2012. szeptember-október Ugyanis
délután az utolsó fordulóban Felső-Majláthra mentünk ki (a középperonos
megállókban értelemszerűen nem álltunk meg), ahol Bengáli még nem járt
azelőtt. A leglátványosabb fotókat természetesen Alsó-Majláthon, a
műfüves pályán lehetett készíteni. Nem hittem
volna, hogy a régi villamos ennyire passzolni fog a korszerű
infrastruktúrához. A végállomás
íveiben azért sokkal jobban csikorgott, mint az itt megforduló Tátrák. Egy képen az
első miskolci Bengáli, a 100-as, és az első Tátra, a 200-as. Normál
forgalomban nem közlekedtek együtt, a 100-ast ugyanis 1989. december 31-én
törölték az állományból (1997-ben került felújításra), míg a Tátra 1991.
október 9-én állt utasforgalomba. Ha már itt
járunk, egy kép az új buszvégállomásról. Egy gyors
Búza téri fotó után… … a
Coránál járunk, amit szeptember elsejétől Auchan, Pesti útnak neveznek
(791 és 032). Ennek
megfelelően a Cora járat elnevezése is Auchan 2-re változott. Az
AKD-526-os maradt, viszont a reklámot kicserélték rajta. Egy szép
napos reggelen, egy jó hangulatú elektronika zh. megírása után fotózni
indultam. Az Avas városközpontnál kezdtem, ahol épp szembe jött az egyik,
csak a város felé közlekedő, majd onnan a telepre távozó 32-es. Újabb Ikarus
435-ös, most a 29-esen. Újabb 32-es,
majd még egy 29-es. Újabban munkanap viszonylag össze vannak hangolva, persze
ehhez az is kellett, hogy a 32-est egész délelőtt 15 percesre ritkítsák. Jobbra a
821-es MAN, balra talán egy Iveco Stralis. Március óta
újra van viszonylat, ami itt végállomásozik. A 34-es hurokban érinti a
helyet, a 31-es viszont az úton keresztben fordul. Végre egy
280-as is jött. Ezután az
Auchanhoz mentem ki, mióta (2009. szeptember 1.) az MVK betette ide a lábát,
még nem fotóztam itt. Szintén a
fent említett időpont óta óránként egy-egy 7-es járat mindkét irányban
betér ide. Mivel a megállóban egyszerre csak egy busz fér el, a már itt
lévő 694-es ajtót zárt és tett egy kört a parkolóban, amíg a 814-es
megállt itt. Idén február
16-tól újabb változás történt a 7-esen, az útvonalát meghosszabbították, így
egy nagy hurokban tárja fel Felsőzsolcát. A kép nem sokkal a végállomás
(most már gyakorlatilag csak időkiegyenlítő pont) után készült a
település szélén, szintén a 814-es MAN-ről. A Reptéren
is rég jártam már, pedig van itt fotóznivaló, főleg délelőtt,
amikor a kétrészes kocsik itt állnak a két csúcsidő között. Természetesen
lecsaptam az MVK utolsó ráncajtós Ikarusára, az AKD-707-esre, ami megmaradását
a vázcserés felújításának köszönheti. Általában munkanapokon, az északi-déli
tengely viszonylatain lehet megtalálni. AKD-670 is
itt állt, csúcsban általában egy 280-as is jár a 8-as vonalon. Azért az
újabb járművekről se feledkezzünk el. AKD-655 és
652 szintén itt, de már egy másik alkalommal. HPR- Felső-Majláth
őszi napfényben. Őszi
hangulat Felső-Hámorban. És végül:
végre Ikarus 260-ast is sikerült fotózni az új végállomáson. |