FÉNYLÉNYEK A HINDU
PANTEONBAN
„Aki
látja az Istent, annak térlátása van.”
1. ANTROPOMORF
ISTENÁBRÁZOLÁSOK
Ezen írásunkat az Eseményhorizont 2007. évi
ezoterikus anyagai közt található: Siva
Natarádzsa titka című publikáció ihlette. A
képekért köszönet egyik olvasónknak,
Zoltánnak.
A hindu panteon antropomorf istenábrázolásai,
legyenek azok festmények, domborművek vagy szobrok,
egyértelműen időfizikai utalásokat hordoznak magukon.
Ezek megfejtése azonban nem mindig egyszerű, mert az ősi
szövegek félreértelmezései az
évezredek során számos különböző
Isten alakot hoztak létre, a jó
szándékú, ámde nem kellő szinten beavatott
alkotóknak köszönhetően. A művészek
egyéni elképzeléseik szerint alkották meg
istenképeiket, mit sem sejtve arról, milyen mély
fizika és matematika húzódik meg
valójában a háttérben, ami nem tűri az
efféle egyénieskedést. Ezért mi most
kísérletet teszünk a
félreértések tisztázására,
hogy a különféle hibák a későbbiekben
kiküszöbölhetők legyenek a vallásos
művészetből.
A szentképeken többnyire a szerinó és
fotinó különféle típusai
láthatók, a rájuk jellemző paraméterekkel
együtt. Ezen paraméterek elhelyezése azonban nem
teljesen egységes a különféle alkotók
munkáin. Tehát ami az egyik képen a
végtagok számában van kódolva, az
máshol a karok vagy fejek számában, esetleg a fej
mögötti kígyók számában lelhető
fel. Ugyanez a helyzet az alakok kezében lévő
különféle tárgyakkal is, valamint a
ruházat egyes elemeivel és a
díszítésnek tűnő
háttérmotívumokkal. Az energiakvantumok geometriai
szerkezetének és működésének pontos
ismerete nélkül ezek az ezoterikus titkok nem fejthetők meg.
A hindu Istenek és az időfizika szoros kapcsolatára
először Siva Natarádzsa szobrainak vizsgálata
hívta fel a figyelmünket, amely isten alak
lényegében a monász szerinó
működését táncolja el, mutatja be teljes
pontossággal (1. ábra). Ahol tehát egy
négykarú alakot látunk, ott az oktaéder
geometriáról van szó. A több karú
lények bonyolultabb teremtményeknek felelnek meg. A hat
karúak a fotinó hiperoktaéderét (4D-ben)
vagy kockáját (3D-ben) ábrázolják
(2. ábra), kivéve, ha más tulajdonságaik
arra engednek következtetni, hogy mégis egy
szerinóról van szó, ahol a lábakat
elfelejtette az alkotó beleszámolni a végtagokba.
Így történt például
Avalokitésvara Isten esetében is, akit ezen a
képen ugyan nyolc karral ábrázolnak, de a
szakszövegek szerint összesen 1000 karja van, ami alatt nem
tudni, mit értettek pontosan a bölcsek eredetileg (3.
ábra). Az mindenesetre biztos, hogy Avalokitésvara
istenség, mert egyrészt 11 feje van összesen a
tanítások szerint (diász szerinó),
másrészt magyarra fordítva a neve: Ava
bolygó tér istene. Helyesen tehát négy vagy
tíz karral kellene ábrázolni.
2. AZ ÁBRÁZOLÁSOK
JELENTÉSE
Foglaljuk össze röviden az isten alakok
általános jellemzőit és ezek időfizikai
megfelelőit, amire utalnak.
A lábak és karok száma alapvetően az időhurokban
keringőző tachionok számával azonos. Mivel azonban a
tachionok száma egyes esetekben páratlan, ezt vagy
új jelzik, hogy valamelyik lába sérült az
alaknak vagy takarásban van (lepel borítja, maga
alá húzza, másik lába mögé
dugja, stb.), esetleg üres az egyik keze (azon a
forráshelyen nincs jelenforrás) vagy a teste előtt tartja
behúzva. A végtagok iránya (ha jól
ábrázolják) a tachionok egymáshoz
képesti pozícióját mutatja a térben,
vagyis az időhurok geometriai szerkezetére utal (oktaéder
és kocka csúcspontjai felé mutatnak). A kezekben
tartott különféle eszközök, tárgyak
mind asszociatív kapcsolatban vannak az időhurok valamely
fizikai tulajdonságával, mintegy
képregényszerűen elmesélve a rendszer
működését, hogy a gyerekek is
megértsék.
1. Kagyló: a
csavarodó spirálgömbi tér
szimbóluma.
2. Lándzsa: az
időhullám rétegek
taszítási vektorát, sodró erejét
jelképezi.
3. Tűz: akár
magában ég az illető kezében,
akár egy fémedényben lobog, egyaránt a
tachion Tűz-re utal.
4. Füzér, gyöngysor:
az időszálnak felel meg.
5. Dob: a Hang forrása,
vagyis az időhullámok
modulációjában őrződő információ.
6. Edény: a
lélek, esetleg az anyagi részecske
szimbóluma (tartály).
7. Három ágú
szigony: a hármas
felhasadás jelképe, amikor az időhurokban a
töréspontból háromfelé szaladnak
szét a látott időpontok. Ez a másolati időhurok
megteremtésének szent pillanata.
8. Diszkosz: a mutatóujj
körül lebegő korong
inkább egy lapos gyűrűre emlékeztet: az időhurok
ciklikusságának jelképe.
9. Buzogány: a
szó szerinti ütőerő, hatóerő,
azaz az időhullámok sodró hatása az időhurok
környezetére.
10. Lótuszvirág:
a fehér virágszirmok az
idő vizén lebegő tiszta fényt, azaz az energiakvantumot
jelképezik.
11. Íj: amivel kilőhető
az Isten nyila, azaz tachionja a
teremtés során.
12. Bárd: hatalom az
alárendeltek fölött, mert
a bárddal a felettes létező elvághatja
bárki élvonalát, megszüntetve őt és a
leszármazási rendszerét.
13. Kard: ugyanaz, mint a
bárd, vagyis az illető élet
és halál ura.
14. Nyaklánc
virágokból: ugyanaz, mint a füzér,
vagyis az
időhurok.
15. Könyv: a tudás,
az információ
tárolója, vagyis hozzáférés az
isteni mindentudáshoz (akasha).
16. Üres kéz valamilyen
mudrában
(kéztartásban): a nemtér-nemidő
réteg, ahol
nincsenek teremtmények. Ezt csak azért nem
ábrázolják csonkának, mert bár az
Isten nincs jelen a saját nemtér-nemidő
rétegében, a keze közvetve (az angyalain
keresztül) mégis elér oda is, tehát
képes oda is kiterjeszteni a beavatkozó hatalmát,
ha úgy kívánja.
A fejek és arcok száma többnyire a térhatosok
számát, egyes esetekben viszont a tachionok
számát vagy a rendszer által keltett téridő
térdimenziószámát jelzi, az
égtájak kijelölésével. Ha az arcok a
fejen körben helyezkednek el vagy egymás fölé
illesztve emeletesen, akkor a térhatosok
számáról van szó. Kivéve, ha a
körben látható arcok száma négy vagy
hat, mert akkor a 3D-s vagy 4D-s téridő égtájai
felé néznek. Ha a fejek egymás mellett
láthatók, kétoldalra kilógva, akkor viszont
mindegyik egy-egy tachionnak felel meg (4. ábra).
A redundancia kedvéért egyes képeken
kígyók is láthatók, amint az
Istenség (Krisna, Vishnu: 5. ábra) feje fölé
magasodnak hátulról, egyfajta ernyőként oltalmazva
őt vagy a nyakában lógnak (Siva: 6. ábra). Ezek az
időhurok tachionjai, amik száma helyesen a szerinó
esetén öt, a fotinónál hét. Ha a
szájukból tűznyelvek csapnak ki, az utalás
még egyértelműbb.
Most lássunk néhány példát a
szerinóra és fotinóra. A halhatatlan Visnu Istent
ezen a képen kétszer hat karral és tizenegy fejjel
láthatjuk, mintha a két karú Visnu
mögött még további 5-5 alak állna
két oldalt, akiknek 1-1 karja van (7. ábra). Ez
egyértelműen a diász szerinónak felel meg, amit az
is erősít, hogy minden oldalsó alaknak más a
bőrszíne (ezek a párhuzamos univerzumok
jelzőszínei).
Egy másik képen, Siva Isten alatt látható a
tejóceán köpülése, amiről egy
korábbi írásban már részletesen
szóltunk (lásd: A világóceán
köpülése, 2007. ezoterikus írások). Itt
szintén a diász szerinó
működését láthatjuk, ahogy a tachion ide-oda
körbeforgolódik, felváltva keltve a két
térhatost (8. ábra).
A lótuszvirágon ülő Brahma Isten ezen a képen
(9. ábra) egy triász szerinó akarna lenni, de a
rajzoló spórolt a végtagokkal, monásznak
ábrázolva őt. A két dolog természetesen nem
zárja ki egymást fizikailag, mert a triászban
egyszerre mindig csak egy térhatos létezik, a
másik kettő keltése éppen szünetel. Mellesleg
pedig egy triász szerinó gond nélkül
képes rá, hogy térosztással
diásszá vagy monásszá redukálja
magát.
A következő képeken Dattatreya és Vasudhara
látható (10. - 11. ábrák), akik a hat kar,
két láb és három fej alapján
egyértelműen triász fotinók, vagyis olyan
halandó fénylények, akik elérték a
triszmegisztoszi szintet a tudásban (tudós
buddhák).
Egy monász szerinót úgy
ábrázolhatunk tehát pontosan emberszerű
formában, ha hat végtagja van (négy karja)
és egy feje. Vagy az egyik lábának kell
sérültnek lennie vagy valamelyik kezének üresen
kell maradnia. A diász szerinónak tizenkét
végtagja van és két feje, egy sérült
lábbal és egy üres kézzel vagy két
üres kézzel. A triász szerinónak pedig
tizennyolc végtagja van és három feje, egy
sérült lábbal és két üres
kézzel vagy három üres kézzel.
Készült: 2009.06.19. - 22.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz