A videó játékok története nem nyúlik vissza régre, de aranykora csak 1978 után a Space Invaders megjelenésével kezdődött. Ezután egyre több álműfaj jelent meg (pl.harcolós játékok, lövöldözős játékok, platformerek és verekedős játékok), amik mind különböző játékmenettel vagy játékmechanikával rendelkeztek, de egy dologban megegyeztek, mégpedig abban, hogy mindegyik kihangsúlyozta a fizikai kihívásokat, beleértve a kéz-szem koordinációt és a reakció időt. Ezek közül a lövöldözős játékokat lehetne kiemelni a népszerűsége miatt. A lövöldözős játékoknak is több fajtája van, de ezek közül is a legnépszerűbbek az FPS (First Person Shooter) játékok. Ezen játékok általában 3D-s formában valósultak meg, de lehetnek kivételek. Ennek a lényege, hogy (általában) a főhős szemszögéből látjuk a játékot és ellenségeket kell lelőni, amiért pontokat kapunk vagy a továbbjutásunkat segíti, valamint rendelkezünk egy életerő sávval is, ami ha elfogy, akkor véget ér a játék. A mai világban már persze tesznek bele módosításokat, vagy extrákat, de az alapja/célja mindnek ugyan az maradt, ezért is olyan népszerű mind egyjátékos formában ahol esetenként egy történetszálon vezet végig a játék, mind pedig többjátékos formában ahol a megszerzett pontok számítanak.