Google értékelés - vélemények törlése és az átlag javítása

FŐOLDAL WEBOLDAL OPTIMALIZÁLÁS
Sajnos nem minden Google-vélemény ragyogó. De mikor kell törölnie a rossz véleményeket, és hogyan kell ezt tenni? Gondoljon arra, mikor keresett utoljára éttermet egy új városban. Ön nem ismeri a területet, és nincs személyes ajánlása, amelyre támaszkodhatna. Valószínűleg kinyitja a telefonját, rákeres a Google-on az étterem kifejezésre, és több éttermet talál. Az első felbukkanó éttermet választja? A válasz erre valószínűleg nem. Ehelyett nagy valószínűséggel meg fogja nézni a Google véleményeket, és kiválasztja azt az éttermet, ahol a vásárlók pozitív tapasztalatokat szereztek.

A helyi vállalkozásoknál a fogyasztók 98%-a olvas online véleményeket. Ezenkívül a fogyasztók 81%-a a Google-t választja üzleti értékelési platformként, hogy megerősítse vásárlási döntéseit. Míg az ügyfelek szabályozhatják a véleményükben közzétett tartalmat, a vállalkozások sajnos nem. A jó vélemények nem jelentenek garanciát, és még ha vállalkozása kiváló ügyfélszolgálatot is nyújt, egy elégedetlen ügyfél negatív véleményhez vezethet. A vállalkozásoknak azonban következetesen figyelemmel kell kísérniük Google-véleményeiket, és gondoskodniuk kell a spam jellegű vélemények mielőbbi törléséről.

Ebben a bejegyzésben kitérünk arra, hogy mikor és érdemes-e töröltetnie a Google-véleményeket, mit kell tennie, ha nem tudja törölni a rossz véleményeket, valamint arról, hogy a vállalkozásnak milyen lépésekkel kell megjelölnie egy véleményt eltávolításra.

Amennyiben nem törli a Google kérésre sem a nem releváns rosszakaroktól és konkurenciától érkező lejárató véleményeket, tudunk segíteni önnek.

Mikor érdemes törölni egy Google-véleményt?

Nem minden negatív vélemény, amelyet a vállalkozása kap, eltávolítható. Ha egy ügyfélnek valóban rossz tapasztalatai voltak az Ön vállalkozásával kapcsolatban, és véleményét értékelés formájában hangoztatja, akkor nem kérheti a Google-t a vélemény eltávolítására. Ehelyett a Google csak akkor távolít el egy véleményt, ha az sérti a Google irányelveit. A vállalkozások szerencséjére a Google komolyan veszi az értékelések eltávolításának folyamatát, és számos olyan tartalom létezik, amelyet nem tart megfelelőnek.

A Google nem tolerálja a gyűlöletbeszédet vagy a sértő tartalmat a véleményekben. A sértő tartalom közé tartozhat az egyértelműen és szándékosan provokatív tartalom. Törlik a személyes adatokat – például hitelkártyaadatokat, orvosi feljegyzéseket stb. – tartalmazó véleményeket is.

Megtévesztő tartalom

Megtévesztőnek minősül, ha a tartalom nem valós élményen alapul, vagy nem tükrözi pontosan az Ön tartózkodási helyét vagy termékét. A Google megtévesztőnek tekinthető a mások személyi adataival való visszaélést, félretájékoztatást, félrevezetést vagy hamis elkötelezettséget tartalmazó tartalom is.

Felnőtt tartalom

A Google eltávolít minden olyan szókimondó tartalmat, amely káromkodást használ, szexuális jellegű, felnőtteknek szóló témákat használ, vagy olyan erőszakot vagy vérzést tartalmaz, amely felnőtteknek becsmérlő tartalomnak minősül.

Szabályozott, veszélyes és illegális

Az olyan termékekre vagy szolgáltatásokra irányuló cselekvésre ösztönző tartalmak, amelyek helyi jogi korlátozásokkal szembesülhetnek, vagy veszélyes tevékenységeket népszerűsítő tartalmak, jogosultak a Google általi eltávolítására. Ez magában foglalja a nem megfelelő tartalmakat is, amelyek megtekintése nem biztonságos a gyermekek számára.

Információ minősége

Amint azt korábban említettük, a Google tartalmi irányelvei kimondják, hogy a véleményezési tartalomnak az Ön tapasztalatain vagy egy adott helyen szerzett tapasztalataira vonatkozó kérdésein kell alapulnia. Egy termék, szolgáltatás vagy egy adott vállalkozás hirdetése a véleményben szintén nem megengedett. Röviden: ha vállalkozása rossz kritikákat kap, ez nem feltétlenül indokolja az eltávolítást. Ehelyett az online véleményeknek tartalmazniuk kell a fenti tényezők egyikét az eltávolítási kérelem benyújtásához. Ha a vélemény tartalma tartalmazza a fentiek bármelyikét, akkor indokolt és ajánlott, hogy kérje meg a Google-t a vélemény eltávolítására.

Mi az a Google vélemény?

Ez egyértelműnek tűnhet. Mindazonáltal a számtalan elérhető online értékelési katalógus miatt a legjobb tisztázni, hogy mi minősül Google-véleménynek. Segítségével vállalkozása kiemelheti, mit gondolnak az ügyfelek a márkáról, és mire számíthatnak a leendő vásárlók. Ezek a vélemények megjelennek az Ön Google-vállalkozási profiljában a Keresésben és a Térképen. A Google értékelései csillagos minősítési rendszert használnak, ahol az ügyfelek egytől ötcsillagosig terjedő értékeléseket írhatnak. Az ötcsillagos értékelés azt jelenti, hogy az ügyfél nagyon elégedett volt a márkával kapcsolatos tapasztalataival. Ezzel szemben az egycsillagos értékelés azt jelenti, hogy az ügyfélnek negatív tapasztalata volt az Ön vállalkozásával kapcsolatban. Ha meg szeretné tekinteni a véleményeket egy Google-vállalkozásprofilról, kattintson a vállalkozás csillagos értékelésére vagy a kék hiperhivatkozásra, amely a vállalkozás által kapott vélemények számát mutatja.

Ön is törölhet egy Google-véleményt?

A Google nem engedélyezi a vállalkozásoknak, hogy véleményeket töröljenek Google-vállalkozási profiljukból. Ez segít megakadályozni, hogy a vállalkozások a rossz tapasztalatok miatt rossz véleményeket töröljenek. A vélemény eltávolításához a véleményt író személy törölheti a véleményt, vagy egy vállalkozás kérheti a Google-tól a nem megfelelő vélemény eltávolítását. A vállalkozások a Google Térképen vagy a Google Keresőn keresztül jelenthetik be az eltávolításra vonatkozó véleményeket.

Ezek az intézkedések javítják az emberek Google-élményét, és biztosítják, hogy az általuk látott vélemények hitelesek, relevánsak és hasznosak legyenek. Miután megjelölt egy bejegyzést eltávolításra a Google-vállalkozásprofilban, a Google megjegyzi, hogy a vélemény eltávolítása több napig is eltarthat. Szállodamárkák esetében azt is érdemes megemlíteni, hogy nem jelölheti meg a harmadik féltől származó szállodai véleményeket, még akkor sem, ha az irányelvek megsértése történik a felülvizsgálattal összefüggésben.

Mit tegyek, amíg arra várok, hogy a Google eltávolítson egy véleményt?

Akár pozitív, akár negatív visszajelzést kap a vállalkozás, az ügyfélszolgálati csapatnak minden véleményre válaszolnia kell. A véleményekre adott válaszok megmutatják másoknak, hogy törődnek az ügyfelek tapasztalataival, és a lehető legjobb élményt szeretné nyújtani. Alakítson ki átgondolt választ minden kapott véleményre, különösen a negatív vásárlói véleményekre, ahol lehetősége van arra, hogy átalakítsa az ügyfelek véleményét a vállalkozásáról, és a lehető leghamarabb válaszoljon. Ez még a spam-véleményekre is vonatkozik, amíg arra vár, hogy a Google eltávolítsa őket.

Következtetés

Az Ön Google vállalkozásprofilja a vállalkozás helyének digitális kirakata. Lehetőséget nyújt arra is, hogy véleményezésen keresztül közvetlenül megosszák az ügyfelek betekintését. Azonban azt szeretné, hogy jogos vélemények jelenjenek meg a profiljában.

Végső megoldás

Sajnos találkoztam már több esettel, amikor a konkurencia, vagy egy elküldött alkalmazott bosszúból felkérte az ismerőseit, hogy írjanak egy csillagos negatív értékeléseket. Ilyenkor érdemes bejelenteni a Google-nak, de tapasztalat alapján a legtöbb esetben nem törli a lejárató véleményket. Ezzel hatalmas károkat képesek okozni, mivel statisztika szerint 4 csillag alatti cégekkel nem szeretne kapcsolatba kerülni az emberek többsége.

Itt jövünk mi a képbe, mivel rengeteg jó véleménnyel ki tudjuk javítani cége átalgát és ismét lesz forgalma és megrendelése. Az alábbi e-mail címen kérjen egyedi árajánlatot, a problémás cég megnevezésével.
E-mail: Kenéz Ádám