OLTÁRI SÁTOR SZIMBÓLUMOK


A szegedi dóm belsejében, a főkupola alá helyezett fehér oltár fölött egy nagy, sötétfehér márványból épített baldachin kősátor van felállítva, ami négy kőoszlopon áll egy lépcsős márvány emelvényen, a sátor csúcsán egy vízkereszttel. Ezen oszlopokon és a sátortetőn fontos információk szerepelnek az Istenről és a teremtésről, amiket most bárki megvizsgálhat, mivel az oltárt körbe lehet járni és be lehet látni a sátortető alá, ahol egy fémfeszület lóg középen a levegőben. Korábban ez nem volt lehetséges, amíg az oltár és a sátor bent álltak a főhajó elejében, elzárva a közönség elől. A témával kapcsolatban érdemes elolvasni: Teremtésfilozófia a szegedi dómon (2006, létfilozófia) című írást az Eseményhorizonton.

1. SÁTORTETŐN BELÜL, ALULRÓL NÉZVE:

Középen egy kék kör alakú mezőben, aranysárga sugarakkal körülvéve egy repülő fehér galamb látható, a feje körül fehér glóriával. Ő a Naprendszer helytartó istene, egy bétatéri szerinó. A kék mező szélén körben kis hatágú csillagok sorakoznak. A sátortető fölött, a főkupola közepén szintén egy repülő galamb van, csak aranyszínű. Ő a mi 3D-s univerzumunk főistene, az alfatéri szerinó.

Szegedi dóm sátor alul 1.Szegedi dóm sátor alul 2.

Szegedi dóm kupolája.

2. OSZLOPOK BELSŐ OLDALÁN:

A négy oszlop belső oldalán, felül, a sátortető alatt, kör alakú mezőkben a következő ábrák láthatók, amiket ebben a sorrendben kell értelmezni:

1. Bal hátsó oszlopon: tál.
Vörös háttérben aranysárga és barna tálban felbugyogó kék és fehér vizű szökőkút. A tál valójában egy időkifli (viking kétszarvú sisak vagy holdsarló), mert a közepén egy forrás szimbólum látható és a két tülök végei befelé csavarodnak. A keresztény szimbolikában ritkán kerül ábrázolásra az időkifli, ami a körpályán keringő tachion oldalnézeti képe.

Szegedi dóm sátor tál.

2. Jobb hátsó oszlopon: hajó.
Fehér habos kék vízen úszó barna hajó, rajta egy házzal, fölötte egy vörös égen repülő fehér galambbal, ami egy leveles ágat tart a csőrében. A teremtés háza úszik az idő vizén, felette az Isten figyel és navigál, ő tartja az Életfát. Ez nem a Noé bárkája! A hajón lévő sátortetős háznak balról (szemből) 1 ajtaja, fölötte 1 tetőablaka van, jobbról (oldalt) 4 négyzet alakú ablaka (öt téresszencia és egy nemtér-nemidő zóna).

Szegedi dóm sátor hajó.

3. Jobb első oszlopon: méhkas.
Zöld dombon sárga méhkas, körötte vörös háttérben sárga méhekkel. Vagyis az Isten egy kollektívaként működik, egy méhkirálynővel és sok dolgozóval.

Szegedi dóm sátor méhkas.

4. Bal első oszlopon: horgony.
Vörös háttérben sárgásfehér álló horgony szakadt barna kötéllel, ami rácsavarodik a horgonytörzsre, fentről (a horgonykarika felől) nézve fentről lefelé órairányban. Ez az Isten élvonali időszála, ami már elszakadt, tehát nem kötődik az okforráshoz, mint horgonyzó ponthoz. Mégis él. Tehát az időszál szakadás túlélhető. Ez fontos az univerzum jövőbeli megmaradása és fejlődése szempontjából. A horgony egy összevont szimbólum: a felső része Ankh kereszt, az alsó része háromágú szigony. Tehát ez egy dupla hármas felhasadás.

Szegedi dóm sátor horgony.

A 4 képmező tartalmának jelentése, ebben az értelem szerinti sorrendben, szöveges fordításban a következő: A térforrás időtengeren úszó felépítménye egy kollektíva, amiben a teremtmények is teremtők.

Mind a négy kör alakú mezőt fekete sáv keretezi, amiben különböző, fehér és barna színű díszítő mintázat található:
1. Tál: fehér fűrészfogak fehér pontsorral.
2. Hajó: szaggatott barna vonal körül 1-3-1-3 fehér pontsor, ami néhol mintha 1-4-1-4 lenne (nem látszik tisztán).
3. Méhkas: fehér pontsor barna fűrészfogakkal.
4. Horgony: fehér pontsor barna sávval.

A kör alakú mezők körül 3-3 db, kék háromszöget formázó díszítés látható (összesen 12), amikben íves oldalú kisebb sárga háromszögek vannak, mindben 3-3 db. Ezek pont úgy néznek ki, mintha 3 körvonal metszené egymást, amik középpontjai messze vannak a nagy háromszögtől. Vagyis tachiononként 9 másik időforrást ábrázol rejtve, amik taszítják a tachiont (a nagy kék háromszög csúcsát). A kék háromszögek csúcsszöge alapján ez nagyjából RV=3 lehet. Ugyanezen szimbólumból 2-2 látható a sátortető külső oldalain lévő Alfa és Omega betűk körei mentén is, összesen 16 db. Így 28 tachionrajz (síkmetszeti kép) van a sátoron összesen.

3. SÁTORTETŐN KÍVÜL, OLDALT, KÖRBEN:

A sátortetőn kívül, körben két oldalt, körökbe rajzolt görög Alfa és Omega betűk láthatók, de csak három oldalon: szemből, balről és jobbról. A hátsó oldalon üresek maradtak a körök. Mivel ezt normálisan senki sem látja, noha ez az Isten háta mögötti hely (a fénysebességgel rohanó térforrás mögött kiterjedő téridő rétegei), ahol mi tartózkodunk és amit kitöltenek az idő körei. Az Alfa és Omega az ABC első és utolsó betűje, amikből az összes szó (információ) felépül. Tehát minden, amit tudni lehet a teremtésről, az itt található, ezen sátorban (az univerzumban).

4. SÁTORTETŐN KÍVÜL, OLDALT, KÖZÉPEN:

A sátortető külső oldalain, középen állat domborművek láthatók.

Elöl: bárány.

Szegedi dóm sátor szemből.

Jobb oldalt: kitárt szárnyú galamb, ami szokatlan módon előre néz, ki a dombormű síkjából.

Szegedi dóm sátor jobbról.

Bal oldalt: szárnyas oroszlán (a rossz megvilágítás és az életlen kép miatt nem lehet pontosan kivenni a fejét).

Szegedi dóm sátor balról.

Hátul: egy ló, ami az első két lábára letérdel és hátrafelé néz.

Szegedi dóm sátor hátulról.

Ezek valószínűleg a bika-sas-oroszlán-ember négy fejű Isten ábrázolás parafrázisai lehetnek.

5. SÁTORTETŐ ALATT, KÖZÉPEN:

Eredetileg egy meglehetősen bonyolult kialakítású, gyertyatartó fallal rendelkező márvány oltár állt a sátor alatt, tele fontos teremtési motívumokkal. Ezt és a másik, ötlyukú márvány oltárt néhány éve gondosan eltüntették valahová, talán levitték a pince kiállításba. A helyére egy fehéres színű, CNC esztergával faragott tölgyfa oltár került, levélmotívumos mintákkal díszítve. Ami leginkább egy koporsóra emlékeztet, hűen szimbolizálva az egyház és a kereszténység halálát.

Világszerte megfigyelhető trend, hogy a különböző keresztény templomokból sorra eltüntetik a beavatatlan papok a fontos teremtési szimbólumokat, a lényegi információk ábrázolásait és helyükre halál szimbólumok, illetve információtlan díszítések kerülnek, ahogy hanyatlik az egész ideológia. Ez aztán tovább erősíti a hitelhagyást és még kevesebben járnak emiatt a templomokba, még turistaként is. Így tünteti el önmagát a vallás, a tudatlan híveinek köszönhetően.

Készült: 2022.09.24. - 10.13.
Frissítve: 2023.12.21.

Következő írás

Vissza a tartalomhoz