A SZERENCSE TITKA

Akinek szerencséje van, annak jól megy a
sora, jól
alakul a sorsa. De mit is jelent ez valójában? Mi a titka
a szerencsének, ami egyes embereket makacsul elkerül,
másokat viszont szinte üldöz vagy csak néhanap
látogat meg. Ebben az írásomban a szerencse
fogalmával kapcsolatos ezoterikus titkokat foglaltam össze,
valamint röviden bemutatom a legismertebb szerencse
szimbólumokat.
Kezdjük azzal, hogy a szerencse szó jelentése
magyarul: szer-ense,
vagyis hely-létező. Ez tehát nem más, mint a
helyet keltő térszerán, a
helytartó Isten megnevezése. Nem véletlenül
mondjuk, hogy a szerencsés
embert az Isten is pártfogolja, segíti
útján. Az Istent magát ugyanis
azért hívják régiesen
Szerencsefiának, mert a születéséhez a
két
Teremtő tachion szerencsés (vagyis kedvező, előre nem
látható)
találkozására volt szükség az
őskáoszban, még a teremtés hajnalán. A
témával részletesen foglalkozik A tér
fizikai szerkezete (2009) című
publikáció az Eseményhorizonton, ezért itt
nem részletezem a folyamat
időfizikai alapjait. A keleti kultúrákban szerencse
szimbólumként
ismert szvasztika (horogkereszt) időfizikai jelentésével
is
foglalkoztam már korábban, A szvasztika titka (2008)
című írásomban,
ezért nem ismertetem újra az alábbiakban.
Az időhurok, mint tachion körív a formai
hasonlósága okán kapcsolódik a
hétlyukú szerencsepatkóhoz, amit a ház
bejárati ajtaja mellé vagy fölé
szokás felszögezni a falra, hogy biztosítsa az ott
lakók számára a
szerencsés életet (egészséget,
gazdagságot, békét). Ezt nevezik
manapság a hozzá nem értők babonának, mit
sem sejtve a szimbólum
ezoterikus jelentéséről. A hét lyuk a
patkóvason a fotinó tachionjaira
utal, épp ezért az isteni szerencse
megidézéséhez célszerű öt
lyukút
használni (szerinót).
A római mitológiában Fortuna a szerencse
istennője, aki egyben a sors
és az élet esetlegességét is
megszemélyesíti. Egyes szobrain bekötött
szemmel ábrázolják, ami azt jelképezi, hogy
ő maga sem látja előre, mi
fog történni rövidesen, mivel a szerencse
létrejöttének fontos eleme a
meglepetés. Kezében egy óriás szarvat tart,
a bőségszarut, aminek
csúcsa egyes ábrázolásokon
becsavarodó. A bőségszaru öblös
szájából
potyognak Fortuna lába elé a gazdagság
különféle jelképei: például
aranypénzek.
A bőségszaru a világ számos nyelvén
(többek között: angol, francia,
olasz, latin, hindi, finn, lengyel, perzsa, portugál,
svéd, norvég,
stb.): cornucopia, ami magyarul azt jelenti: körön
kópia, azaz keringő
másolat. A kópia jelentése továbbá:
képje, leképezése, mivel a másolati
időforrások mind az eredeti (szülő) virtuális
képei. Innen ered a
képmás szavunk. Németül a bőségszaru:
füllhorn, ami magyarul: kitöltő
szarv. A szaru (szarv) szavunk értelme: szárú,
vagyis valahonnan eredő,
leszármazott.
A görög mitológiában Tükhé a
véletlen istennője, akinek tulajdonában
van Amaltheia, az isteni kecske szarva, vagyis a bőségszaru.
Amaltheia
volt az, aki tejével a gyermek Zeuszt táplálta,
halála után pedig
hálából az Isten a bak csillagképpé
változtatta. Ennek megfelelően a
bőségszaru görögül: amálteiasz, ami
magyarul azt jelenti: a ma áll egy
ász, azaz a jelen (idő) alapja az egy Isten (szerinó).
A bőségszaru, mint becsavarodó tachion
szimbólumából azért áradnak
kifelé a gazdagságot, különféle javakat
jelképező tárgyak, mert
fizikailag minden teremtett dolog a világegyetemben onnan
származik.
Minden tárgy atomokból áll, amik
részecskékből, azok pedig időhurkokból
épülnek fel, és minden időhurok az Isten legelső
időhurkából másolódott
közvetlenül vagy közvetve.
A hindu vallásban gyakorta ábrázolt motívum
az Okozati óceán vizén
lebegő lótuszlevélen pihenő Visnu (vagy Krisna), akinek
lábát Laksmi, a
szerencse istennője masszírozza, kényezteti. Ennek
hatására az Isten
álmot lát, amiben a köldökéből
kihajtó lótuszlevélen megjelenik Brahma,
az univerzum megteremtője. Fizikailag itt Visnu valójában
a Teremtő
Atyát személyesíti meg, akinek primer
időszálán Brahma a Mindenható
Isten időhurka az őskáosz transzcendens
óceánjában.
A szerencse, mint fogalom természetesen elválaszthatatlan
a különféle
szerencsejátékoktól, amik közül
formailag és működésében
(forgásában)
leginkább a szerencsekerék hasonlít az időhurokra.
Ennek létezik hat,
nyolc, tíz, tizenegy, tizenkettő, tizenhat és
huszonnégy ágú,
felosztású változata is (én
legalábbis csak ilyeneket találtam az
interneten). Mindegyik szám szervesen kapcsolódik a
teremtés valamely
fázisához, tehát nem véletlenül
készülnek ilyen felosztással a
szerencsekerekek. A hat ágú a szerinót
jelképezi (Mindenható), a nyolc
ágú a fotinót (Lucifer), a tíz
ágú az okforrásokat (decensek), a
tizenegy ágú az okforrásokat és az Isten
időhurkát, a tizenkét ágú az
idő felosztását (óra számlap), a tizenhat
ágú a triász szerinó
forráshelyeinek számát (15 téresszencia
plusz a nemtér-nemidő), a
huszonnégy ágú pedig az arkangyalokat (kerubok,
akik
triszmegisztoszként 72-en vannak).

A tarot kártyában természetesen külön
lapja van a szerencse kerekének,
hisz a jóslás elsősorban a véletlenek
előrejelzésének paratudománya. Ez
egyben rávilágít arra az érdekes
ellentmondásra is, hogy ha a szerencse
egy véletlen és kedvező esemény, akkor előre
megismerve elveszíti
véletlen jellegét, s ezzel együtt megszűnik
szerencsének is lenni.
Vagyis aki a szerencséjére kíváncsi, az
megöli azt.
Manapság gyakorta társítjuk a szerencsét a
négy levelű lóheréhez, ami
egy meglehetősen ritka mutáció eredménye a
természetben. Átlagosan
minden tízezredik háromlevelű fehérherére
jut ugyanis egy négylevelű
növény a mezőn. De valójában nem ezért
lett a szerencse jelképe, hanem
mert formailag nagyon hasonlít a létező
időforrásra, a Bindura. A
hagyomány szerint minden levélnek szimbolikus
jelentése van. Az első a
reményt, a második a hitet, a harmadik a szerelmet, a
negyedik pedig a
szerencsét testesíti meg.
Egyes ábrázolásokon a lóhere leveleit
szív alakúnak formázzák, ami
utalás az időhurok belsejében forgolódó
szívzónákra. Ezekből viszont
nem négy, hanem öt darab van valójában,
így itt is megmutatkozik az a
tapasztalat, hogy az információs
entrópiának köszönhetően a tudás
fokozatosan elvész a jelképek mögül, ami
lehetővé teszi az
eltorzításukat, felismerhetetlenné
módosításukat. Mert aki nem mestere
a tudásnak, az sajnos a hóhéra
(balszerencséjére). Öt levelű lóherét
találni egyébként a gyűjtők szerint még
nagyobb szerencse, mint
négylevelűt.
Készült: 2009.09.22. Frissítve: 2009.11.18.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz