2011. január-június Gyorsan három kép a Thökölyről. A rövidebb szakasz
miatt nyilván kevesebben utaztak a villamoson, de azért még hétvégén sem volt
üresség. A villamospótlókon hétvégén is Ikarus 280-asok
közlekedtek, de előfordultak kivételek. Vészesen közeledett június 16., a nyári menetrendváltás
időpontja, a korábbi évekhez képest elég sok változással. Például a
34-est és a 38-ast összevonták Arany J. u.-Tampere vr.-Bodótető-Arany J.
u. útvonallal, valamint indult egy 38B-s betétjárat az Arany J.-tól a Bodótetőre.
Egy szóval a 34-es viszonylatjelzés megszűnt, sajnos ahányszor fotóztam,
mindig Plasma jött. Másik változás, hogy a 2007-es "racionalizálás"
előtti állapothoz hasonlóan a 8-as újra a Repülőtér és
Hűtőház között közlekedik (igaz az öt évvel ezelőttihez képest
jóval ritkábban), így a 18-as megszűnt. A kép a hűtőházi végállomáson
készült. A villamospótlók is változtak: azon kívül, hogy a Malomszögig
lettek hosszabbítva, a 2VP meg lett rövidítve a Vasgyárig, a 0VP pedig
megszűnt. Így hát az utolsó napokban bőven volt mit fotózni. A
Thököly utcai visszafogóváltó tavaly létesült, de végleg megmarad. Mint már korábban említettem, a Győri kapu
ideiglenesen egyirányú lett, a buszok kifelé a Kiss E. útra lettek
száműzve, azt a Thökölyn keresztül érik el, ahol normál esetben nincs
buszközlekedés. AKD- A külső sávban való forduláskor leért az
alacsonypadlósok alja, ezért azt lezárták. Meg hát könnyebb is nagy ívben
fordulni. A 401-es Rába, mint 0VP. Találó számjelzés körjáratok
részére, 1970 és '89 között közlekedett 0-ás jelzéssel villamos a vasgyári
hurokban, műszakváltáskor. AKD-661-et még nem is fotóztam, mióta lekerült a Cora
járatról. Most ez is megtörtént. Egy MAN törött hátsó ajtóval ment a telep felé, ez a
412-es gondolom a tartalék kocsi volt, ment pótolni. Az "összefirkált" 582-es 0VP-n. Az őt üldöző 040. A Thököly utcai leszállóhely felülről. Az Újgyőri főtéren egy teherautó megrongálta a
9-es felszállóhelyén lévő esőbeállót, amit le kellett bontani. Hogy
a teherkocsi hogy került ide (ráadásul forgalommal szemben), azt nem tudni. A menetrendváltás előtti utolsó nap reggelén is
lenéztem a főtérre, ... ... mivel ezen a napon közlekedett utoljára a március óta
már csak a reggeli csúcsban járó 21A. Először egy hangulatkép a
leszállóhelyről. Egyébként reggel továbbra is van két járat, ami az
Újgyőriről közlekedik a Szondyra, de ezeknek már nincs külön
viszonylatszáma, 21-es rásegítőként közlekednek. Ezen kívül néhány 21-es
járat 21T jelzéssel ezentúl a Szondy helyett a Tiszai pályaudvarra
közlekedik. Nyárra szokás szerint a 29-es is teljesen szóló lett, így
ezt a képet is elkövettem. Szintén megszűnt a reggeli csúcsban az
Újgyőriről a Tiszaira közlekedő rásegítő 1-es. Ezt a
járatot egy 67-esből átszerelő szóló végezte, általában AKD-590. Ritka látvány a szóló 1-es, szerencsére. A miskolci tömegközlekedés történetének utolsó
(legalábbis egyelőre) 21A-s járatát a 030-as Neoplan végezte. Ami aztán átszerelt 21-esbe és egész nap azon
közlekedett. A kép a Vasgyárban készült. A vasgyári hurokban nem cserélik a síneket, csupán a
megállók és az egyik útkereszteződés újul meg. A Vasgyári gyógyszertár
megálló felújítása miatt a Lónyay utcát le kellett zárni, ... ... így a Kerpely u. kétirányú lett, a 19-es és a 29-es
átmenetileg a főtér felé is itt közlekedik. A menetrendváltás óta a 2VP csak a Vasgyárig közlekedik,
hurokban fordul, a képen láthatóval pont ellentétes irányban. És végül: a csak csúcsidőben közlekedő 0VP
járművei délelőtt az Újgyőri főtéren parkoltak. A június
16-i menetrendváltás óta a villamosok csak a Selyemrét és a Malomszög utca
között közlekednek, a Tiszai-Selyemrét között a TSVP közlekedik, a
Malomszög-Diósgyőr között az 1VP, a Vasgyárba a 2VP. Az 1-es, 1A-s busz
a Malomszög érintésével közlekedik, a Győri kapu továbbra is egyirányú.
De erről majd később. |