2011. január-június Délutáni csúcs a Thököly utcán. Ilyenkor nem nagyon
lehetett itt elférni, a városból és a városba közlekedő utasok
akadályozták egymást. Átszállás. Az egyvágányos végállomás miatt volt, hogy a
következő villamosnak perceket kellett állnia. Csúcsban ritkítás nélkül
ki lehetett volna spórolni egy-két villamost azzal, hogy nem harminccal
közlekedtek volna, és nem lett volna 3-4 perces állásidő a Thökölyn
(csak átment volna a sofőr a másik fülkébe és már indult is volna). De
nem, sokkal egyszerűbb volt az avasi járatokat ritkítani. A 0VP-n főleg Ikarus 260-asok közlekedtek, de
időnként más is előfordult. Gyakran megesett, hogy a két piros Tatra egymás után lett
kiadva, így volt alkalom közös képet készíteni. Mivel kb. minden második villamoshoz csatlakozott pótló,
az 1-es, 1A-s is tömve volt. Mondjuk azok is a menetrendi 5 helyett a valóságban 1-8
percenként közlekedtek. Még két villamospótló és menjünk tovább ... ... a Győri kapuba. A sínek már készen, csak az
aszfalt hiányzik, a megállóknak viszont még híre sincs. Látkép az Újgyőriről a Győri kapu felé. A
legjobb tényleg az lenne, ha kitiltanák innen az átmenő forgalmat,
végülis most sem okoz túl nagy fennakadást, ráadásul normális
tömegközlekedéssel tovább lehetne csökkenteni az autók számát (a felújítás
alatti tömegközlekedés minden, csak nem normális, igazi szenvedés
Diósgyőrből a belvárosba jutni). Az Újgyőri főtéren már kezd kirajzolódni az új
vágányhálózat. Az új megálló kb. itt, a visszafogóváltó után lesz. Vissza a Thökölyre, ajtós oldalról csak késő délután
lehetett fotózni. 17 óra után a 0VP-n közlekedő szólók átszereltek
1-es és 2-es villamospótlóba, ami elég rossz vicc volt, tekintve, hogy így is
csak minden második-harmadik villamoshoz volt pótló. Persze el lehetett menni
a már amúgy is tömött 1, 1A-val is. A Kiliánnál még nyoma sem volt a síneknek, a
kihúzóvágányt leszámítva. Néhány felső-majláthi kép, még villamos nélkül. A
kisvasút átjárójánál valószínűleg már nem lesz változás. A kisvasúti telep mögötti utcáról fotóztam,
valószínűleg itt hátul sem lesz nagy átépítés. Ezt a területet viszont már érinteni fogja az építkezés,
a vágányok mögött lesz a villamos végállomás. Ez a fotó már a telep másik oldalán készült, itt lesz a
leszállóhely. Alsó- és Felső-Majláth között is elkezdődtek az
építkezések: az utat áthelyezik a Szinvához közelebb, majd utána a sínek a
mostani út helyére kerülnek. Alsó-Majláth. Május végére már a hosszabbítás nyomvonalát is kitúrták. Látványos szakasz lesz, bár fotózni nem lesz könnyű,
mivel a nap rossz szögből süt. A régi 101B-s végállomásánál remélhetőleg maradnak a
fák, jó lesz itt villamosozni. Valahol itt lesz a Bölcs utcai villamos megálló. |