AMERIKA KAPITÁNY: AZ ELSŐ
BOSSZÚÁLLÓ
Jóslatok és utalások a filmben
A rajongók nemrég fölfedezték, hogy az Amerika kapitány:
Az első bosszúálló című mozifilmben (készült: 2011) különös
módon a jövőre vonatkozó jóslatok találhatók. Egészen
pontosan a film végén, amikor Steve Rogers kirohan a
Manhattanben lévő S.H.I.E.L.D. bázis épületéből és megáll a
Time Square-en, ahol döbbenten körülnéz, szembesülve azzal,
hogy a sarkvidéki jégbe fagyásnak (hibernációnak?)
köszönhetően előrekerült a jövőbe, mintegy 70 évet. A kamera
körbejárja Rogerst órairányban (jobbra keringve és forogva),
megmutatva a teret, annak forgatáskori állapotát. Érdemes
lassítva, alaposan megnézni a hátteret, ami tele van
egyértelmű és félreérthetetlen utalásokkal a 2020-as
amerikai állapotokra. Továbbá rengeteg időfizikai,
teremtéstani ábra és logikai összefüggés is megfigyelhető a
jelenetben, amiket alább igyekeztem felsorolni:
1. A Rogers háta mögött, bal oldalt lévő egyik épület tetején
lévő óriás plakát felirata: "By George, we did it." Azaz:
George által (szerint) megcsináltuk.
2. A Rogers háta mögött, középen lévő épület bal oldali falán:
Corona sör reklám: a nyitott üvegbe dugott citromszelet
mutatja, hogy ettől savanyú lesz a szánk íze. Alatta az Inglot
kozmetikai cég reklámja látható, ami bőrápolószereket és smink
termékeket gyárt. Ezen a reklámon 10 különböző színű téglalap
figyelhető meg.
3. A Rogers háta mögött, jobbra lévő épület tetején lévő óriás
plakáton: kék háttér előtt sárgásbarna sündisznóra vagy tüskés
gömbre emlékeztető ábra (talán tűzijáték robbanás?), ami
kísértetiesen hasonlít a manapság népszerű koronavírus
ábrázolásokra.
4. Valamivel közelebb egy negyedik épület homlokzatán lévő
óriás plakáton: egy szürkésfehér arcmaszk. Ahogy a kamera
mozog, láthatóvá válik az alá írt felirat: "phantom". Ez
valószínűleg Az operaház fantomjának reklámja az egyik
Broadway színház részéről.
5. Feljebb, ugyanezen épület homlokzatán: "the crowd goes
wild". Azaz: a tömeg megvadul. Alatta: "Jersey Boys". Ez az
esemény még nem következett be (New Jerseyben), de van még fél
évünk 2020-ból, úgyhogy bármi megtörténhet.
6. A Rogerstől balra lévő épület képernyőjén: "Come into are
today for your is seconds of fame", azaz: jöjjön be ma az ön
másodpercnyi hírneve. Alatta: "american eagle outfitters":
amerikai sas felszerelés (férfidivat). Később itt látható egy
repülő fehér sas, kék háttérben (az indián varázslók Sasnak
nevezik az Istent), illetve egy másik fehér felirat: "Step
inside to get your face...re". Ez a felirat hiányos, de a
jelentése kb.: lépjen be, hogy kapjon az arca... valamit. Az
utolsó szó elejét eltakarja egy tábla, rajta: "Pompei the
exhibit", azaz: Pompei megmutatja. Ez valószínűleg egy Pompei
kiállítás reklámja. Vajon mit akar megmutatni nekünk Pompei
pusztulása? Hogy drámai hirtelenséggel elpusztulhat a
világunk?
7. A Rogers háta mögött, középen lévő épület kék képernyőjén
legfelül a HSBC bank logója látható, ami egy hatszögletű piros
síkidom, benne két, csúcsával érintkező fehér háromszöggel.
Ebben az az érdekes, hogy a térforrás geometriai modelljének,
az oktaédernek (benne a 3 testátlóval) ugyanilyen az egyik
síkvetületi képe. Ez alatt a képernyő felirat: "Dedicated to
wonder", azaz: Csodás elkötelezettség vagy: a csodának
dedikálva (ajánlva, régiesen a vallásban: felszentelve, az
isten tiszteletére felajánlva). Alatta: "samsung" felirat. A
samsung szó jelentése: három csillag. A hármas szám a nagyság,
hatalmasság képviselője. A Samsung dél-koreai ipari
konglomerátum leányvállalata, a Samsung Electronics a
bevételei alapján 2009-ben a világ első számú technológiaipari
cége volt, majd 2011-ben a Fortune 500 listán a 22. Alatta egy
vélhetően második világháborús egyenruhában és sisakban lévő
amerikai katona ölel egy gyereket (a szőke haja alapján
valószínűleg egy kislányt). Ez alatt a képernyőn: "eclipse":
fogyatkozás.
8. A piros "Marriott" felirat fölötti "So kodak" plakát
felirata mellett látható egy vigyorgó néger férfi, kezében egy
videokamerával.
9. A Fury igazgatótól balra lévő épület plakátján: "Shocking
new evidence. It's crime, ID." Azaz: Sokkoló új bizonyítékok.
Ez bűn: Személyazonosítás. Ettől balra egy fehér pólón egy kék
Földgömb látható, ami elé piros betűkkel azt írták: "Planet
Hollywood". Alatta fekete betűkkel: "Times Square". A
Földgömbön nincsenek kivehető kontinensek, mert szándékosan el
vannak mosva a felszíni sötétebb alakzatok, viszont a gömb
jobb felső részén egy csillag kiszakad a gömbfelszínből. Ezen
kívül a gömbön még négy másik csillag látható, tehát összesen
5 csillag borítja a felszínét. A póló fölött a "nyc's famous":
New York híres szó olvasható.
10. A Fury igazgatótól balra lévő képernyőn, fekete háttér
előtt aranysárga és fehér reklám fut, ami egy koronavírusra
hasonlító gömböt mutat, mellette a felirat: "cybercrime
index": kiberbűnözési mutató. Később itt: "monitors 8 billion
email messages a day", azaz: nyomkövetés: 8 milliárd e-mail
üzenetet naponta. Itt később megemlítenek "200 countries"-t,
azaz országokat. A többit nem lehet kivenni.
11. A Rogers háta mögötti épület alsó két képernyőjén előbb
nagyon rövid időre egy fehér kör látható, benne egy X-el, majd
utána két, órairányban (jobbra) forgó, sokágú, fehér-magenta
téridő spirál jelenik meg. Aztán egy jobbra forgó sárga-fekete
spirál, fölötte ismét az "eclipse" (fogyatkozás) felirattal.
Miután elment a háttérben egy autóbusz (balról jobbra), ami
eltakarta az alsó képernyőt, a felső képernyőn: "innovating
for the 21st century", azaz: a 21. század újításai. Ezután az
alsó képernyőn gyorsan váltakozó, halvány időfizikai ábrák
követik egymást egy nagyon rövid időre, amik nyolcas
szimmetriájúak, azaz a fotinót szimbolizálják és ha jól
számoltam (a lassítás csak korlátozottan segít a 24
képkocka/másodperces képsebesség miatt), akkor 11 különböző
ábra figyelhető meg. Miután eltűnnek, egy rajzfilm figura
látható, aki két függőleges rácsot próbál oldalra
szétfeszíteni a kezeivel. Csíkos ruhát visel, mintha egy rab
szökni próbálna a börtöncellájából. Majd egy nagy,
narancssárga robbanás lángfelhője látható ennek a helyén egy
üres térségen. A képernyő előtt közben egy amerikai zászló lóg
egy rúdon.
12. Rogers fehér pólóján elöl egy kör előtt repülő
kiterjesztett szárnyú madár látható, azaz egy szárnyas kerék
szimbólum, ami az Isten (térforrás) szimbóluma.
13. A térre megérkező S.H.I.E.L.D. ügynökök fekete autóinak
orrán nem egy ismert gyártó márkajelzése látható, hanem egy
ezüst színű, star trek emblémára hasonlító jelzés, pontosabban
egy tachion. Rogers háta mögött három ilyen kocsi áll meg,
Fury mögött szintén három, de ezek közül a jobb szélső alig
látható, az orra pedig nem látható. Így a hat fekete autóból
csak öt orrán látszanak a tachionok, amik körbeveszik a
jelenetet (a térforrást idézve). És pont a jobbos körbejárási
sorrendben utolsó az, ami hiányzik (a nemtér-nemidőt
szimbolizálva a hiányával).
14. A jelenet helyszíne a Time Square, azaz: Idő-tér. Ennek a
közepén állva (a térforrásban), magad körül láthatja a
szemlélő a múlt, a jelen és a jövő eseményeit a képernyőkön,
plakátokon. A Time Square igazából nem tér a szó klasszikus
értelmében, hanem egy hosszú sétálóutca Manhattan
(ma-an-6-tan: jelen égi 6 tanítás magyarul) közepén, a
Broadway (jelentése: széles út, 24 km hosszú, eredeti indián
neve: Wickquasgeck, azaz: vik-ász-gé-k, ugyanakkor a broad
jelentése: érthető is, tehát: a megértés útja) közepén, kb. a
42. és 49. utcák közötti szakaszon (bár van, ahol csak a 47.
utcáig számítják). A konkrét teret 14 utcáról lehet
megközelíteni és a két végénél van 1-1 metróállomás, amik két
külön vonalat alkotnak. Tehát összesen 16 vonalon lehet
megközelíteni a Tér-időt (a triász térforrásnak 16 forráshelye
van). Manhattani érdekesség, hogy az észak-déli Ötödik sugárút
a keresztben haladó utcák számozásának 0 pontja.
15. A Time Squaren szoktak szilveszterkor egy nagy, világító,
színes gömböt (Waterford kristálygömb a neve, azaz:
víz-átgázoló, mert a térforrás az őskáosz vizén át mozog)
felemelni egy oszlopon (az One Times Square: egyidejű tér
épületen található) a magasba, majd leeresztik éjfélkor, egy
perc alatt. Ez egy poliéder, aminek volt már koronavírusos
kinézete is a fényképek szerint, jelenleg LED-es kijelzőként
működik. Az oszlop tehát: egyidejű (Életfa). A Broadwayről
köztudott, hogy számos színház van itt, ahol színről-színre
(téresszenciáról téresszenciára) látni, hogy színház az egész
világ.
16. Az Amerika kapitány filmben Steve Rogers megmenti New
Yorkot a Hydra bombázótól. Ennek során megszerez egy ember
vezette repülő bombát, amire a New York feliratot pingálták.
Majd végül 70 évvel később megérkezik New Yorkba. Az ellenség,
a Hydra szervezet logója egy koponya, alatta 6 körbe kanyarodó
csáppal, amik az isteni hatalmat és a térforrás halálos
célokra való felhasználását szimbolizálják. Vagyis az istenek
vívják a második világháborút egymással, az embereken
keresztül.
Összefoglalva: Teljességgel kizárt, hogy ennyi sok ezoterikus
információt, utalást és szimbólumot a filmesek építettek volna
bele a helyszínbe a forgatás kedvéért, hogy titkos
mondanivalót rejtsenek el a filmben, amit egyszer majd, a
jövőben valamikor, talán észrevesz és megfejt valaki
(magyarul, mert ez a mágusok ősi nyelve). Arról nem beszélve,
hogy Manhattan és a Broadway, meg a Time Square már elég
régóta léteznek. A sziget az indiánok idején mocsaras terület
volt és valószínűleg szent hely, bár erről nem találtam
információkat. De most is szent helyként működik, csak épp
rejtett módon megbújva az avatatlan szemlélők orra előtt. Az
Isten láthatóan sokat dolgozott azon, hogy a kérdéses jelenet
leforgatásakor minden mondanivaló pont a megfelelő helyen és
időben legyen és belekerüljön a filmbe. És többszörösen
bebiztosította a témát, hogy mindenképpen észrevegyük majd és
semmiképpen ne lehessen félremagyarázni. Most pedig, 2020-ban
sorra valóra válnak a jövendölései...
Készült: 2020.06.12. - 23.
OLVASÓI HOZZÁSZÓLÁS:
Blahó Pétertől kaptam ezt a levelet a témához 06.27.-én:
Szia,
néhány fordítással nem értek egyet, illetve kiegészíteném.
1. A "by George" egy felkiáltás. A "By George, we did it!"
mondat magyarul kb így hangaza: Istenemre mondom,
megcsináltuk. Hasonló felkiáltások (exclamation) még a "by
Jove" vagy a "great scott!". Előbbi állaítólag Jupiterre utal,
aztán kitudja.
5. a jersey egy ruhafélét is jelent, főleg mezre szokták
használni. Tehát valamilyen sportolókj hatására is megvadulhat
a tömeg, vagy az angliai Jersey szigeten történik valami. A
Jersey Boys egyébként egy "musical drama film". Efölött Sister
Act reklám van, ami egy "divine musical comedy", isteni
musical komédia. '92-ben volt először a film, gondolom annak a
folytatása. Azt nem találtam meg, hogy mi a "raise thy..."
vége, de szerintem "raise thy voice" lesz, emeld fel a hangod.
A "thy" az a "your" régies változata.
6. Itt a "Come into are today for your is seconds of fame" nem
pontosan van leírva. A feliraton az áll: COME INTO AE FOR YOUR
15 SECONDS OF FAME", ahol AE az american eagle (vagy EA párja,
az antinapisten). Itt az emberek vásárláskor
lefényképezkedhettek és valami szöveggel kirakathatták
magukat. "Step inside to get your face up here", lépj be, hogy
felkerültesd az arcod, magyarul, hogy felkerüljön az
arcod/(fény)képed. Itt látni példát mindkettőre a képeken. A
"Pompei the exhibit"-hez kell egy vessző, így Pompei, a
kiállítás lesz belőle. Ha "Pompei megmutatja" lenne, akkor
exhibits kell legyen.
7. Főleg cégek előszeretettel használják a "dedicated to..:"
szöveget. Success, wonder, quality, safety, employee heath and
wellness, stb. Ez esetben a Samsung elkötelezett a
csodáért/csoda iránt.
A HSBC logó felett egy olyan szöveg van, hogy "we see a world
of possibilities", lehetőségek világát látjuk.
8. ezzel kapcsolatban fel kell világosíts, hogy miért a Kodak
reklámot emelted ki és nem a Csodaországosat? A képen az áll:
"A new Alice, a new musical. This spring, journey to the place
where nothing is as it seems". Egy új Alíz (a csaj a meséből),
egy új muzikel. Ezen a tavaszon utazz abba a világba, ahol
semmi sem az aminek látszik.
10. A szavak után pont vagy talán vessző van, emiatt a
jelentésük nem sokkoló új bizonyíték, hanem sokkoló, új,
bizonyíték. Ha én teremtő lennék, azért figyelnék a nyelvtanra
:) Továbbá true crime = igazi bűnözés, és az ID alatt
investigative discovery, kb kutató felfedezés (kutató, mint
amikor valaki utánajár valaminek, mint pl nyomozásnál. To
investigate something, utánajárni valaminek, kikutatni
valamit).
A "times square" egyébként jelenthet valamit a négyzeten. Pl
five times square az öt a négyzeten. Másként mondva lehet five
squared. Ez utóbbival lehet szójátékot is csinálni, mivel a
squared-et lehet használni arra is, ha valaki vagy valami
körbe van véve, pl "we are squared". Hogy miért egy
négyszögtől vannak KÖRbe véve, azt nem tudom.
11. "innovating for the 21st century" = innoválás a 21.
századért. Amit írtál az "Innovations of the 21st century"
lenne.
13. Az autójelvényeket böngészve úgy tűnik, hogy Acura logó
van rajtuk https://www.carlogos.org/car-brands/acura-logo.html
. Szerintem ez lesz az
15. Amit korábban írtam, one times square, 1 a négyzeten.
Amire a válaszom:
1. A "by George"-ot a szótárban "a kutyafáját"-nak fordítják.
De ez csak szójáték, azaz többféleképp is értelmezhető.
5. A Jersey Boys utalás a The Four Seasons fiúzenekarra, akik
a 60-as években New Jerseyből kapaszkodtak fel a
slágerlistákra.
6. A Pompei kiállítás az a hely, ahol megmutatják, mi történt
Pompeivel. Kell ennél több?
7. A "We see a world of possibilities": a lehetőségek világát
látjuk: ez a jövőre utal, mert az tartalmazza a lehetőségeket.
8. Azért a Kodak reklámot emeltem ki, mert azt vettem észre. A
Csodaországosat nem vettem észre. Egyáltalán, hol található?
Kerestem, de nem találtam.
10. Ezeket a szövegeket és az összes szimbólumot nem a teremtő
rakta ki, még csak nem is az isten, sőt nem is a helytartó
napisten, hanem azok az emberek, akik az adott reklámot
megcsinálták és kitették, hogy a megfelelő időben a megfelelő
helyen legyen. Az isten maximum sugallhatta nekik, mit
csináljanak, de a részleteket (nyelvtant, színvilágot,
grafikus elemeket) rájuk bízta.
13. Némi keresgéléssel megtaláltam a Honda Acura MDX modellt,
aminek ugyanúgy néz ki az orr része, mint a filmen látható
gépkocsiké. Ettől függetlenül tény, hogy képesek voltak pont
olyan kocsikat választani a forgatáshoz, amik orrán tachion
jelvény szerepel, pont 6 kocsit használtak, egyforma
típusúakat és mind fekete. Szokatlan módon ez egy olyan
amerikai film, amiben nem az amerikai autógyárak termékeit
reklámozzák, ahogy azt megszokhattuk tőlük az elmúlt
évtizedekben.
Következő írás