FIAT Marea
Történeti áttekintés

Fiat Marea

A Fiat Marea a Bravo/Brava padlólemezén alapuló szedán, a Croma helyett jelent meg 1996-ban. Négy és ötajtós kombi változatban készítették, ezutóbbinak Weekend volt a neve.

 

 

A padlólemezen (a tengelytávval együtt) kívül szinte minden más a Bravo/Brava-ból érkezett. Az alábbi motorokat kínálták: az 1581cc-s 16V-s 103 lóerõst, a 1747cc-s 16V-s 113 lóerõst, és az 1998cc-s 20V-s 154 lóerõs benzinmotort, valamint a 1910cc-s 75 majd a JTD változatban 105 lóerõs és a 2387cc-s turbódízel motorokat. Némelyik ország piacára a Coupéból jól ismert 20 szelepes 1998cc-s motort is beszerelték, valamint a 1.4 literes 12V-s FIRE motort is.

Fiat Marea Weekend A B oszlopig teljesen megegyezik a Bravo/Brava párossal, csupán utána változtattak a karosszérián. A Weekend sokkal karakteresebb. Magasan vannak a hátsó lámpái, lehajtható a lökhátító, hogy jobban hozzáférhessünk a csomagokhoz. Maximálisan 1540dm3 rakodó helyet alakíthatunk ki, ha lehajtjuk az üléseket. Az alapfelszereltség: légkondícionáló, elektromos ablakemelõ, légzsákok, 3 pontoshátsó övek, és az ABS.




Egy kétféle üzemanyaggal is mûködtethetõ Marea is megejent, ez volt a Marea Bipower. Ebben az 1581cc-s 16V-s motor volt úgy átalakítva, hogy benzinnel és gázzal is üzemelhessen. A vezetõ megválaszthatta, hogy mikor melyik üzemanyagot használja az autó. Két féle befecskendezõ-rendszer és egy extra tank segítette a mûködését. Egy kisáru szállító változat is volt, a Marengo. Ez egy Weekend volt hátsó ülések nélkül, és kisebb átalakításokkal, hogy jobban lehessen használni áruszállításra.

A Marea gyártását 2002 végén hagyták abba Európában.
 

Technikai adatok
 
 
Hajtáslánc orrmotoros, elsõkerékmeghajtású
Felfüggesztés elöl : MacPherson féle, teleszkópos lengéscsillapítóval, tekercsrugóval és kanyarstabilizátorral
hátul : független, teleszkópos lengéscsillapítóval, tekercsrugóval és kanyarstabilizátorral
tengelytáv : 2540mm
nyomtáv elöl: 1470mm (20V : 1475mm), (TD75 és JTD130: 1480mm)
nyomtáv hátul: 1440mm (20V : 1430mm), (TD75 : 1455mm), (JTD130 : 1435mm)
Fékek elöl : tárcsa, hûtött, átmérõ : 257mm, (20V & JTD130 284mm hûtött), (SX sima)
hátul : dob, átmérõ : 203mm, (20V és JTD130 tárcsa, átmérõ : 240mm)
a mechanikus kézifék a hátsó kerekere hat
átlósan osztott kétkörös fékrenszer
ABS alapból némely változaton (4 csatornás, 4 érzékelõs)
Váltó 5 sebességes, kézi
4 sebességes, automata
Kormánymû fogasléces szervo rásegítéssel
Súly szedán : 1140kg-tól (1600SX) - 1280kg-ig (JTD130)
Weekend : 1200kg-tól (1600SX) - 1340kg-og (JTD130)
Méretek szedán és Weekend.

A Brazil Marea