2010.
március-december 2010. május 3-án, hétfőn
elkezdődött az őrület. Az úgynevezett nulladik ütem május 3-9.
között zajlott, építettek egy visszafogóváltót a Thököly utcán. Ezalatt a pár
nap alatt az Újgyőri főtér-Diósgyőr és Újgyőri
főtér-Vasgyár között villamosok közlekedtek. A Városháztér-Tiszai között
szintén, a Zenepalota előtt egy ideiglenes végállomás épült. A kettő között pedig
villamospótló közlekedett, belvárosi végállomásuk az épp átépítés alatt álló
Dayka G. utcán volt. Háttérben az Avas kilátó. Az
MVK-nak nem volt elég kocsija, ezért 14 darab Ikarus 280-ast béreltek a
Borsod Volántól, ezek MVK-s azonosítószámokat is kaptak: 050 BPR-182; 051
BPR-183; 052 BPR-174; 053 JOB-693; 054 JOB-660; 055 JOB-672; 056 BHK-479; 057
BHK-486; 058 GMX-684; 059 JOB-713; 060 JOB-671; 061 JLZ-528; 062 JLZ-529; 063
BRU-961. AKD- A Thököly utca lezárva. A rossz
idő és az érettségi miatt a nulladik ütemről csak ennyi képet
készítettem. 2010. május 10-én
elkezdődött a valódi pályafelújítás: az 1-es villamos a Thököly
utca-Diósgyőr, a 2-es a Thököly utca-Vasgyár között közlekedett
Tátrákkal. Két villamospótló indult: 1VP Tiszai pályauvar-Thököly utca, és a
csak csúcsidőben közlekedő betétjárata, a BVP Búza tér-Thököly utca
útvonalon. A villamospótlók az Ady Endre-Horváth Lajos-(kifelé
Kazinczy-Batthyány)-Palóczy-Kis-Hunyad utcákon keresztül kerülték ki a
sétálóutcát, ezen kívül egyirányúsították a Bajcsy Zs. utcát, ezért az 1VP,
1A, 21, 21A, 31 viszonylatok a Zsolcai kapu-József A. u.-Baross G. u.-n
keresztül közlekedtek a Tiszai felé. A képen látható Horváth Lajos utcát
kétirányúsították erre az időre, volt is tiltakozás az itt lakók
körében. A Selyemrét a vágányok bontása
után. Az aluljáró a sínek bontásakor.
Az első napokban voltak itt kisebb dugók. A Soltész N. K. utcánál még
csak a burkolatot bontották el. Bontás a Malomszög utcánál. A Tiszain a 31-es
felszállóhelyéről indultak a villamospótlók, a 31-es átkerült az 1, 1A
mögé. JOB-672 és GMX-684. AKD-684, 690 és AKD- A májusi-júniusi esőzések,
árvizek a közlekedésre is kihatással voltak, a legkomolyabb korlátozások
természetesen a felsőzsolcai 7-es vonalat érintették, de volt pár nap,
amikor a 18-as útvonala sem volt járható, ekkor csak napi három, a
munkakezdéshez/végzéshez igazodó járat közlekedett kerülő útvonalon,
Martinkertváros-Szirma-Magyar László u.-Víztisztítótelep-Hűtőház
útvonalon. A kép Szirma mellett készült, itt alapból nincs buszközlekedés. Az
AKD-582-est amúgy még a 2009-es Autómentes napon festették ki. Egy délelőtti kép az Avas
kilátónál, amikor a Rábák még az avasi kétrészes fordákon dolgoztak. 807 Hejőcsabán, a Futó
utcánál, ahol a 14H-nak nincs megálló kiépítve, csak a 14-esnek. Volt egy rövid időszak,
amikor munkanap csúcsban egy szóló is közlekedett a 14-14H vonalakon, ami
elég nagy pofátlanság volt. Az EKG-859 homlokfala azóta EEG-411-hez hasonlóan
olyan lett, mint a többi 400-asé, ez a kocsi is elvesztette egyediségét. Na, végre egy 280-as. A 14-es
itt kanyarodik be a Farkas Antal utcára. Augusztus elején végigsétáltam
a felújítás alatt lévő szakaszon. A Szent Anna téren még csak az
alapot csinálták. A színház mellett és a
Malomszög utcánál a házak közelsége miatt különleges rezgéscsillapítás épült,
nem csak a sínszálak köré kerültek rezgéscsillapító elemek, hanem az egész
pálya alá is beépítették a jobboldali képen látható "szivacsokat". A Hunyadi utcánál már a
sínszálakat kezdték építeni. Egy kis kiugrás a Petőfi
utcára, ahol elkezdték építeni a Kiss Ernő utca folytatását. A Dayka G. utcánál is épült már
a Szinva-híd, közben a Zenepalotát is felújították. A hosszgerendákat amúgy nem
cserélték ki, azok nagyon jó állapotban voltak. A sétálóutca elég kihalt lett
az építkezés alatt. Az alsó szakaszon már a síneket
is bebetonozták, sőt már a sok vitát kiváltó gömbsüvegsort is elkezdték
lerakni. A Selyemréten már a megállót
kezdték el kialakítani. A Baross utcai átjáró teljesen
kész volt. A telepre vezető
vágányoknak is beépítették a váltóját. Ezen a képen jól látszik a
rezgéscsillapítás. Néhány kép a Bólyai utcánál:
418 és 802. A 9-esen szólók járnak, de az
Újgyőriről 13.56-kor induló járatban, meg valamikor reggel is
csuklós jár (427 és 797). 026. Lássunk egy csuklós 21A-t is:
817. |