Kompetenciaalapú oktatás Montessori pedagógiájában
Kompetencia alapú oktatás
A kompetencia fogalmának jelentése „cselekvőképesség, a bennünk lévő tudás átalakítása sikeres problémamegoldó cselekvéssé.
Az OECD-, PISA- vizsgálatok rádöbbentetek arra, hogy az alapkompetenciákat jobban kell gondozni az oktatás folyamán, és ez a felismerés hatott arra, hogy a kompetencia fogalmának értelmezésével és magával a kompetenciaalapú oktatás sajátosságaival elkezdett foglalkozni a hazai és a nemzetközi pedagógiai szakma.
Megfogalmazódott a közoktatás változtatásának, megújításának igénye. Felerősödtek azok a törekvések, amelyek újraértékelték a nevelés-oktatás feladatait. A gyorsan elavuló lexikális tudás az utóbbi években veszített fontosságából. A mindennapok információhalmazában, gyorsan fejlődő és változó világunkban rádöbbentek arra, hogy talpon maradásunk és sikerességünk érdekében képességeink fejlesztése fontosabb a tudás megszerzésénél.
/Montessori: „Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége.”/
Mede Mária Paula