Helyi keresőoptimalizálás, avagy egy teljes útmutató a helyi weboldal optimalizáláshoz
Mennyire fontos a sémajelölés a helyi keresőoptimalizálás (SEO) számára? A legtöbb helyi SEO-szakértő és webmester ismeri a céloldalakon jól optimalizált SEO-elemek – például optimalizált címcímkék, jól megírt tartalom stb. – hatását. Azonban pontosan mit érhet el, ha sémajelölést alkalmaz helyi üzleti webhelyén? Valójában eléggé.Ha az organikus keresésről van szó, több oka is van annak, hogy a webhelyen megfelelő és alapos séma alkalmazása jelentős versenyelőnyt jelent. Valójában a Google újra és újra megismétli, hogy a séma segít a keresőrobotoknak hatékonyabban végezni munkájukat azáltal, hogy segít megérteni a céloldalt, és releváns információkat közöl a SERP-ben. Ebben a bejegyzésben megosztunk néhány javaslatot, amelyek segítségével helyi vállalkozása a legtöbbet hozhatja ki a séma használatával a helyi keresőoptimalizálás fokozására. Először is kezdjük annak meghatározásával, hogy pontosan mi is a sémajelölés. A különbség a séma, a strukturált adatok és a gazdag eredmények között. A „strukturált adatok” és a „séma” kifejezéseket gyakran felcserélhetően használják a webmester- és keresőoptimalizálási ágazatokban. Mielőtt azonban belemerülnénk az ajánlásokba, hasznos ismerni a kifejezések közötti szemantikai különbségeket.
Strukturált adatok
A Google meghatározása szerint a strukturált adatok „szabványos formátum az oldalakkal kapcsolatos információk szolgáltatására és az oldal tartalmának osztályozására”. Egyszerűen fogalmazva, ezt a formátumot azért fejlesztették ki, hogy segítse a keresőmotorokat, hogy pontosan megértsék a weboldalt, és megfelelően jelenítsék meg az információrészleteket a keresési eredményoldalakon.Séma
A séma a strukturált adatok egy formája, amelyet hivatalosan a schema.org webhelyen indítottak el. A sémát az összes nagy keresőmotor (Google, Yahoo, Bing és Yandex) együttműködési projektje révén hozta létre 2011-ben. A schema.org webhelyen elérhető jelölések használata lehetővé teszi, hogy a céloldal alkalmas legyen a bővített találatok megjelenítésére.Gazdag eredmények
A bővített találatok ( korábbi nevén bővített kivonatok ) minden olyan extra információ, amelyet a keresőmotor-eredményoldalakon (SERP-k) lát, és amelyek túlmutatnak az atipikus kék címcímkén és a metaleíráson (morzsa, értékelési csillagok, belső linkek stb.). A Google két eszközt biztosít a webhely strukturált adatainak auditálására: a sémajelölő -ellenőrzőt és a bővített eredmények tesztjét. Az alábbiakban néhány példa látható azokra a helyi vállalkozásokra, amelyek profitálnak a bővített eredményekből: Tekintse át a gazdag eredményeket, például Tekintse át a bővített eredményeketKép a Google-tól.A strukturált adatok helyi rangsorolási jel?
Az évek során sok vita folyt arról, hogy a strukturált adatok önmagukban a keresőmotorok rangsorolásának jelzése-e vagy sem . A Google prominens mérnöke, John Mueller nem egyszer megállapította, hogy a strukturált adatok önmagukban nem jelentenek közvetlen keresőmotor-rangsorolási jelzést. A strukturált adatok azonban közvetetten javítják a keresőmotorok láthatóságát a következő eszközökkel. A strukturált adatok segítenek a keresőrobotoknak a céloldalak jobb megértésében A megfelelően és alaposan megvalósított strukturált adatok megkönnyítik a keresőrobot munkáját. Jó analógia lenne a webhely tulajdonságait (tartalom, képek, médiafájlok stb.) összehasonlítani egy különféle dobozokkal és tárgyakkal teli garázzsal (télen hólapát, nyáron felfújható medence stb.).Tegyük fel, hogy garázskiárusítást rendez, és látogatókat (azaz több webhelylátogatót) szeretne. A Google feladata, hogy a keresési eredményoldalakon reklámozza az Ön garázskiárusítását. A legtöbb webhely esetében a Google biztosítja a minimális kék címcímkét és a meta leírásokat. Ha azonban webhelye megfelelően meg van jelölve strukturált adatokkal, akkor a Google megjutalmazhatja webhelyeit egy nagyobb hirdetéssel (pl. gazdag találatokkal) a garázskiárusításról. A strukturált adatok lényegében címkéket helyeznek el a garázsban lévő különböző objektumokon, megkönnyítve a Google keresőrobotjának munkáját.
A strukturált adatok javítják a gazdag eredmények elérésének lehetőségét, ami javítja az átkattintási arányt A gazdag találat sokkal szemet gyönyörködtetőbb a keresési eredmények között, és nagy valószínűséggel javítja a CTR-t (átkattintási arányt). A CTR-növekedés attól függően változhat , hogy milyen gazdag eredményt kapunk, például a GYIK eredményei nagyon jól teljesítenek. Ez azt jelenti, hogy a céloldal nagyobb forgalmat ér el, mivel a felhasználók releváns részleteket látnak az oldal tartalmáról. Arról is van vita, hogy a megnövekedett CTR önmagában is pozitív SEO jelzés lehet (az elköteleződést és a relevanciát jelzi). Akárhogy is, a jobb CTR nagyobb forgalmat jelent, bárhol is helyezkedjen el webhelye.
Milyen strukturált adatok ajánlottak a helyi üzleti webhelyekhez?
A legtöbb helyi webhelyen legalább néhány alapvető strukturált adat engedélyezve van. Minél alaposabb és részletesebben strukturált adatokat alkalmazunk azonban, annál jobb. Következő lépésről lépésre kínálunk néhány javaslatot a strukturált adatok megfelelő alkalmazására vonatkozóan:Válassza ki a legjobb kategóriát
A weboldal számos különböző sématulajdon-beállítást kínál, amelyek egyedülállóan relevánsak a helyi vállalkozások számára. Ahhoz, hogy rendelkezzen a szükséges helyi üzleti séma tulajdonságokkal (amelyekről az alábbiakban részletesebben lesz szó), feltétlenül ki kell választani a helyi vállalkozása számára legrelevánsabb sémakategóriát. Ha például egy fagylaltláncot reklámoz, a legrelevánsabb kategória. Ha egy helyi hardverláncot próbál népszerűsíteni, válassza. A releváns sémakategóriák segítik a Google-t, hogy jobban megértsék az Ön webhelyét. Mi a teendő, ha a helyi vállalkozásom számára nincsenek releváns sémakategóriák Ha nem talál olyan kategóriát, amely releváns a vállalkozása számára, akkor az alapértelmezett kategória legyen. Ha technikailag hajlamos, új sémakategóriákra vonatkozó javaslatokat tehet közzé a fórumon. A fejlesztői válaszolnak a fórum részletes ajánlásaira, és időnként új tulajdonságokat hoznak létre.Kiválasztottam a legpontosabb kategóriát, mit tegyek tehát?
Miután kiválasztotta a vállalkozása számára megfelelő kategóriát, rendelkeznie kell az alábbi altulajdonokkal, hogy biztosítsa a séma érvényességét. A hibák kizárhatják a bővített találatok megszerzéséből.Belső linkek keresőmezője : A belső linkek keresőmezője gyors módja annak, hogy a felhasználók belső keresést végezzenek az Ön webhelyén a Google SERP segítségével, szemben a webhely közvetlen meglátogatásával. AdditionalType : Ez egy speciális séma, amely segít a Google-nak megérteni, hogy mihez kapcsolódik az Ön webhelye aktuálisan. Ezt úgy érheti el, hogy a Wikipédia kategóriáit használja ennek a tulajdonságnak értékeként. Például, ha egy helyi vállalkozás sportfelszerelést árul, ajánlatos a kiegészítő típus tulajdonsággal rendelkeznie.