A VILÁG TEREMTÉSE 1.
A padovai keresztelő kápolnában található Giusto de Menabuoi
1376-ban készült freskója. A címe: A világ teremtése. Részletek
erről itt: https://en.wikipedia.org/wiki/Padua_Baptistery
A kápolna belül megnézhető egy 3D-s körbeforgatható képen is: Battistero
di San Giovanni Battista, Piazza Duomo, 35139 Padova PD –
Google Térkép
Ezen A világ teremtése freskó gyakorlatilag nem kivehető, mivel
fent található a kupola oldalfalán, amire lentről elég rossz a
rálátás. Itt részét képezi egy képregénynek, ami a teremtés
történetét mondja el, a Bibliából ismert jelenetek bemutatásával.
A történet ezzel a freskóval indul, majd tőle jobbra látható Ádám
és Éva teremtése, aztán az első emberpár a paradicsomban a tudás
fájával, almaevés közben, stb.


Aki szeretne ide ellátogatni, annak számára mellékelek egy
térképet. A piros téglalap
jelzi a kápolna helyét. A kék téglalap
a bazilika, a zöld téglalap a
püspöki palota múzeum. Az információkért és képekért köszönet
Péternek!
Ha alaposan megnézzük a képet, kiderül, hogy egy precízen
megalkotott, beszédes, vizuális szimbólumrendszert látunk, aminek
igen összetett, több rétegű mondanivalója van a számunkra.
1. Középen a Föld lapos korongja látható, közepén a
Földközi-tengerrel, oly módon, hogy az északi irány balra van. A
festmény alkotója nem sok korabeli világtérképet láthatott, talán
ezért annyira pontatlan és elnagyolt az ábrázolás. A tengerek
világoskékek, de a Vörös-tengert szó szerint vörösre festette, ami
élesen elüt a szárazföld egységes, jellegtelen barnájától. A
szárazföldek fölött világosabb és sötétebb színekkel hosszúkás
nyúlványok sorakoznak, amik épp úgy lehetnek felhők, mint
hegyvonulatok, bár az egyiknek keleten feje van és a nyitott
szájából indul ki egy folyó vonala, vélhetően a Gangeszé (Ganga
istennőből ered: ez pontatlan ábrázolás mitológiailag).
Felismerhető folyók továbbá Afrikában a Nílus, a Perzsa-öbölnél az
Eufrátesz és Tigris, Indiánál az Indus, A Kaszpi-tengernél a
Volga, a Fekete-tengernél a Don, Dnyeper, Duna, Itáliánál a Pó,
északon a Rajna.
2. A Földkorong középpontja egészen pontosan a Nílus
torkolatvidékére esik, ahol az ókori egyiptomi birodalom fővárosa,
Memphisz (azaz: Ménfő) város található, ami nem csupán szellemi,
szakrális központ volt, de egyes ókori térképeken úgy ábrázolták a
világot, hogy ide, a nagy piramisra (ami valójában oktaéder alakú)
esik a világ közepe. Tehát itt ment át a kezdő délkör, sőt, egyes
elméletek szerint a Hold befogása előtt (kb. 13.000 éve) itt
haladt át a régi egyenlítő vonala is, mielőtt a katasztrófa miatt
a Föld forgástengelye elmozdult volna és Atlantisz szigete
elsüllyedt volna.
3. A Föld korongját övező kék színű sávban, ami nem lehet a
légkör, mert sötétebb kék, mint a tengerek vizének színe, nyolc
fehér, kivehetetlen formájú valami (kis maszat) látható.
Lehetséges, hogy ezek jelzik a nyolc földrajzi irányt, mivel a
középkorban még így osztották fel a tájolókat. De az is lehet,
hogy a nyolc irány a 4D-s túltérre vonatkozik (mert ott van ennyi
egymással ellentétes vagy merőleges irány), aminek sávja
körbeveszi a 3D-s Földet.
4. A Föld korongja körüli 10 sáv színei bentről kifelé a
következők: kék (4D-s téresszencia?), piros, fehér, zöld, sárga,
vörös (keleti irányban fehér maszat: valószínűleg a Teremtő Anya
okforrása), piros, okker, sötétkék (majdnem fekete, keleti
irányban a bak csillagkép hátsó lábai közt egy fehér csillaggal),
kék (vastag zóna az állatövi jegyekkel). Hogy miért ezeket a
színeket használta a festő és miért ebben a sorrendben, azt még
nem tudjuk teljes egészében? Ezek ugyanis egyértelműen nem a
szivárvány színei, hanem talán valamilyen teremtési szférákat
jelölhetnek. De nem a párhuzamos téresszenciákat, mert azok száma
eltérő.
5. A sötétkék, majdnem fekete sávban a bak csillagkép hátsó lábai
közt látható fehér csillag ágaiból 6 tisztán kivehető a legjobb
minőségű képen, noha formailag 8 ágúnak tűnik, de a két belső
oldali ága vagy megkopott vagy törlésre került, talán a jelentés
pontosítása miatt. Amennyiben ugyanis ez egy hatágú csillag, akkor
ez a Mindenható (alfatéri szerinó) irányát jelzi a világűrben a
számunkra. A sáv sötétkék színe jelezheti azt is, hogy a szerinó
az idősemmiben (őskáosz fekete sötétsége) található, tehát nincs a
térben, amit ő kelt maga köré. Ezért ez a vékony színes sávok
közül a külső, mert körbeveszi az univerzum összes tereit. Ezzel a
kérdéssel részletesebben foglalkozunk: Az Isten helye
(létfilozófia, 2023) című írásban.
6. A széles kék háttérbe helyezett állatövi jegyek szimbólumai
északról indulva, órairányban a következők: kos, halak, vízöntő,
bak, nyilas, skorpió, mérleg, szűz, oroszlán, rák, ikrek, bika.
Vagyis pont fordított a sorrendjük, mint ahogy ábrázolni szoktuk
őket az ekliptikán. Ez azt jelenti, hogy ezek nem az év
hónapjainak felelnek meg, hanem a Nagy Napév világhónapjainak,
amik egyenként 2160 év hosszúak. A Föld tengelyének precessziója,
azaz eltolódása az állócsillagokkal borított égbolthoz képest
ugyanis 25.900 évente jár be egy kört, az állatöv mentén
visszafelé haladva, amit így próbált meg ábrázolni a festő.
7. Az állatövi jegyek sávját övező aranysárga háttér, ami maga is
gömbszerű, csak kilóg a kép területéről, nem sima, hanem
rácsozott, ami azt jelzi: ennek a zónának szerkezete van, nem
amorf kiterjedés. Ez a téridő buboréka, amiben a fénykvantumok
(teremtmények, itt: angyalok) röpködnek (halo, égisz, részletesen
lásd: Az égisz szerkezete (létfilozófia, 2023) című írásban). Ez
igazából nem szín, hanem fény (az Aranyatya isteni fénye). A 4
térdimenziós téridőben ugyanis aranysárgán ragyog minden (lásd: a
sámáni beszámolókat és a klinikai halál állapotában testen kívüli
élményt átéltek, túlvilágon jártak beszámolóit).
8. A téridőn belül az állatövi jegyek sávja jelölheti az univerzum
belső, anyagi részét, amiben az anyagi részecskék (gázok, bolygók,
csillagok, galaxisok) találhatók, mivel mi csak ezt látjuk, az itt
lévő csillagokat. Ha megmérjük az aranysárga sáv vastagságát (zöld
vonallal jelölve a képen), az pont azonos az állatövi jegyek
sávjának külső szélétől a Föld középpontjáig tartó távolsággal,
vagyis az anyagi univerzum sugarával. Ennek jelentőségét lásd: Az
Isten helye (létfilozófia, 2023) című írásban.
9. Az aranysárga sávon túl, felül látható sötétkék háttér
jelképezi az őskáoszt, amiben a téridő található. Ide lóg ki az
Istenalak feje, aki valójában a Teremtő okforrás, mivel ha
körberajzoljuk az emberalak testét, összekötve az állatövi jegyek
körével, egy olyan tachion csepp alakot kapunk (piros vonalakkal
jelölve a képen), ami bentről kifelé enyhén jobbra kanyarodik.
Mivel ez a jelenpont jobbos forgású, ezért néz jobb felé a Isten.
A teste (hullámtere) ugyanakkor teljesen bent van a téridőben,
mert ez az ő teremtése.
10. Egyedül az Isten feje körül lévő glóriában van aranysárga
vízkereszt ábrázolva, ami az okforrás legegyszerűbb szimbóluma. A
körülötte, a téridő aranysárga zónájában lévő angyalok glóriáiból
hiányzó keresztek azt jelzik, hogy ők nem okforrások, hanem
időhurkok (fénylények: szerinók, fotinók), amire a számuk is utal:
heten vannak, mint a fotinó tachionjai.
11. Az Isten felső ruhája (inge) piros, az alsó (tógaszerű köpeny)
kék. A felső ruha színe jelzi a teremtés felső zónáját
(felvilágot), az alsó ruha színe az alvilágot. Ennek megfelelően
az Istent köbevevő hét angyal (fénylény) közül négy piros ruhás
angyal (ők az arkangyalok) felvilági lény, a három kék ruhás
angyal pedig alvilági. Ezt az is jól mutatja, hogy a felvilágiak
felfelé néznek az Istenre, az alvilágiak lefelé néznek a Földre,
mert ők felelnek az alsó világért.
12. Az Isten emberalakja lábaival a halak és vízöntő korszakok
közt áll képletesen (a lábai nincsenek ábrázolva, mert nem
emberről, hanem időrendszerről van szó). Azért helyezkedik el itt,
mert most (1376-ban) itt tart a földi időszámítás, amire az ábra
jelentése vonatkozik (idő). Az Isten azért néz jobbra, a vízöntő
világhónap felé, mert arrafelé halad az idő a rendszerben.
13. Az Isten jobb kezét fölemelve, figyelmeztetően kettőt mutat,
összezárt ujjakkal, ami azt jelenti: ti ketten, a kritikusok. A
bal kezét leengedve nyitott tenyérrel fölfelé tartja, ami azt
jelenti: kérlek. És közben a távozó kettősre néz. Hogy pontosan
mire kéri a távozókat, az nem derül ki a képből. De ha alaposabban
megvizsgálnánk a kápolna többi freskóját és a képek
elhelyezkedését egymáshoz képest, valószínűleg az egész
szimbólumrendszerből kikerekedne az elmondani kívánt történet.
14. A téridőben a bak korszak fölött, az Istentől jobb felé távozó
(elrepülő) és visszanéző két angyal karba tett keze kritikát és
elutasítást jelent az Isten művével szemben. Ez egyben a diád
fotinó szimbóluma is, mivel a két angyalnak csak három szárnya
van, azaz középen összeérnek: így jelezve, hogy ez egy (kettős)
időrendszer a téridőben.
15. Ha összekötjük egyenesekkel a Föld középpontját (ahonnan mi
nézzük a teremtést) és a sötétkék (fekete) nemtér-nemidő sávban
lévő fehér csillagot (amerre a Mindenható található), illetve az
Isten fejének középpontját (ahol a vízkereszt szárainak
metszéspontja van), akkor a két egyenes 20 fokos szöget zár be
egymással (fekete vonalakkal jelölve a képen). Vagyis tőlünk nézve
az űrben az okforrás és az alfatéri szerinó helye ilyen
látószögben mérhető (megfelelő isteni csúcstechnikával). A szerinó
a bak csillagkép hátsó lába felé van, az okforrás viszont a
vízöntő csillagképben látható (1376-ban!). Ezen egyenes precízen
átmegy a Teremtő balján felnéző angyal fején (még nem tudni, ennek
van-e jelentősége?) és a Teremtő mindkét kezének csuklóján is
(ennek jelentőségét sem értjük még). A két egyenes hosszának
aránya: 1:3-hoz, ami arra utal, hogy ha a szerinó a keletkezésétől
fogva RV=1 sebességgel halad nagyjából felfelé a Teremtő tachion
toronyzónájában, maga mögé keltve az univerzum téridő buborékát,
akkor eközben a hozzá képest sokkal gyorsabb okforrás RV=3
sebességgel halad kint az őskáoszban.
16. A kép díszes kerete csupa időforrás szimbólumból áll, amik
nyolcas csoportokat (fényszálakat) alkotnak két oldalt: 2x3x8 db,
elválasztva 4-4 magányos, külön bekeretezett forrásponttal. Felül
nincs keret, alul a keretből szándékosan kilóg a Nagy Napév
világhónapjainak kék köre, amit kétoldalt balról 10, illetve
jobbról 6 forráspont övez a keretben (valószínűleg pont azért,
hogy a forráspontok száma ne legyen több a kelleténél). Ha a 8
magányos forráspont utalás a 8 okforrásra, akkor a 9. a Teremtő
Atya okforrás jelenpontja, ami a képen az Isten fejében bújik meg,
a vízkeresztes glória közepén, míg a 10. a Teremtő Anya okforrás
jelenpontja, ami logikusan csak a vörös sávban, a bak felé eső
fehér paca lehet (a patriachális hozzáállás miatt évezredek óta
próbálják eljelentékteleníteni szerepét és fontosságát a
teremtésben). Tehát közel van a Mindenhatóhoz, felőlünk nézve
legalábbis. A nyolcas csoportokba rendezett időforrások száma: 64,
ahány térdimenziós a triásztéri univerzum. Ha viszont összeadjuk a
keretben lévő forráspontokat, az eredmény: 72, ami a kerubok
számának felel meg.
Összefoglalva: Aki ezt a freskót megtervezte, majd a
vélhetően médiumként dolgozó festő segítségével elkészítette,
nagyon pontos fizikai ismeretekkel rendelkezett az univerzumról és
a teremtésről, messze meghaladva az emberiség jelenlegi
tudásszintjét és méréstechnikai képességeit. Gondosan
megkomponálta nekünk ezt az üzenetet, remélve, hogy valaki majd
csak megérti a távoli jövőben. Erre 647 évet kellett várnia. A
következő feladatunk az lesz, hogy alaposan megvizsgáljuk, milyen
képek, szimbólumok találhatók még ebben a kápolnában (kívül-belül)
és hogyan helyezkednek el ehhez a freskóhoz képest? Mert lehet,
hogy mind részei egy kiterjedt teremtéstörténetnek, amit azoknak
szántak, akik képesek megfejteni a jelentését. Az eredményekről
(ha lesznek) majd külön cikkben számolunk be.
Készült: 2015.07.14. - 2021.09.23.
Módosítva: 2023.06.23.
Frissítve: 2024.12.30.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz