Magyarország Az út Szegedtől Korinosig 871 km. Elöljáróban az elején annyit illik tudni ,hogy az út hosszú ezért meggondolandó a tervezés. Legelőször is érdemes átgondolni,hogy éjszaka akarunk-e vezetni,amikor kisebb a forgalom és nincs hőség, vagy nappal amikor többen vannak az úton ,de pihentebben tudunk vezetni. Személy szerint az éjszakai utazást preferálom,mert gyorsabban lehet haladni,mivel kisebb a forgalom,nem találkozunk kéregetőkkel. Tervezzük meg hány km-ként kell tankolnunk! Viszonylag sok benzinkút van.
Szerbia Több határátkelő közül válogathatunk, Mi Röszkén keresztül írjuk le az útvonalat,mert ezt a határátkelőt használják a legtöbben. A határátlépés teljesen nyugalmas,maximum megkérdezik hová megyünk és jó utat kívánnak,mind a magyarok,mind a szerbek. Aki nem az M5-ös autópályán utazik,annak is fel kell hajtani Szeged közelében az M5-ösre,mert a határátkelőt csak így közelíthetjük meg,de ez a rész ingyenes. A határátkelő előtt az utolsó benzinkút egy OMV kút,pont a határ mellett, aki azonban elfelejtett tankolni, ne izguljon, ugyanis a határátkelő helyet átlépve,rögtön egy új Mol kúton lehet tankolni. Személyes tapasztalatom,hogy érdemes szerb dinárral fizetni,mind az autópálya díjakat ,mind az üzemanyagot,mert bár tisztességesen adnak,vissza,de úgyis dinárt kapunk visszajárónak. A határt átlépve egy autóút fogad minket,(semmi kereszteződés,csak egyenesen van lehetőség)ahol tempósan tudunk haladni,mert a minősége jó,bár (2010 májusában)most Újvidék közelében autópálya építés folyik,így lassabban tudunk haladni és ezen a környéken,elég rossz az út,de hamar jön jó minőségű út. Szokatlan lehet,hogy amikor utolérnek minket,szokás kicsit lehúzódni a leállósávba. Az első fizetőkapu Novisad(Újvidék) előtt van,ahol 330 dinárt fizetünk. Itt kezdődik hivatalosan az autópálya. Ezután nem sokára odaérünk a Duna hídhoz,ahol nemárt előkészíteni a 240 dinárt,ugyanis kb. 10 perc múlva megérkezünk a 2. fizetőkapuhoz. Miután elhagytuk a kaput kis idő múlva Belgrádba érünk. Azonban pánikra azoknak sincs okuk,akik nem gyakorlott vezetők,mert Belgrád belvárosát elkerüli az út,csupán a külvárost érinti. A városba egy hirtelen jobb kanyar után érkezünk meg,ezután következik az első lámpás kereszteződéhez,itt még tovább megyünk egyenesen. A második lámpás kereszteződés elhagyásakor figyeljük a jobb oldalon lévő jelző táblákat,eszerint letérünk jobbra a felüljáró után, Nis(tábla) irányába(E75) folytatjuk az utunkat. Miután felhajtottunk az útra,gyakorlatilag egyenesen mehetünk a határig. Most egy 4 sávos úton haladunk még a város határain belül . Egészen amíg ráhajtunk a hídra, ezután nem sokkal Belgrád végéhez érünk. Emelkedő és lejtő követi egymást és hamarosan megérkezünk a 3.fizetőkapuhoz,ahol nem fizetünk,csak egy bilétát kapunk. Jön a leghosszabb autópálya szakasz. Kb. 200km múlva Nis előtt megérkezünk a 4.fizetőkapuhoz itt 730 dinárt fizetünk. Nem sokkal a fizetőkapu elhagyása után 2 irány közül választhatunk,az egyik irány Sofia-Thessaloniki felé visz(Bulgária),a másik irány amin maradunk Sofia-Pirot irányába visz(Macedónia). Miután maradtunk az eredeti útvonalon,nemsokára odaérünk az utolsó az 5.fizetőkapuhoz,ahol 190 dinárt fizetünk. Jön még az utolsó szerb autópálya szakasz,kb.45-50km,itt érdemes megállni pihenni kicsit,mert ezután kb.120km út áll előttünk a macedón határig. Ez a 120km lesz a legfárasztóbb és leghosszabb,szóval aki pihenni akar az 5. kapu után tegye ezt meg,mert ezután ritkán lesz pihenőhely,az út minősége viszont nem rossz. Mikor a határhoz érünk láthatunk egy mol kutat,ahol érdemes tankolni és Macedóniában már nem kell,de kis szabálytalanság árán,mivel a másik sávban található. A két sávot záróvonal választja el egymástól,meg egy kis sóderes rész. A Mol-kút előtt egy szerb kút található,ahol a határhoz közel lehet tankolni, Omw kút kicsit távolabb van a határtól,még az autópálya utolsó szakaszán. A szerb-mac. határ 10 km-es közelében, van több benzinkút is, ezek szerb kutak,az üzemanyag minősége tapasztalatunk szerint jó(benzin és gázolaj is)