KÖRBEJÁRÁSI
ÚTVONALAK
„Az
időhurok az Isten hajléka.”
1. ELŐSZÓ
Az Életfa elágazó időszál rendszere
könnyen ábrázolható fa-gráffal. Az
egyes csomópontjait alkotó időhurkok pedig a
ciklikusságuk miatt jól modellezhetők
körgráfokkal, annak ellenére, hogy fizikailag nem
zárt körök, hanem nyitott körívek. A
körgráfok matematikai tulajdonságaival 2004-ben
kezdtem foglalkozni, fontos felismerésekre jutva velük
kapcsolatban, majd a kutatási eredmények (egyéb
elfoglaltságaim miatt) raktárba kerültek és
betemette őket az irathalom. Csak most jutottam el odáig, hogy
ismét elővegyem az anyagot, miután olvastam A triquetra
titka (2010) című írást az
Eseményhorizonton. Az ok a valknut (Ódin-csomó)
ezoterikus jelentésének felismerése vala, ami
néhány hét alatt elvezetett ennek a
publikációnak a megírásáig.
Az alábbiakban röviden ismertetem a körgráfok
körbejárási útvonalaival kapcsolatos
matematikai, időfizikai és nyelvészeti
tudnivalókat, aminek megértéséhez nem
árt ismerni a korábbi cikkeket az
Eseményhorizonton. Elsősorban Az energiakvantumok
geometriája (2007), Az Életfa szerkezete (2008) és
Az időhurok kétféle modellje (2009) címűeket.
2. A KÖRGRÁF
KÉSZÍTÉS SZABÁLYAI
A körgráf egy körvonal mentén elhelyezkedő
pontok összekötésével készült
ciklikus gráf. A pontok száma minimálisan kettő
lehet, de a gyakorlatban praktikusnak láttam négy ponttal
kezdeni a modellezést, mivel a két és három
pontból álló körgráfnak csak egy-egy
változata (formája) lehetséges. Az
összekötő élek a beágyazási
környezetül szolgáló síkban egyenes
szakaszok, amik kialakítása (megrajzolása)
során több szabályt alkalmaztam a lehetőségek
leszűkítése érdekében.
Első szabály: A
körvonalon lévő, egymással
szomszédos pontok távolsága csak egyforma lehet.
Vagyis a pontok annyi egyenlő részre osztják a
körvonalat, ahányan vannak.
Második szabály:
Az élek húzása
mindig a legfelső ponttól kezdődik, az egyszerűség
érdekében.
Harmadik szabály: Minden
él az előzőleg meghúzott
él végpontjából indul. Vagyis az
élek együttese egy utat alkot. A csúcspontok
lehetnek ismétlődőek, az élek nem. Az élek
metszhetik egymást a síkban.
Negyedik szabály: Az
élek irányítottak (ezt
a rajzokon nem jelöltem), körbejárásuk a
gráfon egyirányú és jobbos, vagyis
órairányban történik az egyszerűség
kedvéért. Irányváltás nem
engedélyezett.
Ötödik szabály:
Az utolsó él
végpontjának azonosnak kell lennie az első él
kezdőpontjával, hogy teljes legyen a ciklus. Vagyis a
pontokból kivezető élek száma (a fokszám)
minimum kettő kell legyen. Izolált csúcsok
(fokszám: nulla) engedélyezettek, vakvágány
(fokszám: egy) nem engedélyezett. A körgráf
ezért lehet reguláris (minden csúcs
fokszáma azonos) vagy nem reguláris.
Hatodik szabály:
Amennyiben a körgráf
szimmetriája megkívánja, a kezdőpont
elérése után is tovább folytatható
az élek hozzáadása (csak többféle
értékű lépésszám esetén),
míg újra a kezdőponthoz nem érünk. Az
élek hozzáadása leáll akkor, ha a
folytatás párhuzamos éleket eredményezne.
Tehát két pont között két él nem
engedélyezett. A hurokél (egy pontot
önmagával összekötő él) szintén nem
engedélyezett.
Hetedik szabály: A
kimaradó pontok maradhatnak
életlenek vagy belőlük új körgráf
indítható. Ekkor mindig a kezdőponttól jobbra eső
első izolált pont lesz az új kezdőpont.
Nyolcadik szabály: Az
él húzását
meghatározó lépésszám (L)
értéke a körgráf pontjainak
számához (P) képest maximum kevesebb, mint
feleakkora lehet. Ha ugyanis L=P/2, akkor egy P/2 szakaszból
álló, P csúcsú (sugaras) csillagot kapunk,
ha pedig L>P/2, akkor az él húzási
iránya a körben irányváltásként
is értelmezhető. Tehát ha P páros szám,
akkor 1=<L=<(P/2)-1. Ha P páratlan szám, akkor
1=<L=<(P-1)/2. Kivételt képez ez alól a
négy pontú körgráf, ahol
szükségesnek láttam az L=P/2-t is, a
szakrális geometria megjelenítése
érdekében.
Kilencedik szabály: A
lépésszám
értéke (és ezzel az élek hossza) lehet
állandó (egyféle) vagy változó
(többféle). A gyakorlatban azonban a változó
lépésszámú lehetőségek
közül csak a kétféle értékűekkel
foglalkoztam az egyszerűség érdekében.
Kivétel ez alól a 13 pontból álló
körgráf rajza, ahol
kíváncsiságképpen kipróbáltam
néhány háromféle értékű
lépésszámot is. A kétféle
lépésszám alkalmazását az indokolta,
hogy az energiakvantumok tachion forrásainak felvillanási
sorrendje is kétféle lehet (a síkban és
térben egyaránt) és kíváncsi voltam
az eredményre.
Tizedik szabály: Az
egyes körgráfok
megnevezése a három jellemző paraméterük
alapján történik. Ezek: az alkotó pontok
száma (P), a lépések száma (L) és a
körbejárás során megtett körök
száma (K). Amennyiben a körgráf több,
független hurokból áll, amiknek nincs
közös csúcsuk, de az éleik metszhetik
egymást, akkor mindegyik K értéke külön
kerül feltüntetésre. Az összefoglaló
táblázatban azonban (matematikai okokból) csak
ezek összege szerepel. Egyes szabályos
körgráfok emellett külön neveket is kaptak, hogy
könnyebb legyen beszélni róluk. Ezek
nyelvészeti titkaival a következő fejezetben foglalkozom.
3. NYELVÉSZETI
ÉRDEKESSÉGEK
A különféle szerkezetű körgráfok
között természetesen számos közismert
ábra akad. Ezek a világ számos pontján
ősidők óta használatos, szakrális, illetve
misztikus szimbólumok, amik eredeti, ezoterikus jelentése
mára sajnos kiveszett a köztudatból. Most azonban, a
készítésükhöz vezető matematikai
szabályok vizsgálata révén újra
lehetősége nyílik az emberiségnek megismernie
őket. Mindez nem volna lehetséges az elmúlt
évtizedek egyre kiterjedtebb teremtésfilozófiai
kutatásai nélkül, amikben komoly szerep jut a magyar
nyelv titkos jelentéstartalmát elemző kutatóknak
is. Az alábbiakban ezért röviden ismertetem a
fontosabb, szabályos körgráfok nevével
kapcsolatos izgalmas tudnivalókat.
A P=4, L=2, K=1, 1 körgráf közismert neve
világkerék, sorskerék, szerencsekerék, ami
egy körbezárt vízkeresztnek felel meg. Ez az
asztrológiában a Föld szimbóluma,
lásd: A keresztek titka (2010) című írást
az Eseményhorizonton.
A P=5, L=2, K=2 körgráf közismert neve
ötágú csillag, pentagramma vagy
Püthagorasz-csillag, a Mindenható Isten monász
térszeránjának síkvetületi
szimbóluma, ami az időhurokban egymást kergető tachion
forrásokat jelképezi.
A P=6, L=2, K=1, 1 körgráf közismert neve
hatágú csillag, hexagramma vagy Dávid-csillag, a
Mindenható Isten monász
térszeránjának síkvetületi
szimbóluma, ami az időhurokban keletkező tachion
forráshelyeket (az öt tachiont és az üresen
maradó nemtér-nemidő réteget) jelképezi.
A P=6, L=1-3, K=2 körgráf közismert neve
tércsillag, ami a valknut egy speciális, de
szabályos változata. Ez a Mindenható Isten
monász térszeránjának
síkvetületi szimbóluma (3D-ből vetítve), ami
az időhurokban egymást követő tachion források
felvillanási sorrendjét, körbejárási
útvonalát jelképezi.
A P=7, L=2, K=2 körgráf közismert neve
hétágú csillag vagy heptagramma, amit a
pentagramma és a hexagramma mellett sheriff csillagként
használnak manapság. Ez a monád fotinó
fényszeránjának síkvetületi
szimbóluma, ami az időhurokban egymást kergető tachion
forrásokat jelképezi.
A P=8, L=2, K=1, 1 körgráf közismert neve
nyolcágú csillag, ami gyakori
ábrázolás a misztikában és az
iszlám művészetben. Ez azonban nem a fotinó, hanem
a Bindu szimbóluma az időfizikában, lásd a
Szalagológia (2004) című kutatási anyagot az
Eseményhorizonton.
A P=8, L=3, K=3 körgráf közismert neve oktagramma,
nyolcágú csillag vagy fénycsillag, ami gyakori
ábrázolás a misztikában és több
vallásban. Ez a monád fotinó
fényszeránjának síkvetületi
szimbóluma, ami az időhurokban egymást követő
tachion források felvillanási sorrendjét,
körbejárási útvonalát jelképezi.
A P=9, L=2-4, K=2 körgráf közismert neve valknut,
Hrungnir szíve vagy Odin-csomó, ami a skandináv
mitológia egyik legősibb, ma is használt
szimbóluma. Ez a tércsillaghoz hasonlóan a
Mindenható Isten monász
térszeránjának síkvetületi
szimbóluma (valószínűleg 4D-ből vetítve).
Az egyetlen hurokból álló mellett
használják a három egyenlő oldalú
háromszögből összefont változatát is,
ami azonban egész mást jelent, ezért matematikai
szempontból pontatlannak tekintendő.
A valknut szó jelentése a történészek
szerint „az elesett harcosok csomója”, magyarul azonban ez a
vala-ká-n-út, azaz a Ká (Teremtő Atya tachion)
hullámterének (vala: a van befejezett múlt ideje)
útvonala (Nut egyiptomi égistennő nevéből). Vagyis
a Teremtő tachion által az őskáoszban megtett
útvonal jelképe. Még pontosabban a primer
időszál (tűzvonal) szakaszán belül az első
rangú időhurok (az Isten) tachionjainak
pályagörbéje, ami a monász
térszerán térdimenziószáma és
korlátlan mozgása miatt 4D-s. Bár matematikailag
még nem sikerült igazolnom, de a nyelvi és
időfizikai logika alapján erősen gyanítom, hogy a valknut
a 4D-ben forgolódó (csavarodó) monász
szerinó tachionjainak felvillanási sorrendjét
határozza meg, 2D-be vetítve. Akit izgat a
kérdés, megpróbálhatja igazolni a
sejtést és elküldheti az Eseményhorizontnak.
Az „elesett harcosok csomója” kifejezés csak
annyiból találó, hogy az Isten időhurok
csomója valóban elesik, azaz elsodródik,
eltávolodik a Teremtő okforrásától a
hullámtérben (ami meg az emanációnál
gyorsabban száguld el tőle). A valknutot azért tekintik a
harcosok csomójának, mert a mitológia szerint a
szent ügyért meghalt (elesett) katonák lelke ide
kerül (az Istenhez), a mennyországba.
A Hrungnir szíve kifejezést a mitológiában
az Edda nevű szentiratból származtatják, amiben
egy Hrungnir nevű harcos szívének
keménységét és alakját
hasonlítják a valknuthoz. A Hrungnir szót magyarul
inkább három-gir-nek kellene mondani, azaz három
szívnek (a gir a sumerben szív, korona, út, tőr
jelentésű), mivel jelképe három
háromszög összekapcsolásával jön
létre.
Az Odin-csomó a skandináv mitológia
főistenének, Odinnak a jelképe, akit az összes
Ász-isten apjának tartanak (helyesen). Odin neve magyarul
ó-élő (a din a sumerben élni jelentésű,
dingir alakban istent, isteneket jelent), vagyis Öreg Élő
Isten. Innen származik az angol ten (ejtsd: tín), azaz
tíz számnév is, ami utal a
térszeránt létrehozó tíz
okforrásra, akik hullámterében az időhurok
keletkezett és működik. Természetesen a valknut
szóból ered az angol knot (csomó) kifejezés
is.
A P=12, L=1-5, K=1, 1, 1 körgráf közismert neve az
élet csillaga (hatágú csillag), ami számos
országban a mentőszolgálatok és
sürgősségi orvosi szolgálatok szimbóluma
(benne egy caduceus-szal). Az élet csillagával
kapcsolatos további tudnivalókat lásd: A
pásztorbot titka (2009) című írásban az
Eseményhorizonton.
4. A 4 PONTÚ KÖRGRÁF
Négy pont esetén nem sok lehetőség adódik
az összekötésükre. Az egyik négyzetet
eredményez, a másik világkereket. Az L=1-2
esetén a kettő kombinációja alakul ki, ami
annyiból különleges, hogy a négyzet
átlói dupla élek lesznek, méghozzá
ellenkező irányúak.
A pontok szögtávolsága az origóból
nézve 90 fok.
5. AZ 5 PONTÚ KÖRGRÁF
Öt pont összekötésével 3 szerkezet
hozható létre. Egy szabályos ötszög, egy
pentagramma és egy szabálytalan geometria. Mivel az
élek metszik egymást a síkban, a pentagramma
forgásiránya csak irányított élek
használatával értelmezhető.
A pontok szögtávolsága az origóból
nézve 72 fok.
6. A 6 PONTÚ KÖRGRÁF
Hat pont összekötésekor 5-féle alakzatot
sikerült létrehoznom. Az első a szabályos
hatszög, a második a hatágú csillag, a
harmadik egy téglalap, a negyedik a tércsillag, az
ötödik pedig egy szabálytalan pentagramma.
Az L=1-2, K=1 körgráf egy olyan téglalapot ad,
aminek a rövidebb oldala a kör sugarával egyenlő, a
hosszabb oldal hossza pedig ennek gyök háromszorosa.
A pontok szögtávolsága az origóból
nézve 60 fok.
7. A 7 PONTÚ KÖRGRÁF
A hét pontú körgráfnak 6 verziója van.
A szabályos hétszög mellett megjelenik egy
szabálytalan alakzat, valamint a kis csúcsú
és nagy csúcsú hétágú
csillagok egyszerű (két száras) és
kiegészített (négy száras)
változata. A kis csúcsú csillag négy
száras változata hétszögbe van írva, a
nagy csúcsú csillagé pedig egy kis
csúcsúval van kombinálva.
A pontok szögtávolsága az origóból
nézve 51,42 fok.
8. A 8 PONTÚ KÖRGRÁF
Nyolc pont esetén 8 lehetőség adódik. A
szabályos nyolcszög mellett a nyolcágú
csillag, a fénycsillag egyszerű, és
nyolcágú sugaras csillaggal kiegészített
változata, valamint egy vaskos vízkereszt (L=1-3, K=1, 1)
és három szabálytalan alakzat. Érdekes
tény, hogy csak a hét és nyolc pontú
körgráfoknál lesz azonos a pontok és
lépési lehetőségek száma. Ez alatt kevesebb
(P>L), fölötte több (P<L) lehetőség
adódik a szabályok korlátozásai miatt.
A pontok szögtávolsága az origóból
nézve 45 fok.
9. A 9 PONTÚ KÖRGRÁF
Kilenc pont összekötésekor a 10 lehetőség
közt három különféle kilenc
csúcsú csillag is kialakul, attól függően,
hogy a lépések száma 2, 3 vagy 4. Megjelenik
továbbá a valknut (L=2-4, K=2), és a négy
szabálytalan alakzat mellett egy félszabályos
hatszög, ami leginkább egy levágott
csúcsú szabályos háromszögre
hasonlít.
A pontok szögtávolsága az origóból
nézve 40 fok.
10. A 10 PONTÚ
KÖRGRÁF
Tíz pont esetén szintén 10 lehetőség
adódik. Itt a tíz csúcsú csillagok
közül csak az L=3 lesz egységes. Az L=2
valójában két egymásba helyezett (és
egymáshoz képest 36 fokkal elfordított)
ötszögből, az L=4 pedig két egymásba helyezett
pentagrammából áll.
Az L=1-3, K=2 alakzat egy levágott csúcsú
pentagrammára hasonlít, az L=2-4, K=3 körgráf
pedig egy ötszögbe rajzolt pentagramma lesz. Az L=3-4, K=7
formáció szintén szabályos alakzat, egy
olyan tíz csúcsú csillag, aminek minden
csúcsa négy szárral (éllel) rendelkezik.
A pontok szögtávolsága az origóból
nézve 36 fok.
11. A 11 PONTÚ
KÖRGRÁF
A tizenegy pontú körgráf 16 lehetőséget
kínál a rajzolgatásra. A 2, 3, 4 és 5
lépéses, tizenegy csúcsú csillagok mellett
mindegyiknek elkészíthető a tizenegyszögbe
írt változata is, amennyiben a lépések
száma 1-2, 1-3, 1-4 és 1-5. Ezekből csak az L=1-4, K=5
változatot rajzoltam meg. Az L=4-5, K=2 egy szabálytalan
pentagrammát ad, amit tovább rajzolva K=9-nél egy
szabályos, tizenegy csúcsú csillagot kapunk,
minden csúcsán négy szárral.
A pontok szögtávolsága az origóból
nézve 32,72 fok.
12. A 12 PONTÚ
KÖRGRÁF
Tizenkét pont esetén szintén 16 lehetőség
adódik. Az L=2, K=1, 1 két szabályos
hatszögből áll, az L=3, K=1, 1, 1 három
négyzetből, az L=4, K=1, 1, 1, 1 pedig négy
szabályos háromszögből. Ezek mellett
látható továbbá levágott
sarkú négyzet, levágott csúcsú
szabályos háromszög, négyszögletes
csúcsú hatágú csillag, valknut,
fénycsillag és két küllős kerék
formájú csillag (az L=2-3, K=5 és az L=3-4, K=7).
A pontok szögtávolsága az origóból
nézve 30 fok.
13. A 13 PONTÚ
KÖRGRÁF
Tizenhárom pont esetén a 2, 3, 4, 5 és 6
lépéses tizenhárom csúcsú csillagok
mindegyike egységes alakzat lesz, amik
tizenháromszögbe zárt változatai
egyaránt kialakíthatók az 1-2, 1-3, 1-4, 1-5
és 1-6 lépés kombinációkkal (csak az
1-5 és 1-6-ot csináltam meg). Az összes többi
lehetőség szabályos vagy szabálytalan
körgráfokat eredményez. Ennek
valószínűleg az az oka, hogy a 13 prímszám,
így a legtöbb lépésszám csak sok
körbejárás után ér vissza a
kiindulási pontra. Ugyanez természetesen megfigyelhető a
többi prímszám esetén is (5, 7, 11).
Mivel egyes lehetőségek (itt és a továbbiakban)
nagyon bonyolult formákat eredményeztek,
egészséges lustaságból mellőztem ezek K
értékének
megállapítását. Aki kíváncsi
rájuk, számoljon utána. A 21 lehetséges
alakzat mellett érdekességképpen megrajzoltam
három olyat is, ahol háromféle lépés
kombinálódik, de ezek nem adtak szabályos
formákat.
A pontok szögtávolsága az origóból
nézve 27,69 fok.
14. A 14 PONTÚ
KÖRGRÁF
A tizennégy pontú körgráf szintén 21
lehetőséget kínál (az L=1, K=1-et nem
ábrázoltam, mert alig különbözik a
körtől). Köztük az egy lépéses csillagok
mind egységesek, és
különlegességük, hogy az L=4, K=2 csak
hétágú, kis csúcsú csillagot ad,
míg az L=6, K=3 egy nagy csúcsú,
hétágú csillag lesz. Ezek sokszögbe
zárt változatai is elkészíthetők
értelemszerűen a lépések
kombinálásával.
A sokféle formáció közül kiemelkedik az
L=3-5, K=4 geometria a szabályosságával és
szépségével, ami akár egy tibeti
mandalában is megállná a helyét, bár
ilyen szimmetriát nem szoktak készíteni, mert nem
tükrözi a teremtés valamely ismert
megnyilvánulását. A mandalák
között egyébként ritka a hetes szimmetria
ábrázolása, de ez az ábra nem a diád
fotinó szimbóluma (ha esetleg valaki erre gyanakodna),
mert nem kétszer hét, hanem egyszer tizennégy
csúcsú ciklust alkot.
A pontok szögtávolsága az origóból
nézve 25,71 fok.
15. A 15 PONTÚ
KÖRGRÁF
Tizenöt pont esetén a lehetőségek száma 28. A
sokcsúcsú csillagok egyre inkább kezdenek
küllős kerekekre hasonlítani. Itt is megjelenik az
ötszögbe rajzolt pentagramma, a levágott
csúcsú pentagramma két változata, a valknut
két változata, a szabálytalan
hétágú, nagy csúcsú csillag
és különféle további szimmetriák,
amik közül a legérdekesebbek az L=2-7, K=3 (ami a
lovag kereszt ötszárú változatára
hasonlít, közepén egy pentagrammával)
és az L=5-7, K=4 (ami egy kis pentagramma köré
illesztett öt nagy pentagrammát formáz, és
egyben tízágú, speciális csillag is). Ez
utóbbi kettő szintén tibeti mandalába való
szépségű, bár nem találtam akár csak
hasonló formációkat sem az interneten (annak
ellenére, hogy mindkettő szakrális jelentőségű).
Az L=2-7, K=3 alakzat a téridő öt
téresszenciáját, a kvintesszenciát
szimbolizálja, míg az L=5-7, K=4 az alfatéri
szerinóból leágazó öt
bétatéri szerinó születését
jelképezi (a Mindenhatót és öt
arkangyalát).
A pontok szögtávolsága az origóból
nézve 24 fok.
16. A 16 PONTÚ
KÖRGRÁF
A tizenhat pontú körgráf volt az utolsó,
aminek megrajzolására még el tudtam szánni
magam. Főként azért, hogy igazoljam a fénycsillag
megjelenését előrejelző képletet (lásd a
18. fejezetben), mivel a 16 néggyel osztható. Ezekből is
28-féle készíthető egyébként
és a szabályos alakzatok egyre bonyolultabbá
válnak, a korábban megismert szabályok szerint.
Tehát az L=2, K=1, 1 körgráf két
szabályos nyolcszögből áll, az L=4, K=1, 1, 1, 1
pedig négy négyzetből. Az egy lépéses
csillagok sokszögbe zárt változatai is
elkészíthetők megfelelő lépés
kombinációkkal, mint például az L=1-4
alakzat. Fénycsillagot eredményeznek az L=6, K=3
és az L=5-7, K=3 alakzatok, amik mellett megjelennek
különféle szabálytalan
fénycsillagszerűségek is (levágott
csúcsú, szögletes végű, kettős
csúcsú). Az L=6-7, K=1 formáció
szabálytalan pentagrammát ad, ami azért
érdekes, mert a szabálytalan pentagramma mindig
azoknál a köröknél jelenik meg, ahol a pontok
száma öt egész számú
többszöröse, plusz egy.
Az L=5-7, K=3 geometria kapcsán felmerült bennem a
lehetőség, hogy ennek a szabályos, mégis torz
fénycsillagnak esetleg köze lehet a 4D-s fotinóhoz.
Ahogyan a P=6, L=1-3, K=2 tércsillag a 3D-ben másodlagos
csavarodásokat végző szerinó
síkvetülete, míg a P=9, L=2-4, K=2 valknut a 4D-ben
harmadlagos csavarodásokat végző szerinó
síkvetülete, ugyanúgy a fény esetében
is léteznie kell a körgráf rendszerben
mindkét változatnak. Sejtésem az, hogy míg
a P=8, L=3, K=3 fénycsillag (vagy a P=16, L=6, K=3) a 3D-ben
csavarodó fotinó (kocka) síkvetülete, addig a
P=16, L=5-7, K=3 fénycsillag (vagy a P=12, L=4-5, K=3) a 4D-ben
csavarodó fotinó (hiperoktaéder)
síkvetülete lehet. Ha valakinek sikerült
matematikailag igazolnia a dolgot, kérem küldje el az
Eseményhorizontnak a levezetést.
A pontok szögtávolsága az origóból
nézve 22,5 fok.
17. A MEGTETT KÖRÖK
SZÁMÁNAK
TÁBLÁZATA
Miután megrajzoltam a különféle
körgráfokat, készítettem belőlük egy
táblázatot, hogy átlátható legyen a
legfontosabb paraméterük változása. Ez pedig
a körbejárás során megtett egész
körök száma, ami arról árulkodik,
hány fordulat után kerül vissza a rendszer a
kiindulási állapotába. Az öt, hat, hét
és nyolc csúcsú változatokat
színessel kiemeltem, ami rögtön elárulja a
pontok száma és csúcsok száma közti
összefüggéseket.
18. SZÁMTANI SOROZATOK
A megtett körök számának
táblázata alapján azonnal feltűnik, hogy a
nevezetes alakzatok megjelenése számtani sorozattal
leírható szabályokat követ. Ezeket foglaltam
össze az alábbi képen.
19. A VÉGTELEN CSOMÓK
Az Odin-csomó vizsgálatától ihletet kapva
megvizsgáltam két másik közismert, ősi
ábrát is, a négyhurkú és
hathurkú végtelen csomókat, amiket minden
kultúrában az örök élettel
társítanak a misztikusok. A négyhurkú
végtelen csomót hívják
négyhurkú keresztnek is (részletesen lásd:
A keresztek titka című publikációban), míg
a hathurkút szerencse csomónak (pan-zhang). A
hathurkú csomó a buddhizmus nyolc szent jelképe
közül az egyik, ami a hindu mitológia szerint Visnu
mellkasát díszítette eredetileg és
máig elterjedt jelképnek számít
Kínában és Tibetben. A végtelen
csomóknak (mert vannak több hurkú, bonyolultabb
változatai is) két változata használatos.
Az egyik a szögletes, a másik a lekerekített
kialakítású. A négyhurkú
végtelen csomó szalagja négyszer, a
hathurkú pedig kilencszer lapolja át önmagát
a térben (2x2-es, illetve 3x3-as szimmetriában). Ezeket a
szimbólumokat kétféleképp lehet
körgráffá alakítani attól
függően, hogy a szögletes vagy lekerekített
változatból indulunk ki.
A négyhurkú, szögletes csomó külső
csúcsait kifeszítve egy körvonalra 12 pontú
körgráfot kapunk. Ennél L=1-7-1, K=3. Ha
levesszük a külső négy csúcsát és
nyolc csúcsúvá redukáljuk az
egyszerűség miatt, akkor a L=1-5, K=3 alakzatot kapjuk. A
lekerekített csomó négy hurkát egy-egy
pontnak tekintve a P=4, L=1, K=1 alakzatot kapjuk, ami egy körbe
rajzolt négyzet lesz.
A hathurkú, szögletes csomó külső
csúcsait kifeszítve egy körvonalra 14 pontú
körgráfot kapunk. Ennél
L=1-9-13-7-1-5-13-13-5-1-7-13-9-1, K=7. Ha redukáljuk a
körgráfot 12 pontúra, hogy minden hurok két
pontból álljon, akkor L=1-8-11-6-1-4-11-4-1-6-11-8-1,
K=6. A lekerekített csomó hat hurkát egy-egy
pontnak tekintve a P=6, L=2-3-4-4-3-2, K=3 formációt
kapjuk, ami egy tengely szimmetrikus geometria lesz.
A mellékelt ábrákon látható, hogy
egyik lehetőség sem tartozik a szűkebb értelemben vett
körgráf rendszerbe. Persze ettől még van valamilyen
kapcsolatuk a teremtéssel, de az egészen biztosan
kijelenthető, hogy egyik sem valamely időhurok térbeli modellje,
geometriai ábrázolása. A négyhurkú
csomó a Bindu szimbólumával ekvivalens
topológiailag, míg a hathurkú szerkezetileg
rokonítható a szerinó időhurokkal, csak
éppen pontatlan megjelenítése annak.
20. ÖSSZEFOGLALÁS
A szakrálisnak tekintett nevezetes ábrák
kapcsolata a teremtés működésével
egyértelmű és vitathatatlan, a feltárt matematikai
összefüggések ismeretében. Az őseink valamikor
régen tudták és értették a
mögöttük rejlő időtlen bölcsességet, s
bár ez a tudás az évezredek alatt majdnem teljesen
elveszett, a szimbólumok mégis megmaradtak, hogy
tanúskodjanak nekünk elődeink ismereteiről. Akik nem voltak
primitív, tudatlan vademberek (vagy legalábbis nem
mindenki), és mély, pontos információkkal
rendelkeztek a világegyetem szerkezetéről és
működésrendjéről.
Azt persze nem tudjuk, honnan vették a tudásukat, hisz a
régészek (hivatalosan) még nem találtak ősi
számítógépeket, részecske
gyorsítókat és más technikai
eszközöket az ásatások során. Vagy
találtak, csak nem ismerték föl őket, esetleg
eltitkolták a fölfedezést lányos zavarukban.
A szakrális tudás akár egy előző, fejlett
civilizációtól (Atlantisz?), akár
idelátogató földönkívüliektől
(szíriuszi űrhajósok?) vagy túlvilági
szellemektől (istenektől?) származott, most mindenképpen
hasznunkra válik, hiszen megerősíti saját
teremtésfilozófiai kutatásainkat és
segítséget nyújt a fogósabb fizikai,
matematikai kérdések megfejtésénél.
Bárhol is legyetek most az univerzumban, okos elődeink,
köszönjük nektek a megőrzött tudást
és igyekezni fogunk tovább adni azt a következő
generációknak. A lehető legpontosabban, kiszűrve belőle
az évezredek során rárakódott esetleges
hibákat és félreértéseket, illetve
hozzátéve a saját fölfedezéseinket.
Mert a tudást nem elég megőrizni és tovább
adni. Használni és fejleszteni, bővíteni is kell,
hogy a világ és az élet előrébb jusson a
végtelenbe vezető, hosszú útján.
Készült: 2004.03.15. - 2010.07.19.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz