ÉRZÉKELÉS N DIMENZIÓBAN
1. ÉRZÉKELÉS A TÉRBEN
Minden élőlény számára létfontosságú, hogy az érzékszerveivel képes
legyen pontosan észlelni a határai körül zajló eseményeket. Ezáltal
tudja megtalálni a táplálékát, elkerülni a veszélyeket és tájékozódni a
környezetében. Az időtopológiai publikációkból tudjuk, hogy az n
dimenziós véges objektumoknak n-1D-s határa van. Ha az objektumokat
élőlényeknek tekintjük, akkor logikusnak tűnik, hogy n dimenziós
beágyazási környezetben az érzékelő rendszereik a határfelületükön
fognak koncentrálódni, vagyis lokálisan n-1 dimenziósak lesznek. Ennek
megfelelően az érzékszervek n-1D-s leképzéssel fogják fel a beérkező
információkat és továbbítják azt az idegrendszernek.
A 3D-s ember szemében a látóidegsejtek egy felületen helyezkednek el,
vagyis kvázi 2D-ben fogják fel a fényt. Ahogy a fényképezőgépbe
helyezett film is egy vékony síklap, melyre leképeződik a térbeli
látvány vetülete. A két szem teszi lehetővé a sztereoszkopikus látást
az információ utófeldolgozása révén, ezért tudunk a sík képet látó
szemeinkkel térben tájékozódni. Ugyanígy a füleink is csak a
hanghullámok egy vékony, síkszerű szeletét érzékelik egyszerre. A
hangok időbeli változásából, valamint a két fül által érzékelt rezgések
késedelmi idejéből tudjuk kiszámítani a forrás irányát és távolságát. A
bőrünk szintén kvázi síkfelület, amely a környezettel való érintkezés
során szolgáltatja a tapintás élményét, ahogy az orrunk szaglószőrei
találkoznak a belélegzett molekulákkal vagy a nyelvünk ízlelőbimbói a
táplálékkal. Még a belső fülben található egyensúlyozó szervünk kör
alakú járatai is kvázi síkban működnek, igaz ezekből három darab van és
egymásra mind merőlegesek. Mivel a 3D-s térben három egymásra merőleges
síkot lehet elhelyezni egy közös metszésponttal.
Ha a szemfenék látóidegsejtjei egy egyenes síkban helyezkednének el,
akkor a rá beérkező fényhullámok gömbfelületei középről kiindulva
metszenék azt, egyre táguló körökben szaladva szét a felszínén. Mivel
azonban a szem gömbölyű, a szemfenék egy homorú felület lesz, aminek
van egy gyújtópontja. Így az ennél messzebbről érkező hullámok
alacsonyabb görbültségű rétegei épp ellenkezőleg metszik a szemfeneket,
először a szélét érve el, majd körgyűrűszerűen összeszaladnak középre,
egyetlen pontba. Ez a pont a látásunk fókusza, ahol a legélesebb a kép,
míg körülötte található a periférikus látás területe. A probléma
elkerülésére fókuszálja a fényt a szemlencse egyetlen szűk nyalábba,
pontosan az érzékelő felülethez igazítva azt. Ezen nyalábon belül a
fénykvantumok mégis gömbhullámszerűen szétterülő alakzatban repülnek
keresztül a szemen és a szemfenék különböző pontjaira becsapódva eltérő
hosszúságú utakat járnak be a térben.
Ebből következik, hogy a szemünkkel nem egyetlen (eszményien vékony)
időpillanatot látunk (az időegyenesből), hanem annyit (olyan vastag
szakaszt), ahány hullámréteg egyszerre metszi a homorú felületet. Még
akkor is, ha csak egyetlen pontból érkezik szemünkbe a fény és nem
különböző futási (és ezért időbeli) távolságra lévő tárgyakról verődik
össze. A fény terjedési sebessége persze olyan nagy, hogy a hozzá
képest jóval lassúbb reakcióidejű látósejtjeinkkel és
idegrendszerünkkel képtelenek vagyunk érzékelni ezt az apró időbeli
elmosódottságot.
Erről azért érdemes tudni, mert a jelenség fizikai alapelve nagyon jól
hasznosítható lesz például a gravitációs érzékelők fejlesztésénél, ahol
van jelentősége az időbeli futási késedelemnek. Gondolunk itt például
arra a problémára, ami már az egyszerű optikai mikroszkópoknál is
jelentkezik és nagyítási korlátként ismert. A túl apró dolgok azért nem
láthatók lencsés mikroszkóppal, mert nem lehet a képet élesre állítani.
A tárgyról visszaverődő fényhullámok futási útvonala ugyanis nagyon
eltérő hosszúságú a lencse közepe és széle között, így időben
széthúzott képet kapunk, amit még jobban elhomályosítanak a tárgy apró
rezdülései, elmozdulásai például a molekulák, atomok szintjén. Ha nagy
felbontású gravitációs mikroszkópot akarunk készíteni, az érzékelőket a
tárgyból kiáradó gömbhullámok felülete mentén kell majd elhelyezni,
hogy ezt a hatást kiküszöbölhessük.
De most inkább térjünk vissza az n dimenziós élőlények érzékelésére,
mert itt még sok érdekes jelenség vár felfedezésre. Először vizsgáljuk
meg az alsóbb szintek lényeit (1D-ben és 2D-ben), majd próbáljuk meg
kitalálni, mit és hogyan láthatnak a magasabb szinteken élők (4D-ben).
2. ÉRZÉKELÉS ALACSONYABB DIMENZIÓKBAN
A fenti logika alapján a síkuniverzumban lakó 2D-s élőlényeknek az
érzékszervei 1D-s szakaszok lesznek, egyenes vagy ívelt (homorú,
domború) alakúak. Az ezt elérő síkhullámok felszínei, szálszerű
körvonalai 1D-s érzékelést tesznek lehetővé a számukra. Ez nem tűnik
túl informatívnak, de azért lehetőséget ad az irány és távolság
meghatározására, mint a 3D-ben a két szem együttes képe.
Egy egyenes szakasz formájú szemet csak akkor metszenek a távolból
érkező, és ezért alacsony görbültségű hullámkörök a teljes felülete
mentén egyszerre, ha pontosan az oldalát mutatja a forrásuknak (vagyis
merőleges a normálvektorukra). Ha a szem szakasza nem párhuzamos a
kvázi egyenes hullámkörökkel, akkor az érkezési irányból fognak
végigfutni rajta a körök, tehát a látott kép időben eltorzul,
szétcsúszik a két végpont között. Ha a szakasz szem homorú, akkor a két
szélén jelenik meg egyszerre egy időpillanat hullámköre, majd ezek
összeszaladnak és középen egyesülnek. Ha a szem domború, épp fordítva
történik és középről szalad szét a kettészakadó pont, mely egy
időpillanatot reprezentál.
A száluniverzumban lakó 1D-s életformák szemei csak kvázi 0D-s
pontulatok lesznek, amin az áthaladó 1D-s információs hullámok mindig
0D-s érzékelést tesznek lehetővé. A szakaszlények az egy forrásból
eredő eseményhorizontot - ami két egymással ellentétes irányban
szétszaladó pontot jelent - csak egy pontnak érzékelik. Több érzékszerv
esetében (amikből bőven elég kettő) az irányt is meg tudják határozni
(erről vagy arról jön a szálon a futási késedelem miatt), de a
távolságot már nem, mert az egyenesen minden pont egy irányban
helyezkedik el, egymás takarásában (nincs parallaxis). A pontulatnyi
szemek számára tehát a látott kép nem hasad fel, mint a síklény
szakasznyi szeme számára, ezért normálisan csak egy időpillanatot
észlelhet egyszerre. Ez alól ritka kivételt jelent az a speciális eset,
ha a szemlélt objektum éppen emanációs sebességgel közeledik felé, mert
a doppler effektus még itt is működik a szál mentén. Nagyon furcsa
dolog lehet ilyenkor egy pontban egyszerre sok időpillanatot látnia a
szakaszlénynek (időtágulatot lát).
A száluniverzumban élő lények érzékszervei tehát csak a rajtuk áthaladó
hullámok (pontok) sűrűségváltozását és időtartam különbségét képesek
észlelni, a távolságukat nem. Az egymás mögött elhelyezkedő dolgok képe
egymásra szuperponálódik, s emiatt nagyon nehéz bármit is kivenni az
általános zajból. Ennek alapján levonhatjuk azt a következtetést, hogy
minél magasabb dimenziószinten történik az érzékelés, annál kevésbé
zajos a kép és annál tisztábban láthatók a dolgok. Könnyebb
elkülöníteni egymástól az egyes objektumokat, mert egyre kevésbé
takarják egymást.
Amennyiben a száluniverzum lényei olyan pontokból állnak, melyek nem
képesek a környezetük pontjain áthatolni, úgy a mozgásra nem sok
lehetőségük van egész életükben. A szakaszlények maximum lökdösődhetnek
(ide-oda) ebben a világban, de nem képesek végigmenni a szálon
ténylegesen (fizikailag), mert egyszerűen nincs hely az egy pont vastag
egyenesen (nem tudják egymást kikerülni). A két pont vastag egyenesen
nincs ilyen probléma, feltéve, hogy az útjukba kerülő objektumok nem
foglalják el mindkét pontsort a szálon. A ponthullámok viszont simán
átmennek mindenen, ahogy hosszirányban végigrezegnek a szálon, tehát az
1D-s univerzumban csak az információ (a pontok állapotváltozása)
közlekedik zavartalanul. A hullámok terjedésének fizikájával bővebben a
Rezgések n dimenziós közegben című írásunkban foglalkoztunk.
A síkuniverzum lényei már képesek mozogni a világukban, egymás
határolóélei mentén elkerülve egymást, ahogy a 3D-ben a tárgyak a
határolófelületeik mentén súrlódva vagy csúszva mozdulnak el. Mielőtt
azonban tovább lépnénk a magasabb kiterjedések irányába, előbb tennünk
kell néhány időfizikai kiegészítést a fenti témákhoz.:
A száluniverzumban való fizikai mozgás nehézségeivel az Életfán föl-alá
szaladgáló profi sámánoknak nem árt pontosan tisztában lenniük, mert
ilyenkor nem történik valódi közlekedés. Nem a lélek száguld végig a
szálon, mint valami vasúti sínen a felsőbb világok irányába és vissza,
hanem csak szoftveresen (informatikailag) kapcsolódik át a szálakon
keresztül a sámán tudata. Mintha az interneten keresztül lépne be egy
virtuális világba, ami egy tőle sok száz vagy ezer kilométerre lévő
szerveren fut fizikailag.
Mindebből persze az is következik, hogy ha térkapukat akarunk
készíteni, akkor ezek két oldala nem kapcsolható össze párhuzamosított
időszálkötegekkel. A nagy távolságra való átlépést tehát más módon kell
megvalósítani, de erről majd a térablak technológiát bemutató emanikai
írásokban fogunk részletesen írni.
Az őskáoszban szaladó tachion a múltjába visszalépve egy helyről
(jelenpont) két külön időpillanatot (múltbeli képet) lát, amik
egyszerre haladnak át rajta. A folyamat leképzésétől függően azt is
mondhatjuk, hogy a szemlélő áll, az idő és a szemlélt kép pedig mozog.
Az eredmény ugyanaz lesz: az idő felhasad a jelen számára és két
irányba látszik telni. Emberi szintű hasonlattal élve, mintha valaki
pénteken meglátná a kedden és szerdán történteket egyszerre, de oly
módon, hogy a szerdai események előrefelé mozognak az időben (csütörtök
felé), a keddiek meg hátrafelé (hétfő irányába).
A 3D-s testünk érzékszervei számára, mivel azok kvázi sok pontból
állnak (sok érzékelő elemből), pont fordítva történik ez a dolog a
téridőben. Egy pont (távoli esemény forrása) adott időpillanatát
egyszerre több helyről is látjuk (mert több érzékelő elemünk, szemünk
van), miközben az információt hordozó hulláma mozog (átmegy rajtunk).
Ez leképezhető úgy, hogy az idő és a szemlélt kép kvázi áll, a szemlélő
pedig mozog hozzájuk képest. Itt mozgás alatt most a szemlélő
kölcsönhatási felületén (szemén) jelentkező realizáció módját értjük.
Egy hullámréteg különböző helyeken érinti az érzékelőket, ahogy áthalad
rajtuk.
Amint az látható, itt két, egymást kiegészítő jelenségről van szó,
amivel korábban már részletesen foglalkoztunk az Összefüggések az idő
és a tér között című írásunkban. Az egyiknél az idő mozog és a tér áll,
a másiknál az idő áll és a tér mozog. Ez a leképzés logikailag érdekes
kapcsolódási pontot fog a későbbiekben jelenteni a térkapuk és időkapuk
működésének modellezéséhez, de ne vágjunk a dolgok elejébe és most
maradjunk meg az érzékelés témájánál.
3. ÉRZÉKELÉS MAGASABB DIMENZIÓKBAN
Próbáljuk meg a korábbiak alapján kikövetkeztetni, hogy a 4D-s
túlvilágban lakó élőlények érzékszervei hogyan működhetnek. Az
nyilvánvaló, hogy az érzékelést végző szerveik nem 2D-s felület mentén,
hanem 3D-s térfogatban helyezkednek el. Ezen áthaladva a 4D-s hullámok
(fény, hang, szagmolekulák, ízmolekulák, de a tárgyak térfogata is!) a
3D-s határukkal lépnek kapcsolatba, amiből a parallaxis és az időbeli
mozgás révén alakul ki a tudatukban a 4D-s túlvilág
(hipersztereoszkopikus) képe.
Ha a 4D-s szem fenekén sorakozó látóidegsejtek 3D-s térfogata a 4D-ben
nem egyenes, hanem görbe (homorú vagy domború), akkor a beérkező
fotinók (vagy ha a gravitációs hullámokat látják: az időhullámok)
ugyanúgy, mint a 2D-ben és a 3D-ben, a görbültségüktől függően fognak
benne egy időben széthúzott látványt kelteni. Csakhogy ne feledkezzünk
meg arról, hogy minden egyes 3D-s hullámréteg számos 2D-s metszetből
áll össze, amik valószínűleg egyfajta plusz információt
szolgáltathatnak az arra érzékeny szerv számára. Itt arra gondolunk,
hogy a 4D-ben nem csak a távolságot és irányt lehet meghatározni két
szem segítségével, hanem a dolgok vastagságát is. Ahogy a 3D-ben az
irány és távolság alapján a tárgyak felületi jellemzői felismerhetők,
például az egyenetlenségek, görbületek, úgy a 4D-ben a hipertestek
térfogati jellemzői lesznek felismerhetők. Mintha részben belelátnánk a
dolgokba. Persze nem teljesen, mert ahogy a 3D-ben sem látunk bele a
3D-s tárgyakba, úgy a 4D-ben sem a 4D-s tárgyakba, mégis sokkal több
információhoz juthatunk róluk látás útján.
Elég nehéz erről írni, mivel a magyar nyelvünk is 3D-s, itteni
viszonyokra lett kialakítva (az eredeti 4D-s fogalomnyelv
redukálásával), de talán az analógiák némileg segítenek a magasabb
kiterjedések viszonyainak megértésében. Más nyelveken ezt megérteni még
nehezebb lesz az emberiségnek, mivel ma a Földön a magyar áll
szerkezetileg a legközelebb az Isten által alkotott természetes
fogalomnyelvhez (ősnyelvhez), amit az égi lények a teremtés kezdetétől
a végéig beszélnek szerte a világegyetemben. Ezzel kapcsolatban érdemes
utána olvasni Varga Csaba nyelvészeti kutatásainak.
A 4D-ben nyilvánvalóan teljesen mások lesznek a fizikai törvények, mint
a 3D-ben, amivel később még sokat foglalkozunk más emanikai írásokban.
A 4D-s tárgyak nem csak a felületük, hanem a térfogatuk mentén is
elhaladhatnak egymás mellett (csúszva vagy súrlódva), ami a mi
szemünkben gyakorlatilag fedést, részleges egymásba hatolást jelent.
Ahogyan két 3D-s ember testének 4D-s aurája is minden gond nélkül
egymásba tud hatolni kellő közelség esetén (valamint belelóg a talajba,
környező tárgyakba, az épületek falába), mégsem okoznak ezzel problémát
maguknak. A meditáló szerzetesek által emlegetett misztikus élmények a
mindennel való egység állapotáról, az egység érzéséről fizikailag innen
(is) erednek. Az illetőnek 4D-s élménye van, amikor testen kívüli
kalandozása során az asztráltestével a túltérben mozog, megtapasztalva
annak sajátos fizikai viszonyait.
Ha a 3D-ben használt írás 2D-s alakzatokból áll egy kvázisík papírlapon
vagy monitoron, akkor a 4D-ben ugyanez 3D-s testek elhelyezését jelenti
egy kvázitérbeli papírlapban vagy monitorban. A mi számunkra roppant
érdekesen működhet a 4D-s világban a rajzolás, festészet egy
térfogatban vagy a szobrászat, ami nem a nyersanyag felületét, hanem
térfogatát munkálja meg. A 4D-s civilizációk nyilván alapból 3D-s
monitorkockákat használnak, s a házak falait is mindenhol térbeli
vastagsággal rendelkező plakátok díszítik.
A dimenziószinteken fölfelé haladva, a magasabb kiterjedések felé azt
mondhatjuk, hogy az élőlényeknek egyre tisztább, részletesebb képük van
a környező világukról. Ez szükségszerűen a gondolkodásukban is
megmutatkozik, valamint a kommunikációjukban (beszéd, gesztusok,
telepátia, stb). Érthetőbben megfogalmazva: A száluniverzumban észlelt
pontszerű látvány megértése éles elmét és pontos meghatározásokat
kíván. A síkuniverzumban élesedni kezd a látvány, bár ehhez még
síkagyúak vagyunk. A térben felületes lesz a szemléletünk, s vele a
gondolkodásunk és kommunikációnk is, míg a kapcsolatainkban hajlamosak
vagyunk elsiklani számos sikamlós dolog felett. A túltérben viszont már
tartalmas látvány tárul az arra érdemes megfigyelő elé, ami igencsak
teletömi mélyértelmű információkkal az agyunkat.
4. KÖVETKEZTETÉSEK
Az érzékelésnek tehát alapvetően két fajtája van n dimenzióban. Az
elsőt nevezhetjük természetes érzékelésnek, ami mindig n-1D-s. Ilyen
például a 3D-s ember 2D-s látása, hallása, szaglása, tapintása és
ízlelése. Azért ilyen, mert a 3D-s élőlények számára az a praktikus
(minimálisan szükséges), ha a környezetükben lévő dolgok
megkülönböztetéséhez a határolófelületüket ismerik. Egy antilopnak
bőven elég ismernie az oroszlán felszíni jellemzőit ahhoz, hogy
messziről észrevegye és elkerülhesse, nem kell megtudnia, mi van a
ragadozó testén belül.
A másikat nevezhetjük mesterséges érzékelésnek, aminek célja az nD-s
képalkotás a világról. Az intelligens lények képesek eszközöket,
műszaki berendezéseket készíteni, amik segítségével az őket érdeklő, de
normálisan nem látható dolgokat is megvizsgálhatják. Ilyen például a
röntgen televízió, az MMR, az ultrahangos szkenner vagy a gravizor.
Ezek képe ma még inkább csak sík képernyőkön jeleníthető meg, de
rövidesen el fog jönni a pillanat, amikor a holovízió a térben fog
lebegni és körbejárhatjuk, beledughatjuk a fejünket, hogy jobb képünk
legyen a valóságunkról.
Az n dimenziós képalkotáshoz szükséges információ aktív vagy passzív
módszerekkel nyerhető ki a közegből. Az aktív érzékeléshez azok a
transzcendens hullámok vagy részecskesugárzások alkalmasak, melyek
áthatolnak a vizsgálni kívánt tárgyakon és közben megváltoznak a
tulajdonságaik (ultrahang, infravörös fény, röntgensugárzás,
radarhullám, stb). A passzív érzékelés lényege, hogy fel kell fogni a
tárgyakból áradó természetes sugárzásokat, a hőt, radioaktivitást,
elektromágneses hullámokat vagy a gravitációt. Bármelyik módszert is
választjuk, az általa nyerhető kép sokkal nagyobb információtartalmú
lesz, mint a határfelület szemléletével kapható. Szerencsére az
élőlények tudata még képes ezzel megbírkózni, mivel a saját
dimenzióvilágán belül marad a látvány komplexitása. Ugyanez már nem
mondható el az n+1D-s látványról, és pontosan ennek köszönhető, hogy a
4D-s túltérrel kapcsolatos emberi élmények leírásai annyira
ellentmondásosak és zavarosak.
A 4D-ben a tárgyak érintkezése 3D-s térfogat mentén történik, ami a mi
szemszögünkből nézve a dolgok egymásba hatolását jelenti gyakorlatilag.
Ha a 3D-ben a 2D-s felület mentén érintkező tárgyak összetapadnak,
összeragadnak, súrlódnak, gördülnek és csúsznak egymáson, akkor ennek
megfelelően a 4D-ben a 3D-s térfogat mentén érintkező tárgyak (részben)
egymásba olvadnak, eggyé válnak, egymásba hatolnak, összekeverednek,
feloldódnak. Itt szintén fellép közegellenállás, súrlódás,
összenyomódás, feltorlódás, átgördülés, összeragadás és
keresztülcsúszás.
Az emberi aura sok egyéb funkciója mellett érzékszervként is működik,
mert képes a belehatoló tárgyak, sugárzások, más aurák jelenlétének
érzékelésére. Mivel 3D-ben fogja fel a beérkező információkat, logikus,
hogy 4D-snek kell lennie. Hisz minden természetes érzékszervünk n-1D-s
észlelésre van kitalálva. Az embernek tehát vannak magasabb
dimenziókban működő érzékszervei is, csak ezek használatáról le vagyunk
nevelve (szoktatva) születésünktől kezdve. Ez a síkagyú civilizációnk
beszűkült, felületes gondolkodásának következménye, ami hatékonyan
elzár minket a tágabb világegyetem megismerésétől. Így aztán nem csoda,
hogy csak keveseknek adatik meg a megvilágosodás élménye, az igazi
rálátás a környező valóságra. Ehhez már önismeretre, pontosabban
lélekismeretre van szükség, amivel a következő fejezetben foglalkozunk.
5. ÉRZÉKELÉS LÉLEKKEL
Ha az emberi agy képes a 3D-s világ jelenségeit egymással
összehasonlítani, asszociatív kapcsolatok kialakítása céljából, akkor
ennek a folyamatnak szükségszerűen 4D-ben kell történnie fizikailag,
mert csak a négy változós kiterjedésben lehet 3D-s objektumokat
teljesen fedésbe hozni. Az asszociáció lényege ugyanis éppen az, hogy
két dolgot pontról pontra összehasonlítunk, megállapítva a közös és
eltérő vonásaikat. A pontok pedig a 3D-s tárgyaknak nem csak a 2D-s
felszínén, hanem a belsejében is ott vannak, míg a közös vonások olyan
egyenesek, szakaszok lesznek, amik ezen pontokat összekötik az adott
objektumban. Ezen vonások összessége alkotja a tárgy formai vázát, lásd
A forma, a felület és a tartalom című írást.
Ha valaki számára esetleg nem lenne elég világos, mire gondolunk, akkor
jusson eszébe, hogy két 2D-s képet is csak 3D-ben lehet pontról pontra
összehasonlítani azáltal, hogy egymásra helyezzük őket. Ha a képek
háttere átlátszó, rendkívül könnyű eldönteni (a térből nézve), azonos-e
a két ábra vagy sem. A felülről történő rálátás gyors belátással jár.
Egymás mellé téve őket a síkban ez sokkal komplikáltabb feladat lenne
bármilyen szemlélő számára, főleg nagy bonyolultságú ábrák esetén. Most
már talán érthető az Olvasó számára, miért működnek a holografikus
asszociatív memóriák hihetetlen gyorsasággal. A lelkek számára a formai
különbségeket felismerni csak egy pillanat kérdése, minden megerőltetés
nélkül.
Mivel pedig a 3D-s fizikai testben működő 3D-s agyszövet nyilvánvalóan
nem alkalmas a 4D-s információk kezelésére, tárolására és
feldolgozására, arra a következtetésre kell jutnunk, hogy az ember nem
az agyával gondolkodik. Ez pontosan egybevág a korábbi lélektani
kutatásaink eredményeivel, mely szerint a lelkünkkel gondolkodunk. A
lélekbarion óriásrészecskéje pedig (ami a talamuszba ágyazódik be)
4D-s. Mármint a feltudati része, mert a tudatalattija (lélekszentély)
meg 5D-s. Tehát a 4D-s feltudatban a 3D-s világról gyűjtött kvázi 2D-s
észleletek pont azáltal képesek összeállni 3D-s képpé, hogy 4D-s
túltérbeli hullámképek (mozgó gravitációs hologramok, azaz gravíziók)
formájában őrződnek meg és kerülnek feldolgozásra. Pontosan ezért nem
képesek rájönni sem a materialista agykutatók, sem a lélek létezését
tagadó (lélektelen) pszichológusok az emberi tudat működésének
titkaira, mert ehhez nem elég a síkagyú, felszínes gondolkodás.
Elméllyültségre és tartalmas (kitartó) megközelítésre van szükség a
lényeg megértéséhez.
Ha egy meditáló szerzetes vagy misztikus képessé válik arra, hogy a
lelke által érzékelt gravitációs hullámok képét tudatosan észlelje
(tudomást vegyen róla), akkor elkezd belelátni a tárgyak belsejébe. Ezt
hívják tévesen röntgen látásnak vagy radarszemnek, bár nyilvánvaló,
hogy a dolognak semmi köze a röntgen sugárzáshoz, a radarberendezések
működési elvéhez vagy pláne a fizikai szemhez. Lélekkel akkor is
tisztán lehet "látni", ha csukva van az ember szeme vagy egyenesen
testen kívül van az asztráltérben. Nem csupán 3D-ben, hanem 4D-ben is.
A fizikai szemmel való látás optikai élességének számos tényező szab
határt a gyakorlatban. Ilyen a távolság, amivel négyzetes arányban
gyengül (csak 3D-ben!) a céltárgyról érkező fény mennyisége. A közeg
sűrűsége, ami szétszórja és elnyeli a fényt. A közeg törésmutatója, ami
eltéríti a fényt és becsapja a látványt feldolgozó agyat a szokatlan
perspektívával. A szemlencse görbülete és optikai hibái, melyek rontják
a fény fókuszálását a látó területre. A látóidegsejtek száma, sűrűsége,
érzékenysége és reakcióideje, amivel képesek a beérkező fényt (csak a
látható tartományban) idegi impulzusokká alakítani. Az idegrendszer
sávszélessége, amivel a jeleket továbbítja az agyba előfeldolgozásra,
majd besugározza a lélekbe, ahol tudatosul. Mindezek miatt a szemmel
való látás éppen csak elfogadható minőségű (valljuk be: elég gyenge)
képet ad a tudatunk számára a 3D-s közegben való tájékozódáshoz.
A lélekbarion forrásrendszerével való közvetlen észleléskor, amit
félrevezető módon szintén látásnak szoktunk nevezni (jobb szó híján),
az anyagok gravitációs hullámai realizálódnak bennünk. Ez tűéles,
pontosabban atomi (sőt szubatomi!) felbontású érzékelést jelent, ami
sokkal kontrasztosabb az optikai látásnál. Amikor lélekkel nézünk,
sokkal messzebbre látunk, ráadásul minden irányba egyszerre 360 fokban
(minden dimenziószinten). Sokkal tisztább a kép (a 4D-s gravízió),
információban messze gazdagabb és nem mosódnak el a részletek, mint a
szem látómezejének perifériáján.
A lélek forrásrendszerének céltudatos eltorzításával lehetőség van a
felbontás javítására, irányérzékennyé tételére. Ekkor egy adott
irányban sokkal élesebben, messzebbre és jobban lehet látni, mint a
többi irányban. Több száz méterről még könnyedén tudunk újságot olvasni
vagy megnézhetünk egyes molekulákat, atomokat a környezetben, ami
fölöttébb megkönnyíti például az orvosi diagnosztikát. Feltéve, hogy
tudjuk, mi micsoda (méreg molekula, vírus, baktérium, sejtszintű
elváltozás, stb).
További érdekesség, hogy mivel a lélekben őrződő minden információ is
ugyanilyen időhullámokból áll, amik folyamatosan kisugárzódnak a
barionból a környezetbe, ezért tisztán láthatók a többi lelkek
gondolatai és érzései is. Elsősorban csak a domináns időhullámok, tehát
ami éppen átfut az illetőn, de a rájuk szuperponálódó háttérzaj
rezgései szintén észlelhetők. Ezen háttérzaj teljesen egyedi, s ennek
alapján képesek a lelkek a túlvilágon (testen kívül) egyértelműen
azonosítani egymást. Odaát ugyanis nincsenek nevek, arcok, személyi
igazolványok, csak pontszerű lélek részecskék, akik mind egyedi és
könnyen felismerhető hullámteret bocsátanak ki magukból. Ahhoz, hogy
valaki képes legyen ebből a lelki háttérzajból kiemelni például az
illető életének valamely korábbi emlékét, az addig összegyűjtött
tudásának bármely részét, már speciális (mágia) technikára van szükség
- az időfizika és n dimenziós időmatematika magasszintű tudása mellett.
De ezt etikai okokból nem akarom ismertetni a 3D-s emberiséggel.
Ugyanígy a lélekszentély forrásrendszere által látott 5D-s
külvilágképről sem sokat tudunk elmondani, mert az annyira más és
különös élmény, hogy gyakorlatilag képtelenség 3D-s magyar nyelvre
(vagy bármilyen más földi nyelvre) pontosan tolmácsolni. Az 5D-s
közegben még élesebb képet lát a lélek, akár száz kilométerről lehet
újságot olvasni és rengeteg izgalmas dolog figyelhető meg, aminek
megtapasztalását minden megvilágosodott léleknek ajánljuk.
Kiegészítés: Magasabb dimenziókban nem csak lélekkel, hanem testi
szemmel is lehet látni, mivel a felsőbb világokban szintén léteznek
élőlények, így humanoidok is. Sikerült erről némi információt
szereznünk (közvetlenül és médiumi beszélgetések révén), ami igen
érdekes következtetések levonására ad lehetőséget. Ezzel később még
foglalkozunk majd több emanikai írásunkban.
A legfontosabb parajelenség, hogy minden dimenziószinten eltérő az
optikai látómező és a látott valóság kiterjedése és ezek egymáshoz való
viszonya a fénytörés változásai miatt. A 3D-s emberi test két szemével
kb. 120-150 fokos szélességű az optikai látómező és ugyanekkora a vele
befogott valóság képe (ami a széle felé életlenebbé válik). A 4D-s
hipertest szemével a látómező csak 60-90 fokos, mintha csőlátása lenne
az embernek, míg a látómező sokkal szélesebb. Egy 180-210-240 fokos
világ látható ezen belül, arányosan összenyomva. Ráadásul minden sokkal
színesebb, élesebb és jóval távolabbra lehet ellátni. Az 5D-s extratest
szemével a látómező már csak 30-45 fokos, egy kis cső az ember orra
előtt, amin belül a még színesebb és még élesebb látvány 300-330-360
fokos szögben terjed ki minden irányban. Ezzel már simán el lehet látni
a horizonton túlra (száz kilométerre). Ennél följebb, a 6D-ben már
nincs anyag, ezért fizikai testek sem léteznek. Ott már csak
lélekszentéllyel lehet látni, de ez nem hogy elmondhatatlan, hanem
egyenesen felfoghatatlan 3D-s elmével.
Bár lefelé még nem próbáltunk nézelődni, a felismert szabályok alapján
valószínűsítjük, hogy az alsóbb dimenziószinteken, például a
síkuniverzumban a látómező még tágabb (180 fok körüli), miközben egyre
kevésbé élesen láthatunk jóval kisebb távolságra egy szűk tartományban
(60-90 fokban). Ezzel együtt a színek száma is csökken, amivel
részletesen egy külön írásban foglalkozunk a fénykvantumok működése
kapcsán. A száluniverzumban már ugyancsak felfoghatatlanul sajátos
képet kaphatunk a környezetről, míg a 0D-s pontállapotban (nirvána)
gyakorlatilag nincs látnivaló.
6. EGY ELEKTRONIKUS VISSZACSATOLÁS
Ha egy videokamerát ráirányítunk egy televíziókészülékre, majd a
felvett képet kiadjuk a tv ernyőjére, egy visszacsatolt rendszert
kapunk, amin a körbeszaladó jel futási késedelme a kamera és a képernyő
közti távolságtól, valamint a kábel hosszától és a megjelenítés
sebességétől függ. A módszerrel főként a 90-es évek elején folytattak
érdekes kísérleteket hazánkban és külföldön is a kutatók, mert nagyon
érdekes, kaotikus és gyakorlatilag soha nem ismétlődő szép, sokszor
fraktális mintázatok jelentek meg a monitoron, amit nem tudtak mivel
magyarázni. Persze csak akkor, ha előbb az üres képernyőre
rávilágítottak valamivel, megadva a kezdőlökést a gerjedésnek. Az volt
a legfeltűnőbb a jelenségben, hogy a mintázat alapvetően háromféle
viselkedést mutatott, ami attól függött, milyen messze volt a kamera a
képernyőtől. Tehát a futási késedelem módosításával lehetett
változtatni a képet.
Egy bizonyos távolságnál a kép gyakorlatilag egy helyben állva mozgott,
forgott, örvénylett magában. Ha lecsökkentettük a távolságot, a kép
folyamatosan futni kezdett középről kifelé, érdekes spirálokat,
kiterjedő alakzatokat produkálva. Ha megnöveltük, a kép futni kezdett a
szélétől befelé, a mintázatok összefutottak a közepén egy pontba. Erre
sokáig nem találtunk magyarázatot, de ma már világos, hogy mi okozza
ezt.
Az n dimenziós érzékelés alapjainak feltárása után egyértelmű, hogy
amikor megfelelő távolságban van a kamera a képernyőtől, akkor azért
áll a kép, mert épp a jelent látjuk. A kamera optikai lencséjének
görbülete úgy fogja össze a beérkező fényt az érzékelő számára, hogy a
(domború felszínű) képernyőtől távolodó gömbhullámok görbülete
nagyjából egyszerre éri el a vevő síkfelületét. Ha kifut a kép
középről, akkor a széleken a régebbi múlt pillanatai látszódnak, ha
pedig befut, akkor középen látható a régebbi múlt. Ez hasonló az
időfizikai modellekben szereplő kiáradó múlt és beáradó jövő
hullámterének ábrázolásához.
7. AZ ISTENI RÁLÁTÁS
Az érzékszerveink által közvetített 2D-s információk a fejünkben 3D-s
térbeli képpé, pontosabban mozgó filmmé állnak össze az agyi
előfeldolgozás eredményeként. Ezután kerülnek be a lélekbe, ahol
tudatosulnak, mint 4D-s élmények. A külső környezetünkben azonban
számos olyan dolog van, ami sík rálátással nem értelmezhető kielégítően
akkor sem, ha térbeli összképet alkotunk róla. Ez azzal jár, hogy a
felületes észlelésből levont logikai tapasztalatok ellentmondásokhoz
vezetnek az elmében. Főleg akkor, ha lehetőségünk van különböző
helyekről (és eltérő időben) megfigyelni a jelenséget. Nagyon
leegyszerűsítve arra hasonlít a helyzet, mint amikor két ember nézi
ugyanazt a poharat és vitatkoznak a kinézetéről. Az egyik ember számára
a pohárnak van füle, a másik számára nincs.
Egyes ellentmondások feloldhatók alaposabb 3D-s vizsgálattal és
elemzéssel, mások nem. Ezekhez valószínűleg minimum 4D-s szemléletre
volna szükség, mint amilyen a teleportáció, a gömbvillámok vagy a
Klein-kancsó értelmezése. Az emberi tudat tehát vagy meghátrál a
nehézség elől vagy kénytelen bevezetni az elvonatkoztatott gondolkodás
segítségével a 4D-t, hogy fenntartsa a világ logikai konzisztenciáját.
Az n dimenziós időmatematika rendszere is pontosan ezért készült.
Ha a teremtés egészében n-1D-s, akkor minden ennél alacsonyabb
dimenziószámú látással szükségképpen ellentmondásosnak kell látszania.
Csupán következtethetünk arra, hogy a dolgok mögött van magasabb
szinten megnyilvánuló logikai összefüggés, de közvetlenül
megtapasztalni nem tudjuk, az érzékszerveink korlátozott képességei
miatt. Így viszont mindig akad fölfedeznivaló és van miről vitatkozni.
Tökéletes látása egyedül az egésznek, az Istennek van, ami azt jelenti,
hogy neki minden pontjából egyszerre kell látnia önmagát ahhoz, hogy
pontos és maradéktalan képe legyen róla. Ekkor viszont a mindent tudás
állapotában van, ami nulla és végtelen információt jelent egyszerre az
időtlenségben. Mert az idő is csak a szemlélőpont mozgása,
áthelyeződése egyik fizikai pontból a másikba.
Ha viszont az Isten mindenhol ott van és mindent lát, akkor nincs más
hely rajta kívül, ahová elmozdulhatna, hogy onnan is lásson valami
újat. Az általa látott kép állókép, ami viszont értelmetlen, mert nincs
mihez hasonlítani. Ezt a filozófiai ellentmondást az a fizikai tény
oldja fel, miszerint az Isten (Teremtő okforrás) csak azon pontokból
szemlélheti önmagát, ahol vannak másolati időforrásai az eseménytérben
(nem a téridőben, hanem a minden létezőben). Ezek mellett természetesen
rengeteg olyan további hely létezik még az egészben (például két
időforrás között), ahol éppen nincs szemlélőpont. A sajátidő változása
ugyan lehetővé teszi, hogy ott is legyen forráspont (a múltban vagy a
jövőben), de egy adott pillanatban biztos nincs mindenhol, tehát a
látvány nem lesz teljes. Így az időben előrehaladva végtelen mennyiségű
olyan új, n-1D-s teljes látvány perturbálódhat az Isten szemlélőpontja
számára állandóan, ami gazdagítja őt és egyben ellentmondásokat,
problémákat kelt a számára.
Készült: 2004.06.27. - 2007.10.16.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz