, valósidőben mozogjon és
interaktív legyen legalább részben. Ilyen a dolgok megfoghatósága,
mozgathatósága, deformálhatósága, a fizikai törvények szerint való
reagálása, valamint a hangeffektusok hozzárendelése a folyamatokhoz.
A számítógépes művalóság fejlesztése persze még gyerekcipőben jár, de
idővel biztosan el fog jutni odáig, hogy az ember minden testi
érzékszervét valósidőben, nagy pontossággal ki tudja szolgálni. Tehát
egy 3D-s, színes, mozgó, interaktív, hangos, szagos, ízletes,
tapintható világ lesz a végeredmény, ami akár össze is téveszthető a
fizikai valósággal. Itt nem csak a mostani ál három dimenziós képekre
gondolunk, hanem valódi 3D-s kivetítésekre is (térben lebegő
fényhologramokra), amik a jövőben megvalósulhatnak.
Ha az ember belekerül egy ilyen virtuális világba, alapvetően az apró
részletek kidolgozottságának megfigyelése révén ismerheti fel, hogy nem
a valóságban van. A virtuális világ utcáin járva látható, hogy nincs
kosz, por, mindenféle szemét az úton. Nem kopottak, töröttek a téglák,
nincs kitaposva, letaposva a fű, nem mászkál több tucat különféle rovar
a fűszálak közt, és a virtuális emberek bőrének textúrája sem olyan
részletgazdag, mint az igaziaké (pattanás, májfolt, heg, szőrszál,
anyajegy, bőrredő, stb).
A természet hihetetlenül részletgazdag, aprólékosan kidolgozott és
élethű megnyilvánulás, az Isten által teremtett virtuális világ.
Részletességét az alkotóelemeinek köszönheti (sejtek, molekulák,
atomok, elemi részecskék, energiakvantumok, hullámterek, időforrások).
Egy számítógép memóriájában ezt lehet utánozni, de minél jobban
próbáljuk megközelíteni a valóságot, annál nehezebb dolgunk van. A
végtelenségig megnő a számítási kapacitás, ezért szinte lehetetlenül
nagy munka porszemnyi vagy atomi pontossággal kidolgozni egy virtuális
valóság programját. Az egész univerzum precíz szimulálásához pedig
akkora bonyolultságú számítógép kellene (legalább), mint maga az
univerzum.
Ahogy minden virtuális világnak, úgy a televízióban látott filmeknek is
van egy felbontása, képélessége (pixelméret), amit még ki lehet venni a
megjelenítőn. A kép élességét praktikus szempontok alapján határozzuk
meg, amikor filmet készítünk. A történetet akarjuk látni, a nagy
léptékű eseményeket. Arra senki nem kíváncsi, hogy a szereplők mögötti
háttérben hány fűszál hajladozik a szélben és mennyi bogár mászkál,
röpköd a mezőn vagy hány porszem van a járdán. Ennek megfelelően a
számítógépes virtuális valóságok felbontása sem fog a tökéletességig
növekedni, hanem megáll egy határnál a minőségük. Utána csak mennyiségi
és szerkezeti változások, fejlesztések várhatók a felhasználók
igényeinek megfelelően.
2. A LÉLEK VIRTUÁLIS VILÁGAI

Az univerzumban a lelkek által alkotott lokális köztudatok (mint
például a földi emberiség kollektív tudata) szintén képesek létrehozni
különféle virtuális valóságokat a valódin belül. A lelkek képzelegnek,
fantáziálnak, vagyis elképzelnek, kigondolnak dolgokat és ezeket
képesek kivetíteni egymás számára, megteremtve a pszcihikai tereket.
Minél gyakorlottabbak a lelkek (mesterek, angyalok, isteni lelkek),
annál élethűbb, pontosabb képeket, interaktív szimulációkat képesek
csinálni, amikkel megtéveszthetik a tapasztalatlanabb szemlélőket.
Ennek bizonyítására íme egy idézet az egyik sokat látott kollégánktól.:
"Még fiatal tanuló voltam, épp csak a beavatásaim kezdetén, amikor az
egyik meditációm során alaposan megleptek a feletteseim. A szobámban
feküdtem a földön lehunyt szemmel ellazulva. Egyszer csak, minden
átmenet nélkül megjelent egy másik környezet a tudatomban, ami pontosan
ugyanolyan élethű és valóságos volt, mint a szobám. Azt érzékeltem,
hogy egy lejtős réten állok, körben fák sorakoznak, meleg van, süt a
nap és darazsak döngicsélnek körülöttem. Teljesen élethű volt ez a
világ minden érzékszervem számára, tehát láttam, hallottam
(szélsusogást, zümmögést), szagoltam (virágport), ízleltem (nyálamat),
tapintottam (a bőrömre szálló darazsak lábainak és szárnyának finom
érintését), valamint éreztem a gravitáció testemre gyakorolt vonzását
is.
Furcsa élmény volt szembesülni azzal, hogy két helyen vagyok egyszerre.
Egyszerre állok is meg fekszem is. Nyomban elkezdtem erősen figyelni,
hogy kiválasszam az igazi valóságot, de bárhogy koncentráltam, nem
tudtam dönteni köztük. Mindkét világ teljesen egyenértékű és élethű
volt. Nem nyitottam ki a szemem a földön fekve, csak a réten, s közben
a lelkemmel is kiláttam a fejemből, úgy figyeltem a szobát és a rétet
is. A szemmel és lélekkel látott valóságok között nem volt különbség.
Hamar rájöttem, hogy itt egy próbáról van szó. A tanítóim meg akarják
mutatni, hogy a valóság nem olyan biztos, eleve adott dolog, mint azt
mi emberek képzeljük. Valahogy éreztem (tudatosították bennem), hogy
nem bilokációban vagyok, tehát nem két valóságos helyen létezek
egyszerre, hanem ez egy szimuláció. Igen ám, de melyik az igazi?
A problémát az okozta számomra, hogy ha két teljesen különböző világot
észlelek egyszerre, amik közt nem tudok dönteni, akkor hogyan fogok
mozogni? Ha a réten futni kezdenék, akkor ha a testem a szobában
létezik valójában, ott fog kapálózni a földön és meg is sérülhetek,
belerúghatok valamibe. És fordítva: ha a rét a valóságos, akkor a
darazsak megcsíphetnek ha nem mozdulok, mert tovább akarok feküdni a
földön, ami igen kellemetlen lenne. Korábban már történt velem olyan,
hogy három darázs is megcsípett egyszerre és csúnyán feldagadt a képem
tőlük.
Az észleletek részletességének vizsgálata nem hozott eredményt, mert
mindkét valóság egyformán pontos volt, porszemre valóságos és
interaktív. A darazsak odébb rebbentek, ahogy elhajtottam őket. Közben
éreztem a padló keménységét a hátamban. Az élmény kezdett
kényelmetlenné válni, mert idegesített, hogy nem tudok dönteni és
fogalmam sincs, mihez kezdhetnék a kialakult extrém helyzettel. Szóval
jól benne voltam a pácban.
Végül támadt egy ötletem. A fizikai valóságomról tudom, hogy folytonos,
tehát valósidőben, állandóan létezik. Nem úgy, mint a filmek, amik
össze vannak vágva különböző jelenetekből. A valóság nem szokott térben
és időben ugrálni, hogy mindig a legjobb szögből vehessem az
eseményeket. Így ha visszaemlékezem a korábban történtekre, azaz
visszamegyek az időnyomon, sorra felidézve, hogy mi történt velem az
elmúlt percekben, órákban, akkor kapok egy folytonos életfilmet. Ebben
az emlékfolyamban lesz egy pillanat, amikor a virtuális valóság
bekapcsol, létezni kezd a számomra. Ezt kell megtalálnom és máris
eldönthetem, hogy melyik volt az igazi. Tényleg egy réten állok, ahová
valahogy idejöttem, például egy kirándulás alatt vagy otthon fekszem a
földön és meditálok?
Mikor ez lefutott bennem és felismertem, hogy a földön fekszem, rögtön
megnyugodtam. Nem fognak megcsípni a darazsak, legfeljebb virtuálisan
bánthatnak, mint egy rosszul sikerült álomban. De nem fog feldagadni
tőlük a képem. A tanítóim, akik figyelték a reakcióimat, ezzel
befejezettnek tekintették a gyakorlatot és azonnal kikapcsolták a
szuggesztiót, eltűntetve a rét világát a tudatomból."
Az efféle tapasztalatokat hívjuk illúziónak, hallucinációnak vagy
álomnak - jobb híján. Szinte mindenkinek vannak ilyen tapasztalatai az
élete során legalább néhány alkalommal. De nem igazán szoktunk beszélni
róluk, mert ez is a kényes témák közé tartozik, mint a szexuális
életünk, a tudati működésünk zavarai vagy az elkövetett kínos hibáink,
bűneink. Így az életünk számos fontos kérdésében nem tudunk hová
fordulni a kérdéseinkkel, s általában meg kell várnunk a halálunkat,
hogy a túlvilágon kapjuk meg a kései válaszokat.
A meditáló buddhista szerzetesek nagyon korán felismerték, hogy a
látott képek csak illúziók és nem szabad komolyan venni őket, mert
megtévesztik az embert. A felsőbb vezetők vagy kísértők nyilván
többször bolonddá tették a régi mestereket a kiképzésük során, élvezve,
hogy előnyben vannak a testbe reinkarnálódott, tudatlan lelkekkel
szemben. Ezért a mesterek jobb híján úgy döntöttek, hogy az egész
jelenséget megtagadják. Mást nem tudtak tenni vele, minthogy
káprázatnak minősítsék és eltanácsolják tanítványaikat az efféle
misztikus tapasztalatok komolyan vételétől. Az indián varázslók hasonló
eredményre jutottak, ahogy a kereszténységben és iszlámban sem látják
szívesen az ilyen látomásokról beszélőket. A mai pszichológusok meg
egyenesen tablettákat adnak rájuk, mintha ez valami betegség lenne és
szintén próbálják leszoktatni róluk az embereket.
Egyedül a sámánok, médiumok, misztikusok és kábítószer élvezők veszik
komolyan a pszichikai világokat, nem utasítva el őket maguktól, viszont
többnyire ők sem tudják megkülönböztetni és helyesen kezelni,
értelmezni az élményeiket. Mindenféléket mondanak róluk a
fantáziájuktól, neveltetésüktől, kulturális beállítottságuktól vagy a
használt hallucinogén anyagtól függően. Egyszóval az emberiség a mai
napig igen éretlenül és gyermeteg módon viszonyult a virtuális
valóságok jelenségéhez. Ezen a helyzeten lassan ideje lesz
változtatni...
Egy profi meditáló, legyen akár buddhista, keresztény, indián vagy
bármi más, arra van trenírozva, hogy ne vegye komolyan a tudatában
felbukkanó képeket, látomásokat. Egy indián varázsló akár az Istent
vagy az ördögöt is megpillanthatja az orra előtt, akkor sem fog vele
foglalkozni, mondhatni a szeme sem rebben tőle. Az ilyen tartózkodó
hozzáállás persze biztonságos, mert nem hagyja magát beugratni semmibe.
Nem fogja magát médiumnak, prófétának, földre szállt Istennek képzelni
csak azért, mert egy látomás mindenféléket mond neki. Hanem szépen
kiüríti a tudatát és tovább küzd a lelki béke és a belső üresség
megvalósításáért.
A dolog hátulütője, hogy ezzel a meditáló kizárja magát a megismerés
lehetőségéből. Nem fogja felhasználni a virtuális valóságokat a valódi
világ kutatása érdekében, nem merészkedik veszélyes vizekre. Kicsit
olyan ez, mintha lenne egy televízió készüléke, amit nem merne
bekapcsolni, nehogy a belőle áradó információk megzavarják a tudatát. A
mesterek eltiltották a tv-től, tehát nem nézi. Pedig csak meg kellene
tanulnia használni a berendezést és az őt érdeklő csatornára kapcsolni.
Ez a folyamat a lelki látás része, s mint ilyen, segíthet a teremtés
megismerésében.
Sok lélek eljut a megvilágosodása során az egyhegyűség állapotáig,
amikor az Isten szemszögéből, a Teremtő pontjából szemléli a világot.
Ekkor a mindentudás állapotában van (gnózis), mert mindent azonnal,
egyszerre és egy helyen lát, tud, ért, amit az Isten. Viszont az
információk teljessége nem azonos a konkrét információkkal. Ha a
mindentudásból valamit ki akarok emelni a magam számára, hogy
visszahozzam a felejtési gáton keresztül a feltudati énem számára
(információ bányászat az akashában), akkor ehhez látnom és tudnom kell,
mit keresek. A témát részletesen lásd: Az univerzum nagy könyvtára: az
akasha című írásban az Eseményhorizont 2002. évi anyagai között.
Minél több tudással rendelkezem tehát, és minél profibb látó vagyok,
annál több mindent tudok kiemelni az egészből és asszociatívan
becsatolni a saját ismereteim mátrixába, hogy használható és értelemmel
kifejezhető legyen a számomra. De mindent persze nem lehet kiemelni és
becsatolni, csak sokmindent meg mégtöbb mindent. "Akinek van, annak
adatik. Akinek viszont nincs, attól az is elvetetik, amilye lehetne."
Ezért aztán a mindentudás teljessége nem hozható le az emberi tudatba,
vagyis a buddhák nem válnak olyan fajta "mindentudóvá", amilyet a buta
emberek képzelnek erről. A tudásért bizony keményen meg kell dolgozni,
mintha egy iskolában tanulna vagy az interneten böngészne az ember. A
mesterek egymás között azt szokták mondani erről, hogy a tudást lehozni
a Földre olyan, mint kávéskanállal nekilátni elhordani a Himaláját. Meg
lehet csinálni, csak fárasztó és sokáig tart.
Meglátásunk szerint sajnos a Földön rendkívül kevés az olyan
megvilágosodott, aki bármire is használja a képességét, tehetségét.
Azt, hogy hozzáfér a mindentudáshoz és tanulni tud belőle. A többség
beéri azzal, hogy eljutott odáig és boldog ezzel. Elidőzik benne,
meditálgat az ürességen és elvan magában, mint a befőtt. Ott a kezében
a kincses kamra kulcsa, be is tud menni, de eszében sincs bármit is
kihozni onnan, hogy hétköznapi javakra (aprópénzre) váltsa az életében.
Egyrészt azért, mert nem tudja, hogy a kulcsot erre is lehet használni
(ajtónyitás). Másrészt nem ismeri föl, hogy a kamrában kincs van
(tudás, válasz szinte minden kérdésre). Harmadrészt pedig nem tudja,
hogy lehet ezt visszahozni (emlékezni rá a visszatérés után) és
racionalizálni (értelmezni, bekötni az asszociációs mátrixba), hogy
hasznot húzhasson belőle (ami jobbá teszi az életünket). Megelégszenek
azzal, hogy a mindentudás valami nagy, szent és megfoghatatlan dolog és
boldogan élnek és halnak meg úgy, hogy szinte semmi konkrétumot sem
hoztak át belőle az ostoba emberiség tanítása, okosítása érdekében. Na,
ez komoly baj...
3. A MEGKÜLÖNBÖZTETÉS MÓDSZEREI

A lelkek által készített virtuális szimulációk általában ugyanazon
fogyatékosságaik alapján ismerhetők fel, mint a filmek és számítógépes
szimulációk. Nem színhűek, nem részletgazdagok, nem interaktívak,
valamint lehetőség van bennük a fizikai törvények áthágására. Ilyen
szimulációkat minden lélek készít saját magának is, amikor álmodik. A
jelenség a lélek információ feldolgozó és kiértékelő folyamatainak
mellékterméke.
Álmunkban újraélünk nap közben történt eseményeket, esetleg új
valóságokat rakunk össze kíváncsiságból vagy önmagunk
elszórakoztatására. Máskor viszont nekünk vetítenek a felettes
létezőink vagy egyéb lelkek (tanítók, barátok, kísértők, ellenfelek)
mindenféle szimulációkat, manipulatív szándékkal (legyen az jó vagy
rossz). Az is előfordul, hogy a kollektív tudatból töltünk le magunknak
információkat, élményfilmeket. A virtuális világok között vannak
filmszerűek, amiket csak végignézni, átélni lehet, és vannak
interaktívak, amik rugalmasan alkalmazkodnak a szemlélőhöz és
intelligensnek látszó módon reagálnak annak beavatkozásaira.
A szimulációk tehát az eddigi tapasztalataink alapján kétfélék lehetnek
a generáló forrásuk szerint osztályozva. Kívülről vagy belülről
származóak. Kívülről a térből vetíthetők, amikor egy másik lélek küldi,
szuggerálja őket nekem (belém) telepatikusan. Másrészt a vetítés
megoldható az időszálaimon keresztül is, igaz ekkor az információt az
operációs rendszeremnek konvertálnia kell, hogy az térbeli
hullámképként jelenjen meg a feltudatomban. Másrészt belülről is
futtathatok ilyesmit, közvetlenül, amit én csináltam vagy letöltöttem
magamnak.
Egyes szimulációkban a szemlélőpont rögzítve van, tehát csak egy
bizonyos helyről nézhetők az események, másokban tetszőlegesen lehet
ugrálni, áthelyeződni bárhová. Ha több ember szerepel bennük, menet
közben bármelyikből megnézhető, mit lát és gondol az illető éppen a
dolgokról. Ahogy az Isten is bármelyik teremtményén keresztül
megnézheti a teremtésének bármely részét, mint korlátlan jogokkal
rendelkező rendszergazda.
Számos virtuális világnál megfigyelhető, hogy egyáltalán nem valósághű.
Hiányoznak belőle különböző dolgok: tárgyak, természeti törvények vagy
érzékszervi élmények. Nincs benne meg a tapintás, szaglás, ízlelés
élménye. Ezek némi odafigyeléssel azonnal észrevehetők. A programozó
spórolt a munkával, csak a lényegre (kép és hang) koncentrálva.
Másrészt az interakciók valósághűsége, realitása is sokszor
korlátozott. Nem hihető módon reagálnak a dolgok (élőlények, tárgyak) a
beavatkozásokra. Bajok vannak a mozgásokkal (sebesség, pályagörbe,
deformáció), a virtuális személyek intelligenciájával (beszélgetéskor
ez sokszor kiderül), valamint a közeg futási sebességével (gyorsabb
vagy lassabb a fizikai világénál). Gondoljunk itt arra, hogy 8 óra
alvás alatt megélhetünk álmunkban akár több heti cselekményt is vagy
órákig álmodhatunk néhány másodpercnyi eseményt. Mindezek mellett
különféle okságsértések is előfordulnak a szimulációkban, ami a
programozó hanyagságáról árulkodik. Tárgyak tűnnek el és jelennek meg,
maguktól megváltoznak a dolgok, hivatkozások (linkek) vannak nem
létező, hiányzó dolgokra, amik sokszor kívül vannak a szimuláció
határán, stb.
Ezek a realizációs hibák pontosan olyanok a virtuális világokban, mint
a fizikai valóságban megfigyelhető parajelenségek és csodák. Sértik a
valóság konzisztenciáját a kritikus szemlélő számára. Ráébresztik a
megfigyelőt, hogy bajok vannak az észlelt valóság korrektségével. A
világ nem úgy viselkedik, ahogy azt elvárnánk tőle a hagyományosan
megszokott természeti törvények alapján.
A tudósok, kutatók dolga, hogy kellő éberséggel, odafigyeléssel
kiszúrják az efféle "programozási hibákat", a teremtés pontatlanságait.
Mert ezek vezetnek az új, még nem ismert jelenségek világába. Amit
ugyanis megismerünk, azt egyben meg is teremtjük, hisz létezni kezd a
számunkra. Erre utal a következő mondás: "Amiről senki nem tud, az nem
is létezik." Egy szemléletes példa: a kémikusok újfajta vegyületeket
hoznak létre, amik a természetben nem léteznek. Ezzel bővítik a
"valóságos" dolgok körét, tehát teremtenek, valóra váltják a
lehetőségeket.
A buddhista tanítások szerint pont ennek köszönhető, hogy a teremtésben
semmilyen észlelt valóság nem tekinthető abszolút valóságosnak és
kizárólagosnak, eleve adott és feltétlenül elfogadandó dolognak. A
teremtés az Isten álma, illúziója. Messze tökéletesebb, mint az
általunk készített szimulációk, de nem hibátlan. Az igazi valóság az,
hogy az Isten, mint pont lebeg a teretlen, időtlen semmiben és nem
csinál semmit. Nincs fény, nincsenek irányok, csak a puszta,
információtlan és értelmetlen létezés van. Erre mondják azt a bölcsek,
hogy minden forma lényege az üresség.
A mennyország, paradicsom ebből a szempontból nem más, mint a lelkek
(istenek és emberek) által kollektívan keltett, futtatott és élvezett
ideális szimuláció, ahol mindenki kedvére kiélheti magát. Egy virtuális
közeg a túlvilágon, amiben valóra válnak a vágyak. Ahol ismeretlen
dolog a szükség, nincs lehetetlen és minden pont olyan, amilyennek
szeretnénk. Persze ennek az ellenkezője is létezik, a pokol
szimulációja, de a valóság azért ennél picit bonyolultabb. Így ezt a
témát később külön írásban fogjuk részletesen kifejteni, a lélek
működésével kapcsolatban.
4. A TUDATOS ÉRZÉKELÉS

Az emberi lélek arra lett teremtve, hogy mint szemlélő az Isten által
generált fizikai valóságban fusson, működjön. Ezért hozzá van hangolva
a környezetéhez, alapértelmezésben valóságosnak tartja azt, amit
érzékel. Az érzékszervei kompatibilisek az érzékelt környezettel, hisz
kifejezetten ahhoz lettek tervezve. Csakhogy az embernek több
érzékszerve van annál, mint amennyit tudatosan használ. Amikről nem
tudunk, azok is működnek, de észleleteiket közvetlenül a tudatalattiba
közvetítik (a lélekszentélybe), ahonnét csak jógagyakorlatok vagy
hipnózis révén lehet előcsalogatni őket. Hogy miért így működünk, azt
hosszú lenne elmagyarázni, de a lényeg, hogy a jelenségből
sokféleképpen lehet hasznot húzni.
Az anyagi valóságon belül létrehozott (számítógépes vagy lelki)
virtuális valóságok általában (extrém kivételektől eltekintve) csak a
tudatos érzékszervi ingerekre vannak korlátozva. Ezek a látás, hallás,
szaglás, ízlelés, tapintás, gravitáció iránya (egyensúly) és a testi
közérzet (sejtközi kommunikáció és hormonháztartás). Így nem vetítenek
élményt a tudatalattiba író érzékszerveknek, amikkel a lélek még
rendelkezik. Ilyen például a lelki látás és hallás (a gravitációs
hullámok érzékelése), a gondolatolvasás (telepátia), az időszál
univerzum rezdüléseinek érzékelése (a Lélekfa zengése) és persze a
szexuális szaglásunk is (az orrunkban).
Ha nem tudjuk eldönteni, hogy a környezetünk valódi vagy szimulált-e,
akkor meg kell nézni, mit mondanak róla a tudatalattiba író
érzékszerveink. A legegyszerűbb és legegyértelműbb megvizsgálni a
tárgyak gravitációs hullámképét. Ha nem látjuk az atomokat, vagyis a
tárgyak nem kitöltött, belül tömör objektumok, hanem csak felületek,
akkor üres képeket (vetítést) látunk. Hiába tűnik megfoghatónak,
tömörnek tapintásra, ha az érintés élménye is szimulálva van. Ezt a
módszert használják a profi látók, indián varázslók a "látomások"
kiszűrésére, elkülönítésére az igazi "látványtól".
Ha bekapcsolja az ember a lelki érzékelését az álomvilágban, rögtön
látni fogja, hogy a tárgyak anyagtalanok, üresek. Ez segít
megkülönböztetni az álom módosult tudatállapotában a virtuálisat a
valódi, testen kívüli élménytől (az asztráltéri tapasztalatoktól).
Az álombeli szimulációk sok hasznos dologra is felhasználhatók.
Befejezésként leközlünk három szemléletes példát a kollégáinktól.
Első történet:
"Én nem dohányzom. Viszont egyszer szerettem volna megtudni, miért nem
képesek az emberek leszokni a füstölésről. Miért függenek tőle? Ezért
álmomban az emberiség köztudatából letöltöttem magamnak egy dohányos
ember valóságélményét és futtattam magamban egy darabig. Vagyis azt
álmodtam, hogy erős dohányos vagyok és próbálok leszokni.
Hát, nem nagyon ment a dolog. Az egész testemet betöltötte az őrült,
mardosó, kínzó nikotinvágy, ami komoly fizikai szenvedést okozott. Nem
szólva a rágyújtási kényszerről, a lelkembe beleivódott mozdulatsor
sürgető erejéről, hogy rendszeresen hajtsam végre ezt a programot.
Cigit elővenni, rágyújtani, leszívni, élvezni, kifújni, lesni a füstöt,
hamut leverni, csikket elnyomni, új cigit szerezni.
Egyből megértettem, hogy mit jelent függőnek lenni és milyen iszonyú,
kőkemény küzdelem erőszakkal leszokni az ilyesmiről. Az emberek
többsége egyszerűen gyenge hozzá. Nincs meg benne az a fajta egészséges
agresszió, fanatikus elszántság, hogy megharcoljon a kényszerprogrammal
és felszabadítsa lelkét a hatása alól. A nikotin mérgezésen a test
sokkal könnyebben képes túltenni magát, mint a megszokáson a lélek. A
születésünk óta kialakult megszokásaink, civilizációs programjaink
foglyai vagyunk és mester legyen a talpán, aki képes ezek fölébe
kerekedni.
Miután töröltem magamból a programot, igazán jó érzés volt felébredni
ebből az álomból és tudni, hogy nekem nem kell ezzel az átokkal
megküzdenem. Az más kérdés, hogy vannak helyette másfajta megszokásaim,
amik hasonló gondokat okoznak."
Második történet:
"Nekem gyerek korom óta tériszonyom van. Valószínűleg előző életemből
hoztam magammal ezt a fóbiát, hogy szédülök és vadul félni kezdek a
magasságtól. A dolog érdekessége, hogy akkor is félni kezdek, ha nem
látom a mélységet magam alatt. Például egy hídon megyek át vagy
emeletes házban vagyok. Az aurám érzékeli, hogy űr van alattam, a beton
és az acél alatt. Mivel az aura gömbszerűen körbevesz, normálisan
belelóg a talajba. Más érzést kelt bennem az, ha nincs alattam föld,
mert valahogy elveszítem az energetikai kapcsolatot vele.
A fóbiát lélekben gyorsan sikerült leküzdenem, így tudatosan a
háztetőkre is fel tudok mászni vagy a fákra és nem félek a körhintán
vagy az óriás vízi csúszdán sem ha arra kerül a sor a strandon, de a
testem sejtjei sokkal félősebbek. A rettegésreakció, ami a mélység
érzékelésekor elfogja őket, a lábamból indul és fölfelé terjed,
sokkszerűen elárasztva az egész testem. Ezt erővel le tudom nyugtatni,
kiszorítani magamból, de nem könnyű megküzdeni a sok milliárd rettegő
sejttel, amik félnek a zuhanástól és sérüléstől.
Végül fogtam magam és álmomban futtatni kezdtem zuhanásos
szimulációkat. Nekiláttam háztetőkről, toronyházak tetejéről leugrálni,
és igyekeztem teljes pontossággal megélni a zuhanás élményét. Nem
azért, hogy átéljem a becsapódást, ahogy szétzúzódik a testem és
kiszakad belőle a lelkem a hirtelen lassulás miatt, hanem mert fokozni
szerettem volna a biztonság érzetemet. Ezért aztán a felszínhez érve
mindig lefékeztem és megálltam, többnyire lábra érkezve, mint egy
Szuperman. Némelyik szimuláció teljesen Mátrixos volt, nagyon bírtam a
mutatványokat. Végül már le sem estem, hanem röpködtem a városok
fölött, élvezve a szabad mozgást.
Az volt a tervem, hogy a tapasztalatot információsan átírom a testem
sejtjeinek is, hogy megtanuljanak nem félni. Mivel álmodás közben a
lelkem a testemben van, folyamatos kapcsolatban vele, amit érzékelek,
azt pszichoszomatikusan át is tudom adni a sejtjeimnek. Ilyen
szimulációs szoktatással végül teljesen meg lehet szabadulni a fóbiától
- reményeim szerint. Persze bungee-jumpingozni nem fogok, mert jól
érzem magam a földön, két lábon állva is."
Harmadik történet:
"Ebben az életemben férfi testben élek, de emlékszem rá, hogy régen
éltem nőként is, itt a Földön és más bolygókon is az elmúlt
évezredekben. Mindkét nem képviselőjeként teljesen jól szoktam érezni
magam, szóval nekem nincsenek nemi identitás zavaraim meg szexuális
orientációs problémáim, ahogy azt manapság finoman mondani szokták az
átoperálósokra meg a homoszexuálisokra. Könnyen tudok alkalmazkodni a
fizikai test jelentette korlátokhoz és gyorsan átveszem a velük járó
nemi szerepeket.
Ettől függetlenül egyszer észrevettem, hogy férfiként mennyire nem
tudom megérteni a nőket. Talán ez a lelkibeteg társadalom teszi, de
annyira idegbetegnek látom őket magam körül. Mellesleg a férfiak
többségét is. Amennyire emlékszem, én nőként nem voltam ilyen bolond.
Talán mert egészségesebb társadalmakban éltem, amik pszichikailag és
fizikailag jobban voltak programozva, kialakítva. Úgyhogy úgy
döntöttem, lefuttatok magamban egy női élet szimulációt egyik éjszaka,
alvás közben.
Kiválasztottam az egyik szőke nő ismerősömet, akiről tudom, hogy kissé
lökött, de jószándékú asszony és a fizikai, valamint pszichikai
jellemzőim elcseréltem vele. Gyakorlatilag belebújtam a bőrébe és egy
héten keresztül nőként éltem. Pont, mint a filmvígjátékokban. Hát,
olyan is volt eleinte. Ez az egy hét egyetlen éjszaka alatt futott le
bennem, tehát gyorsított kiképzés volt, de egész jól bírtam a tortúrát.
Az első ami kiderült, hogy a karcsú női testnek magasabban van a
súlypontja, mint a masszívabb férfi testnek. A különbség alig egy
arasznyi, de mégis egész máshogy kell egy női testben járni, mozgatni,
egyensúlyozni vele, mint a férfi testtel. Eleinte kissé ügyetlenkedtem,
amíg megszoktam az új test irányítását és tudatosan konvertáltam
magamban a mozdulatokat, hogy ne essek el járás közben. A dolgot
nehezítette, hogy tűsarkú cipőben kellett mászkálnom, ami egyrészt
kényelmetlen és fájdalmas a láb számára, másrészt nagyon esetlen és
szinte alkalmatlan a biztonságos mozgásra. Aki kitalálta a magas sarkú
cipőket, biztos a pokol legmélyebb bugyraiban fog főni majd az
elvetemültsége miatt.
Aztán jött a többi őrület, a viselkedés, a nőies mozgások, gesztusok
átvétele, majd a fésülködés (hosszú, loboncos szőke haj!), a sminkelés
naponta többször, meg a menstruációs vérzés "kezelése", és persze a
kismillió társadalmi játékszabály, hogy kinek hogy kell köszönni, mikor
nyitják ki előttem a férfiak az ajtót, stb. Plusz a háztartás vezetése,
a bevásárlás és a cipekedés a gyenge kis testemmel, hogy majd leszakad
a karom a megpakolt szatyortól, és végül a szex. A pasimmal lefeküdve
gyorsan kiderült, hogy pontosan olyan jó és élvezhető a szex, mint
férfitestben, szóval az anatómiai különbségek nem jelentenek hátrányt a
nők számára. A csikló pontosan olyan érzékeny szerv, mint a makk. És ki
lehet bírni, ha rám nehezedik a férfi a nagyobb testével, szóval nem
fog agyonnyomni.
A szimuláció végén mindenesetre jó érzés volt megszabadulni a női
testemtől és annak felébredni, ami éppen vagyok fizikailag. Most már
legalább látom, hogy tényleg őrült dolog nőnek lenni és megértem, hogy
miért olyan dilisek a csajok."

Készült: 2006.12.11.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz