ATUM ISTEN IDŐHURKA
Az alábbi cikkben bukkantam rá az ókori egyiptomi vallásban fontos
szerepet játszó Atum ősisten egyik teremtés ábrázolására:
https://qubit.hu/2023/05/21/mikor-es-miert-valt-el-egymastol-a-szex-es-a-vallas
A papiruszon Atum látható, ahogy önkielégítés közben létrehozza a
világot, "önfelláció" segítségével. Az alábbiakban ezen papirusz
rajz időfizikai jelentését mutatom be.
Atum (magyarul: Atyám) az ősi (legelső) istenek egyike az ókori
egyiptomi vallásban. Általában emberi alakban ábrázolták, fején
kettős koronával vagy vöröslő napkoronggal, így napistenként
(Ámon-Ré) is azonosítják, akit Heliopoliszban imádtak. A kezében
pásztorbotot és ankh keresztet tart. Ő a nagy enneád legöregebb
istene, akitől a többi ősi isten származik (valójában Ptahtól
származnak mind, így Atum is). Ő teremtette anyagból, önnemzéssel
a világot (pontosabban anyagot is teremtett az általa teremtett
fénykvantumokból). Az enneád egy olyan kilenc istenből álló
csoport, akik valójában tízen vannak (egyesek szerint Hórusszal,
szerintem Ptah-val együtt), ami valószínűleg az okforrásokra, mint
halhatatlan ősisteni létezőkre utal. Az enneádot és a további
egyiptomi isteneket részletesen lásd az: Egyiptom istenei (2023,
ezoterika) című írásban.
1. PTAH
A rajzon valójában három antropomorfizált (emberként ábrázolt)
isten szerepel. A legnagyobb alak a négykézláb, terpeszben álló
Ptah (magyarul: Apa-atya, vagyis az Atya isten apja), a legfőbb
teremtő erő. Ő a Teremtő Atya okforrás tachionja, akinek fején
csepp alakú hajkorona van. Ezt hibásan hátrafelé, a hátára lógónak
ábrázolták, helyesen a fejéből felfelé, előre állónak kellene
ábrázolni, tehát úgy kellene kinéznie, mint a varázslók csúcsos
süvegének. A hosszúkás, vékony, fekete szakálla jelzi, hogy a
fejéből (forráspont, fejzóna) több időszál (szőrszál) vezet kifelé
és lefelé a hullámterében. Ami arra utal, hogy az idők kezdete óta
valószínűleg többször (29-szer) is előfordult már, hogy időhurok
keletkezett belőle, valahol az őskáosz mélyén.
Az isten azért meztelen (ruhátlan), mert a transzcendens
hullámterének nincs burkolata, fedőrétege az idősemmiben (csupasz
kiterjedésű). A testén a vállától a bokájáig 29 darab ötágú
csillag (szerinó időhurok) látható: akik a fiait, a belőle
keletkezett elsőrangú isteneket jelzik. Ez arra utal, hogy ez az
okforrás már a mi Atya istenünk megteremtése előtt is keltett
korábban más Atya isteneket az őskáoszban. A bal (előrelépő) lábán
7 csillag van, a jobb (hátralépő) lábán 9, a törzsén pedig 13. Ezt
még nem tudjuk mit jelent, hogy van-e egyáltalán jelentősége? A
két lábát terpeszállásban tartja, jelezve, hogy az ő teste
valójában kúp alakú, lefelé egyre jobban kiszélesedő. A nemi
szerve felér a karjáig, tehát hosszában végigér az egész testén.
Ez jelképezi a toronyzónát, amiben a teremtés (isten nemzés)
zajlik.
2. ATUM
Ptah törzse alatt, de valójában a kúp alakú testén belül található
Atum isten, szintén meztelenül, akinek teste kisebb Ptahénál,
mivel fiatalabb létező nála (a fia, leszármazottja). Ő a szerinó
időhurok, akinek teste körbe forgolódik és csavarodik. Ezért
ábrázolják ilyen fura pózban, ahol a lábai a térdeinél
természetellenes módon kifordítva hajlanak vissza a feje
(jelenpontja) felé. A rajzoló így próbálta meg antropomorf módon
ábrázolni a tachion toronyzónáját alkotó kifordított (negatív)
időt. Az ő haja is csepp alakú, csak nem egyenesen lelógó, hanem a
fejtartása miatt a fejétől a hátáig balra kanyarodó, tehát a haja
természetellenes módon felfelé áll a háta vonalát követve. A
szakálla ugyanígy, természetellenes módon felfelé áll, a mellkasa
vonalát követve, mert a belőle kivezető időszálak a fejétől a
testében (a törzse mentén), lefelé vezetnek a teremtményeihez.
A két karját kitárja, de nem azért, hogy megtámaszkodjon a
talajon, hanem, hogy mutassa velük önnön kiterjedését, ami Ptah
kezétől a lábáig ér, tehát majdnem az egész testét (tachion
toronyzónát) átéri keresztben (a téridő együtt tágul vele), a
fejét kivéve (a fejzóna kívül esik rajta). A jobb karja hátrafelé
és lefelé mutat, a bal karja előrefelé és felfelé mutat, ami
geometriailag azt jelzi, hogy ő, mint időhurok (pozitív idejű
tachion hullámtér) bentről kifelé (a fejétől a karjai mentén a
kezéig) jobbra (órairányban) csavarodik, miközben a teste (negatív
idejű tachion hullámtér) a fejétől a törzse mentén a lábáig balra
(órairánnyal ellentétesen) csavarodik. A kezeivel és ujjaival jól
láthatóan nem támaszkodik, hanem lazán tartja őket, mert lebeg az
idő vizeiben, ahol nincs mire támaszkodnia. A bal kezével egyben
alányúl a Ptah lábai közti fekete körben látható Széth istennek,
jelezve, hogy az egész alvilági teremtést ő tartja a kezében, az
neki alárendelve működik.
Atum pénisze a szájára irányul, ami egy félresikerült ábrázolása
annak, hogy a tachion forrása (feje) a saját múltját (farkát)
"eszi", miközben körbefordulva belép a saját hullámterébe
(testébe), megpillantva és újrakeltve önmagát. Míg Ptah teste egy
részből áll, Atum testét a derekánál egy vonal választja gondosan
ketté, jelezve, hogy a teremtésének van egy felső és egy alsó
zónája (ég és föld), tehát a hullámtere belül nem egységes és
összefüggő, hanem elszeparált részei vannak. Ez egyrészt utalás a
párhuzamos téresszenciákra, másrészt utalás az egymásba ágyazott
térdimenziószintekre (5D-ben 4D, 4D-ben 3D).
3. SZÉTH
A harmadik isten a kutyafejű Széth, akinek teste és szoknyája
feketére van festve, ellentétben Ptah és Atum világos testével. Ő
Ptah lábai közt (a tachion toronyzónájában) lebegő körben (gömb
alakú hullámtérben) áll, kezében a pásztorbotjával (mint az
alvilágot felügyelő isten). Ezt a gömböt valójában Atum kelti,
ezért is tartja jelképesen a bal kezében. Széth fején háromágú,
hullámos szarv ékeskedik, ami az időforrás hármas felhasadásának
szimbóluma. Ez jelzi, hogy ismerője és ura a teremtésnek a körön
belül, vagyis képes magából teremtményeket létrehozni a saját
időhurka elágaztatásával. Azért ábrázolják feketének, mert benne,
az ő buborék világában megjelenik a teremtés mellett a pusztítás
is, a halandóság, a jó és a rossz, a szubjektív különbségtétel
lehetősége, ami Ptahban (őskáoszban) és Atumban (isteni
fénylényben) még nincs meg. Széth buboréka tehát az anyagi
univerzumot (az általunk látható kozmoszt) jelzi.
A vallási szövegek szerint Széth az Ombosz-Nagada régióban
született, Felső-Egyiptomban (az őskáosz felső vizeiben), oly
módon, hogy kihasította magát anyja, Nut testéből. Az Ombosz
jelentése magyarul: Omból származó forráspont, valószínűleg innen
ered a görög Olümposz szó is (Ó-lé-om-pontos). Ombosz városa Felső
Egyiptomban a Nílus mentén fekvő Nubittal azonos, amit nut bi-ként
(út kettő: kétirányú út) kell értelmezni. A Nagada: Nagyatya vagy
Nagy adta, az önkihasítás folyamata pedig az időhurok felhasadása,
önmásoló folyamata. Nut: Nagy út teste itt az őskáoszra utal,
amiben a Teremtő okforrás utazik, szó szerint nagy utat megtéve az
idősemmiben.
Széth másik szakrális központja az Alsó-Egyiptomban (az őskáosz
alsó vizeiben), a Nílus delta északkeleti részén található Avarisz
városa volt, ami magyarul: A-van-rí-szó, a Teremtő létező írta
hullámtér. Ezt hívták Hut-waret-nek is, ami: Há-út-van-ré-t, tehát
a Há (Nagy Anya, azaz: Nut) létező útjának istene. Ami
valószínűleg arra utal, hogy Széth balos csavarodású
antiszerinóként képes a pusztításra. Később Avarisz helyére
építette II. Ramszesz fáraó Per-Ramszesz városát, ami egy ideig a
birodalom fővárosa volt.
4. KÉRDÉSEK
Sokat segítene a teremtés mítosz időfizikai jelentésének
megértésében, ha látnánk a papirusz teljes tartalmát, a képen
balra és jobbra ábrázolt jeleneteket is. Ha valakinek megvan
esetleg a papirusz egészéről készült kép, küldje el, hogy
kielemezhessük. Amennyire tudom, még senki nem foglalkozott
érdemben az egyiptomi hieroglifák időfizikai jelentésének
kutatásával, hogy miként kell értelmezni ezeket az ősi szövegeket?
A történészek és nyelvészek ugyan azt állítják, hogy megfejtették
a hieroglifa írást, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy
ténylegesen értik is, mi áll ezekben a szövegekben? Hogy jól értik
a mondanivalót? Azt értik-e rajta, amit az írója közölni akart
velünk a maga módján? Sőt, még az sem biztos, hogy az író értette
egyáltalán, miről van szó? Vagy csak szolgaian lemásolta
valahonnan a kapott információkat, mit sem sejtve annak
lényegéről. Ezért a jövőben még feltétlenül foglalkozunk kell az
ősi íráskép valódi megfejtésével, figyelembe véve a
teremtésfilozófiai jelentéstartalmakat is.
Természetesen nem ez az egyetlen, sokatmondó istentani ábra az
ókorban. A phallus szimbólumok (Egyiptomban: dzsed-oszlopok,
Indiában: lingamok) igen elterjedtek voltak akkoriban több
kultúrában is, de csak a kellő szinten beavatottak tudták, hogy
ezek nem péniszek, hanem tachion ábrázolások, az idő szerkezetének
és a teremtés fizikai működésének ezoterikus kifejeződései. Maga
az ezotéria szó is azt jelenti magyarul: ez-ó-tér-ja, vagyis ennek
az öreg téridőnek a tudása (hogyan működik?), amiben benne élünk.
Az ókori emberek gondolkodását a világról nem könnyítette meg,
hogy az írástudó papok antropomorf ábrázolások formájában
örökítették meg a teremtés egyes lépéseit, valószínűleg maguk sem
értve, miről van szó valójában? A hívek meg ránéztek ezekre a
rajzokra és bölcsen bólogattak, azt képzelve, értik, miről van
szó. Pedig dehogy! Ez történik akkor, ha olyan valaki rajzol le
egy fizikai jelenséget, aki nem a mestere: sajnos a hóhérává
válik. És sikeresen félrevezeti évszázadokon, évezredeken át a
tudásra vágyókat.
A későbbi korokban valószínűleg pont ezért tiltották be ezeknek a
megtévesztő, félrevezető (groteszk és profán) ábráknak a
használatát a vallásokban, hogy helyettük a valósághoz közelebb
álló geometriai ábrákkal díszítsék inkább a templomokat. Az iszlám
egyenesen tiltja az isten (antopomorf) ábrázolását, miközben az
összes mecset fala kívül-belül tele van pingálva az istent (nem
antropomorf módon) ábrázoló geometriai mintázatokkal. Akárcsak az
imaszőnyegek és a rendesen felépített katolikus templomok. Kérdés,
hogy most vajon jobban értik a hívek a fizikát és a kozmológiát
ezek alapján? Vagy ugyanúgy bólogatnak, mint régen, azt képzelve,
hogy értik, miről van szó. Pedig dehogy!
Végezetül felmerül a kérdés, hogy a papiruszt készítő ókori pap
honnan vette a teremtéssel kapcsolatos időfizikai ismereteit? Mert
ilyet kitalálni, ekkora pontossággal ráhibázni az igazságra teljes
képtelenség. Ahogy az sem valószínű, hogy az ókori papok és
filozófusok maguktól eljutottak volna idáig a világ megértésében.
Erre két lehetséges magyarázat van. Az egyik, hogy a pap médium
volt és valaki, talán az Isten maga vagy egy nagy tudású túlvilági
szellem sugallta, elmagyarázta neki a teremtés folyamatát, amit ő
ilyen módon próbált meg ábrázolni, emberszerű formában, hogy a
körülötte lévők is megértsék. A másik, hogy a pap hozzáfért a
birodalomban őrzött ősi, atlantiszi eredetű tudományos könyvekhez,
papiruszokhoz, kő és agyagtáblákhoz, amiket az előző civilizáció
pusztulása előtt sikerült kimenteni Atlantisz szigetéről és
elszállítani Egyiptomba. Ezek a fizikakönyvek, kozmológiai
leírások később összegyűjtésre kerültek az alexandriai
könyvtárban, ahol aztán fokozatosan elpusztultak a tűzvészek,
háborúk, rablások és rongálások során. Így mára nem sok nyomuk
maradt az ősi feljegyzéseknek. Ilyen atlantiszi könyvtárak
valószínűleg más gyarmatokra is kikerültek, Közép és
Dél-Amerikába, Mezopotámiába, Indiába és egyéb helyekre, ahol az
évezredek alatt szintén nyomuk veszett (vagy dugdossák őket a
külvilág elől az őrzésükkel megbízott személyek). Így mi csupán
közvetett módon tudunk róluk, az ókori emberek feljegyzéseiből,
lásd: Platón és mások műveit.
Készült: 2023.05.21. - 06.27.
Következő írás
Vissza a tartalomhoz