2011. január-június
(IV. rész)

Előző oldal

 

Gyorsan három kép a Thökölyről. A rövidebb szakasz miatt nyilván kevesebben utaztak a villamoson, de azért még hétvégén sem volt üresség.

A villamospótlókon hétvégén is Ikarus 280-asok közlekedtek, de előfordultak kivételek.

 

Vészesen közeledett június 16., a nyári menetrendváltás időpontja, a korábbi évekhez képest elég sok változással. Például a 34-est és a 38-ast összevonták Arany J. u.-Tampere vr.-Bodótető-Arany J. u. útvonallal, valamint indult egy 38B-s betétjárat az Arany J.-tól a Bodótetőre. Egy szóval a 34-es viszonylatjelzés megszűnt, sajnos ahányszor fotóztam, mindig Plasma jött.

Másik változás, hogy a 2007-es "racionalizálás" előtti állapothoz hasonlóan a 8-as újra a Repülőtér és Hűtőház között közlekedik (igaz az öt évvel ezelőttihez képest jóval ritkábban), így a 18-as megszűnt. A kép a hűtőházi végállomáson készült.

020 a Dózsa Gy. u. és a Vologda között. A nyári menetrendváltástól a villamosok csak a Malomszög utcáig közlekednek, a Thököly felújítása miatt (tavaly is ott volt a végállomás, így akkor sem lehetett még átépíteni), az 1-es, 1A-s buszok pedig a Malomszög érintésével közlekednek.

A villamospótlók is változtak: azon kívül, hogy a Malomszögig lettek hosszabbítva, a 2VP meg lett rövidítve a Vasgyárig, a 0VP pedig megszűnt.

 

 

 

Így hát az utolsó napokban bőven volt mit fotózni. A Thököly utcai visszafogóváltó tavaly létesült, de végleg megmarad.

Mint már korábban említettem, a Győri kapu ideiglenesen egyirányú lett, a buszok kifelé a Kiss E. útra lettek száműzve, azt a Thökölyn keresztül érik el, ahol normál esetben nincs buszközlekedés.

AKD-730 a hídon.

 

A külső sávban való forduláskor leért az alacsonypadlósok alja, ezért azt lezárták. Meg hát könnyebb is nagy ívben fordulni.

 

A 401-es Rába, mint 0VP. Találó számjelzés körjáratok részére, 1970 és '89 között közlekedett 0-ás jelzéssel villamos a vasgyári hurokban, műszakváltáskor.

AKD-661-et még nem is fotóztam, mióta lekerült a Cora járatról. Most ez is megtörtént.

Egy MAN törött hátsó ajtóval ment a telep felé, ez a 412-es gondolom a tartalék kocsi volt, ment pótolni.

Az "összefirkált" 582-es 0VP-n.

Az őt üldöző 040.

 

 

A Thököly utcai leszállóhely felülről.

Az Újgyőri főtéren egy teherautó megrongálta a 9-es felszállóhelyén lévő esőbeállót, amit le kellett bontani. Hogy a teherkocsi hogy került ide (ráadásul forgalommal szemben), azt nem tudni.

 

A menetrendváltás előtti utolsó nap reggelén is lenéztem a főtérre, ...

... mivel ezen a napon közlekedett utoljára a március óta már csak a reggeli csúcsban járó 21A. Először egy hangulatkép a leszállóhelyről.

 

Egyébként reggel továbbra is van két járat, ami az Újgyőriről közlekedik a Szondyra, de ezeknek már nincs külön viszonylatszáma, 21-es rásegítőként közlekednek. Ezen kívül néhány 21-es járat 21T jelzéssel ezentúl a Szondy helyett a Tiszai pályaudvarra közlekedik.

Nyárra szokás szerint a 29-es is teljesen szóló lett, így ezt a képet is elkövettem.

 

Szintén megszűnt a reggeli csúcsban az Újgyőriről a Tiszaira közlekedő rásegítő 1-es. Ezt a járatot egy 67-esből átszerelő szóló végezte, általában AKD-590.

Ritka látvány a szóló 1-es, szerencsére.

A miskolci tömegközlekedés történetének utolsó (legalábbis egyelőre) 21A-s járatát a 030-as Neoplan végezte.

Ami aztán átszerelt 21-esbe és egész nap azon közlekedett. A kép a Vasgyárban készült.

A vasgyári hurokban nem cserélik a síneket, csupán a megállók és az egyik útkereszteződés újul meg. A Vasgyári gyógyszertár megálló felújítása miatt a Lónyay utcát le kellett zárni, ...

... így a Kerpely u. kétirányú lett, a 19-es és a 29-es átmenetileg a főtér felé is itt közlekedik.

A menetrendváltás óta a 2VP csak a Vasgyárig közlekedik, hurokban fordul, a képen láthatóval pont ellentétes irányban.

És végül: a csak csúcsidőben közlekedő 0VP járművei délelőtt az Újgyőri főtéren parkoltak. A június 16-i menetrendváltás óta a villamosok csak a Selyemrét és a Malomszög utca között közlekednek, a Tiszai-Selyemrét között a TSVP közlekedik, a Malomszög-Diósgyőr között az 1VP, a Vasgyárba a 2VP. Az 1-es, 1A-s busz a Malomszög érintésével közlekedik, a Győri kapu továbbra is egyirányú. De erről majd később.

Főoldal