Az én legnagyobb problémám, hogy nem értem, mikor mit miért csinálnak a jelzők. (Nem a való életben, azt nagyjából értem, hanem itt a TS-ban).
A magyar jelzőcsomagot innen, az oldalról szedtem le. Ami nem értek: pl. a jelzők egy része nem világít. Ami világít, az vagy jól működik, vagy nem. Azaz közeledem a jelzőhöz, mögötte tök üres a pálya, mégis vöröset mutat. Vagy első jármű külső nézetből nézem a vonatot és lépésben megyek. Odaérek egy jelzőhöz, ami nekem háttal van és sötét. Mikor elhaladok mellette, azaz a mögöttes pályarész felszabadul, akkor (nagyon helyesen!) kigyullad a zöld fény. De addig nem égett a vörös! Szóval nem értem... Ha szerkesztő módban vagyok, akkor minden jelzőn minden fény világít. Csak play módban jönnek elő a gondok.
Két olyan problémám is van, ami nem működésbeli, hanem külalakbeli. (Nem komolyak...) Az egyik, hogy az ábrázolt optikák nem igazán (fő)jelzőkhöz, hanem inkább fénysorompókhoz valók. (Egy időben borzasztóan rá voltam kattanva a témára, még egy HÉV-es szakemberrel is sikerült leveleznem jelzőlapok, jelzőoptikák stb. témakörében, tőle sok infót kaptam. Más forrásból sikerült szert tennem igazi, eredeti optikákra, vörös üveggel. Van fénysorompóba való "lapos" optikám és igazi nagy, jelzőbe való öntöttvas fényszóróház pótfény-foglalattal. Szóval – mivel a jelzőlapok méreteit elvileg ismerem – egy vágányvégi, egy vöröses fedezőjelzőt már tudnék építeni.
) A másik külalakbeli probléma épp az egy fényű vágányvégi fedezőjelzőhöz kapcsolódik: ha csak egy (a felső) fény van meg és "napellenző" is csak ahhoz van, akkor a jelző hátoldalán miért van meg mindkét fényszóróház?
(két "púpja" van hátul a jelzőlapnak)