A TÉRIDŐ SZERKEZETE AZ ALFA
HOLDBÁZIS CÍMŰ TÉVÉSOROZATBAN
Az Alfa Holdbázis (Space 1999) című angol sci-fi
tévéfilm sorozat 1974-76 között
készült. Néhány epizódját a
Magyar Televízióban is leadták a 80-as évek
elején. A két évadot megélt sorozat
összesen 48 epizódja mai szemmel nézve egy teljesen
elavult, mondhatni gyermeteg, tudományos és technikai
hibáktól hemzsegő szappanopera, gyenge
színészi teljesítménnyel és
olcsó filmtrükkökkel. Ennek ellenére már
megtalálhatók benne mindazon ötletek, amik a 20-30
évvel későbbi, népszerű amerikai sci-fi
sorozatokban is rendszeresen felbukkannak (párhuzamos
univerzumok, gondolatolvasás, telekinézis,
tudatáthelyezés, stb.). Ami természetesen csak a
mai sorozatok kiagyalóinak
fantáziamentességét dicséri, akik
még mindig a régi ötletek bűvkörében
élnek.
Az Alfa Holdbázisnak mindössze egy olyan epizódja
van, a 2x06-os, A kalmár (The Taybor) című, amiben
tisztán és egyértelműen felbukkannak időfizikai
szimbólumok, elsősorban a téridő szerkezetével
kapcsolatban. Ne feledjük, ez a film több mint egy
évtizeddel azelőtt készült, hogy
Magyarországon elkezdődött volna az időfizikai
alapkutatás. A hetvenes években erről még biztosan
nem tudhattak semmit az angol forgatókönyv
írók (sem mások, szerte a bolygón),
tehát gyanítható, hogy az Isten vagy más
beavatott szellem súghatott odaátról a
készítőknek, médiumként használva
őket a kulcsfontosságú információk
leközlésére. Az üzenetük végül
célba ért (sok másik üzenethez
hasonlóan), így most bemutatjuk ezt, a filmből kiemelt
képekkel illusztrálva a lényeget.
A történet elején kis, ezüstösen
fénylő tárgyak jelennek meg az űrállomáson,
amik megbénítják a hozzájuk érő
embereket. Az első egy kupára emlékeztet, azaz két
kúpra a csúcsánál összekapcsolva (mint
egy homokóra), ami az időforrás szimbóluma
(múlt és jövőtér, átfolyik a
jelenponton) és van rajta egy spirálvonal (jobbos
csavarodású lefelé). Ezt követően megjelenik
az űrben, a Hold felszínén egy ismeretlen űrhajó,
ami formailag hasonlít egy oktaéderhez
(térszerán), ráadásul narancssárga
és piros színű. Hogy egészen egyértelmű
legyen, miről van szó, az alsó részére
lángnyelveket festettek a készítői, vagyis a Tűz
(tachion) szerkezetére utalnak ezen a módon. A
hajó megjelenése előtt egy színes
fénycsíkokból álló, bentről
kifelé jobbra csavarodó hullámtér jelenik
meg a Hold felszíne fölött, majd ennek
közepén bukkan fel az űrhajó. A
hullámtér nem gömbszerű, hanem a
széleinél körbevágott, és egy
szabálytalan hatszöglapot formáz, vagyis a
téridő hullámteréről van szó. Az
ábrázolás akkor lett volna tökéletes,
ha balra csavarodónak rajzolják meg és
ügyelnek a színes sávok szerkezeti
kialakítására, de a lényeg így is
egyértelmű. Amikor egy űrhajó beugrik a térbe,
először a térforrásának
deportációs hullámtere jelenik meg, majd ezt
követi a jármű anyaga. Ezt már csaknem 20 éve
tudjuk.
Az űrhajó utasa, egy Taybor nevű kövér kereskedő
és műkincs gyűjtő (ejtsd: tébor, de magyarul
inkább tér-úr-nak kellett volna helyesen
fordítani), akinek fekete ruháján azték
motívumokra emlékeztető időfizikai rajzok
láthatók (időforrás, anyagi részecske, Atya
és Anya egymásba hatoló hullámtere a
székely ABC H betűje formájában, a téridő
spirálja, stb.), valamint láncokra akasztott
fémgolyók lógnak rajta (ezek a súlyok
húzzák le őt az anyagi világ
rabságába úgymond).
Taybor a kezének intésével (akárcsak Sai
Baba) képes elővarázsolni tárgyakat a semmiből
(pontosabban nem derül ki, honnan), bár szerinte mindez
csak illúzió (miként az egész
teremtés is az). Szerinte az ajándékai, amiket az
érkezése előtt küldött át a
bázisra, csak szórakoztató
gyermekjátékok. Az egyik egy
memóriaerősítő, ami segít visszaemlékezni
az elfelejtett emlékekre (ahogy ez az epizód is egy
emlékeztető az emberiség számára az
ezoterikus tudással kapcsolatban). Taybor (kissé
lenézően) olyanokat mond az embereknek, hogy: "Hagytam
játszani a gyerekeket a tűzzel.", illetve: "Az
utasítások színnel jelzettek, a kódot
még egy idiótának is meg kéne
értenie." Ezzel a megjegyzésével arra utal, hogy a
téridő téresszenciáit színekkel jelzi az
érthetőség kedvéért.
Amikor elbeszélgetnek vele a járműve
képességeiről, Taybor azt mondja, hogy az űrhajója
(amit öreglánynak vagy öreg birodalomnak hív) a
gravitáció erejét lovagolja meg, és
térugrással közlekedik a hiperűrön
keresztül, ami nem egy másik világűr
(térszelet), hanem egy olyan dimenziótlanság
(nemtér-nemidő), ami mindenhol ott van (idősemmi), ahol nincs
hagyományos űr (téridő). Ebben mozgás
nélkül lehet bárhová eljutni
(térugrás) egy percen belül az univerzumban (ez
persze jókora túlzás, de az üzenet
lényege egyértelmű). Ugrás előtt ki kell
számolni a célpont koordinátáit, majd
amikor ugrik (teret vált) az űrhajó, azaz megjelenik vagy
eltűnik, akkor szivárvány színű, spirális
fénysugarak veszik körül (téridő
hullámtere, azaz itt a deportációs zóna). A
Hold is egy térgörbületen keresztül került
messzire a Naprendszertől korábban, ami ajtószerűen
kapcsolja össze az univerzum távoli pontjait a
hiperűrön át (utalás a térablakra).
Az űrhajó gondolatvezérléssel működik,
bár vannak a vezérlőpultján nyomógombok
(tartalék megoldásnak). A pilótának csak
integetnie kell a kezével menet közben, mint egy
karmesternek. A hajóba való be és
kiszállást az egyszerűség kedvéért
teleportálással végzik a szereplők. A
hajtómű egyetlen darabból áll, mozgó
alkatrészek nélkül. Taybor bevallja vele
kapcsolatban, hogy valójában soha nem értette,
hogyan működik. Vagyis arra utal, hogy a térforrás
működése nem logikus, értelemmel tisztán
felfogható, hanem ellentmondásos, mivel az időhurok maga
egy időellentmondás. Ezután azt mondja, hogy a hiperűr
végtelen teljessége gyönyörű és soha nem
szűnik meg a lelkére gyakorolt hatása. Vagyis az
őskáosz hullámtere mindig, mindenhol jelen van és
állandóan sodorja a benne lévő
teremtményeket, esetünkben a térforrást. A
hiperűrből továbbá nem lehet
rádióhullámok révén
kommunikálni a téridőben lévőkkel (ahogy a
párhuzamos univerzumok között sem mennek át a
rádiójelek a szeparátor miatt).
Taybor a hajtómű titkáért cserébe
Mayát akarja a Holdbázis parancsnokától,
aki a történetben egy földönkívüli
alakváltó nő, de valójában itt az anyagi
világ illúzióját megtestesítő
mayára gondol, a hindu mitológiából. A nőt
természetesen nem akarják odaadni, vagyis az emberek
ragaszkodnak a folyton alakot váltó
illúzióikhoz. Helyette fölajánlják
Maya pontos másolatát, egy androidot, a kalmár
azonban helyette elrabolja az igazi nőt, hogy feleségül
vegye, mert ő csak eredeti darabokat gyűjt. A nő erre ronda
banyává változik, hogy így
kényszerítse a kereskedőt arra, vigye vissza az
Alfára. Ebben a formájában akar
örökké vele maradni, hogy Taybor kénytelen
legyen örökké nézni önmaga torz, női
tükörképét, így inkább
visszaküldi őt az állomásra, az
ajándékokat pedig visszaveszi az emberektől.
Amikor az emberek megkapják a hajtómű fő
alkatrészét, az egy sárgásbarna műanyag
piramis formájában jelenik meg az asztalon, ami egy
fél oktaédernek felel meg. Ebből kiderül, hogy a
térugráshoz a térforrás
forráselemeire van szükség, az öt Tűz
tachionra. Taybor elmondja, hogy járt már az univerzum
végén is, ahol olyan dolgokat látott, amit rajta
kívül még senki sem. Ezzel arra utal az Isten, hogy
mivel ő a legidősebb teremtmény a létezésben,
ezért neki van a legtöbb tapasztalata a teremtésről.
Csak egy istenség (térforrás) képes arra,
hogy tetszés szerint utazzon az univerzumban és azon
kívül is.
Amint az tisztán látható, túl sok az
egybeesés ahhoz, hogy mindez véletlen legyen. Teljesen
egyértelmű, hogy a téridő szerkezetével és
működésével kapcsolatos legfontosabb
információkat próbálták
átadni a film készítőin keresztül,
remélve, hogy egyszer majd megérti valaki az
üzenetet. Sajnálatos ugyanakkor, hogy a sorozat összes
többi részében nem találni hasonlóan
magas szintű tudásra utaló nyomokat, vagyis csak emberi
butaságokkal van tele az egész. Így még
feltűnőbb ennek az epizódnak a rejtett mondanivalója a
számunkra, amit mellesleg annakidején nem adtak le az
MTV-ben. Csak jóval később sikerült
hozzájutnom a DVD megjelenést követően 2008-ban.
Így az üzenet jókora késéssel
ért ide, legalább 20 évvel lemaradva a
téridő szerkezetének hazai (újra)
felfedezésétől.
Érdekes kérdés, vajon hány olyan film
készülhetett még az elmúlt száz
évben, amiben hasonlóan fontos információk
vannak elrejtve a teremtés működéséről? Ha az
időfizikailag szakképzett olvasó talál ilyet vagy
emlékszik ilyenre, kérjük írjon a
lapgazdának (az elemzését is
elkészítheti, képekkel illusztrálva)
és ki fogjuk tenni fölfedezését az oldalra.
Készült: 2008.06.12.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz