AZ ELVESZETT JELKÉP
KRITIKÁJA

Dan
Brown:
Az elveszett jelkép című regénye
2009-ben jelent meg Amerikában és pár
hónappal később Magyarországon is (a Gabo
Kiadónál). Ebben a szakrális titkokat
bemutató akcióregényben az amerikai
szabadkőművesekkel kapcsolatos ősi misztériumról
és titkos tudásról van szó, amit a szerző
sajátos módon ötvözött a mai
élvonalbeli tudományos kutatások
eredményeivel. Pár nappal a magyar megjelenés
után magam is elolvastam a könyvet és a benne
talált hiányosságokból és
melléfogásokból összeállítottam
egy listát az érdeklődők számára. Dan Brown
és szakmai tanácsadói ugyanis nem voltak kellően
felkészültek és tájékozottak a
könyvben bemutatott szakrális titkokkal kapcsolatban. Amik
megfejtéséhez az alapos időfizikai szaktudáson
kívül feltétlenül szükséges a
magyar nyelv ezoterikus titkainak beható ismerete is.
9. fejezet:
Hamistagan: A
zoroasztriánus eszkatológiában az a
semlegesnek tekintett hely a túlvilágon a menny és
a pokol között, ahol az elhunytak lelkei, amennyiben sem
túl sok jót, sem túl sok rosszat nem tettek,
várakoznak a sorsukra. Itt nem büntetik meg őket és
nem tisztulnak meg úgy, mint a keresztény
purgatóriumban. Magyarul: Há-isten-an, vagyis az Isten
égi hullámtere.
15. fejezet:
Kübalion: Kybalion
vagy Kubalion. Jelentése magyarul:
ki-bá-lé-on, azaz a kiáradó lélek
hullámterén (abban található
információ). A Kybalion az ősi egyiptomi ezoterikus
és okkult tanítások szóbeli
gyűjteménye, ami szállóigékből és
egyszerűen megfogalmazott alapigazságokból áll.
Lényegében a hermetikus doktrína, amit sosem
írtak le, a tanítók mindig szóban
adták át az arra érdemes
tanítványoknak. Azóta változott annyit a
világ, hogy ezek a tanítások már
írásban is hozzáférhetők az arra
érdemesek számára, igaz nem minden
bölcsesség, csak egy része a tananyagnak.
17. fejezet:
A Rejtelmek keze:
Valójában az Isten kezét
jelképezi, mivel öt ujja a szerinó öt
tachionjára utal. Az ujjbegyekre rajzolt (vagy tetovált)
szimbólumok sorrendben: hüvelyujjon: korona (a
király jelképe), mutatóujjon: csillag (az
ég), középső ujjon: nap (a lélek
megvilágosodása), gyűrűsujjon: lámpás (az
emberi értelem), kisujjon: kulcs (az elveszett szóhoz). A
könyvben több helyen említés van még
erről, például a 81. fejezetben, ami segít a
megfejtésben. A jelképek jelentése
értelemszerűen, egy mondatban megfogalmazva: A helytartó
fénylény a Napban, aki megérthető a szó
által. Más megfogalmazásban: A Napban
lakozó isteni helytartó fényéhez vezető
varázsszót a kezedbe adjuk. Vagyis
lényegében az Isten kezét nyújtja a
beavatottnak, hogy maga mellé emelje a jobbjára.
18. fejezet:
Noetika: A nousz
szóból, ami belső tudást,
intuitív megismerést jelent. A noetika, mint
tudományos szakterület vizsgálatának
tárgya az emberiség közvetlen és azonnali
hozzáférése ahhoz a tudáshoz, ami a
normál érzékeléssel és
értelemmel megszerezhető tudáson túl van. Vagyis
valójában az isteni mindentudáshoz
(akashához) való hozzáférést
kutatják.
20. fejezet:
Róma: Washington
város régi neve. Magyar
jelentése: ró-ma, azaz rovásvonal jelenpont,
értelemszerűen: a jelenpont által húzott
időszál.
Apoteózis:
Görögül apo: válni
valamivé, theosz: isten. Valójában: Atyaisten vagy
Létező Isten, mivel a válni valamivé egyszerűen
létezni-t jelent. Magyarul: apó-te-us, azaz Atya te
forrás.
George Washington apoteózisa:
A
festmény az
istenemberré válás folyamatát
ábrázolja. Ahhoz, hogy megérthessük a George
Washingtonnal kapcsolatos ezoterikus titkokat, előbb tudni kell, mit
jelent a neve valójában, mivel a név kötelez.
Ge-or-ge: Gé-őr-Gé, azaz a Gaiát (bolygót)
őrző Gé rezgésű lény (maga Gaia helytartó
istenség). Washington: washing: mosni, tisztítani. A ton
kiejtve: ten, azaz tíz (okforrás). Vagyis:
tisztító-tíz, azaz tisztítótűz (a
tiszta tíz okforrás tűz miatt). A George Washington
apoteózisa kifejezés jelentése tehát: A
tisztítótűzben lévő Gaia istenség
istenné válása.
Ha megnézzük Constantino Brumidi
kupolafestményét a Capitolium rotundájában,
láthatjuk, hogy hetvenkét darab ötágú
csillag (a hetvenkét kerub) veszi körbe a képet.
Amin az emberek (és angyalok) két körben
helyezkednek el. A belső körben 16-an vannak (Washingtonnal
együtt), ami a triász szerinót jelképezi. Itt
a 15 alak a 15 párhuzamos téresszencia (tachion
forráshely), Washington pedig a nemtér-nemidő
réteg megtestesítője (mivel a neve
tisztítótüzet jelent). A külső körben hat
csoportban 36-an láthatók (a két fehér
és két barna lovat nem számítva). Ők
testesítik meg a 36 különféle
teremtményt, amik az Isten téridejében
találhatók. Ezek: a háromféle
szerinó, háromféle fotinó,
ötféle lélek neutron, ötféle
lélek proton, ötféle lélek elektron,
ötféle anyag neutron, ötféle anyag proton
és ötféle anyag elektron.
Mindezen tények után nem csoda, hogy az eredetileg a
festmény alá, a rotundában
felállított szobor (Horatio Greenough alkotása) a
félmeztelen Washingtonról Zeuszként
ábrázolja a nemzet Atyját.
23. fejezet:
Alumbrados: Spanyol
szó, jelentése:
megvilágítottak, azaz megvilágosodottak.
Spanyolországban a XVI. század óta a
részint egyházi érzületű, részint
szakadár misztikusok neve. A gnosztikus eredetűnek vélt
csoportot az inkvizíció teljes erővel igyekezett
elfojtani, így a csoport tanításairól
és gyakorlatairól nem sokat tudunk.
24. fejezet:
Szabadkőműves pecsét:
A
kétfejű főnix, a 33-as
számmal a mellén. A szóbeszéd szerint, aki
eljut a beavatásnak erre a fokára, az előtt „minden
feltárul”. Ide eljutni kivételes megtiszteltetés,
ahová érdemek útján nem lehet eljutni, csak
ha meghívják oda a beavatottat a többi mesterek.
Mivel a teremtésben 32 féle teremtmény
létezik alapból, a 33. pedig az okforrás (Teremtő
Atya). Így a jelkép azt ábrázolja, hogy a
diász szerinó csomópontján keresztül a
mesternek sikerült eljutnia az egyhegyűség
állapotáig, vagyis az Életfán
fölfelé mászva megvilágosodott és
ezáltal eljutott a legmagasabb szintű isteni tudáshoz,
ami csak létezik a mindenségben.
Talizmán:
Mágikus erővel rendelkező tárgy, ami
szerencsehozó, távol tartja a gonosz szellemeket
és ősi rítusokhoz segédeszközként
használták. Eredeti, ezoterikus jelentése
magyarul: tál-is-mán: az istenember lelke
(edénye). A 41. fejezetben szó van arról is, hogy
a talizmán eredeti jelentése a görög teleszma:
teljes szó alapján: kiteljesítés,
záróelem. Kiteljesítés azért, mert a
lélek részecskéből kiárad a teljes
információ tartalma, és záróelem
azért, mert ez az időtartály (palack) zárja
magába a szellemet és közepén a
fénylényt (fotinót).
Ordo ab chao: Rend a
káoszból. Ezen eszmének, mint
szabadkőműves axiómának a jelentése: az isteni
térforrás hullámterének hatása a
belekerülő dolgokra.
30. fejezet:
Piramis:
Lényegében a megvilágosodást
jelképezi. Fizikailag azt a tudást, ami ahhoz kell, hogy
valaki (egy lélek) eljusson az Istenhez (a piramis
geometriával ábrázolható szerinóhoz)
az Életfán keresztül. Ezért mondják,
hogy az embernek megvan az a képessége, hogy elszakadjon
a földtől (anyagi világtól) és felemelkedjen
az égbe (lélekként), az arany Nap felé (az
Aranyvárosba a Napistenhez), majd tovább a Teremtőig, a
megvilágosodás legmagasabb forrása felé. A
piramis titkára egyébként a 131. fejezetben
derülne fény, ha a szerző rájött volna a
megoldásra.
35. fejezet:
A tizenhármas szám
titka: A keresztények
rögtön Jézusra és a 12 apostolra gondolnak
ilyenkor. Valójában azonban van egy rejtett, fizikai
jelentése is. Az öt lélek részecske, az
öt anyagi részecske, a két energiakvantum és
az okforrás együtt alkotják a 13 féle
semleges elemi létezőt (a bomlástermékeik
nincsenek benne).
38. fejezet:
Occultum lapidum: Rejtett
kő vagy bölcsek köve, illetve
kőpiramis, a hatalom és megvilágosodás
forrása. A kő szó egyrészt az időforrásra
utal, másrészt a bölcsek köve az isteni
mindentudáshoz való hozzáférés
jelképe, ami fizikailag egy művonali időszál az
akashához, ami a beavatott lelkét kapcsolja össze az
információ tároló rendszerrel.
43. fejezet:
Tempus fugit: Latinul: az
idő szalad. Magyarul: ten-po-us
függít, azaz tíz pont forrástól
függővé tesz. A kifejezés ezoterikus
jelentése: az idő függővé teszi
létezésed. Ezért függenek szó szerint
a teremtmények az Életfa időszálain. A po
szótagból származnak a pont, póz, por
szavaink is.
70. fejezet:
Dürer negyedrangú
bűvös négyzetének
értéke: 34. A könyvben nem esik szó
arról, miért pont 34 az érték. A
válasz: a 32 teremtmény és a két
okforrás: a jobbos forgású Teremtő Atya és
a balos forgású Teremtő Anya alkotják együtt
az egész teremtést.
Jeova Sanctus Unus: Egy
igaz Isten. Magyarul: Jé-óva
szent-lyuk egy-lyuk, azaz Jé (Isten) által óvott,
védett szent időforrás az egy okforrás.
71. fejezet:
Uroborosz: A saját
farkába harapó
kígyó: a tachion időkígyó az időhurokban.
Az isteneknek nincs nemük:
Az
androgün jelleg egy
félreértés következménye, mivel a
teremtmények fizikailag mindig mindkét neműek, hisz balos
és jobbos forgású források és
keringésű időhurkok (uroboroszok) egyaránt vannak
bennük. Ennek megfelelően az isteneknek is mindig van nemük,
csak nem a szó testi, szexuális értelmében,
hanem fizikai, geometriai értelmében. A kasztrált,
nem nélküli Isten (Uranosz, Attisz, Sporus) mítosza
onnan ered, hogy a Mindenható Isten megteremtése
után a Teremtő Atya okforrása tachionként
kisodródott az őskáosz vizeinek szélére, s
ezáltal további teremtésre alkalmatlanná
vált az ősidőbeli pozíciója miatt. Ezt a
transzcendens „impotenciát” értelmezték
aztán a hozzá nem értők
kasztrációnak, és csináltak
köré különféle mazochista,
öncsonkító, kultikus ostobaságokat, perverz
mítoszokat, hogy a Teremtőt utánozva, a
hasonlósági elv felhasználásával
kerüljenek közelebb hozzá (és az
egyhegyűség állapotához).
75. fejezet:
Nagy Pecsét: Az egy
dollároson található
jelkép, a 13 sor téglából rakott piramis a
mindent látó szemmel, amire rárajzolható
egy hatágú csillag. A csillag öt csúcsa
öt betűre mutat, amik minden híresztelés
ellenére sem a mason (kőműves) szót adják ki
valójában, hanem a monas (monász: egy Isten)
szót. Mivel a hatágú csillag a monász
szerinó geometriai jelképe. Az öt betűvel
jelölt csúcs az öt tachion az időhurokban. A rendszer
órairányban, tehát jobbra kering, ezért
sorban összeolvasva a betűket órairányban, az M-től
kezdve a MONAS szót kapjuk.
A MASON szó összeolvasásának
bejárási útvonala egyértelműen teljesen
szabálytalan, ettől függetlenül mégis
súg valami fontosat, mert a mason magyarul: más-on, azaz
másolaton, másolódáson keresztül
létezik az időhurok. A mason szó közismert
jelentése: kőműves pedig valójában azt jelenti:
kő-művet készítő, ahol a kő az időforrás, a mű
pedig a teremtmény, létrehozott alkotás (az
időhurok).
A hatodik csúcson, középen fent
látható szem azért került az A és S
betűk közé a sorban, mert az időhurokban a hatodik
forráshelyen nincs jelenpont. Itt van a nemtér-nemidő. A
szem a Teremtő Atya okforrását jelképezi, aki
valóban a nemtér-nemidőben létezik, tehát
kívül a téridőn, mégis rálát a
teremtményére, a Mindenható Isten Fiúra.
Eredetileg erre a jelképre, helyesen hun
rovásírással kellett volna írni a szavakat,
nem a latin ABC betűivel. Akkor rögtön feltűnne a
szemlélőnek, hogy az A és S betű rovásjele
egyaránt a tachion kúpos geometriáját
jeleníti meg. A M betű hasonló az A-hoz, csak a rendszer
haladását, mozgását is szemlélteti,
az O és N betűk félkör forma alakja pedig az
időhurok ívét szemlélteti (mindkettő jobbos!).
A pecsét alá
írt angol nyelvű szöveg: The
great seal (a nagy pecsét) magyarul azt jelenti: a nagy
szél. Mivel a térforrás transzcendens
hullámtere, a téridő a nagy (széles), mindenen
átfújó szél a teremtésben. A
másik két felirat jelentését a 129.
fejezetnél ismertetem.
77. fejezet:
Moloch: A bukott angyal,
aki istenként járt a
földön és megküzdött a fénnyel. Az
ősi nyelvre lefordítva a neve: Malakh. Az ősi nyelv a
hun-magyar, a szó jelentése pedig: ma-lak, azaz a most
háza. Ez pedig nem más, mint maga a jelenpont. A
föníciai napistent szintén Moloch-nak
hívták, de a szónak van olyan jelentése is,
hogy mindent elnyelő és egyre súlyosabb
áldozatokat követelő erő.
84. fejezet:
Circumpunct: Kör,
ponttal a közepében. Minden
jelentése, ami itt fel van sorolva, ugyanarra utal: a jelenpont
és a belőle kiáradó múltszféra, az
eseményhorizont (időhullám). Ennek (az időnek) a
megértése visz közelebb az ősi misztériumhoz.
85. fejezet:
Ashlar: Terméskő,
azaz kocka.
Rózsakereszt:
Kereszt, közepén a
rózsával (circumpunct): a fénykocka
(fotinó) időrendszerének síkba kiterített
ábrázolása.
89. fejezet:
Mesterszám: 33, az
isteni igazság jelképe.
Valójában a 32 teremtmény és a Teremtő Atya
okforrása.
106. fejezet:
A nyolcadrendű Franklin
négyzet: a 8x8-as mátrixba
rendezett számok összege vízszintesen és
függőlegesen 260-at ad ki. Ezt Dan Brown elfelejtette
leírni a könyvben, pedig fontos dolog, mivel a maják
tzolkin naptára is 260 napos. Ezt szent körnek nevezik
és 13 darab 20 napos hónapból áll. A 20
napot az őket megszemélyesítő istenek nevével
jelölik. Jót nevetnék, ha ezek után a
régészek fölfedeznék egy maja piramison vagy
valamelyik fennmaradt kódexben a „Franklin” négyzetet.
119. fejezet:
„Amikor az Elveszett Szó
beleíratik az ember
elméjébe, akkor felkészült a
mérhetetlen hatalom fogadására.” Így
szól az apoteózis ősi ígérete. Ezen
jóslat megértéséhez pontosan
tisztában kell lenni az elveszett szó fogalmának
ezoterikus jelentésével, amit a 130. fejezetben fogok
kifejteni.
Akéda:
Megkötözés, amikor Ábrahám
fel akarta áldozni a fiát, Izsákot az Istennek.
Ezen esemény ezoterikus jelentése a ragaszkodás
megszüntetéséről szól. Izsák
Ábrahám teremtménye, leszármazottja, s
ahhoz, hogy Ábrahám teljes figyelmével az Isten (a
teremtője) felé fordulhasson, meg kell szabadulnia a
saját teremtésétől, tettei
gyümölcseitől. Ez az áldozat, az Istennek tett
felajánlás jelzi az ember
elkötelezettségét a felettes létezője
irányában, s minden vallásban megfigyelhető
motívum, ami elengedhetetlen a megvilágosodáshoz.
129. fejezet:
Laus Deo: Dicsőség
Istennek. Magyarul: le-usz Isten, azaz
Istentől leszármazott időforrás. Az us szó
eredetileg lyukat jelent, rovásjele ezért hasonló
az us csoportjelnek a ly betűhöz, mivel ebből a transzcendens
lyukból ered az idő. Az us-ból származik az
úszni szavunk, ami vízben való mozgást
jelent, miként az időforrás is mozog az idő
vizében.
Annuit coeptis: „Isten
kegyeli vállalkozásunkat” vagy „az
Úr megáldotta vállalkozásunkat” vagy
„helyesli szándékainkat”. Magyarul: an-nút
kép-tíz, vagyis égi útvonal a tíz
okforráshoz. Egyszerűbben megfogalmazva: élvonali
időszál az Életfán fölfelé. Mert
bár a nút: hasadék, horony, de itt vezeték
értelemben kell használni. A nútból
származik az út, útvonal szavunk is. A tíz
kép pedig a tíz okforrás által
kiárasztott ősidő hullámtér, ami az
őskáoszt alkotja az Isten és a teremtés
körül.
Novus ordo seclorum:
„új világrend” vagy „új
korszak rendje” vagy „az idők új rendje”. Magyarul:
növekedő-időforrás úr-csinálta
szék-helye. Egyszerűbben megfogalmazva: az Isten
székhelyének kiáradása. A seclorum
szóban a lorum jelentése a legnehezebben megfejthető,
mivel ostorhegyet, leszíjazást, korbácsot
egyaránt jelent, de mindegyik kifejezés egy
konkrét helyhez kötődik, ahová az áldozatot
kötözik (rögzítik).
Ezen két szövegből, amik a Nagy Pecséten
olvashatók a piramis fölött és alatt,
világosan megérthető a szabadkőművesek (és
birodalmuk) működési programja: épületünk
alapja legyen az Isten székhelye, és birodalmunk
növekedjék, terjedjen ki az egész világra.
Épületünk teteje pedig érjen az égig, s
legyen időszálas kommunikációs
összeköttetésben a legfelsőbb létezőkkel, hogy
hozzáférjünk a mindentudáshoz.
130. fejezet:
Kezdetben vala az Íge.
Ezzel kezdődik a Biblia. Az
Ígét itt megkülönböztetésül
hosszú í-vel kell írni, mert nem nyelvtani
igéről van szó, ami létezést,
cselekvést, időbeli történést jelent,
és ezoterikus értelmében minden időforrásra
vonatkoztatható a teremtésben, hanem a Teremtő Atya
okforrásáról van szó, a nagy Í-ről,
akiből minden kis i származik. Az elveszett jelkép vagy
elveszett szó tehát valójában az
Íge. A félreértést egy
fordítási hiba okozta, mivel a Biblia angol nyelvű
változatában az igét pontatlanul szónak
(word) fordították, úgy gondolva, hogy az Isten
szavára utal a szentírás. De nem! Itt valami
egészen másról van szó, aminek ezoterikus
titkát jól láthatóan nem sikerült Dan
Brownnak (sem) megfejtenie.
Azért ősi misztérium az Íge, mert minden
teremtmény és teremtés belőle, az
okforrásból ered, mint legelső okból, az
abszolút kezdetből. Azért elveszett szó az
Íge, mert ténylegesen, fizikailag elveszett mindenki
számára (az Isten számára is!) a Teremtő
Atya, miután megcsinálta az első időhurkot. Az
okforrás a térszerán keltését
követően kiszaladt a téridőből és
elszáguldott az őskáosz feneketlen
mélységébe, ki az összes vizekből, a minden
létező határára. Onnan többé
visszahozni nem lehet, hogy általa új teremtést,
új első rangú Istent hozzunk létre, vagyis a
szó elszállt (az Íge elsodródott), a tett
itt maradt (a teremtése).
131. fejezet:
Washington-emlékmű:
A márványból,
gránitból és homokkőből készült, 169,2
méteres építmény a világ legmagasabb
kőépítménye és obeliszkje. Washington D.C.
Központjában áll a National Mall parkban, szemben a
tőle keletre lévő Capitoliummal és az északra
lévő Fehér Házzal. A legendák szerint van
egy elrejtett piramis Washingtonban, amit a szabadkőművesek
építettek és ami az ősi misztériumhoz
vezető kaput rejti. Dan Brown nem jött rá, hogy ez a
piramis ott áll mindenki szeme előtt, mint a legnagyobb
építmény a fővárosban. Csak éppen
nem egy tömör, kőből rakott piramisról van szó,
hanem egy üres, láthatatlan piramisról, aminek a
csúcspontját jelöli az obeliszk hegye. A négy
sarkát a föld alá elásott alapkövek
jelzik, amik ugyan nem láthatók a felszínen, de
egész biztosan ott vannak a fű alatt. A piramis lényege
ugyanis a csúcspontjaiban van, valamint az obeliszk
alapzatában, és feljebb, a geometriai
középpontjában. Ez a piramis még nagyobb,
mint az egyiptomi Nagy Piramis, magasságban csak a boszniai Hun
Piramis múlja felül. Az elveszett szó (a Biblia egy
példánya) természetesen az obeliszk
alapkövébe van eltemetve. Az obeliszk körül
látható kör alakú sétányok a
létező hullámterének (a folyóvíznek)
a stilizált ábrázolásai.

133. fejezet:
„Nem a testünk hasonlatos
Istenhez, hanem az elménk.” Ez
csak részben igaz, mert minden porcikánk hasonlatos az
Istenhez, csak nem úgy, ahogy azt az emberek
általában képzelik. Az ember teste
atomokból áll, azok elemi részecskékből,
amik pedig időhurkokból és végső soron
időforrásokból. Minden időforrás az
okforrás virtuális másolata,
képmása, szó szerint. Az elménk, mint
intelligens információs mátrix a lelkünkben,
fizikailag nem más, mint az időhurkokban pattogó, folyton
lesugárzódó, és közben
állandóan perturbálódó
információs komplextér, transzcendens
időhullámtér, ami egyedi modulációval
rendelkezik, s ez teszi egyedivé és felismerhetővé
az illetőt.
Elohim: Isten héber
neve. A szó többes
számú, mert az Isten nem egy időhurok, hanem sok, hisz a
másolatai is ő maga mind. Ráadásul az Isten, mint
egyetlen időhurok is többes számú létező,
hisz öt tachion időforrásból (férfiak)
és egy szívpontból (nő) áll a monász
szerinó. Ezért teremtette Isten hat nap alatt a
világot és pihent meg a hetedik napon, mert az első napon
őskáosz volt, a másodikon megjelent az időbeli
visszacsatolásnak köszönhetően az első
virtuális tachionkép, majd sorra a többi. A hetedik
nap a nemtér-nemidő rétegnek felel meg, ahol nincs
teremtés. Nem véletlen, hogy ez a mondanivaló a
könyv 133. fejezetében található, aminek
numerológiai összege: 7. Az időhurokra természetesen
igaz a mondás, hogy: „E pluribus unum”: a sokból egy.
Epilógus:
A főszereplők neve szintén ezoterikus titkokat hordoz. A Robert
Langdon név magyar jelentése: rovásban
lángot-csinál vagy rovásban tűz-úr. Peter
Solomon: Pi-tér (téridő gömb)
szóló-ember vagy Pi-tér Nap-öregember.
Katherine Solomon: két-éter-ben vagy
kettős-idősűrűségű-éterben szóló-ember.
Zachary Solomon: zsák-áradás vagy
zárt-áradás szóló-ember. Warren
Bellamy: a-Napisten-tachion-hullámtere szép-barát.
Összefoglalásképp annyit mondhatok a műről, hogy Dan
Brown jó irányba indult el a téma kutatása
során, mint oly sokan már őelőtte. Hogy aztán
angolos szokás szerint, szinte végzetszerűen
melléfogjon, és ne találja meg az orra előtt
lévő megoldásokat, köszönhetően főként a
figyelmetlenségének. Robert Langdon professzor így
joggal érdemli meg a szimbológiai
tudományára kapott gyenge kettest az ellenőrzőjébe.
Ugyanakkor sajnálattal kell közölnöm a
begőzölt agyú, összeesküvés elmélet
gyártó fickókkal, hogy a szabadkőművesek nem
paktáltak le se az ördöggel, se a
Sátánnal. Egész szimbolikájuk
egyértelműen és megkérdőjelezhetetlenül az
Istennel kötött és máig titokban tartott szent
szövetségre épül. Amit nyugodtan
nevezhetünk legújabb szövetségnek is. Az
más kérdés, hogy az évszázadok alatt
mennyire sikerült megfelelniük a saját magasztos
céljaiknak, miközben világhatalommá
váló birodalmukat építgették. De ez,
ugyebár a korábbi szövetségkötőknek
(zsidóknak, keresztényeknek) sem sikerült. Mert az
emberiség már csak ilyen. Folyton esküdözik
és ígérget fűt-fát az Istennek,
aztán nem tartja be a szavát, illetve megfeledkezik
róla. Majd amikor visszaüt rá a dolog,
megbánja az egészet és új
szövetségért könyörög. Ezt
hívjuk egy szóval: gyarlóságnak.
Érdekes, de nem meglepő dolog továbbá a szerző
részéről, hogy filantrópnak nevezi azokat a
szabadkőműves mestereket, akik mérhetetlen vagyonhoz jutnak
azáltal, hogy felső vezetőkként, bankemberekként
működtetik az embereket kizsákmányoló
és szegénységbe taszító kapitalizmus
rendszerét, majd az összeharácsolt
vagyonukból egy kis részt nagy kegyesen visszaadnak a
kifosztott embereknek, jótékonyság
ürügyén. Tipikusan ilyen dolog az, amikor elveszik a
hálót a halásztól, majd halat adnak neki
és koldulásra kényszerítik. Ezt a
disznóságot én nem nevezném
filantrópiának.
Tény, hogy a szabadkőművesek évszázadok óta
rajta ülnek a szent tudáson, amit sikerült
összekaparniuk innen-onnan, és gondosan titokban
tartják, hogy ezáltal őrizhessék meg
evilági hatalmukat az elnyomott népek és
végső soron az egész világ fölött. A
titkaik miatt lehet, hogy kőművesek, akik felépítik a
maguk fényűző és sejtelmes világát, de hogy
nem szabadok, az egészen biztos. Mert szabadságot nem
lehet mások elnyomására és rabszolgasorba
kényszerítésére alapozni.
Szerencsére az idők változnak, és a világ
most szépen elmegy mellettük, messze lekörözve
őket, mert törvény, hogy a kockának fordulnia kell.
Az ősi misztérium immáron nem titok többé, az
elveszett szó megkerült, a tudás
közkinccsé válása pedig folyamatban van.
Új Világrend születik az egyetemes tudás
alapjain, de nem az, amit a pénzemberek és holmi
kőművesek elterveztek maguknak. Mert az istenemberek most is itt
járnak az emberek között és végzik
önként vállalt munkájukat. Ha érteni
akarjátok, mi történik az Isten
teremtésében, tanuljatok magyarul – gondolkodni,
beszélni és cselekedni. És ti magatok lesztek a
megkerült jelkép a társaitok számára.
Készült: 2009.12.15. - 24.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz