2008. június 16-19. között Miskolcon járt
tesztelésen az országos bemutató körúton lévő ARC 134 típusú, szóló,
alacsonypadlós autóbusz. A jármű magyar gyártmányú, az Auto Rad Controlle
kft. készíti. A 2006-ban már tesztelt csuklós változathoz képest vannak
változások: az MAN motort Cummins-ra cserélték, megváltozott a homlokfal, a
műszerfal és a jármű teljes egészében alacsonypadlós lett. Tizenhetedikén a 29-es viszonylaton közlekedett a
jármű. Míg múltkor a Mercedes Conectoval szerencsém
volt, addig az ARC-re vagy egy órát kellett várnom, mire le tudtam fotózni a
Cementipari Gépjavító nevű megállóban. A megállót lassan ideje lesz
átnevezni, mivel a létesítményt nemrég bontották le. A helyére természetesen
bevásárlóközpont fog épülni. Jelenleg még csak a csomópontot építik. Visszafelé, az Avas városközpontnál. Még egy gyors kép, aztán egy kis futás után fel is
szálltam rá. Az Újgyőri főtér leszállóhelyén. A
legtöbb szóló járműhöz képest kicsit hosszabb az ARC, Beállt a tárolóra, és még egy óra múlva is ott
állt, pedig én vártam a DIGÉP környékén, de csak nem jött. A Borsod Volánhoz mostanában érkezik amúgy néhány
darab az elővárosi változatból. Másnap (ez még aznapi kép) a 24-esre volt meghirdetve,
ki is mentem, de csak nem jött. Este hét óra felé kiderült számomra, hogy
megváltozott a terv és a 99-esen jár, de este már nem találtam ott,
valószínűleg kétrészes volt. Az utolsó napon délelőtt, a telepen még le
tudtam kapni. Nem rossz busz, igazából a Borsod Volánnál látnám szívesen,
mondjuk Ózd helyiben a csuklósok helyett, persze a viszonylatok
kismértékű sűrítése után. Vagy mondjuk Kazincbarcikán a 4-es helyi
járaton. |