2012. szeptember-október
(II. rész)

Előző oldal

Ugyanis délután az utolsó fordulóban Felső-Majláthra mentünk ki (a középperonos megállókban értelemszerűen nem álltunk meg), ahol Bengáli még nem járt azelőtt. A leglátványosabb fotókat természetesen Alsó-Majláthon, a műfüves pályán lehetett készíteni.

Nem hittem volna, hogy a régi villamos ennyire passzolni fog a korszerű infrastruktúrához.

 

A végállomás íveiben azért sokkal jobban csikorgott, mint az itt megforduló Tátrák.

Egy képen az első miskolci Bengáli, a 100-as, és az első Tátra, a 200-as. Normál forgalomban nem közlekedtek együtt, a 100-ast ugyanis 1989. december 31-én törölték az állományból (1997-ben került felújításra), míg a Tátra 1991. október 9-én állt utasforgalomba.

Ha már itt járunk, egy kép az új buszvégállomásról.

Egy gyors Búza téri fotó után…

 

… a Coránál járunk, amit szeptember elsejétől Auchan, Pesti útnak neveznek (791 és 032).

Ennek megfelelően a Cora járat elnevezése is Auchan 2-re változott. Az AKD-526-os maradt, viszont a reklámot kicserélték rajta.

Egy szép napos reggelen, egy jó hangulatú elektronika zh. megírása után fotózni indultam. Az Avas városközpontnál kezdtem, ahol épp szembe jött az egyik, csak a város felé közlekedő, majd onnan a telepre távozó 32-es.

Újabb Ikarus 435-ös, most a 29-esen.

 

Újabb 32-es, majd még egy 29-es. Újabban munkanap viszonylag össze vannak hangolva, persze ehhez az is kellett, hogy a 32-est egész délelőtt 15 percesre ritkítsák.

Jobbra a 821-es MAN, balra talán egy Iveco Stralis.

 

Március óta újra van viszonylat, ami itt végállomásozik. A 34-es hurokban érinti a helyet, a 31-es viszont az úton keresztben fordul.

Végre egy 280-as is jött.

Ezután az Auchanhoz mentem ki, mióta (2009. szeptember 1.) az MVK betette ide a lábát, még nem fotóztam itt.

Szintén a fent említett időpont óta óránként egy-egy 7-es járat mindkét irányban betér ide. Mivel a megállóban egyszerre csak egy busz fér el, a már itt lévő 694-es ajtót zárt és tett egy kört a parkolóban, amíg a 814-es megállt itt.

Idén február 16-tól újabb változás történt a 7-esen, az útvonalát meghosszabbították, így egy nagy hurokban tárja fel Felsőzsolcát. A kép nem sokkal a végállomás (most már gyakorlatilag csak időkiegyenlítő pont) után készült a település szélén, szintén a 814-es MAN-ről.

 

A Reptéren is rég jártam már, pedig van itt fotóznivaló, főleg délelőtt, amikor a kétrészes kocsik itt állnak a két csúcsidő között.

Természetesen lecsaptam az MVK utolsó ráncajtós Ikarusára, az AKD-707-esre, ami megmaradását a vázcserés felújításának köszönheti. Általában munkanapokon, az északi-déli tengely viszonylatain lehet megtalálni.

AKD-670 is itt állt, csúcsban általában egy 280-as is jár a 8-as vonalon.

 

Azért az újabb járművekről se feledkezzünk el.

 

AKD-655 és 652 szintén itt, de már egy másik alkalommal.

HPR-534 a Huba utcában, a 20 emeletes mögött.

Felső-Majláth őszi napfényben.

 

Őszi hangulat Felső-Hámorban.

És végül: végre Ikarus 260-ast is sikerült fotózni az új végállomáson.

Főoldal