Helyi weboldal optimalizálás

FŐOLDAL WEBOLDAL OPTIMALIZÁLÁS
Helyi keresőoptimalizálási séma: Teljes útmutató a helyi jelöléshez és a gazdag eredményekhez. Optimalizálja helyi vállalkozása webhelyét megfelelően formázott és releváns strukturált adatok alkalmazásával. Ezzel az útmutatóval könnyedén kezdheti el.

Helyi keresőoptimalizálás, avagy egy teljes útmutató a helyi weboldal optimalizáláshoz

Mennyire fontos a sémajelölés a helyi keresőoptimalizálás (SEO) számára? A legtöbb helyi SEO-szakértő és webmester ismeri a céloldalakon jól optimalizált SEO-elemek – például optimalizált címcímkék, jól megírt tartalom stb. – hatását. Azonban pontosan mit érhet el, ha sémajelölést alkalmaz helyi üzleti webhelyén? Valójában eléggé.

Ha az organikus keresésről van szó, több oka is van annak, hogy a webhelyen megfelelő és alapos séma alkalmazása jelentős versenyelőnyt jelent. Valójában a Google újra és újra megismétli, hogy a séma segít a keresőrobotoknak hatékonyabban végezni munkájukat azáltal, hogy segít megérteni a céloldalt, és releváns információkat közöl a SERP-ben. Ebben a bejegyzésben megosztunk néhány javaslatot, amelyek segítségével helyi vállalkozása a legtöbbet hozhatja ki a séma használatával a helyi keresőoptimalizálás fokozására. Először is kezdjük annak meghatározásával, hogy pontosan mi is a sémajelölés. A különbség a séma, a strukturált adatok és a gazdag eredmények között. A „strukturált adatok” és a „séma” kifejezéseket gyakran felcserélhetően használják a webmester- és keresőoptimalizálási ágazatokban. Mielőtt azonban belemerülnénk az ajánlásokba, hasznos ismerni a kifejezések közötti szemantikai különbségeket.

Strukturált adatok

A Google meghatározása szerint a strukturált adatok „szabványos formátum az oldalakkal kapcsolatos információk szolgáltatására és az oldal tartalmának osztályozására”. Egyszerűen fogalmazva, ezt a formátumot azért fejlesztették ki, hogy segítse a keresőmotorokat, hogy pontosan megértsék a weboldalt, és megfelelően jelenítsék meg az információrészleteket a keresési eredményoldalakon.

Séma

A séma a strukturált adatok egy formája, amelyet hivatalosan a schema.org webhelyen indítottak el. A sémát az összes nagy keresőmotor (Google, Yahoo, Bing és Yandex) együttműködési projektje révén hozta létre 2011-ben. A schema.org webhelyen elérhető jelölések használata lehetővé teszi, hogy a céloldal alkalmas legyen a bővített találatok megjelenítésére.

Gazdag eredmények

A bővített találatok ( korábbi nevén bővített kivonatok ) minden olyan extra információ, amelyet a keresőmotor-eredményoldalakon (SERP-k) lát, és amelyek túlmutatnak az atipikus kék címcímkén és a metaleíráson (morzsa, értékelési csillagok, belső linkek stb.). A Google két eszközt biztosít a webhely strukturált adatainak auditálására: a sémajelölő -ellenőrzőt és a bővített eredmények tesztjét. Az alábbiakban néhány példa látható azokra a helyi vállalkozásokra, amelyek profitálnak a bővített eredményekből: Tekintse át a gazdag eredményeket, például Tekintse át a bővített eredményeketKép a Google-tól.

A strukturált adatok helyi rangsorolási jel?

Az évek során sok vita folyt arról, hogy a strukturált adatok önmagukban a keresőmotorok rangsorolásának jelzése-e vagy sem . A Google prominens mérnöke, John Mueller nem egyszer megállapította, hogy a strukturált adatok önmagukban nem jelentenek közvetlen keresőmotor-rangsorolási jelzést. A strukturált adatok azonban közvetetten javítják a keresőmotorok láthatóságát a következő eszközökkel. A strukturált adatok segítenek a keresőrobotoknak a céloldalak jobb megértésében A megfelelően és alaposan megvalósított strukturált adatok megkönnyítik a keresőrobot munkáját. Jó analógia lenne a webhely tulajdonságait (tartalom, képek, médiafájlok stb.) összehasonlítani egy különféle dobozokkal és tárgyakkal teli garázzsal (télen hólapát, nyáron felfújható medence stb.).

Tegyük fel, hogy garázskiárusítást rendez, és látogatókat (azaz több webhelylátogatót) szeretne. A Google feladata, hogy a keresési eredményoldalakon reklámozza az Ön garázskiárusítását. A legtöbb webhely esetében a Google biztosítja a minimális kék címcímkét és a meta leírásokat. Ha azonban webhelye megfelelően meg van jelölve strukturált adatokkal, akkor a Google megjutalmazhatja webhelyeit egy nagyobb hirdetéssel (pl. gazdag találatokkal) a garázskiárusításról. A strukturált adatok lényegében címkéket helyeznek el a garázsban lévő különböző objektumokon, megkönnyítve a Google keresőrobotjának munkáját.

A strukturált adatok javítják a gazdag eredmények elérésének lehetőségét, ami javítja az átkattintási arányt A gazdag találat sokkal szemet gyönyörködtetőbb a keresési eredmények között, és nagy valószínűséggel javítja a CTR-t (átkattintási arányt). A CTR-növekedés attól függően változhat , hogy milyen gazdag eredményt kapunk, például a GYIK eredményei nagyon jól teljesítenek. Ez azt jelenti, hogy a céloldal nagyobb forgalmat ér el, mivel a felhasználók releváns részleteket látnak az oldal tartalmáról. Arról is van vita, hogy a megnövekedett CTR önmagában is pozitív SEO jelzés lehet (az elköteleződést és a relevanciát jelzi). Akárhogy is, a jobb CTR nagyobb forgalmat jelent, bárhol is helyezkedjen el webhelye.

Milyen strukturált adatok ajánlottak a helyi üzleti webhelyekhez?

A legtöbb helyi webhelyen legalább néhány alapvető strukturált adat engedélyezve van. Minél alaposabb és részletesebben strukturált adatokat alkalmazunk azonban, annál jobb. Következő lépésről lépésre kínálunk néhány javaslatot a strukturált adatok megfelelő alkalmazására vonatkozóan:

Válassza ki a legjobb kategóriát

A weboldal számos különböző sématulajdon-beállítást kínál, amelyek egyedülállóan relevánsak a helyi vállalkozások számára. Ahhoz, hogy rendelkezzen a szükséges helyi üzleti séma tulajdonságokkal (amelyekről az alábbiakban részletesebben lesz szó), feltétlenül ki kell választani a helyi vállalkozása számára legrelevánsabb sémakategóriát. Ha például egy fagylaltláncot reklámoz, a legrelevánsabb kategória. Ha egy helyi hardverláncot próbál népszerűsíteni, válassza. A releváns sémakategóriák segítik a Google-t, hogy jobban megértsék az Ön webhelyét. Mi a teendő, ha a helyi vállalkozásom számára nincsenek releváns sémakategóriák Ha nem talál olyan kategóriát, amely releváns a vállalkozása számára, akkor az alapértelmezett kategória legyen. Ha technikailag hajlamos, új sémakategóriákra vonatkozó javaslatokat tehet közzé a fórumon. A fejlesztői válaszolnak a fórum részletes ajánlásaira, és időnként új tulajdonságokat hoznak létre.

Kiválasztottam a legpontosabb kategóriát, mit tegyek tehát?

Miután kiválasztotta a vállalkozása számára megfelelő kategóriát, rendelkeznie kell az alábbi altulajdonokkal, hogy biztosítsa a séma érvényességét. A hibák kizárhatják a bővített találatok megszerzéséből.

Belső linkek keresőmezője : A belső linkek keresőmezője gyors módja annak, hogy a felhasználók belső keresést végezzenek az Ön webhelyén a Google SERP segítségével, szemben a webhely közvetlen meglátogatásával. AdditionalType : Ez egy speciális séma, amely segít a Google-nak megérteni, hogy mihez kapcsolódik az Ön webhelye aktuálisan. Ezt úgy érheti el, hogy a Wikipédia kategóriáit használja ennek a tulajdonságnak értékeként. Például, ha egy helyi vállalkozás sportfelszerelést árul, ajánlatos a kiegészítő típus tulajdonsággal rendelkeznie.

Hogyan győződjön meg arról, hogy strukturált adatai érvényesek?

Nagyon fontos, hogy megbizonyosodjon arról, hogy strukturált adatai megfelelően érvényesek. Ha nem, akkor a céloldal nagy valószínűséggel nem lesz jogosult a bővített találatokra. A Google kifejezetten azt mondja, hogy hiba(ok) esetén: A bővített találat nem jelenhet meg bővített találatként a Google Keresésben. Amint azt korábban említettük, két különböző eszköz áll rendelkezésre a séma megfelelő érvényesítésének biztosítására: a Sémajelölő-ellenőrző. A Google Search Console továbbfejlesztett jelentéseket is biztosít a strukturált adatokról, amelyeket az alábbiakban részletesen ismertetünk.
E-mail: Kenéz Ádám