Kezdőlap Pilóták Csapatok Pályák Eredmények Fórum

Üdvözöllek a honlapomon!

Vettel a monacói káoszban is nyert

Hiába jósoltak az F1-e szereplők a korábbiaknál sokkal izgalmasabb barcelonai versenyt, a Spanyol Nagydíj a "hagyományokhoz híven" idén is inkább a boksz- és gumistratégiákon dőlt el. Vettel kemény küzdelemben, de újabb futamot húzott be, idén negyedszer is győzött. Sebastian Vettel hatból ötödszörre is győzött, a címvédő az időnként kimondottan kaotikus és feszült Monacói Nagydíjon is nyert. A német kiválóan végrehajtott stratégiáját a szerencse is segítette. A címvédő tovább menetel a második bajnoki siker felé. Vettel simán jött el, és bár a második hagyományosan vissza szokott esni a rajtnál, Button megvédte a pozíciót. Webber már nem volt ilyen ügyes, Alonsónak sikerült elé kerülnie. Nico Rosberg egészen az 5. helyig kapaszkodott, míg Michael Schumacher egy rettenetesen lassú start után onnan esett vissza a 10. helyre, de aztán Hamiltont megelőzve a 9. volt az első kör végére. A lágy gumikon kezdő mclarenes ezután végig üldözte, támadta a szuperlágyakon is lassabb Schumachert, de a veterán jól tartotta magát, Hamilton beragadt mögé, lassan Rubens Barrichellót és Paul di Restát is magukra húzták. Hamilton végül a 10. kör kezdetén a Ste Devote-ban küzdötte át magát a mercedesesen, keményen harcoltak az ívért. Két körrel később Barrichello is megelőzte az elkopó gumikon egyre bizonytalanabb Schumit, a német ki is állt kerékcserére, friss szuperlágyat és új első szárnyat is kapott, de ezzel a mezőny végébe esett vissza. Schumacherhez hasonlóan Rosberg is lassú volt, a német mögött feltorlódott Felipe Massa, Pastor Maldonado, Vitalij Petrov és Hamilton, míg az első négy messze elhúzott tőlük. A mercedeses Trulli-vonatot végül Massa bontotta meg, a 15. körben előzött, majd Maldonado is kihasználta a helyzetet. A Red Bull a 16. körben hívta ki mindkét versenyzőjét kerékcserére, de a kiállások nagyon lassúak voltak, Vettelnél 7, Webbernél 15 másodpercig tartott a csere. Button egy körrel korábbi kiállása jó volt, átvette a vezetést Vetteltől, Webber a 14. helyre esett vissza. A Red Bull-osok lágyakat kaptak, Button szuperlágyon vezetett. Maldonado, Petrov, Hamilton az 5-6-7. helyen hosszú lágy gumis etapon próbált előrelépni, de a mclarenes a 23. körben adta fel, szuperlágyat kapott, de az ő kiállása is lassú volt, 10 másodpercig tartott, a 13. helyre, Webber és Trulli mögé esett vissza. A Mercedesek közben a 16-17. helyen a virgines Timo Glockkal birkóztak. Massa kiállása után Hamilton a brazilt kapta maga elé, az utolsó pontszerző helyért viaskodtak hosszú-hosszú körökön keresztül. Előttük Webber és a nagyon hosszú első etapot teljesítő Buemi, Heidfeld, Sutil és Kobajasi haladt. A vezető Button harmadik szuperlágy szettjéért a 34. körben ment ki, Massa ugyanekkor törte össze a Ferrarit, miután az alagútban Hamilton a koszos, gumitörmelékes ívre szorította, idén első ízben pályára küldték a biztonsági autót. A mclarenes már a Loewsben is erőszakoskodott a brazillal, ezért később bokszutca-áthajtásos büntetést kapott. Schumacher közben műszaki hiba miatt állt le a bokszbejáratnál. A safety car látszólag Vettelnek jött rosszul, mert ő még nem állt ki, míg a virtuális üldözői, Button és Alonso már túl voltak a kiállásaik mögött, köztük csak néhány lekörözött autó volt az újrarajtolás előtt. A fő kérdés az volt, hogy Vettel egyszer vagy kétszer cserél-e, Button utolsó kiállását mikorra időzítik és hogy Alonso végigmegy-e a lágy gumikon vagy még rá is vár egy bokszlátogatás. A repülő rajt simán zajlott, Button gyorsan fel is zárkózott rá, de az angol ezután nem volt képes a stratégia szempontjából elengedhetetlen előzést végigvinni, beragadt a Red Bull mögé. A mclarenes a 49. körben tette fel utolsó, lágy gumiszettjét, a harmadik helyre ért vissza, lassan de biztosan pedig fel is zárkózott Vettel és Alonso mögé, a 62. körtől teljesen egymás nyakán autózott a három dobogóesélyes. A nagy hármas a 69. körben érte utol Rosberget, Alguersuarit, Heidfeldet, Sutilt, Hamiltont, az uszoda után a boly összetorlódott, Sutil a korláton defektet kapott, Alguersuari a kerékvetőn megugorva nekiment Hamiltonnak, majd a spanyol és Petrov ütközött, beküldték a biztonsági autót, ami óriási szerencsét jelentett Vettelnek. Három kör után előkerült a piros zászló, a futamot megszakították, az autók felsorakoztak a célegyenesre. A baleset helyszínén megjelent a mentőautó is, Petrov sérült, de elvileg a mentés közben már magánál volt, beszélt, zúzódásokat említett a Renault-főnök, töréstől nem tartanak. Mivel a táv 75 százalékán már túl volt a mezőny, a versenyt le lehetett volna zárni, de az új rajt mellett döntöttek. Az autók kijavítva, friss gumikkal indultak újra a biztonsági autó mögött kezdték meg a 73. kört, minden a vezető Vettel kezére játszott. A safety car a 74. körre elengedte a mezőnyt. Ahogy számítani lehetett rá, balesettel folytatódott a verseny, rögtön az első körön az erőszakos és láthatóan végig ideges Hamilton és Maldonado ütközött a Ste Devote-ban, de a futam továbbment, a Williamses újonc azonban a 6. helyet, első F1-es pontjait bukta el. Webber az utolsó előtti körben vette el a negyedik helyet az addig kiválóan versenyző Kobajasitól az alagút kijáratánál. Az élen már nem változott a status quo, a szerencsés Vettel életében először győzött Monacóban is, mögötte Alonso és Button ért be. A további pontszerző helyeken Webber, Kobajasi, Hamilton, Sutil, Heidfeld, a Williams idei első bajnoki eredményét szerző Rubens Barrichello és a Toro Rossó-s Sebastien Buemi ért be. Hamilton a Maldonado-incidens miatt még büntetést kaphat, de ez valószínűleg nem befolyásolja a végeredményt.



Július 30. 13:30 - Magyar Nagydíj időmérő edzés élőben

Július 31. 13:10- Magyar Nagydíj futam élőben


Július 30. 20:00 - Magyar Nagydíj időmérő edzés felvételről

Július 31. 19:00 - Magyar Nagydíj futam felvételről








(c)Forma 1 2011 | Design & HTML: Sipos Dániel "Dano"