MINDEN ROSSZ, HA A VÉGE
ROSSZ
"A
múlékony dolgokhoz ragaszkodni nehéz, az
örök dolgokról lemondani
nehéz."
Az emberi lélekben az információk transzcendens
időhullámképek
formájában tárolódnak. Ezek
egymással különféle asszociációs
kapcsolatokban vannak, amiket a rögzítéskor vagy a
későbbi elemzések,
felidézések során tárolunk el
hozzájuk. Így minden tapasztalat részét
képezi egy hálózatnak, amit
információs mátrixnak, régi nevén
szellemnek nevezünk. A hálózati kapcsolatok lehetnek
gondolatok,
érzések, amik térbeli, időbeli és logikai
összefüggések alapján
kerülnek kialakításra, és fő feladatuk
segíteni a tapasztalatok
rendszerezésében,
megítélésében. Ezáltal tudunk
dönteni és cselekedni
az életben, valamint összefüggő egésznek
látni a világot, amiben van
valamilyen rend.
Az információk eltárolásának
asszociatív módjából következik
többek
között az is, hogy a rosszul befejeződött
(végetért vagy félbeszakadt)
kapcsolatokra általában rossz érzésekkel
emlékezünk vissza. A befejezés
után ugyanis elvégezzük a
helyzetértékelést (leltározást),
és ha az
eredmény rossz, akkor ezzel a konklúzióval
zárjuk le az adott
kapcsolatot, okulva a történtekből. Így ha
később újra felvesszük az
illetővel (személlyel, tárggyal, témával) a
kapcsolatot, először ez fog
eszünkbe jutni, lehetővé téve, hogy ott folytassuk
az ügyet, ahol
abbahagytuk.
Ez a jelenség nem csak egy életen belül
működik, hanem nagyobb
méretekben is és reinkarnációs karma
néven közismert. Akik előző
életükben rossz kapcsolatban voltak egymással
és így váltak el (például
megölték egymást), azok újra
találkozva gyakorlatilag ott fogják
folytatni, ahol félbeszakadt a konfliktus. Egy külső
szemlélő számára
érthetetlen módon azonnal ellenszenvesnek
találják egymást és
mindenféle mondvacsinált ürügyekből
kifolyólag újra harcolni kezdenek,
sokszor maguk sem tudva miért. A reinkarnációval
együtt járó felejtés
így nem segít megoldani a problémát, hanem
elmélyíti azt, akut tünetté
súlyosbítva a konfliktust, ami egyre
kezelhetetlenebbé válik, hisz
senki sem emlékszik már rá, mi váltotta ki
az egészet. Természetesen
nem csak egyének, hanem népcsoportok, bolygók,
univerzumok között is
kialakulnak ilyen hosszan tartó konfliktusok, sőt egyetlen
információs
mátrixon belül is keletkezhet efféle harc
(meghasonulás, önmarcangolás).
Mint minden problémát, úgy ezt is lehet
utólag kezelni vagy időben
megelőzni a kialakulását. A kezelés legegyszerűbb
módja a harcoló felek
elszeparálása egymástól (időnyerés
céljából) vagy valamelyikük
győzelme, ami a másik totális
megsemmisítésével (megadásra
kényszerítésével,
megszűntetésével vagy
átprogramozásával) végződik. A
békekötés sokkal nehezebb, mert ehhez előbb
tisztázni kellene a kiváltó
okokat, amihez a szükséges információ
általában nem áll rendelkezésre.
Egy vita soha nem arról szól, hogy mi az igazság,
hanem hogy kinek van
igaza. A vita kiváltó oka pedig a szemlélőpontok
(szellemek) eltérő
információ tartalma az asszimmetriának
köszönhetően. Ez a gyakorlatban
úgy nyilvánul meg, hogy a vita tárgyát
képező témában eltérő a használt
fogalomrendszer értelmezési tartománya, logikai
mátrixa. Az ilyen
konfliktusokban mindenki a maga igazát védi, mivel a
saját értelmezési
rendszerében tényleg igaza van. A vita
megszűntetésének legegyszerűbb
módja tehát a logikai mátrixok
összehangolása, a részletek
tisztázásán
keresztül. Ezt hívjuk diplomáciai
megegyezésnek, közös nevezőre
kerülésnek.
Ha két logikai mátrix azonos, akkor ugyanarra az
eredményre jutnak,
tehát nincs értelme a vitának. Ha
különbözőek, akkor nem
kompatibilisek, nem egy nyelvet beszélnek, tehát
szintén nincs értelme
a vitának. Vita útján tehát gyakorlatilag
nem lehet eljutni az
igazsághoz. A bölcsek ezért nem szoktak vitatkozni,
csak információt
cserélnek és megismerik ellenfeleiket. A kellő szinten
ismert ellenfél
pedig már nem is ellenfél, hisz nem vitapartner
(ellenség) a számunkra.
A konfliktusok megelőzésének leghatékonyabb
módja az, ha nem engedjük őket kialakulni és
elméllyülni azáltal, hogy elzárkózunk
az
ellenfeleink megismerésétől. Amit ismerünk, azzal
mindig könnyebb jó
kapcsolatot fenntartani, mint az ismeretlennel. Mivel pedig a
teremtésben minden kapcsolat múlandó,
szükségszerű, hogy a jól
befejezett kapcsolatok folytathatók később jó
kezdettel. Ezért
fejeződnek be a népmesék, mint élbölcseleti
tanítások mindig azzal a
frázissal, hogy minden jó, ha a vége jó.
Szerencsés az a szellem, aki képes olyan ügyesen
működtetni a
kapcsolatait, hogy azok ne csak jók legyenek a
számára, hanem jó végük
is legyen. Ekkor csak a szép emlékek maradnak meg benne
és később
szívesen kezdi őket újra ha lehetősége van
rá. Hogy mennyire nehéz
azonban ezt megvalósítani, azt a gyakorlat mutatja meg
igazán.
Ami ugyanis jó a számunkra, az táplál
bennünket, tehát általában nem
akarjuk önként befejezni (megválni tőle).
Ragaszkodunk hozzá, ezért a
világ fejezteti be velünk, a kényszertereivel
ránkerőszakolva a
szükségszerű és elkerülhetetlen véget,
ami rossz dolog. Mert csak addig
jár a korsó a kútra, amíg el nem törik
vagy be nem vezetik a vizet.
Ezzel ellentétben ami rossz a számunkra, az
pusztít bennünket, tehát
általában minél előbb be akarjuk fejezni, hacsak a
világ kényszerterei
meg nem akadályoznak ebben. Utána viszont nem
szívesen emlékezünk
vissza rá (rossz szívvel gondolunk rá).
Tehát mindkét esetben ugyanarra
a tapasztalatra juthatunk a valóság
természetével kapcsolatban,
miszerint minden rossz ha a vége rossz. Buddha ezt úgy
fogalmazta meg a
lehető legegyszerűbben, hogy minden lét szenvedés.
Szükségszerű és elkerülhetetlen tehát,
hogy a valóság pontosan az
ellenkezője legyen a népmesei történeteknek. Mert a
valóság nem mese. A
mesék arról szólnak, hogy milyennek kellene lennie
a világnak és
milyennek szeretnénk azt tudni, a valóság pedig
arról szól, hogy
milyennek tapasztaljuk meg valójában a
létezésünket. Ennek is
köszönhető, hogy az illúziók mindig jobban
érdeklik a szellemeket, mint
a valóság természetének kutatása,
vagyis a teremtésben mindig többen
vannak az "elvarázsolt lények", mint a bölcsek.
A mese megvalósulását éppen ezért
mennyországnak hívjuk, a valóságot
pedig pokolnak. Másként megfogalmazva a
mennyország a környezettel való
olyan kapcsolatnak felel meg, ami örökké tart, a pokol
pedig a
múlandóság és átmeneti
állapot megtapasztalása.
Készült: 2007.08.09.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz