AMERIKA KAPITÁNY: AZ ELSŐ BOSSZÚÁLLÓ
Jóslatok és utalások a filmben


A rajongók nemrég fölfedezték, hogy az Amerika kapitány: Az első bosszúálló című mozifilmben (készült: 2011) különös módon a jövőre vonatkozó jóslatok találhatók. Egészen pontosan a film végén, amikor Steve Rogers kirohan a Manhattanben lévő S.H.I.E.L.D. bázis épületéből és megáll a Time Square-en, ahol döbbenten körülnéz, szembesülve azzal, hogy a sarkvidéki jégbe fagyásnak (hibernációnak?) köszönhetően előrekerült a jövőbe, mintegy 70 évet. A kamera körbejárja Rogerst órairányban (jobbra keringve és forogva), megmutatva a teret, annak forgatáskori állapotát. Érdemes lassítva, alaposan megnézni a hátteret, ami tele van egyértelmű és félreérthetetlen utalásokkal a 2020-as amerikai állapotokra. Továbbá rengeteg időfizikai, teremtéstani ábra és logikai összefüggés is megfigyelhető a jelenetben, amiket alább igyekeztem felsorolni:

Amerika kapitány 01.

1. A Rogers háta mögött, bal oldalt lévő egyik épület tetején lévő óriás plakát felirata: "By George, we did it." Azaz: George által (szerint) megcsináltuk.

2. A Rogers háta mögött, középen lévő épület bal oldali falán: Corona sör reklám: a nyitott üvegbe dugott citromszelet mutatja, hogy ettől savanyú lesz a szánk íze. Alatta az Inglot kozmetikai cég reklámja látható, ami bőrápolószereket és smink termékeket gyárt. Ezen a reklámon 10 különböző színű téglalap figyelhető meg.

3. A Rogers háta mögött, jobbra lévő épület tetején lévő óriás plakáton: kék háttér előtt sárgásbarna sündisznóra vagy tüskés gömbre emlékeztető ábra (talán tűzijáték robbanás?), ami kísértetiesen hasonlít a manapság népszerű koronavírus ábrázolásokra.

4. Valamivel közelebb egy negyedik épület homlokzatán lévő óriás plakáton: egy szürkésfehér arcmaszk. Ahogy a kamera mozog, láthatóvá válik az alá írt felirat: "phantom". Ez valószínűleg Az operaház fantomjának reklámja az egyik Broadway színház részéről.

Amerika kapitány 02.

5. Feljebb, ugyanezen épület homlokzatán: "the crowd goes wild". Azaz: a tömeg megvadul. Alatta: "Jersey Boys". Ez az esemény még nem következett be (New Jerseyben), de van még fél évünk 2020-ból, úgyhogy bármi megtörténhet.

Amerika kapitány 03.

6. A Rogerstől balra lévő épület képernyőjén: "Come into are today for your is seconds of fame", azaz: jöjjön be ma az ön másodpercnyi hírneve. Alatta: "american eagle outfitters": amerikai sas felszerelés (férfidivat). Később itt látható egy repülő fehér sas, kék háttérben (az indián varázslók Sasnak nevezik az Istent), illetve egy másik fehér felirat: "Step inside to get your face...re". Ez a felirat hiányos, de a jelentése kb.: lépjen be, hogy kapjon az arca... valamit. Az utolsó szó elejét eltakarja egy tábla, rajta: "Pompei the exhibit", azaz: Pompei megmutatja. Ez valószínűleg egy Pompei kiállítás reklámja. Vajon mit akar megmutatni nekünk Pompei pusztulása? Hogy drámai hirtelenséggel elpusztulhat a világunk?

Amerika kapitány 04.

7. A Rogers háta mögött, középen lévő épület kék képernyőjén legfelül a HSBC bank logója látható, ami egy hatszögletű piros síkidom, benne két, csúcsával érintkező fehér háromszöggel. Ebben az az érdekes, hogy a térforrás geometriai modelljének, az oktaédernek (benne a 3 testátlóval) ugyanilyen az egyik síkvetületi képe. Ez alatt a képernyő felirat: "Dedicated to wonder", azaz: Csodás elkötelezettség vagy: a csodának dedikálva (ajánlva, régiesen a vallásban: felszentelve, az isten tiszteletére felajánlva). Alatta: "samsung" felirat. A samsung szó jelentése: három csillag. A hármas szám a nagyság, hatalmasság képviselője. A Samsung dél-koreai ipari konglomerátum leányvállalata, a Samsung Electronics a bevételei alapján 2009-ben a világ első számú technológiaipari cége volt, majd 2011-ben a Fortune 500 listán a 22. Alatta egy vélhetően második világháborús egyenruhában és sisakban lévő amerikai katona ölel egy gyereket (a szőke haja alapján valószínűleg egy kislányt). Ez alatt a képernyőn: "eclipse": fogyatkozás.

Amerika kapitány 05.

8. A piros "Marriott" felirat fölötti "So kodak" plakát felirata mellett látható egy vigyorgó néger férfi, kezében egy videokamerával.

Amerika kapitány 06.

Amerika kapitány 07.

9. A Fury igazgatótól balra lévő épület plakátján: "Shocking new evidence. It's crime, ID." Azaz: Sokkoló új bizonyítékok. Ez bűn: Személyazonosítás. Ettől balra egy fehér pólón egy kék Földgömb látható, ami elé piros betűkkel azt írták: "Planet Hollywood". Alatta fekete betűkkel: "Times Square". A Földgömbön nincsenek kivehető kontinensek, mert szándékosan el vannak mosva a felszíni sötétebb alakzatok, viszont a gömb jobb felső részén egy csillag kiszakad a gömbfelszínből. Ezen kívül a gömbön még négy másik csillag látható, tehát összesen 5 csillag borítja a felszínét. A póló fölött a "nyc's famous": New York híres szó olvasható.

Amerika kapitány 08.

Amerika kapitány 10.

Amerika kapitány 10.

10. A Fury igazgatótól balra lévő képernyőn, fekete háttér előtt aranysárga és fehér reklám fut, ami egy koronavírusra hasonlító gömböt mutat, mellette a felirat: "cybercrime index": kiberbűnözési mutató. Később itt: "monitors 8 billion email messages a day", azaz: nyomkövetés: 8 milliárd e-mail üzenetet naponta. Itt később megemlítenek "200 countries"-t, azaz országokat. A többit nem lehet kivenni.

Amerika kapitány 14.

Amerika kapitány 11.

Amerika kapitány 12.

Amerika kapitány 13.

11. A Rogers háta mögötti épület alsó két képernyőjén előbb nagyon rövid időre egy fehér kör látható, benne egy X-el, majd utána két, órairányban (jobbra) forgó, sokágú, fehér-magenta téridő spirál jelenik meg. Aztán egy jobbra forgó sárga-fekete spirál, fölötte ismét az "eclipse" (fogyatkozás) felirattal. Miután elment a háttérben egy autóbusz (balról jobbra), ami eltakarta az alsó képernyőt, a felső képernyőn: "innovating for the 21st century", azaz: a 21. század újításai. Ezután az alsó képernyőn gyorsan váltakozó, halvány időfizikai ábrák követik egymást egy nagyon rövid időre, amik nyolcas szimmetriájúak, azaz a fotinót szimbolizálják és ha jól számoltam (a lassítás csak korlátozottan segít a 24 képkocka/másodperces képsebesség miatt), akkor 11 különböző ábra figyelhető meg. Miután eltűnnek, egy rajzfilm figura látható, aki két függőleges rácsot próbál oldalra szétfeszíteni a kezeivel. Csíkos ruhát visel, mintha egy rab szökni próbálna a börtöncellájából. Majd egy nagy, narancssárga robbanás lángfelhője látható ennek a helyén egy üres térségen. A képernyő előtt közben egy amerikai zászló lóg egy rúdon.

Amerika kapitány 15.

Amerika kapitány 16.

Amerika kapitány 17.

Amerika kapitány 18.

Amerika kapitány 19.

Amerika kapitány 20.

Amerika kapitány 21.

12. Rogers fehér pólóján elöl egy kör előtt repülő kiterjesztett szárnyú madár látható, azaz egy szárnyas kerék szimbólum, ami az Isten (térforrás) szimbóluma.

13. A térre megérkező S.H.I.E.L.D. ügynökök fekete autóinak orrán nem egy ismert gyártó márkajelzése látható, hanem egy ezüst színű, star trek emblémára hasonlító jelzés, pontosabban egy tachion. Rogers háta mögött három ilyen kocsi áll meg, Fury mögött szintén három, de ezek közül a jobb szélső alig látható, az orra pedig nem látható. Így a hat fekete autóból csak öt orrán látszanak a tachionok, amik körbeveszik a jelenetet (a térforrást idézve). És pont a jobbos körbejárási sorrendben utolsó az, ami hiányzik (a nemtér-nemidőt szimbolizálva a hiányával).

14. A jelenet helyszíne a Time Square, azaz: Idő-tér. Ennek a közepén állva (a térforrásban), magad körül láthatja a szemlélő a múlt, a jelen és a jövő eseményeit a képernyőkön, plakátokon. A Time Square igazából nem tér a szó klasszikus értelmében, hanem egy hosszú sétálóutca Manhattan (ma-an-6-tan: jelen égi 6 tanítás magyarul) közepén, a Broadway (jelentése: széles út, 24 km hosszú, eredeti indián neve: Wickquasgeck, azaz: vik-ász-gé-k, ugyanakkor a broad jelentése: érthető is, tehát: a megértés útja) közepén, kb. a 42. és 49. utcák közötti szakaszon (bár van, ahol csak a 47. utcáig számítják). A konkrét teret 14 utcáról lehet megközelíteni és a két végénél van 1-1 metróállomás, amik két külön vonalat alkotnak. Tehát összesen 16 vonalon lehet megközelíteni a Tér-időt (a triász térforrásnak 16 forráshelye van). Manhattani érdekesség, hogy az észak-déli Ötödik sugárút a keresztben haladó utcák számozásának 0 pontja.

15. A Time Squaren szoktak szilveszterkor egy nagy, világító, színes gömböt (Waterford kristálygömb a neve, azaz: víz-átgázoló, mert a térforrás az őskáosz vizén át mozog) felemelni egy oszlopon (az One Times Square: egyidejű tér épületen található) a magasba, majd leeresztik éjfélkor, egy perc alatt. Ez egy poliéder, aminek volt már koronavírusos kinézete is a fényképek szerint, jelenleg LED-es kijelzőként működik. Az oszlop tehát: egyidejű (Életfa). A Broadwayről köztudott, hogy számos színház van itt, ahol színről-színre (téresszenciáról téresszenciára) látni, hogy színház az egész világ.

16. Az Amerika kapitány filmben Steve Rogers megmenti New Yorkot a Hydra bombázótól. Ennek során megszerez egy ember vezette repülő bombát, amire a New York feliratot pingálták. Majd végül 70 évvel később megérkezik New Yorkba. Az ellenség, a Hydra szervezet logója egy koponya, alatta 6 körbe kanyarodó csáppal, amik az isteni hatalmat és a térforrás halálos célokra való felhasználását szimbolizálják. Vagyis az istenek vívják a második világháborút egymással, az embereken keresztül.

Összefoglalva: Teljességgel kizárt, hogy ennyi sok ezoterikus információt, utalást és szimbólumot a filmesek építettek volna bele a helyszínbe a forgatás kedvéért, hogy titkos mondanivalót rejtsenek el a filmben, amit egyszer majd, a jövőben valamikor, talán észrevesz és megfejt valaki (magyarul, mert ez a mágusok ősi nyelve). Arról nem beszélve, hogy Manhattan és a Broadway, meg a Time Square már elég régóta léteznek. A sziget az indiánok idején mocsaras terület volt és valószínűleg szent hely, bár erről nem találtam információkat. De most is szent helyként működik, csak épp rejtett módon megbújva az avatatlan szemlélők orra előtt. Az Isten láthatóan sokat dolgozott azon, hogy a kérdéses jelenet leforgatásakor minden mondanivaló pont a megfelelő helyen és időben legyen és belekerüljön a filmbe. És többszörösen bebiztosította a témát, hogy mindenképpen észrevegyük majd és semmiképpen ne lehessen félremagyarázni. Most pedig, 2020-ban sorra valóra válnak a jövendölései...

Készült: 2020.06.12. - 23.

OLVASÓI HOZZÁSZÓLÁS:

Blahó Pétertől kaptam ezt a levelet a témához 06.27.-én:

Szia,

néhány fordítással nem értek egyet, illetve kiegészíteném.
1. A "by George" egy felkiáltás. A "By George, we did it!" mondat magyarul kb így hangaza: Istenemre mondom, megcsináltuk. Hasonló felkiáltások (exclamation) még a "by Jove" vagy a "great scott!". Előbbi állaítólag Jupiterre utal, aztán kitudja.
5. a jersey egy ruhafélét is jelent, főleg mezre szokták használni. Tehát valamilyen sportolókj hatására is megvadulhat a tömeg, vagy az angliai Jersey szigeten történik valami. A Jersey Boys egyébként egy "musical drama film". Efölött Sister Act reklám van, ami egy "divine musical comedy", isteni musical komédia. '92-ben volt először a film, gondolom annak a folytatása. Azt nem találtam meg, hogy mi a "raise thy..." vége, de szerintem "raise thy voice" lesz, emeld fel a hangod. A "thy" az a "your" régies változata.
6. Itt a "Come into are today for your is seconds of fame" nem pontosan van leírva. A feliraton az áll: COME INTO AE FOR YOUR 15 SECONDS OF FAME", ahol AE az american eagle (vagy EA párja, az antinapisten). Itt az emberek vásárláskor lefényképezkedhettek és valami szöveggel kirakathatták magukat. "Step inside to get your face up here", lépj be, hogy felkerültesd az arcod, magyarul, hogy felkerüljön az arcod/(fény)képed. Itt látni példát mindkettőre a képeken. A "Pompei the exhibit"-hez kell egy vessző, így Pompei, a kiállítás lesz belőle. Ha "Pompei megmutatja" lenne, akkor exhibits kell legyen.
7. Főleg cégek előszeretettel használják a "dedicated to..:" szöveget. Success, wonder, quality, safety, employee heath and wellness, stb. Ez esetben a Samsung elkötelezett a csodáért/csoda iránt.
A HSBC logó felett egy olyan szöveg van, hogy "we see a world of possibilities", lehetőségek világát látjuk.
8. ezzel kapcsolatban fel kell világosíts, hogy miért a Kodak reklámot emelted ki és nem a Csodaországosat? A képen az áll: "A new Alice, a new musical. This spring, journey to the place where nothing is as it seems". Egy új Alíz (a csaj a meséből), egy új muzikel. Ezen a tavaszon utazz abba a világba, ahol semmi sem az aminek látszik.
10. A szavak után pont vagy talán vessző van, emiatt a jelentésük nem sokkoló új bizonyíték, hanem sokkoló, új, bizonyíték. Ha én teremtő lennék, azért figyelnék a nyelvtanra :) Továbbá true crime = igazi bűnözés, és az ID alatt investigative discovery, kb kutató felfedezés (kutató, mint amikor valaki utánajár valaminek, mint pl nyomozásnál. To investigate something, utánajárni valaminek, kikutatni valamit).
A "times square" egyébként jelenthet valamit a négyzeten. Pl five times square az öt a négyzeten. Másként mondva lehet five squared. Ez utóbbival lehet szójátékot is csinálni, mivel a squared-et lehet használni arra is, ha valaki vagy valami körbe van véve, pl "we are squared". Hogy miért egy négyszögtől vannak KÖRbe véve, azt nem tudom.
11. "innovating for the 21st century" = innoválás a 21. századért. Amit írtál az "Innovations of the 21st century" lenne.
13. Az autójelvényeket böngészve úgy tűnik, hogy Acura logó van rajtuk https://www.carlogos.org/car-brands/acura-logo.html . Szerintem ez lesz az
15. Amit korábban írtam, one times square, 1 a négyzeten.

Amire a válaszom:

1. A "by George"-ot a szótárban "a kutyafáját"-nak fordítják. De ez csak szójáték, azaz többféleképp is értelmezhető.
5. A Jersey Boys utalás a The Four Seasons fiúzenekarra, akik a 60-as években New Jerseyből kapaszkodtak fel a slágerlistákra.
6. A Pompei kiállítás az a hely, ahol megmutatják, mi történt Pompeivel. Kell ennél több?
7. A "We see a world of possibilities": a lehetőségek világát látjuk: ez a jövőre utal, mert az tartalmazza a lehetőségeket.
8. Azért a Kodak reklámot emeltem ki, mert azt vettem észre. A Csodaországosat nem vettem észre. Egyáltalán, hol található? Kerestem, de nem találtam.
10. Ezeket a szövegeket és az összes szimbólumot nem a teremtő rakta ki, még csak nem is az isten, sőt nem is a helytartó napisten, hanem azok az emberek, akik az adott reklámot megcsinálták és kitették, hogy a megfelelő időben a megfelelő helyen legyen. Az isten maximum sugallhatta nekik, mit csináljanak, de a részleteket (nyelvtant, színvilágot, grafikus elemeket) rájuk bízta.
13. Némi keresgéléssel megtaláltam a Honda Acura MDX modellt, aminek ugyanúgy néz ki az orr része, mint a filmen látható gépkocsiké. Ettől függetlenül tény, hogy képesek voltak pont olyan kocsikat választani a forgatáshoz, amik orrán tachion jelvény szerepel, pont 6 kocsit használtak, egyforma típusúakat és mind fekete. Szokatlan módon ez egy olyan amerikai film, amiben nem az amerikai autógyárak termékeit reklámozzák, ahogy azt megszokhattuk tőlük az elmúlt évtizedekben.

Következő írás

Vissza a tartalomhoz