2010. március-december
(VI. rész)

Előző oldal

2010. május 3-án, hétfőn elkezdődött az őrület. Az úgynevezett nulladik ütem május 3-9. között zajlott, építettek egy visszafogóváltót a Thököly utcán. Ezalatt a pár nap alatt az Újgyőri főtér-Diósgyőr és Újgyőri főtér-Vasgyár között villamosok közlekedtek.

A Városháztér-Tiszai között szintén, a Zenepalota előtt egy ideiglenes végállomás épült.

A kettő között pedig villamospótló közlekedett, belvárosi végállomásuk az épp átépítés alatt álló Dayka G. utcán volt.

Háttérben az Avas kilátó. Az MVK-nak nem volt elég kocsija, ezért 14 darab Ikarus 280-ast béreltek a Borsod Volántól, ezek MVK-s azonosítószámokat is kaptak: 050 BPR-182; 051 BPR-183; 052 BPR-174; 053 JOB-693; 054 JOB-660; 055 JOB-672; 056 BHK-479; 057 BHK-486; 058 GMX-684; 059 JOB-713; 060 JOB-671; 061 JLZ-528; 062 JLZ-529; 063 BRU-961.

AKD-655 a Szent Anna térnél.

A Thököly utca lezárva. A rossz idő és az érettségi miatt a nulladik ütemről csak ennyi képet készítettem.

 

2010. május 10-én elkezdődött a valódi pályafelújítás: az 1-es villamos a Thököly utca-Diósgyőr, a 2-es a Thököly utca-Vasgyár között közlekedett Tátrákkal. Két villamospótló indult: 1VP Tiszai pályauvar-Thököly utca, és a csak csúcsidőben közlekedő betétjárata, a BVP Búza tér-Thököly utca útvonalon. A villamospótlók az Ady Endre-Horváth Lajos-(kifelé Kazinczy-Batthyány)-Palóczy-Kis-Hunyad utcákon keresztül kerülték ki a sétálóutcát, ezen kívül egyirányúsították a Bajcsy Zs. utcát, ezért az 1VP, 1A, 21, 21A, 31 viszonylatok a Zsolcai kapu-József A. u.-Baross G. u.-n keresztül közlekedtek a Tiszai felé. A képen látható Horváth Lajos utcát kétirányúsították erre az időre, volt is tiltakozás az itt lakók körében.

 

A Selyemrét a vágányok bontása után.

Az aluljáró a sínek bontásakor. Az első napokban voltak itt kisebb dugók.

 

A Soltész N. K. utcánál még csak a burkolatot bontották el.

Bontás a Malomszög utcánál.

 

A Tiszain a 31-es felszállóhelyéről indultak a villamospótlók, a 31-es átkerült az 1, 1A mögé.

 

JOB-672 és 713 a Palóczy utcában, a Hősök tere és Szemere kert megállók között.

GMX-684.

 

AKD-684, 690 és 692 a Malomszög utca és a Szent Anna tér között. Június 21-én itt is megindult a bontás, ezért a villamospótlók átkerültek a kétirányúsított Szent István utcára.

AKD-707 a Szent Anna téren. A villamospótlókon ritka kivételektől eltekintve Ikarus 280-asok közlekedtek, a Borsod Volános kocsik csak munkanap jártak, de a nyári menetrend alatt egyáltalán nem közlekedtek.

A májusi-júniusi esőzések, árvizek a közlekedésre is kihatással voltak, a legkomolyabb korlátozások természetesen a felsőzsolcai 7-es vonalat érintették, de volt pár nap, amikor a 18-as útvonala sem volt járható, ekkor csak napi három, a munkakezdéshez/végzéshez igazodó járat közlekedett kerülő útvonalon, Martinkertváros-Szirma-Magyar László u.-Víztisztítótelep-Hűtőház útvonalon. A kép Szirma mellett készült, itt alapból nincs buszközlekedés. Az AKD-582-est amúgy még a 2009-es Autómentes napon festették ki.

Egy délelőtti kép az Avas kilátónál, amikor a Rábák még az avasi kétrészes fordákon dolgoztak.

807 Hejőcsabán, a Futó utcánál, ahol a 14H-nak nincs megálló kiépítve, csak a 14-esnek.

Volt egy rövid időszak, amikor munkanap csúcsban egy szóló is közlekedett a 14-14H vonalakon, ami elég nagy pofátlanság volt. Az EKG-859 homlokfala azóta EEG-411-hez hasonlóan olyan lett, mint a többi 400-asé, ez a kocsi is elvesztette egyediségét.

Na, végre egy 280-as. A 14-es itt kanyarodik be a Farkas Antal utcára.

801 a Sütő J. utcai megállóhoz közeledve.

Augusztus elején végigsétáltam a felújítás alatt lévő szakaszon.

A Szent Anna téren még csak az alapot csinálták.

 

A színház mellett és a Malomszög utcánál a házak közelsége miatt különleges rezgéscsillapítás épült, nem csak a sínszálak köré kerültek rezgéscsillapító elemek, hanem az egész pálya alá is beépítették a jobboldali képen látható "szivacsokat".

A Hunyadi utcánál már a sínszálakat kezdték építeni.

Egy kis kiugrás a Petőfi utcára, ahol elkezdték építeni a Kiss Ernő utca folytatását.

A Dayka G. utcánál is épült már a Szinva-híd, közben a Zenepalotát is felújították.

A hosszgerendákat amúgy nem cserélték ki, azok nagyon jó állapotban voltak.

A sétálóutca elég kihalt lett az építkezés alatt.

 

Az alsó szakaszon már a síneket is bebetonozták, sőt már a sok vitát kiváltó gömbsüvegsort is elkezdték lerakni.

A Selyemréten már a megállót kezdték el kialakítani.

A Baross utcai átjáró teljesen kész volt.

A telepre vezető vágányoknak is beépítették a váltóját.

Ezen a képen jól látszik a rezgéscsillapítás.

 

Néhány kép a Bólyai utcánál: 418 és 802.

 

A 9-esen szólók járnak, de az Újgyőriről 13.56-kor induló járatban, meg valamikor reggel is csuklós jár (427 és 797).

026.

Lássunk egy csuklós 21A-t is: 817.

Következő oldal

Főoldal