ÉSZREVÉTELEK A
SÁMÁNHANGOKHOZ
Joan Halifax - Sámánhangok (Látnoki
beszámolók a világ minden
tájáról)
című könyve a Filosz Kiadónál jelent meg
2006-ban. A mű harminchat
történetet tartalmaz kilenc csoportba gyűjtve, amiket a
világ különböző
részein élő sámánok mesélnek el a
munkájukról és személyes
tapasztalataikról. Az alábbiakban ezek közül
emeltem ki azon érdekesebb
gondolatokat, amik valamilyen kapcsolatban állnak az időfizikai
világképpel. Annak ellenére, hogy a könyvben
megszólaló sámánok
többsége kifejezetten műveletlen, sokszor analfabéta
ember volt, aki a
maga kultúrkörének fogalmaival
próbálta magyarázni különleges
élményeit. A tapasztalatok többségét
magam is megéltem az elmúlt
években, ezért tudom tanúsítani, hogy a
leírtak igazak és mindnek
racionális magyarázata van - csak a
teremtésfilozófiát kell érteni
hozzájuk.
1.
A szent látást bemutató 4. fejezetben Aua, az
Iglulik eszkimó sámán
elmondja, hogyan lett sámán azáltal, hogy
bekapcsolt a lelki látása és
ezáltal elnyerte a megvilágosodást, amit az agy
és a test sámánfényének
nevezett. A látomása során keresztül
látott a házon, lefelé belelátott
a földbe és fölfelé az égbe,
meglátva minden dolgok belső fényét.
Ez a leírás a közvetlen lelki
érzékelésről szól, amikor a
dolgokból
áradó időhullámokat észleljük
közvetlenül. Ilyenkor minden egyforma
sárgás fényben világít, mindenen
keresztül tudunk látni és a kép nagyon
éles, sokkal tisztább, mint az optikai
látás. Megfigyelhető, hogy minél
sűrűbb egy tárgy, annál erősebb a fénye, mert
annál több elemi
részecske található benne. Így az
anyagától függően minden dolog
összetétele felismerhető némi gyakorlás
után. Ugyanígy a hőmérséklet
emelkedése is a fényerősség enyhe
növekedésével jár az anyagban pattogó
fénynek köszönhetően.
2.
A csodás gyógyító erőről
szóló 5. fejezetben María Sabina, a mazaték
sámánasszony azt állítja, hogy
létezik egy, a mienken túli világ, itt a
közelben, láthatatlanul, ahol az Isten él és
a holtak, a szellemek és a
szentek. Egy világ, ahol már minden
megtörtént és minden ismert. Ez a
világ beszél a saját nyelvén. Ebbe a
világba a gyógyítással foglalkozó
sámánasszony a psilocibyn hallucinogén gomba
segítségével jutott el,
ahol sokmindenre megtanították egy Könyv
segítségével, amiben a világ
titkai vannak leírva. Ezt a Könyvet annak ellenére
tudta elolvasni,
hogy analfabéta volt és mégis mindent
értett belőle.
Itt a sámánasszony a 4D-s
túlvilágról beszél, ahol a mindenidő
állapot
miatt egyszerre észlelhető lélekkel a múlt, jelen
és jövő minden
pillanata. A 4D-ben a kommunikáció telepatikus
fogalomnyelven történik,
amire a földi nyelvek közül a leginkább a magyar
hasonlít. A Könyv
igazából egy hozzáférési
jogosultság, afféle lélekbe telepített
szoftveres terminál a mindentudáshoz (akasha), ami a
teremtés
működésével kapcsolatos összes
információkat tartalmazza.
3.
Ebben a fejezetben Ramón Medina Silva, a huichol
sámán elmondja, hogy
álmában a Napisten (Tajaupá) biztosította,
hogy ha felnő, sok mindent
fog tudni és megérti, mi a Tűz Nagyapa és mi a
Nap. A tűzről úgy
beszél, mint aminek ötféle különböző
színe van és lángjai szétválnak
egymástól.
Ebből a rövidke leírásból kiderül, hogy
az indiánokat a Napisten
(térszerán) tanítja a teremtés
működésének alapjaira. Mivel azonban a
huicholok számára ezek a látomások
személyes élmények, nem beszélnek
róla, pontosan mikre is tanítják őket a
túlvilágon.
4.
Az átalakító erőről szóló 6.
fejezetben Aua, az Iglulik eszkimó sámán
egy testen kívüli utazásról mesél a
Nappal Földjére, ami egy túlvilági
tájék, a halottak paradicsoma, ahol az emberek boldogok
és mindenki jól
érzi magát.
A leírás egyértelműen a 4D-s
túlvilágról szól, ami azért a Nappal
Földje, mert a 4D-ben állandóan világos van
(nincs éjszaka). Ez a közeg
fénytartalmának és a lélekkel
történő érzékelésnek egyaránt
köszönhető.
5.
Ebben a fejezetben Ramón Medina Silva, a huichol
sámán elmondja, hogy a
testet alvás közben elhagyó lélek
elkóborolhat vagy elrabolhatják a
szellemek, sőt meg is ehetik a rosszindulatú lények. A
lélek úgy néz
ki, mint egy kis kullancs, ami nagy frekvenciájú sziszegő
vagy fütyülő
hangot hallat és fénylik. A lélek a fejben lakik
és a fejtetőn
található lágy ponton, a kupúrin
keresztül mehet el belőle. A kupúri a
korona, a lélek élete. Az életerőt (lelket) egy
vékony fonal köti az
emberhez. Ha a lélek baleset miatt kiesik a fejből, azt
mondják rá,
hogy magánkívül van, ekkor a sámánnak
kell megtalálnia és visszatennie
a fejbe, hogy meggyógyuljon az illető.
Ez a leírás nagyon pontosan beszél a lélek
részecskéről, ami világít és
sajátos rezgést bocsát ki magából,
ami alapján felismerhető. Megemlíti
a lelket a testhez kapcsoló ezüstszálat
(életvonalat) is, valamint a
fejtetőn látható koronacsakrát.
6.
Szintén ebben a fejezetben Mennydörgésfelhő, a
winnebago sámán mesél
arról, hogy nagy gyógyítóként
emlékezett az előző életeire és a
túlvilágon töltött időkre, valamint arra, hogy
csak a megszületésekor
lépett be a lelke a testébe. Látta az előző
élete után a saját
temetését szellemként és beszélt a
túlvilágon a Földcsinálónak nevezett
felettes lénnyel az újabb
testetöltéséről.
A bölcsebb lelkek valóban csak a testük
megszületésekor lépnek be a
testükbe, előtte még a túlvilágon
tartózkodnak. Sokfelé népszerű szokás
a halál után kimenni a temetésre és
végignézni azt, mivel ezáltal az
illető mintegy elbúcsúzhat az életétől
lélekben. Ez főleg akkor
hasznos, ha hirtelen halála volt vagy nem dolgozta föl
tudatosan az
átlépés élményét. A
Földcsináló valószínűleg az
indiánok
lélekcsoportját vezető angyal, aki az alárendelt
lelkekről gondoskodik,
segítve fejlődésüket.
7.
Az álmok házáról szóló 8.
fejezetben a Deszana sámán által elmondott
teremtéstörténetnek számos időfizikai
vonatkozása van. Az idők
kezdetén, amikor az emberiséget
betelepítették a földre a kenun érkező
ősök, Jahé Asszony egy gyermeket szült a Nap
Apától (a fallosztól), aki
a Vizek Házában termékenyítette meg a nőt.
Attól esett a nő teherbe,
hogy a Nap Apára nézett. Minden a szemen keresztül
történt.
A szemen keresztüli megtermékenyítés az
időforrás látomás felvillanását
jelenti, a vizek háza pedig az őskáoszt, vagyis a
téridőn kívül
született meg a gyermek (térszerán) a Teremtőtől.
8.
Ugyanebben a fejezetben a Warao sámán azt mondja, hogy az
isteni
madárszellem, aki egy keletről származó
sugárzó fiatalember volt, a
Teremtő Hajnal Madara, pusztán a házra gondolva
megteremtett egy kerek,
fehér, ragyogó dohányfüstből
készült házat, amiben aztán megszületett
a
fénysámánizmus. Ezután négy
társat teremtett, négy férfit a
feleségeikkel, akiket négy színnel jelölt:
fekete, vörös, sárga és kék.
Mind füstté változtak és megtanulták
az új dalt, amit a Teremtő Madár
adott nekik. A mindenséget felfedezni
kívánó ember (sámán)
számára a
Füst Házához vezető híd fehér,
dohányfüstből készült kötelekből
áll,
amin át a mennyei kupola közepére lehet eljutni. Itt
minden nyugalmasan
ragyog és a szellemektől meg lehet tanulni, hogyan kell
gyógyítani.
Ez a történet a Mindenható
születését meséli el, valamint a négy
első
arkangyalt, a négy világtáj őrzőit, akik belőle
keletkeztek a téridőben
(a dohányfüstből készült házban). A
füst ez esetben a transzcendens
hullámteret jelenti a megfoghatatlanságával. A
dohányfüst híd pedig az
időszálakat jelenti, amik felvezetnek az égbe.
9.
Ugyanebben a fejezetben Prem Das, a huichol sámán
elmondja, hogy
regressziós önhipnózis
segítségével megnézte az előző
életeit és a
köztes létet. Ahhoz, hogy a sámán
átkelhessen a túlvilágra, meg kell
találnia a nagy, kavargó fényalagutat, a
nieríkát. Régen az emberek
szabadon tudtak utazni a mi világunk és a
túlvilág között a nieríkán
keresztül és mindenki nagyon boldog volt. Ám
később az itt született
gyermekek súlyos emlékezetkihagyással
születtek, és ezért nem tudták
felidézni az áthaladás módját a
nieríkán. Nem rendelkeztek okkult
erőkkel, amikkel az őseik, az istenemberek, mert a Nap így
akarta.
Azóta csak a sámánok képesek
átutazni a két világ között és
gyógyítani.
Az átjárót szellemek őrzik, akik a
visszatérő sámántól elveszik a
tiltott tudást, vagyis nem lehet korlátlanul
bármilyen titkot áthozni a
mi világunkba.
A nieríka valójában a dimenziószintek
között nyitott térablakot,
fénykaput jelenti, amin át lejönnek az ide
reinkarnálódó lelkek,
illetve fölmennek a haláluk után a
túlvilágba. Ezt külön kapuőr
angyalok kezelik, akik egyben határőrök is. Magam is
tapasztaltam, hogy
bizonyos információkat nem engedtek áthozni a
túlvilágról, gondosan
kitörölve őket a lelkemből. A sámánok
számára egyébként szinte majdnem
minden információ áthozható a
túlvilágról, amire csak szükségük
van a
munkájukhoz, ezért tudunk olyan sokat az
univerzumról.
Készült: 2008.02.28.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz