2010.
március-december Soltész Nagy Kálmán utca. Az
új, széles megállót össze sem lehet hasonlítani a képen látható régi,
keskennyel. A selyemréti aluljárónál voltak
a legrosszabb állapotban a vágányok. Mondjuk már a felújítás óta is voltak
itt gondok, de sikerült megoldani. Alapvető probléma, hogy a
vízelvezetés nem a legmélyebb ponton van. Intermodalitás. 185. Egy vasárnap délelőtt is kinéztem
ide, az autóforgalom ilyenkor kicsi. Jobboldalt a háttérben a Bláthy
Ottó Villamosipari Szakközépiskola, ahol ezen fotó készítése óta már nem
csak, hogy leérettségiztem, de már technikusi vizsgát is tettem. Magyarul jó
rég frissítettem már az oldalt. Az aluljáró Selyemrét felöli
oldala. HDF-367. A selyemréti megálló egy
"kicsit" megváltozott a kép készítése óta. A visszafogóváltó
maradt. AKD-512. Ez pedig már a Baross Gábor
utca, a pálya valamiért csak eddig újult meg. Ez a kb. száz méteres szakasz
csak 2011 nyarán fog átépülni, de ezt ekkor még nem lehetett tudni, ezért ezt
a részt is alaposan lefotóztam. Délutáni képek a másik
irányból. 186. Jellemző, hogy
általában ugyanazokat a kocsikat kaptam itt el, mint előző
alkalommal. Két pótkocsis szerelvény. Tiszai pályaudvar, végállomás.
A Tiszai nincs benne a projektben, az majd a város pénzéből lesz
felújítva valamikor. A vasgyári hurkot nem fogják
felújítani, csak a megállók újulnak meg, ezért készítettem pár képet a
Vasgyári gyógyszertár megállónál. Sokak szerint ez a szakasz nem túl
kihasznált, ajánlom nekik a második képet. 788 egy egyetem érintésével
közlekedő 29-esen. 189 és 197. A pótkocsik egyébként 2010.
április 30-án közlekedtek utoljára utasforgalomban, az első szakasz
felújítása közben csak a Tatrák közlekedtek. November elsejétől
újraindult a 2-es és a bécsi villamosok is, de a pótkocsik már nem, azok
másodikán át lettek szállítva a Negyedik utcai telepre. A szállítások
érdekessége volt, hogy Tatra húzta őket (egyenként persze), láttam is
egy ilyen menetet a villamosból, sajnos fotózni nem tudtam. Május elsején nem fotóztam
sűrítőjáratokat, csak a Majális-parkban tartózkodóként kint
lévő AKD-568-ast, ami egyébként az Auchan járaton szokott közlekedni
(illetve azóta már csuklósították a viszonylatot, a 694-es a
törzsjárműve). |