A tavaszi "szünetben" (ezt a pár napot
nem nevezném szünetnek) ellátogattam a fővárosba, ennek körülbelül száz
valahány (illetve valamivel több, de ennyi kerül fel az oldalra) fotó lett az
eredménye: Kezdésnek a Deák tér, amit most villamospótlók
lepnek el. KWZ-217, egy használtan beszerzett Volvo a Nógrád
Volánnál. JOX-714 is a Nógrádé, ugyanezt a buszt tavaly még
salgótarjáni helyis kocsiként fotóztam. Két hármas Tátra szerelvény a 14-es Lehel
téri végállomásán. Jó nagy hülyeség volt annak
idején a metró miatt visszavágni idáig a vonalat, amikor a Nyugatinál
átszállási kapcsolat lehetne a körúti villamosokra, a vasútra, meg még egy
csomó buszjáratra. Angyalföld, forgalmi telep. Innen indul a 12-es Rákospalotára. Régen az is
lejárt a Lehel térre (még régebben pedig a Nyugatihoz), akkoriban még hármas
szerelvényekkel. Most meg már a két kocsi is sok, negyedórás követés mellett.
Egyébként 12-esezni jöttem ide, mivel nemrég úgy
hírlett, hogy meg fog szűnni, a jelenlegi tervekben viszont
munkanapokon, napközben járna, este és hétvégén pedig busz pótolná, de
igazából még nehéz megjósolni, hogy mi lesz. Itt található Angyalföld kocsiszín. Amiért érdekes
volt a hely, hogy az 1-es, 1A-s, 12-es, 14-es vonal Tátrái mellett sok
leállított UV is itt állt. Természetesen ez nekem Nappal szembe volt, de végülis mindegy. A 3889-et annak idején forgalomban nem is
fotóztam, így neki örültem a legjobban. BPI- A gyors 20-ason viszont még kivétel nélkül régi
Ikarusok vannak. 4336 Káposztásmegyer felől, 4216 pedig a
Lehel tér felől érkezik. Negyedóra után megjött a következő 12-es, … … amivel a rákospalotai
végállomásig utaztam. Itt található a 104-es busz végállomása, valamint
a 70-es is áthalad itt. Végre normális fényviszonyok! A Sződliget utcai megálló érdekes, ugyanis
itt nincs járdasziget, az utasoknak az útról kell felszállniuk, eközben az
autóknak várakozniuk kell. Ilyenből elég sok van ezen a környéken. Útközben a 12-es áthalad a 14-es villamosvonal és a 70-es számú vasútvonal alatt, ez a
szerelvény épp az aluljáró rámpáján kanyarog. A felüljáróról is fotóztam: miután ügyesen
elszalasztottam egy 96-oson közlekedő Ikarus 260-as fotózását, jött a
4288-as Tatra. Egy 14-es a felüljárón. Egy hármas Tatra Rákospalota-Újpest
vasútállomásnál. Benéztem az állomásra is, ahol M44 431 volt az
állomási tartalék. Az utasok elszállításáról pedig az errefelé
megszokott BDV motorvonatok gondoskodtak. Van itt egy buszvégállomás is. Kicsit
meglepődtem a sok Ikarus 260-as láttán, mivel innen csak két, elég
ritka, Ikarus 405-össel közlekedő viszonylat indul (47, 121). Gondolom a
kétrészes kocsik állnak itt, mivel Újpest-Központban
kevés a hely. Voltak itt „ezüstnyilak” is a
20-asról. BPO-037. BPO-892. Az Ikarus 405-ösöknek sajnos már nem sok
van hátra. BPI- |