A HELLÉN MÍTOSZOK
IDŐFIZIKAI
JELENTÉSE
1. BEVEZETÉS
Az ókori hellén mitológiában szereplő
istenek alapvetően három
csoportra, nemzedékre bonthatók, akik a teremtés
három szakaszára
utalnak a nevükkel és tulajdonságaikkal. Az istenek
első nemzedéke az őskáosz állapotát
írja le, a második a téridő
születését, a harmadik
pedig a teremtmények keletkezését a
téridőben. Bár a mitológusok
legjobb tudásuk szerint
összeállították az istenek
leszármazási
táblázatát (családfáját), ez
mégsem tekinthető pontosnak, mivel nem
vették (nem vehették) figyelembe az időfizikai
összefüggéseket. Ebben
az írásunkban első alkalommal teszünk
kísérletet erre, hogy a teljesség
igénye nélkül rávilágítsunk a
mítoszok ezoterikus titkaira, melyek a
teremtés kezdeti lépéseit írják le
több-kevesebb pontossággal.
Mivel az évszázadok során a beavatottak
által összeállított mítosz
rendszer gerincéhez sok kívülálló,
beavatatlan szerző hozzátette a maga
elképzeléseit, nyilvánvaló, hogy
nehéz feladat a jó megoldásokat
kiválogatni a rosszak közül. A tudásra
rárakódott háttérzaj csak
részben szűrhető ki, így eredeti
teljességében valószínűleg sosem
tudjuk majd helyreállítani a hellén bölcsek
tanításait. Némi segítséget
jelent, hogy más forrásokból és a
saját kutatásaink alapján már sok
részletet ismerünk a teremtéstanból. Ennek
alapján és főként a görög
szavak szótagjainak magyar nyelvű
értelmezésével sikerült olyan szinten
megfejteni a mitológiában rejlő ezoterikus tudást,
hogy egyértelmű
legyen annak mély bölcsessége. A
témával kapcsolatban érdemes még
elolvasni Az alvilági folyók titka és a
Hellász földrajza és az
időfizika című írásainkat.
2. AZ ISTENEK TULAJDONSÁGAI
1. Khaosz:
Ká-usz, azaz a hullámtér forrása. A
teremtés kezdeti ősállapota, amiből
minden folyamat elindul. A ká szótag jelentése a
hun rovásírás K
jelének időfizikai értelmezéséből
adódik, míg az us szótag az LY (lyuk)
jelnek felel meg.
2. Uranosz:
Úr-án-usz, magyarul az Úr égi
forrása. Egyes források szerint Gaia,
mások szerint Aithér és Hémera fia.
Felesége minden mítoszban Gaia,
akivel együtt nemzették a hekatonkheireket (három
100 kezű, 50 fejű
óriást), küklopszokat (három kerekszemű
óriást), gigászokat (hat
óriást), titánokat (hat férfi
óriást) és titaniszokat (hat női
óriást).
Mivel Uranosz félt a huszonnégy
leszármazottjától, bezárta őket a föld
mélyébe. Gaia fellázította őket az apjuk
ellen, majd a kitörő háborúban
a legfiatalabb titán, Kronosz levágta apja
nemzőszervét és a földre
dobta. Uranosz földre hulló véréből lettek az
Erinnüszök.
Uranosz a neve és tulajdonságai alapján
egyértelműen a Teremtő Atya
jobbos forgású okforrását jelenti,
tehát nem származott, nem
származhatott senkitől, mivel ő volt a kezdet. Viszont mindenki
belőle
származott Gaia révén. Fiainak hatos csoportjai a
tulajdonságaikkal
utalnak a Mindenható forráshelyeire és alapvető
paramétereire. Ezek:
titánok (jobbos csavarodású időhurkot tud
alkotni), titaniszok (balos
csavarodású időhurkot is tud alkotni), küklopszok
(másolatai együtt egy
szemlélőpontnak számítanak), gigászok
(hullámterük óriásira nő, bár
egyes források szerint nem hatan, hanem huszonnégyen
voltak) és
hekatonkheirek (belőlük százfelé ágazó
időrendszerek születnek). Ezek
az istenek azért voltak bezárva a föld (Gaia)
mélyébe, pontosabban
méhébe, hullámterébe, mivel ott nemzette
őket (másolati forrásokat).
Uranosz nemzőszervének levágása az idő istene
által arra utal, hogy az
időhurok létrehozása után az
időhullámtér kisodorta Uranoszt az összes
vizekből (a Khaosz szélére), miáltal
képtelenné vált a további
leszármazottak keltésére.
3. Gaia:
Gája, magyarul gallya, azaz leszármazottja. Neve
valójában nem valaki
leszármazottját jelenti, hanem azt, akiből
leszármaznak mások. Erre
utal Magyarországon a Galyatető hegycsúcs is, vagyis Gaia
valószínűleg
a Teremtő Anyával azonos. Azért kell balos
forgású okforrásnak
tekintenünk, mert földanyai tulajdonsága az anyag
forgásirányára utal,
vagyis a női létezőre. Ez a Gaia természetesen nem azonos
a későbbi
igazi földanyával, a Föld bolygó
helytartó istennőjével.
4. Erebosz:
Er-ed-usz, magyarul inkább Ered-ős. Khaosz fia, az
alvilági sötétség
megszemélyesítője. Belőle ered Aithér,
Hémera és Kharón. Valószínűleg
egy jobbos forgású okforrásról van
szó, ennél több nem állapítható
meg
a rendelkezésre álló leírások
alapján.
5. Nüx:
Niksz. Khaosz lánya, az éj
megszemélyesítője. Valószínűleg egy balos
forgású okforrásról van szó.
6.
Hémera:
Ém-era, magyarul Én-éra vagyis én, az idő.
Erebosz és Nüx gyermeke,
Aithérrel együtt a nappal megszemélyesítője.
Az első élőlény, a téridő
azon tulajdonságára utal, hogy
szemlélőpontként éntudata, identitása
van.
7.
Aithér:
Ajtér, magyarul Altér, A-tér vagy Éter.
Manapság inkább világéternek
vagy alfatérnek mondjuk, azaz a Mindenható
téridejének. Az örök fény és
a nappal megszemélyesítője, mert az éter
időhullámai közvetítik a
források (fénymagok) létezését.
Erebosz és Nüx fia, aki jelenti a
legfelső égboltot is, tehát a mindent magába
foglaló legfelső
dimenziószintet (6D).
8.
Ókeanosz:
Ó-két-an-usz, magyarul Öreg két égi
forrás vagy két öreg égi forrás.
Uranosz és Gaia fia, minden élet és
élőlény belőle ered. Az élőlények
ősapjaként ő a világot körülfogó tenger.
A neve alapján valójában nem
egy személyről, hanem két okforrás
együtteséről van szó, a Teremtő
Atyáról és Teremtő Anyáról, akik
hullámtere az idő óceánja, a
népmeséinkben az óperenciás (ober-ens)
tenger, amit ma óceánnak
(legnagyobb víztömeg) hívunk és
körbeveszi az egész teremtést.
9.
Téthüsz:
Tét-usz, a tevő, cselekvő forrás. Uranosz és Gaia
lánya, Ókeanosz
felesége. Ő az ősanyja mindennek. Kettejükből
származott a legtöbb
folyóvíz. Valószínűleg egy balos
csavarodású okforrásról lehet szó.
10. Pontosz:
Pontos vagy Pont-usz. Aithér és Gaia fia, a tenger
megszemélyesítője. Ő
valójában az idő hullámtengerének
forrása, a Pont, tehát vagy az egyik
okforrás lehet konkrétan vagy
általánosságban a jelenpont.
11. Themisz:
Tém-is, magyarul inkább támasz-nak
mondanánk. Uranosz és Gaia lánya, a
jog és törvényesség istennője, valamint
jövőbe látó istennő. A törvény
és jog a rend támasza. A rend, mint rendező erő a
téridő hullámterének
egyik tulajdonsága, ami támasztékul szolgál
a benne, a törvény rendje
szerint élő teremtményeknek.
Jövőbelátóként a térforrás
tachionjaira
utal, amik forrásai kirohanva a saját
múltjukból tulajdonképpen a
jövőjükbe rohannak.
12.
Klümené:
Kimené, magyarul Kimenő. Ókeanosz és
Téthüsz lánya, akinek neve az
időhullámtér kiáradását jelenti
(eseményhorizont). Neve utalhat egy
balos forgású okforrásra is, ami kifelé
tart a Khaoszból.
13. Thanatosz:
Tanatosz, magyarul Tan-Atyós, azaz a Tan Atyja. Erebosz
és Nüx fia, a
halál megszemélyesítője. Neve azt jelenti, hogy a
teremtésben a legfőbb
tan, tudás az, hogy minden múlandó, így a
halál az élet legfőbb
tanítója. Neve utalhat egy jobbos forgású
okforrásra is.
14.
Kérek:
Kér-ek, magyarul elveszek valamit. Nüx lányai, a
halottakból táplálkozó
fekete szellemek, az elmúlás jelképei.
15. Nemeszisz:
Nemezis, magyarul talán Nemesít, Nem-ez-isten vagy
Nem-Ízisz. Nüx
lánya, a gőg és elbizakodottság
megtorlásának megszemélyesítője. Egyes
leírások alakját összemossák
Lédával, aki Zeusz elől liba képében
menekült, de az isten hattyúként egyesült vele.
A liba egy tojást
szült, amiből szép Heléna kelt ki. A
mitológiai leírása alapján nem
könnyű azonosítani, milyen időfizikai tulajdonságnak
felel meg, de
valószínűleg egy balos forgású
okforrás lehetett eredetileg.
16.
Mnémoszüné:
magyarul Nem-a-szünet-nek mondanánk. Uranosz és Gaia
lánya, az
emlékezet megszemélyesítője, aki Zeusztól
szülte a múzsákat (a kilenc
forrás nimfát). A neve (nem szűnik meg) és
tulajdonsága (emlékezés a
múlt eseményeire) alapján ő az időhullámok
modulációja által hordozott
információ, a tudás megtestesülése,
ami már a kezdetektől fogva jelen
van a teremtésben.
17.
Kharón:
Kárón, magyarul a Ká hullámteret
róvó (kibocsátó) forrás. Erebosz
és
Nüx fia, tehát valószínűleg egy jobbos
forgású okforrás neve. Ugyanígy
hívják a mítoszokban az alvilági
folyón ide-oda járó, kerengő hajóst is
(Keren, Koron, Körön), aki a holtak lelkét
átviszi az alvilágba.
Hajósként azonban a
lélekszállító angyalokat jelenti a
misztikában.
Bővebben lásd: Az alvilági folyók titka
című írásban.
18. Erisz:
Er-es, magyarul talán eredőnek lehetne fordítani.
Nüx lánya, a viszály
megszemélyesítője. A viszályt magyarul
széthúzásnak is mondjuk, ami a
világ kiterjedését növelő eredő
tulajdonságra, az időhullámok taszító,
sodró hatására vonatkozik (eredő vektor).
19.
Erinnüszök:
magyarul Erényesek. A bosszú istennői, akik Uranosz
véréből születtek,
amikor annak levágott nemiszervét Kronosz a földre
dobta. Hárman
vannak: Alléktó (az alsó forrás vize),
Tisziphoné (valószínűleg
tiszta-fő-né), Megaira (valószínűleg
megállító). Hajukban kígyók
tekergőznek, testük fekete és
denevérszárnyakon repülnek. Minden súlyos
bűn elkövetőjére lelkiismeret furdalást vagy
őrületet bocsátanak, amíg
meg nem tisztul a bűnétől. A mitológiai
leírásuk alapján balos
csavarodású időhurkok lehetnek, talán
antiszerinók vagy antifotinók.
20.
Erósz:
magyarul Er-ős. A szerelem istene. A Khaoszból született,
elemi ereje
mozgatja a világmindenséget. Erejével nem lehet
szembeszállni, vagyis
minden időforrást elsodor. Ugyanakkor nyilával, azaz
vektorával
szerelmet kelt a szívekben, az időrendszerek centrumában.
Ez azt
jelenti, hogy hullámtere befelé vonzó
erőként működik, mint negatív
taszítási vektor az időhurok körül.
21. Kronosz:
Koronos, magyarul Idős. Az Uránosztól és
Gaiától származó legifjabb
titán, az idő istene. Ő nemzette nővérével,
Rheiával a későbbi hat
főistent: Hesztiát, Démétért,
Hérát, Hadészt, Poszeidont és Zeuszt.
Uranosz megcsonkítása után elfoglalta apja
helyét az égben és a
Tartaroszba taszította ellenfeleit, a hekatonkheireket és
küklopszokat.
Szülei erre azt jósolták neki, hogy egyik gyermeke
fog véget vetni
uralmának. Ezért mindegyiket elnyelte, de Rheia
megmentette az utolsót,
Zeuszt és egy bepólyált követ adott neki
helyette. Amikor Zeusz
felnőtt, mérget adott apjának, aki erre kihányta
testvéreit és együtt
megindították harcukat Kronosz (az elmúlás)
ellen. Tíz évig folyt a
harc (tíz önkeltési cikluson át?), majd Zeusz
a titánok és
hekatonkheirek segítségével legyőzte és a
Tartaroszba taszította apját.
Kronoszt a hellének sarlóval (időhurok) és
homokórával (múlt-jelen-jövő
idő) a kézben ábrázolták, illetve a korai
időkben varjú alakjában is
tisztelték. A varjú fekete madár, a neve latinul
cornix (magyarul ez:
idő-nem), görögül koróné (Koronisz:
Varjúlány), innen ered a nyelvészek
szerint a Kronosz név is. Valójában inkább
a varjú egy szemléletes
utalás a nemtér-nemidő korom feketeségére
és arra, hogy az idő
önmagában láthatatlan (fénytelen, azaz
fekete) és mindent elnyelő (mint
a fekete lyuk).
Ha Uranosz a Teremtő Atya, akkor Kronosz az Ő időhullámtere
lesz. Az
időből született hat főisten egyértelműen a
térszerán hat
forráshelyének felel meg. A hatalma végét
jelentő jóslat arra utal,
hogy az idő forrása vakon rohan a saját jövője
felé, azaz egy
tachionról van szó, akinek gyermekei a másolatai.
Az első öt másolat
felfalása azt jelenti, hogy ezek egymásban
léteznek és egymás számára
léteznek, mert egymás múltját eszik. A
hatodik isten elrejtőzése ezen
sors elől a nemtér-nemidő zónában
történik. Ő Zeusz, az utolsó isten
lesz az, aki kiszabadítja testvéreit, vagyis
általa kezdődik újra az
időciklus az időhurokban. Ez a Mindenható
születésének története, aki
úrrá lesz az időn, vagyis a virtuális
forrásképek elmúlásán és
ezáltal
halhatatlanná válik.
22. Rheia:
Reja, magyarul Ré-Éa. Kronosz felesége. Ha Gaia a
Teremtő Anya, akkor
Rheia az ő időhullámtere lesz.
23. Hesztia:
Esztia, magyarul Ész-ti-anya, ma inkább
eszecskének mondanánk. Az örök
szűzesség, a családi tűzhely és otthon
védelmezője, a tűz istennője.
24.
Démétér:
magyarul inkább Dóm-éter-nek, a ház
szellemének mondanánk vagy
Dóm-e-tér-nek, a tér házának. Ő a
föld áldásainak, a termésnek az
istennője, jelvénye a búzakalász és
nárcisz, madara a daru.
25. Héra:
Éra, magyarul óra vagy korszak. Zeusz
feleségeként a házasság és
hűség,
gyermekáldás istennője. A hűség ez esetben a
ciklikus időrendszer
megbízhatóságát jelenti, amivel
örökké újrakelti magát,
megújítva
hullámterét.
26.
Hadész:
Ad-ész. Az alvilág istene, ahol a holtak lelkei
élnek tovább érdemeik
szerint. A jók Élüszionba kerülnek, a rosszak
Tartaroszba. Bővebben
lásd: Az alvilági folyók titka című
írásban.
27.
Poszeidón:
Foszejdon, magyarul inkább Fő-szedő-nek vagy
Fő-összes-idom-nak, a fő
testet adónak lehetne legjobban fordítani. A tenger
istene, aki
háromágú szigonyával (az anyagi
részecskék hármas
elágazásának
szimbólumával) felkorbácsolja vagy
lecsendesíti a tenger hullámait. Ő
is aranyos palotában lakik, mint Héliosz és
szintén szekéren közlekedik
a tengeren, nem hajón. Kedvenc állata a ló.
Valószínű, hogy itt nem a
földi tengerek vizeiről van szó, hanem az idő vizeiről az
alsó világban
vagy egy másik világban, például
párhuzamos térszeletben.
28. Zeusz:
Zé-usz, szó szerint az utolsó forráshely,
mivel a Z az ABC utolsó
betűje. Kronosz hat gyermeke közül Zeusz volt az
utolsó, aki végül
legyőzte apját, az időt és ezzel ő lett az istenek
vezetője, a
világrend őre. Apja után hívják
Kronión-nak is.
29.
Athéné:
Atyá-né. Zeusz harmadik lánya Métisztől.
Zeusznak megjósolták, hogy
Métisznek fia fog születni, aki megfosztja őt a
hatalomtól, ezért
lenyelte Métiszt. Később Zeuszt egyszer
fejfájás kínozta, mire
Héphaisztosz úgy segített rajta, hogy a
kalapácsával fejbe verte. Ekkor
pattant ki a fejéből szikraként Athéné,
hangos csatakiáltással, teljes
fegyverzetben (dárdája Niké, a győzelem istennője,
pajzsa az égisz).
Athéné a bölcsesség, tudás és
háború istennője, valamint a városok
(Athén) és kézművesek védője, madara a
bagoly. Ugyanúgy született,
ahogy az indiai mítoszokban Rudra, aki Brahma fejéből
pattant ki
szikraként. Valószínűleg egy női kerub, Zeusz
egyik nullás másolata,
mivel felnőttként született (készen).
30.
Hórák:
magyarul Órák. Zeusz és Themisz lányai. A
természeti rend őrzői, az
Olümposzon a kapukat nyitják és csukják,
tehát ajtónállók, rendőrnők.
Hatan vannak: Diké (Igazságosság), Eunomia
(Törvényesség), Eiréné
(Béke), Thalló (Sarjasztó), Auxó
(Növesztő), Karpó (Gyümölcsöztető).
Valószínűleg kapuőr angyalok lehetnek, akik őrzik a
mennyországba, azaz
a felsőbb dimenzióvilágba vezető
átjárókat, fénykapukat.
31.
Moirák:
Mojra, Mostra, magyarul inkább mustrának mondjuk. Zeusz
és Themisz
lányai, a végzet istennői, a Hórák
testvérei. Hatalmukban áll
megakadályozni még az istenek szándékait
is. Nevük jelentése
osztályrész, ami mindenkinek kijár és
elkerülhetetlen. Hárman vannak:
Klóthó (aki fonja az élet fonalát),
Lakheszisz (kockavető azaz a
véletlen generátor) és Atroposz (aki
elvágja az élet fonalát). Az élet
fonala az élvonali időszál, ami összeköti a
teremtés egyes részeit, az
egymásból elágazott, leszármazott
időrendszereket.
32.
Éósz:
Éjes. Hüperión és Theia lánya, a
hajnal istennője. Asztraiosztól
(asztrálos: csillagos) született fiai a négy
égtáj szelei (Boreasz:
északi, Notosz: déli, Eurosz: keleti, Zephürosz:
nyugati) és
Éószphorosz, azaz Lucifer, a hajnalcsillag (zenit, a
felső irány).
Hajnalként a nap kezdetét jelenti, vagyis fiai a
teremtés elején
született arkangyalok lesznek, a négy
világtáj megszemélyesítői.
33.
Héliosz:
Éli-usz, magyarul Éli-ős. Ő az élő Napisten,
Hüperión és Theia fia, aki
négy szárnyas ló vontatta tüzes
szekerén minden nap végighajt az
égbolton, majd pihenőre tér arany
palotájában (az Aranyvárosban).
Odafentről mindent lát a Földön
történtekből és szívesen szól az
isteneknek szükség esetén a
látottakról.
A mítoszok szerint Klümenével, Ókeanosz
és Téthüsz lányával nemzett öt
lányt és egy fiút (Phaethónt). A
lányokat héliaszoknak (Éli-ászai) vagy
héliadáknak (Éli-adta) hívják.
Amikor Phaethón (Fa-et-on vagy Fél-tő-n)
megtudta, ki az apja, elkérte a szekerét egy napra, de
nem bírta féken
tartani a lovakat. A szekér letért az
útjáról és hol eltávolodott a
Földtől a csillagok felé, hol túl közel ment
hozzá, amivel felperzselte
a földet, sivataggá égetve
Észak-Afrikát és Arábiát. Emiatt
lettek
feketék az aithiopszok (etiópok), Aithiópia
(Ajtó-pia) népe. Végül
Zeusznak kellett közbeavatkoznia, és a napszekeret egyes
források
szerint a földre sújtotta villámával,
más források szerint viszont az
Eridanosz vizébe vetette (a nemtér-nemidőbe).
Ez a történet valószínűleg egy balos
csavarodású antitérszerán
keletkezéséről szól a téridőben
(tértükrözés révén). Az
antitérszerán
áll ugyanis öt balos tachionból (lányok)
és középen egy jobbos
szívpontból (Phaethón). Az antitéridő
által okozott kozmikus
katasztrófa egyaránt lehetett a
Naptevékenység feltűnő megváltozása
vagy egy olyan bolygókatasztrófa, ami miatt a Föld
pályája
megváltozott. Ez valószínűleg a Hold
befogásának idején történhetett,
mintegy 13000 évvel ezelőtt.
Héliosz Rhodosszal (más forrásokban
Rhodéval) nemzett még hét fiút,
akik csillagjósok lettek. Ez a leírás
valószínűleg egy fénykvantum
(fotinó) keltését jelenti a téridőben,
mivel a csillagok fénye (a
belőlük jövő fény) ennek köszönhető. A
mítosz azonban hiányos, mert itt
még szerepelnie kellene egy lánynak is, aki a
szívpont szerepét tölti
be a fotinó centrumában.
34.
Hermész:
Er-mész, magyarul Érmes. Zeusz és Maia fia, a
hírnök. Kezében
hírnökpálcát tart, amin két
kígyó tekergőzik. Ő az ügyesség istene, a
vándorok, kereskedők és tolvajok pártfogója
és mellesleg feltaláló. Ő
vezette a holtak lelkét az alvilágba, egészen a
Sztüx folyó partjáig.
Hermész élete első napján ellopta Apollón
ötven tehenét úgy, hogy a
menetiránynak hátrafelé hajtotta el őket, vagyis
az időben visszafelé
mozogva vezette el az állatokat. Az időben visszafelé
való mozgás
mindig látszólagos jelenség, és a tachion
kettős sűrűségű hullámterében
a hátrafelé, kifelé szaladó forrást
jelenti, ami az időszálat
létrehozza. Hermész ezért az istenek
hírnöke, de nem személy, hanem
fizikai tulajdonság, jelenség, mert a teremtésben
az információ az
időszálakon át terjed tova azonnal. Így mindenhova
odaér, az Ér-mes
istenségnek köszönhetően.
35.
Arész:
Ár-ész, magyarul az ész áradata. Zeusz
és Héra fia, a háború és
öldöklés istene. A rómaiaknál Mars,
Gradivus vagy Bellipotens néven
említik. Bellipotens: Belső-pont-ens. A háború
pusztítással jár, a
teremtésben pedig a legfőbb pusztító erő az
ellenirányú forgás
időhurkokat lebontó ereje. Ha az ász a Mindenhatót
jelenti, akkor az
ész valószínűleg az Antimindenhatót, aminek
hullámtere, kiáradása
lebontja a jobbos csavarodású létrendszereket.
36.
Héphaisztosz: E-fa-iszt-usz, magyarul az Életfa
isteni forrása.
Zeusz és Héra csúnya és sánta fia,
az istenek kovácsa (mérnöke), aki
jártas a fémmegmunkálásban.
Építész és fegyverkovács, de
készített
robotokat is, vagyis alkotó, feltaláló szellemű
isten. Nevének
jelentése alapján valószínűleg az
Életfáról, az isteni mindentudásból
szerzi tudását az alkotáshoz, műhelye a
tűzhányók mélyében van.
37.
Apollón,
másik nevén Phoibosz: Főbb-usz isten, akinek neve
Ragyogót vagy inkább
Fényest jelent. Zeusz és Létó fia,
tehát a Mindenható szülte az
idősemmiben, vagyis egy szerinóról van szó. A
mítoszokban napistennek
is tekintik.
38. Tartarosz:
magyarul inkább Tér-táros-nak mondanánk. Az
alvilág megszemélyesítője,
a 4D-s tér által tárolt 3D-s alvilág. Ide
kerülnek a gonoszok a haláluk
után, pontosabban ide kell reinkarnálódniuk a
túlvilágról. Bővebben
lásd: Az alvilági folyók titka című
írásban.
39.
Léthé:
Léte. A létezés folyója, az idő vize.
Bővebben lásd: Az alvilági folyók
titka című írásban.
40.
Létó:
magyarul a lét tava, a létezés vize. Koiosz
és Phoibé lánya, Zeusz
kedvese. Amikor Apollónnal és Artemisszal volt
várandós, Héra üldözése
miatt a föld nem akarta befogadni, ezért a vízen
úszott (valójában ő
maga a víz). Végül a kopár Ortügia
szigetén talált menedéket, ami így
lerögződött és Délosz (Fényes, magyarul
ma inkább déliesnek mondanánk)
szigete lett belőle. Lehetséges, hogy ő a
térszerán közepén egzisztáló
szívpont, egy balos forgású
forráslátomás.
41. Antaiosz:
Anteusz, Antájos, magyarul Anti-tájékos. Poszeidon
és Gaia fia, egy
óriás, aki erejét anyjától, a
földtől nyerte. Mivel erejét a balos
csavarodású anyagtól nyeri,
valószínűleg az anti létrendszerekre
utalhat a neve és tulajdonsága, amivel ellenáll
másoknak. Végül
Héraklész győzte le.
42.
Tüphón
vagy Typhoeusz: Ti-fő-usz. Gaia és Tartarosz fia, a száz
sárkányfejű
szörny, ami Zeuszon akart bosszút állni a
gigászok Tartaroszba zárása
miatt. Zeusz a villámaival leperzselte a fejeit és
ráborította az
Etnát, ahol azóta is füstölög
magában. Felesége Ekhidné volt, akivel
több szörnyet is nemzett, amik mind hasonló,
kígyószerű, sokfejű és
gyilkos időrendszerek voltak (Orthrosz, Khimaira, Ladón,
Kerberosz,
Szkülla, Hydra).
További istennevek, amik rejtett jelentését
még nem sikerült
kielégítően tisztáznunk.:
Élektra:
Él-ek-tra. Ókeanosz és Thétüsz
lánya. Férje Thaumasz (Támasz),
gyermekeik Irisz és a három Harpüia (Ár-pia).
Hüperion:
Hiperion, jelentése túlsó. Uránosz
és Gaia fia, felesége Theia,
gyermekeik Éósz, Héliosz és
Szeléné.
Theia:
Teja. Uranosz és Gaia lánya, Hüperiónnal
egyesülve szülte Hélioszt
(Napisten), Éoszt (Hajnalistennő) és
Szelénét (Holdistennő).
Kriosz:
vagy Kreiosz. A titánok egyike, Uranosz és Gaia fia.
Felesége Erübia,
gyermekeik Asztraiosz, Pallasz és Perszész.
Koiosz:
A titánok egyike, Uranosz és Gaia fia. Felesége
Phoibé titanisz, akivel
két lányt nemzettek: Létót és
Aszteriét.
Phoibé:
A Fénylő. A titaniszok egyike, Uranosz és Gaia
lánya.
Iapetosz:
A titánok egyike, Uranosz és Gaia fia. Felesége
Themisz, gyermekeik
Menoitiosz, Prométheusz és Epimétheusz. Mivel
Kronosz mellé állt az
istenek háborújában, ezért Zeusz
büntetésül a Tartaroszba zárta.
Mómosz:
magyarul mumus, a gáncsoskodás
megszemélyesítője.
3. ÖSSZEFOGLALÁS
Az eddigi elemzések alapján
megállapítható, hogy a hellén
mitológiában
a tíz okforrás név szerint szerepel. Ezt az is
megerősíti, hogy Erebosz
és Nüx leszármazottai pont tízen vannak, de
nem mind a tíz leszármazott
lehet okforrás az istennevek jelentése alapján. A
jelenlegi időfizikai
tudásunk alapján úgy gondoljuk, hogy a
következő istenek lehetnek az
okforrások.: A jobbos forgásúak: Uranosz, Erebosz,
Pontosz, Kharón és
Thanatosz, a balos forgásúak: Gaia, Nüx,
Téthüsz, Klümené és Nemeszisz.
Mivel egyelőre nem találtunk más ókori
forrásművet, amiben az
okforrások forgásiránya (neme) szerepelne,
ezért nem állíthatjuk
biztosan, hogy fele-fele arányban vannak a jobbosak és
balosak a
létezésben.
Az Uranosz és Gaia okforrások együtt
nemzették a hullámterükben
(Kronoszban és Rheiában) az első időhurkot
(Mindenhatót), aki titánok
néven jelenik meg a mítoszban. Benne minden tachion
forráshelyének
saját neve van (Hesztia, Démétér,
Héra, Hadész, Poszeidon és Zeusz),
míg a rendszer szívpontja valószínűleg
Létó vagy Mnémoszüné lesz, ezt
még nem tudjuk biztosan.
A Mindenható első öt másolata, arkangyala
Éósz fiaiként szerepel a
mitológiában, a további istenek közül
pedig kiemelkedik Héliosz
napisten, a mi rendszerünk helytartója, aki szintén
térszerán.
Az istenek közti háborúk és hatalmi
vetélkedések egyrészt a teremtést
befolyásoló hatások, jelenségek
dominanciájának változására utalnak,
másrészt a forrásrendszerek közti
kölcsönhatásokra (taszítás,
lebontás,
szeparáció). A házasságok, szerelmi
ügyek pedig egyrészt a képviselt
tulajdonságok közti logikai
összefüggéseket, másrészt a
leszármazási,
keletkezési folyamatokat hivatottak bemutatni. Tehát
eredetileg semmi
közük nem volt holmi szappanoperába illő
párkapcsolatokhoz, ezt csak
később tették hozzá a mítoszhoz a mindent
emberi fogalmakkal magyarázni
próbáló kívülállók.
A hellén mitológia és az időfizika közti
szoros kapcsolatra utalnak még
a leírásokban rendszeresen felbukkanó
kígyók és sárkányok is, amik a
tachionok formai analógiái. Nem csak a
görögöknél, hanem minden más nép
és kultúrkör (egyiptomiak, sumérek,
perzsák, hunok, hinduk, indiánok,
stb.) fogalomtárában is fontos helyük van,
ezért megbízható jelzői az ősidőkből fennmaradt
teremtéstannak a kutatók számára.
Készült: 2008.01.20.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz