A
jamaikai Kingstonból származó Mike Beatz az utóbbi idők egyik
legígéretesebb feltörekvő tehetsége. Vele készítettünk interjút...
Friss megjelenések, új arcok, nagy visszatérők. Előadók akikre érdemes odafigyelni....
Induló sorozatunkban a magyar sajtóban megjelent hip hoppal kapcsolatos archív cikkek kerülnek bemutatásra.
A
jamaikai Kingstonból származó Mike Beatz az utóbbi idők egyik
legígéretesebb feltörekvő tehetsége. Vele készítettünk interjút...
Először
is néhány szót arról, hogyan kezdted a karriered? Milyen művészek
voltak/vannak rád hatással és mit akarsz elérni a zenéddel? Az
írás és a zenekészítés 13-15 éves korom között kezdődött, de igazán
akkor vált komollyá mikor 2005-ben az Államokba költöztem. A karrierem
abban az időben inkább a zenekészítésre fókuszált, akkor még
fejlesztettem a stílusomat és előadásmódomat mint vokalista. Néhány
kapcsolat amit addig építettem vezetett oda, hogy néhány munkám
rákerült egy pár major előadó projektjére, a jelentősebbek: T-Pain,
Capone 'n' Noreaga és még egy pár más... valóban segítettek az elején,
hogy elguríthassam a labdát. Egy igazi zenerajongó vagyok a hip hop-on
kívül is, meghallgatok bármit és mindent, így van több száz hanem több
ezer művész aki inspirál és segít, hogy építsem és kiszélesítsem a
tudásomat. Nekem szenvedélyem a tanulás, a felfedezés. Talán mondhatom,
hogy a cél a zenémmel, kihozni magamból a legjobb zenét amit csak tőlem
lehetséges és megérintsen annyi életet amennyit csak lehetséges.
Hogyan találtatok egymásra Adonis-szal és milyen volt együtt dolgozni a "Boom Bap" albumon? Én
és Adonis tuljdonképpen a myspace-en találkoztunk (amikor az még
népszerű volt). Küldött nekem néhány cuccot és emlékszem, hogy igazán
bejött az ő hangzása. Az nagyon "Boom Bap" volt, nagyon ol' school,
ugyanakkor nagyon hiteles. Csináltam egy pár felvételt ami azzal
végződött, hogy elkészítettünk egy egész albumot. Az egész folyamat
igazán szórakoztató volt. Mindent oda-vissza az interneten keresztül
csináltunk, az anyag legnagyobb részét az akkori egyszobás floridai
apartmanomban vettem fel, nem tudván, hogy a körülbelül hat hónapban, a
karrierem elindulhat ahogyan a "Wizard Sleeve"-vel. Azoknak a
felvételeknek a többsége a valódi kiéhezett fiatal önmagam volt, csak
megpróbáltam feltűnni a színtéren és megszilárdítani a helyemet a hip
hop-ban.
Van egy jópár nagy név az albumon. Hogyan születtek azok a közreműködések? Az
egész projekt alapvetően egy kölyök álmodozása volt az ő apartmanjában,
hogy akar készíteni egy "hip hop klasszikust" vagy legalábbis olyan
közel kerülni hozzá amennyire csak tud. Guilty Simpson már az elejétől
fogva rajta volt a listán ami az Adonis-szal való ismeretségén alapult.
Wrekonize és Sha Stimuli mindketten jó barátaim, de a legtöbb minden a
megszokott mondásunkkal kezdődött, hogy "tudod ki hangozna jól ezen a
felvételen...", utána felvettük a kapcsolatot és összehoztuk. Ez az
album alapvetően bebizonyította nekem, hogy meg tudsz csinálni bármit
amit a fejedbe veszel.
A
Boom Bap egy nagyszerűre sikeredett album. Ingyenesen elérhetővé
tettétek a neten, de nem gondoltatok arra, hogy kiadjátok CD vagy vinyl
formátumban? Nem rossz ötlet...
Elképzelhető valamikor a jövőben egy gyűjteményes megjelentetés vagy
valami ilyesmi, de ez azon alapul, hogy hogyan változnak az idők. Nem
feltétlenül szükséges fizikai terjesztéssel foglalkozni manapság.
Mi lesz a következő projekted? Van
egy pár dolog még a tarsolyomban, jelenleg én és Adonis egy újabb EP
végső szakaszában vagyunk, olyasmi ami a "Boom Bap" folytatása lehet,
de egy kicsit azért más... egy kicsit modernebb. Eddig van egy újabb
felvételünk Guilty Simpson közreműködésével. Sean Price is ugyanúgy
ugyanazon a cuccon van... van egy újabb Saigon közreműködés és ez az
őrületes cucc Cappadonna közreműködésével. Ezért a legjobb ha
utánanéztek annak és minden másnak amit kidobtam nektek.
Kik azok az előadók akikkel szívesen kollaborálnál? Bárki akinek egyéni stílusa van és passzol az enyémhez. Ez mindig a felvétel kémiájától függ.
Hogyan látod a zenebizniszt ma? Mennyire nehéz benne maradni, ha nem áll egy major kiadó a háttérben? Talán
ez a legnehezebb dolog bárkinek most. Különösen ahogyan túltelítődött
ez mostanában, de a történelem megismétli önmagát és egy "sztár" mindig
fel lesz fedezve. Csak csinálnod kell (saját magad) kitartóan és el fog
jönni az időd.
Hogyan tudod elérni a rajongókat és hogyan tudod mérni a fogadtatást? Manapság
minden a számokról szól... Youtube nézettség, Twitter követők stb. A
szó szoros értelmében láthatod mi folyik és követheted a hatásodat
online. Az a szar megváltoztatta a játékot. Most van felület a
független előadóknak, hogy építsék a nevüket a nulláról anélkül, hogy
lenne egy major kiadó mögöttük. Az eszközök ott vannak bárkinek, hogy
kihasználják, csak használnod kell a saját előnyödre.
És végül, mit üzensz a magyar rajongóknak? Továbbra
is támogassátok az igazi tehetségeket, semmik nem vagyunk nélkületek és
remélhetőleg a támogatásotokkal mindannyiótokkal találkozni fogok
Magyarországon hamarosan.