Házkezelési programunk
Társasházi közös
képviseleti tevékenységünk során teljes körű pénzügyi, jogi, műszaki
hátteret biztosítunk a kezelésünkben lévő Társasházak részére.
A könyvelési feladatokat könyvelőprogram, illetve esetlegesen bevont könyvelő segítségével végezzük.
Cégünk felelősséget vállal az általa végzett munkáért és a tevékenységéért.
A tervszerű felújítási, és állagmegóvási munkákra
több árajánlatot kérünk be, és a költségvetési előirányzatba való
betervezést követően azokat a közgyűlés elé terjesztjük. A legkedvezőbb
ajánlatot tett vállalkozóval a közgyűlési elfogadást követően vállalkozási
szerződést kötünk a kivitelezési munkákra elvégzésére. Felújítási alapot
képezünk a társasházi törvény illetve az SZMSZ-ben rögzített mértékben,
melyet kizárólag közgyűlési határozatban foglalt felújítási munkákra
használunk fel. A felújítási munkákra havi rendszerességgel különítünk el,
a közgyűlés által meghatározott összeget, az üzemeltetési számláról.
A közös költség kinnlevőségek behajtása, és lehetőség szerint minimális szintre való leszorítása állandó, folyamatos
feladat.
A nyilvántartás szerinti tartozóknak egyeztető
levelet küldünk ki, a tartozókat ezután személyesen, és felszólító levélben
keressük meg a kintlévőségek mielőbbi behajtása érdekében. Azon
tulajdonosokkal szemben akiknél nem vezetnek eredményre az egyeztetések,
és a felszólítások, bírósági fizetési meghagyásokat bocsátunk ki, illetve
a társasházi törvény alapján a 6 hónapot meghaladó hátralékosok külön
tulajdonára a közgyűlés határozata alapján jelzálog jogot jegyeztetünk
fel.
A jogszabályoknak megfelelően a kezelésünkben lévő társasházaknál elvégeztetjük az épületek kötelező, időszakos
érintésvédelmi, villámvédelmi, tűzvédelmi berendezéseinek vizsgálatát.
A Társasházi törvény alapján folyamatos ellenőrzést, és egyeztetést biztosítunk a Számvizsgáló Bizottság részére,
amennyiben az az adott Társasházban működik.
Minden fontos kérdésben egyeztetést követően közös álláspontot igyekszünk
kialakítani a bizottsági tagokkal, és csak ezt követően kerül
beterjesztésre közgyűlési határozati javaslat a tulajdonosok elé.
Két közgyűlés közötti időszakban megállapodás szerinti időközönként, de legalább egyszer
minden tulajdonoshoz eljuttatjuk tájékoztatónkat, melyben folyamatosan
tájékoztatjuk a tulajdonosokat társasház működésével, üzemeltetésével,és az esetleges tartozókkal
kapcsolatban.
A közös költséget és az esetleges más befizetéseket (pl. bérleti díjat) banki átutalással, csekken,
vagy banki készpénzbefizetés formájában tudják az érintettek teljesíteni.
A különböző vállalkozók által elvégzett munkák elvégzését követően azok kifizethetőségét ellenőrizzük.
A felújítási illetve javítási munkákat cégünk veszi át, illetve igazolja a kiállított számlát. Kisebb
munkák esetében is a számla mellé megköveteljük a munkalap kiállítását,
illetve azok leigazolását a vállalkozóktól.
A társasházak legfontosabb, jelentős
kiadásokkal járó felújítási munkáira igény esetén, külön, megállapodott díjazás ellenében
pályázati anyagot készítünk, és nyújtunk be.
Cégünk szerződést köt minden általa képviselt társasházzal, a hosszú távú korrekt kapcsolat
biztosítása érdekében. A társasházi törvény alapján, ahol még nem áll rendelkezésre szervezeti és működési
szabályzatot dolgozunk ki a társasházaink részére, melyet a tulajdonosi
közösség közgyűlésen történő elfogadása estén a Földhivatal felé
benyújtunk. Az SZMSZ szabályozza a társasház működésének főbb alapelveit, a közös költség felosztásának
elvét, a házirendet, így a működést és a várható intézkedéseket segíti
elő, és biztosítja a jogszerűséget.
Igény esetén házirend tervezetet bocsátunk a
tulajdonostársak elé, amit megvitatás után az esetleges módosított szöveg
alapján - határozatban fogad el a közgyűlés. A házirendet a társasházban
jól látható helyen helyezzük el, és minden tulajdonos saját példányt kap
belőle.
Cégünk társasház kezelési programjának
benyújtása előtt elemzi egy-egy társasháznál a várható közös képviseleti
munkát, és az alapján teszi meg közös képviseleti díj ajánlatát.
Kezelési feladatok:
- Kezelői és képviseleti feladatok ellátása a
társasházakról szóló 2003. évi CXXXIII. törvény, a megbízó szervezeti és
működési szabályzata, valamint a tulajdonosok közgyűlésének döntése alapján végzi.
Ezen belül különösen:
- a közgyűlés határozatainak, döntéseinek előkészítése, végrehajtása,
valamint nyilvántartás vezetése a határozatokról és azok végrehajtásáról
- döntési jogkör gyakorlása mindazon ügyekben, melyek nem tartoznak a
közgyűlés, illetve a Számvizsgáló Bizottság hatáskörébe (így a társasház
számlája feletti rendelkezési jogot, illetve utalványozási jogot a társasház által meghatározott
összeghatárig saját hatáskörében gyakorolja)
- közgyűlés összehívása igény szerinti időközönként, illetve beszámoló
közgyűlés összehívása legalább évente egy alkalommal
- a társasház működésének, üzemeltetésének biztosítása
- a társasházak állagának, felszerelési és berendezési tárgyainak
ellenőrzése
- az esetlegesen szükséges felújítási munkák közgyűlés elé terjesztése
- meghibásodások bejelentése esetén intézkedés a javítási feladatok
elvégzésére
- felújítások előkészítése, költségfelosztás, közgyűléssel történő
elfogadtatás, lebonyolítás, szerződéskötés, számla kifizetés
- a tervezett felújítások irányítása, ellenőrzése
- üzemeltetési, karbantartási feladatok szervezése
- megrendelés,kivitelezés ellenőrzése, munkaátvétel,költségigazolás számlával
- képviseleti jogkör ellátása bíróságok és más hatóságok előtt
- zökkenőmentes kapcsolattartás biztosítása a kommunális szolgáltatókkal
és üzemeltetőkkel
- képviselet átadás-átvétele esetén jegyzőkönyv készítése, az érintett
szolgáltatók írásbeli tájékoztatása a képviselők személyében történt
változásról
- a felújítási munkák körébe nem tartozó karbantartási, hibaelhárítási
munkák megrendelése, ellenőrzése és számlák kifizetése
- a társasház rendszeres érintésvédelmi és villámvédelmi ellenőrzése,
karbantartása, szükség szerinti javítása, tűzvédelem biztosítása, tűzoltó
berendezések ellenőrzése (ellenőriztetése), szükséges intézkedések
megtétele
Gazdasági, könyvelési feladatok:
- a tárgyévre vonatkozó költségvetési terv
elkészítése és a közgyűlés elé terjesztése
- javaslattétel a közös költség összegére vonatkozóan
- közös költséghez való hozzájárulás összegének beszedése
- közös költség tartozás esetén a közgyűlési határozat alapján a
hátralékos tulajdonostárs tulajdonára a társasház javára szóló
jelzálogjog-bejegyeztetés
- a tárgyévben az elfogadott költségvetés alapján gazdálkodás a társasház
pénzével
- pályáztatásról, bérbeadásról, bérleti szerződés megkötéséről, birtokba
adásáról, a bérbeadással kapcsolatos adóhatósági előírások betartásáról
való gondoskodás határozat alapján
- a gazdasági események lekönyvelése az egyszeres könyvvitel előírásai
alapján
- a tulajdonosok által befizetett közös költségek és a kiadott helyiségek
bérleti díjainak analitikus lekönyveltetése
- a társasházak alkalmazottaival kapcsolatban a társadalombiztosítási és
adójogszabályi előírások, feladatok ellátása, esetenként egyedi megbízások
megkötése
- év végén a könyvelés zárása, egyszerűsített mérleg elkészítése
esetlegesen bevont könyvelővel
- a társasház adóbevallásának összeállítása, benyújtása határidőre
- a képviseleti díjak, valamint az esetleges házfelügyelői és takarítási szolgáltatás
kiszámlázása havonta
Nyilvántartási feladatok:
- Alapító okirat alapján a társasházat és a
külön tulajdonokat felvezeti a számítógépes nyilvántartási rendszerbe.
Tulajdonosi és lakónyilvántartó könyvet vezet, és az abban szereplő
adatokat folyamatosan karbantartja.
- Adásvételi szerződések alapján nyilvántartja a tulajdonosokat, a
változásokat folyamatosan átvezeti a nyilvántartáson. Átvezeti a közös tulajdonban lévő
helyiségeket és azok bérlőit.
- a közös tulajdonban lévő helyiségek és azok bérlőinek nyilvántartása
- a szükséges szerződések megkötése a társasház nevében