2012. szeptember-október
(I. rész)

Életképek az új tanév első két hónapjából:

A Mobilitási Hét keretén belül szeptember 17-én nyílt napot tartott az MVK, ahová a Városháztérről a két nosztalgia Ikarussal lehetett eljutni.

 

A két öreg immár a telepen, jobboldalt a 620-as belseje. Végre komolyabb távon is kipróbálhattam, nem akarom a 31-est bántani, de azért a 620-assal nagyobb élmény utazni.

 

Ez a látvány tárult elénk leszállás után.

Persze a telep többi részén továbbra is folyt a munka a megszokott rendben.

Hamarosan HDS-014 is csatlakozott a kiállított buszokhoz.

 

Miközben előbbi járműveket a látogatók birtokukba vették, néhány méterre a leállított, selejtezett Ikarus 280-asok haldoklottak. A villamospótlás befejezése és az alapos járatritkítások miatt sok kocsi feleslegessé vált.

 

Balra az AKD-744, jobbra 761, utóbbit belülről is „megcsodálhatjuk”. Jelenleg a 280-asok közül csak a vázcserések (Rába D10-es motor, Voith váltó) járnak (651, 652, 655, 656, 658, 670, 684, 690, 692, 694, 696, 707), meg elvileg a 727 is kiadható (alapmotoros, Prága váltós), bár én már rég láttam kint.

 

A javítócsarnokban idegenvezetést is tartottak.

 

A telep bejáratánál villamossal összeütközött 405-ös Plasma. Nem valószínű, hogy megcsinálják.

 

A villamosos rész átépítése miatt nagy kavarások vannak, valószínű, hogy elöl is emiatt volt üresség a két kiállított villamoson kívül.

Vissza a forgalomba: a Miskolci Vízművek szennyvíztelepének dolgozóit is az MVK szállítja.

 

Az egyetemre egyre gyalázatosabb a közlekedés. Már tavasszal is probléma volt a ritka 12-es, erre szeptembertől délután a korábbi 7-10 helyett 15 percenként jár. Persze, ha a 22-est is minimálisan sűrítenék, és az is 15-20 percenként járna, össze lehetne hangolni a két viszonylatot, a 7-10 perces követés már elfogadható lenne. De hát MVK…

A zsúfoltságot a környéken közlekedő viszonylatok időszakos, össze-vissza betérésével is próbálják csökkenteni, pl. a 2-esével.

Valamint újra közlekedik, immár munkanap is a napi néhány fordulót megtevő ME gyorsjárat.

Ami talán az egyetlen pozitív változás itt, hogy óránként egy 14-es egészen az egyetemig jön, megteremtve a kapcsolatot Hejőcsabával és az EÜ kar épületével. Azért, hogy a 14-es egyenletes követése ne boruljon fel, nem ugyanaz a busz megy vissza, hanem folyamatos átszerelések vannak az egyetemes 14-es és a 22-es között.

Hosszú idő után az első normálisan itt közlekedő 12-es.

Ez egy másik 14-es, csak a Farkas Antal után már előre át szokták írni a kijelzőt 22-esre.

 

Itt pedig egymás után a 12-es és a 22-es, majd 15-20 percig semmi. Egyébként a délelőtt a legjobb, amikor sokszor 3-4 busz áll az egyetemi végállomáson (merthogy a gazdaságosság jegyében a 12-es fordulónként 15-20 percet áll az egyetemen, meg vagy 8-at a Reptéren is), miközben 20 percig semmi nem indul. De a 22-es menetrendjét is érdemes megnézni, jól látható, hogy pl. a meghirdetett alacsonypadlós kocsi minden forduló után 23 percet áll a végállomáson, közben alig lehet felférni a közlekedő buszokra.

 

Tavaly ősszel volt 50 éve, hogy Budapesten elkészült az első FVV csuklós villamos, idén október 4-én pedig annak, hogy Miskolcon forgalomba állt a típus első példánya, a 100-as. Ennek örömére természetesen nosztalgiajárat indult a 2-es vonalán.

A Vasgyárban a ritkán használt bal vágányra álltunk ki, itt fotómegállásra került sor, közben néhány normál forgalmi kocsi megelőzött minket.

A kocsi utastere a Tiszain.

És még egy kép, a java azonban még hátra volt.

Következő oldal

Főoldal